Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Mijn slowcooker werkt op energie. Dus gewoon stekker in het stopcontact en uren later is je gerecht klaar. Het duurt inderdaad heel lang maar die op energie hoor je niet. Bij mij zit er ook een warmhoud programma op dus met feestjes enzo staat deze op de buffettafel en het gerecht blijft lekker warm.

2. minon

minon Niet meer actief

Blijft natuurlijk de vraag over of het wel energiezuinig is in vergelijking met de kookplaat.
    De enigste stoofgerecht wat ik maak is hachee/bouef bourguignon. Dit staat ook wel flink aantal uurtjes op het vuur op stand 1/2. Zou ook niet weten wat ik er anders in kan maken maar lijkt me wel handig. Zetten jullie die ook aan als je weggaat?

3. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik wil er graag een op energie, ga even kijken bij het blauwe mannetje, bedankt voor de tip!

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij zijn verder heel energie bewust dus als ik zo nu en dan de slowcooker gebruikt is het voor ons sowieso nog geen probleem. Ik zet hem liever niet aan als ik weg ga maar soms doe ik wel even snel een boodschap of ga even wandelen met de hond.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @slinger; als je dezelfde koopt als dat ik heb zit er al een kookboeken bij :)

6. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik kan degene die jij hebt niet vinden volgens mij. Heb je misschien een link?

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @slinger; ik zie dat hij op dit moment niet leverbaar is. Ik heb het model Bestron dsc65. Misschien een Google ertegenaan gooien of hij ergens anders te koop is.

8. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de moeite! Bij andere winkels is 'ie helaas ook niet leverbaar. Even verder kijken dus~.

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Oh nee, 2 uurtjes is voldoende. Soms worden het er 3, hangt er vanaf hoe laat we eten ;) denk wel dat het nog lekkerder wordt als het 5 uren staat, zou dan wel tussendoor even checken of er nog genoeg vocht in het gerecht zit.

De oven staat op een lage temperatuur aan ja, maar mijn oven maakt geen herrie gelukkig :)

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland

Dit klinkt trouwens heerlijk! Thanks voor de tip :)

11. minon

minon Niet meer actief

Oeps vergeten te typen: eerst de kip en paprika en ui enzo gaar bakken. Dat volledig laten afkoelen ander scheurt het bladerdeeg.

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hihihi, dat had ik al wel bedacht ja ;)

13. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    de volgende tegenvaller op de mat, bah ..
    nou goed die vangen we volgende maand op.. acceptgiro moet nog binnen komen :)

nog 87,40 over voor deze maand .
    5,14 per dag haha. Maar hoef voorlopig geen boodschapjes te doen.
    Misschien brood of melk. Diepvries zit namelijk nog stampvol met vlees en groenten

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier net weer een keer brood gebakken in de broodbakmachine. met de mix van het merk perfekt. een tijdje geleden gekocht bij de nettorama. ruikt heerlijk hier in huis nu.

het programma duurt wel lang ruim 3 uur.

welk merk broodmix gebruiken jullie en wat kost ie?

15. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
  16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wat een geklets hier zeg.

Hoeveel euro zijn jullie nou gemiddeld kwijt aan 1 brood en eet je daar dan ook langer van?

Bedankt voor het recept van de bami. Ziet er heerlijk uit. Ga ik straks zeker een keer maken (heb nu nog knorrie).

17. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
  18. Soit

Soit Niet meer actief

Voor de meiden die altijd vlees inslaan bij goede aanbiedingen' denk erom deze maand al extra in te slaan voor de maand december. Straks in de feestmaand is alles weer mega duur, veel duur vlees en luxeproducten en weinig echt goede aanbiedingen ;).

19. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ja idd, nu vlees inslaan.
    en straks als de kerst voorbij is ga ik altijd de supers af voor kortingsstickers op dat dure vlees :)

20. Soit

Soit Niet meer actief

Idd en na nieuwjaar kunnen we weer massaal naar hartelust inslaan :D

Deel Deze Pagina