Ja maar ik rust de hele zwangerschap al 3 uur 's middags. Maar goed ik ga het weekend even niks doen en dan kijken of het helpt.
Zo heb de afgelopen tijd even nagelopen en sinds ik me strkt aan het weekmenu hou (tot ongenoegen van manlief die eet het liefst iedere dag pastas) zit ik gemiddels op zn 40 euro per week aan boodschappen. Excl de luiers dan. Eten gezond en manlief nog steeds iedere avond wat lekkers. Lekker gevoel
@nijntje netjes. hier nog niet echt de strakke discipline elke week veranderd er wel iets in het menu.
Lekker bezig Nijntje. Ik heb de boodschappen tot nu toe gecategoriseerd in excel. Met kosten en hoeveelheden. Ga ik eens een paar maanden bijhouden. Het is nu alleen niet echt te vergelijken met de werkelijkheid, want ik heb een onwijze trek in snoep en lekkers. Dus ja. Maar zo kan ik wel zien wat ik echt kwijt ben aan de echt noodzakelijke dingen en waar we op kunnen bezuinigen nog. Ik hoop mijn maandbudget vol te kunnen houden met 2 kids in de luiers.
Hier deze maand al 400 euro uitgegeven aan baby-benodigdheden Denk niet dat het lukt om ons aan de budgetten te houden, helaas Het was ook de bedoeling om de vriezer leeg te eten deze weken, maar mijn man kookt toch nog elke dag Da's zijn manier om voor me te zorgen nu (al voel ik me elke dag beter alleen wel heel vaak duizelig, alsof ik op een schommelend schip woon).
Dat is ook een uitdaging! Scheelt je bijna een tientje in de week. Ben er wel blij mee ja alleen eet nu meer aardappels met groente en merk dat dat toch goedkoper is dan iedere keer pasta's. Gaat ongemerkt toch een hoop in aan ingredienten. En laat mn man nu net aardaapels niet lekker vinden. Kleine meid en ik wel dus zeg iedere keer, ja maar M. vind het zo lekker. Haha dan eet ie het wel omdat dochter er ook van geniet. Probeer het nu om en om te doen. Ene dag pasta/rijst dat soort dingen andere dag aardappels. De week heeft zeven dagen dus in zijn voordeel 4 dagen pasta haha. Net wezen wandelen en twee broden, afbakbroodjes gehaald, kipschnitzels met 50% korting, jenever voor mn vader (5dec had ie op zn lijstje gezet haha) pepernoten en worst voor op brood. chips voor weekend, eieren en azijn voor de was. 28 euro waarvan 15 jenever.
Wow dat is veel haha. Slik je wel vitamine voor vrouwen die bv geven? Hielp bij mij goed. Ik slikte de etos mama pillen en kreeg er echt meer energie van. En goed eten en drinken. Gaat veel energie in zitten in bv.
Bolkje: Is je HB wel oke? Anders voor de zekerheid even floradix nemen en sowieso extra vit. pillen hoor. Wat Nijntje zegt bv kost een hoop energie. Nijntje: Ja dat scheelt inderdaad 10 euro per week. Maar heb nu al een voorraadje ook voor de baby, dus dat scheelt wel. Aardappelen scheelt inderdaad een hele hoop i.v.m. pasta's. Daar gaan toch meer ingrediënten in en als je let op aanbiedingen kun je met aardappels heel goedkoop eten. Voor 4 keer hutspot betaal ik max. 2 euro geloof ik. Dus ja daar kan het niet tegenop. Maar goed wie weet gaat je man het nog wel lekker vinden
Minestrone soep, afbak ciabatta met serrano ham etc. Makkelijk dus! Morgen en overmorgen een prakkie. Dinsdag wordt ik opgenomen in het ziekenhuis om in te leiden dus we hebben niet echt boodschappen voor volgende week gedaan omdat we totaal niet weten hoe de week zal lopen. Misschien moet ik wel 4 dagen blijven, misschien maar 1. Zien we dan wel!
Het schijnt bij het ontzwangeren te horen, zeggen ze Maar volgens mij is mijn HB wel goed (die floradix gebruik ik inderdaad, want de eerste dagen na de bevalling voelde ik me ook echt slap!). Nu is het niet meer dat ik bijna flauwval (in het begin had ik dat gevoel wel heel erg elke keer), maar meer van die duizeligheid alsof mijn evenwichtsorgaan niet helemaal in orde is. Maar ik ben inderdaad ook wel erg moe. En er is weinig tijd om uit te rusten met zo'n klein mannetje, en ik neem ook veel te weinig rust. Vind het zo moeilijk om overdag op bed te gaan liggen, al zou ik dat eigenijk wel moeten doen
Echt wel je rust pakken hoor Bolkje. Het is pittig met de gebroken nachten en ellende die je erna hebt gehad. Kost allemaal een hoop energie. Ik ging elke dag nog wel even een uurtje met de beentjes omhoog. Het eerste half jaar sowieso wel 2 uur. Letizia: Oh spannend. Succes alvast. Hopelijk heb je snel je wondertje in je armen.
