Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantalll

Chantalll Actief lid

7 feb 2010
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    had net bij de groenteboer 2 kilo stoofpeertjes voor 1,50 !
    Dus die staan nu heerlijk te pruttelen... mmm jummie !

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Lekker zijn ze hier! Wij hebben echte biologische:p groeit bij mijn schoonmoeder in de tuin en ook moes appels. Daar haal ik ze weg, heerlijk:D

3. lea

lea Fanatiek lid

oh heerlijk peertjes.....Hier hebben we de keuzen uit kleffe worteltjes uit een pot met visfilet en aardappekpuree, spitskool met bami of nasi, of een kant en klare lasagne.....En ik heb zo'n zin in de laatste......lekker makkelijk ook......maar echt koken is dat niet natuurlijk.......tsja lastig...

4. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Spitskool:
    Gehakt bakken, spitskool erbij, kerrie poeder (evt. Room als je wilt)

In een ovenschaal, met zelf gemaakte aardappelpuree erop en kaas!

Van de vorige spitskool die ik kocht heb ik 1x bovenstaande gemaakt,
    kleine beetjes fijn gesneden in een zakje gedaan voor bij de macaroni/ spaghetti/roerbak groente...

En een grote zak gesneden ingevroren, en bevroren bij het gehakt van het bovenste recept gedaan! Dus 2x van gegeten!
    Heerlijk!

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Bolkje lijkt me heerlijk zo te wandelen met je pasgeboren kleine.

we eten vanavond zelfgemaakte quiche,
    bladerdeeg in een taartvorm,
    3 eieren en 200 ml slagroom in een schaal, klutsen, broccoli in stukjes erdoor, zakje geraspte kaas erdoor, peper en zout toevoegen (eventueel spekjes of prei ipv broccoli, maar man is vegetarisch dus dan maar niet bij ons) alles in de taartvorm, afdichten met wat stroken bladerdeeg, met ei bestrijken
    25-30 minuten in de oven op 200 graden,
    zo lekker!

Hier druk bezig met zindelijkheidstraining. ik moet opbiechten dat ik veel was heb dankzij de wasbare luiers, omdat ze snel doorlekken. Bijna altijd lekken ze door.
    Er is een leuk filmpje waar ze erg om lachen moeten, typ in: Prinses Potje

geweldig!

Groetjes van ons!

edit: ze zijn nu aan het oefenen met luier om, op t potje!:):):):):D

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Soepstengel die heb ik gekopieerd en ga ik maken klinkt goed!

Hier verbaasd ml zich afgelopen weekend over het resterende geld op de rekening
    Hij vroeg heb je alles betaald lig er niets meer?
    Ikke trots nee en de boodschappen zijn ook binnen.
    Hoe doe je dat zegt ie?
    Ik simpel jou geen boodschappen meer laten doen;)

Besparen gaat goed denk ik zo etos luiers bevallen goed
    We eten nu ook een stuk gezonder en met alle tips van hier ben ik goed content.

Gisteren verse wortelen 1,19 (en nog de helft over voor het maken van macaronipakket in de vriezer) aardappelen en gehaktballen
    Vandaag brocoli 0, 49ct aardappelen en gehaktballen

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Stoofpeertjes: brrrr, die vind ik dus niet lekker. Maar geniet ervan;)

Onskleintje: Lekker bezig met de zindelijkheidstraining. Hopelijk gaat het een beetje vlot. De wasbare luiers zijn dus nog niet echt een succes?! Balen hoor. Klinkt lekker de quiche. Heb je een speciale quichevorm? Heb het nog nooit gemaakt, maar ik wil wel graag een keer.

Paula: Super joh. Jij blij, man blij, bankrekening blij.

Iemand nog een idee met ijsbergsla. Ik eet vandaag gebakken aardappeltjes met sla en morgen wraps met sla (en andere groente nog) erin. Maar ik hou dus een ijsbergsla over een hele. Jammer om weg te gooien. Ik kan wel macaroni en spaghetti met salade eten, maar goed nog andere tips/ideeën?

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Taco's?

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nog nooit gemaakt, wel lekker. Receptje?

10. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Men neme een pak van conimex..en volge de instructies. Nee sorry hihi, ik eet ze vanavond zelf voor het eerst. :)

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha ja dat kan ook natuurlijk:p Ik ga wel eens op zoek. Eigenlijk een suffe aankoop, maar zo verleidelijk 2 ijsbergsla voor 99 cent.

12. Ons Kleintje

AANPASSING:
    6 eieren en 400 ml slagroom
    2x zoveel dus :)
    en daarom wat langer in de oven. Ligt denk ik ook een beetje aan je oven. Ik heb het er nu 45 minuten in laten zitten.

13. lea

lea Fanatiek lid

stamppot ijsbergsla en dan met een balletje gehakt of zo?

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Kun je er stamppot van maken? Dat wist ik niet eens. Ook wel een idee. Je snijdt zo'n hoop van het spul van zo'n hele ijsbergsla.

15. Ons Kleintje

Nee gewoon een appeltaartvorm zeg maar.
    Recept klopte niet helemaal, zie het berichtje hiervoor van mij.

sla ideeen heb ik niet, ik lees mee :)

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja ik zat niet goed te lezen..
    Je zou er maar mee zitten, met sla. Misschien bel ik mijn moeder nog wel even op of zij hem nog wil hebben.

17. lea

lea Fanatiek lid

wel lekker hoor stamppot, gewoon snijden en er door de aardappelpuree mengen. Beetje peper en beetje zout.... jusje erbij....

18. minon

minon Niet meer actief

Wij eten ook altijd slastamp.
    Aardappels koken met een beetje zout
    Sla, augurk en hardgekookt ei erdoor (1 ei per persoon reken ik meestal). Eventeel ook appel, komkommer en wortel als je dat lekker vindt.
    Aanmaken met wat jus of fritessaus

ik wil voor kerst graag aardbeienbavarois maken. Maar kan je dit ook in de supermarkt kopen of zelf maken? Ik maak het nu met bavarois van taartvulling zegmaar haha. Moet je aanlengen met water en dan slagroom erdoor doen.

Hier weer twee superdrukke dagen op het werk erop zitten. Nou ja de tweede bijna dan :)
    Vanavond eten wij macaroni met vers gesneden groentes en eigen pastasaus. Morgenochtend onverwachts vrij dus ga ik naar de markt. Helaas net groente gekocht bij de supermarkt en gesneden in 4 zakken, maar als het goedkoop is ga ik weer snijden. Dan maar extra maakt niet uit.

19. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
  20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Manlief had niet zo'n zin in witlof vandaag dus een 'Mexicaanse uit de voorraadkast maaltijd' gemaakt. Kip (uit vriezer) in stukjes aangebakken met een uitje, knoflook en verse peper. Een blik chilibonen en een restje quinoa meeverwarmen wanneer kip gaar is. Een saus gemaakt van 2 blikken tomatenblokjes en kruiden, deze bij de kip gedaan en iets afgeblust met crème fraiche. Bloemtortillas bekleed met reepjes paprika en de saus, in een ovenschaal met een restje saus erover en dan geraspte kaas (wij hadden cheddar). Staat nu in de oven. Het ruikt in ieder geval heel erg lekker en wat ik had geproefd ook :)

Deel Deze Pagina