hier vandaag soep met zachte broodjes en morgen eventueel weer soep maar dan met afbakbroodjes. ml is niet zo v d soep dus die loopt alweer te zuchten over 2x soep achterelkaar dus vandaar maar 1 dag met stokbrood erbij dan kan ie kiezen of ie wel of geen soep neemt haha. verder gisteren een flinke pan pastasaus gemaakt. gisteren gegeten en 4 bakjes in de vriezer. was totaal rond de 7 euro ervoor kwijt incl gehakt dus dat viel nog mee. kunnen we totaal nog 4x pasta eten moet alleen pasta halen die was nu op. verder nog geen idee wat we eten deze week vanavond weer eens ff foldertjes bekijken. heb niet veel vlees meer in de vriezer liggen helaas. maar eind v d week is het weer salaris dus dan maar eens kijken of we wat kunnen inslaan. afwachten of ik zelf kan aangezien het aftellen hier nu echt begonnen is.
Vraagje: welke (goedkope) luiers vinden jullie goed? Wij krijgen volgende week wasbare luiers op de test, maar tot die tijd moeten we toch nog luiers kopen . Daarna gaan we een keuze maken of we op wasbaar overgaan of niet . Wij hebben tot nu toe kruidvat en C1000 merk geprobeerd. Kruidvat beviel goed, maar met de C1000 hebben we nu al twee keer een hele outfit moeten verschonen omdat ie helemaal door zijn romper én zijn boxpakje heen was gelekt (en ook nog een deken had natgeplast!) Ook voor de kunstvoeding vraag ik me af: is AH merk kunstvoeding goed, bijvoorbeeld? We gebruiken nu Nutrilon, maar het scheelt wel erg veel . Maargoed, je wilt wel het beste voor je kind natuurlijk .
Ik vind Etos luiers echt heel fijn. Die van Kruidvat zijn ook prima maar vind die van Etos nog beter Met flesvoeding was ik altijd een beetje huiverig om over te stappen, was dan bang dat hij krampjes zou krijgen ofzo. Ben uiteindelijk toch overgestapt op Kruidvat voeding want het scheelt idd echt veel! Overstappen ging gelukkig zonder problemen
@bolkje, De luiers van Lidl en Aldi zijn we best tevreden over maar gaan volgens mij vanaf maat 3. Kleine maatjes van C1000 was hier ook een drama met het doorlekken. Onze jongste drinkt nogal veel en heeft snel een volle luier met het risico van doorlekken vooral snachts. Nu hebben we hier sinds kort een Jumbo en heb ik daar een pak van meegenomen. Bevalt ons ook erg goed. Kunstvoeding nam ik meestal van C1000 mee en heel af en toe in geval van nood die van Kruidvat.
Tweety: Dat is niet duur voor 5x pastasaus. En pasta zelf hoeft ook niet duur te zijn.. Manlief klaagt hier nooit over eten, wel makkelijk hoor. Bolkje: Ik gebruik nu lidl en pampers voor de nacht. Maar die gaat vanaf maatje 3 inderdaad. Tot maat 3 heb ik pampers gebruikt, die vond ik toch het fijnste zeker met de spuitluiers van de borstvoeding. Ik heb ook etos luiers geprobeerd (hebben ze ook een proefverpakking van) maar die vond ik te breed. Die van de kruidvat vond ik wat te stug. Qua voeding weet ik het niet, maar je kunt het toch gewoon proberen? Lijkt mij niet dat huismerk slechter is als nutrilon al willen ze dat misschien zo voor doen komen. Ben je nu helemaal over op fles? Weekmenu (deze week rondje vriezer voor het avondeten hoef ik niets te kopen) Vandaag: Chinees Morgen: Hutspot met braadworst dinsdag: Dagje naar mijn moeder en eten daar mee Woensdag: Macaroni Donderdag: Zuurkool met rookworst Vrijdag: Boerenkool met rookworst Zaterdag: uit eten. Wel patat halen schoonouders komen op Hanna passen
Nee, nog niet helemaal over op de fles. Ik kolf nog steeds af en het is de bedoeling om hem zoveel mogelijk die gekolfde melk te blijven geven. Morgen komt er een lactatiekundige langs die me gaat helpen om ons mannetje ook aan te leggen, zodat ik hem hopelijk live borstvoeding kan gaan geven, maar opzicht bevalt het op deze manier ook best wel goed, maar het is fijn om wat meer opties te hebben, want ik ga niet kolven als ik ergens anders ben . Dan is het wel fijn als Tobias ook geleerd heeft om aan de borst te drinken
Ja, lijkt mij ook!! Al vind ik het ook wel heel erg spannend merk ik . Want je weet dan toch niet precies hoeveel hij binnenkrijgt, als hij aan de borst is . terwijl ik dat met het kolven wel weet, natuurlijk
Ja dat is zo, maar goed je merkt het vanzelf wel als hij niet genoeg heeft. Begint'ie vanzelf te huilen. Kan best kunnen dat hij dan vaker gaat komen om de productie op te krikken.