Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#2741 Ons Kleintje, 30 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2013
    oh my god! ik schrok me zojuist rot! (in positieve zin gelukkig)
    ik vulde de termijnmanager in van `mijn nuon`en het geschatte termijnbedrag is van 129 naar 55 euro gegaan :(:$
    zo weinig energie gebruiken we de laatste maanden.
    Ik heb voor de zekerheid gekozen voor het bedrag van 99 euro.
    Toen we nog geen kinderen hadden betaalden wij 83 euro per maand, toen we 1 kind hadden betaalden we 88 euro per maand,
    vorig jaar, toen de 2 kleintjes nog erg kwetsbare longen hadden kregen we het advies om 24 u per dag de verwarming op 20 te hebben, dat hebben we toen gedaan. Ons termijnbedrag ging naar 140 euro per maand.
    Inmiddels zetten we de verwarming alleen nog overdag beneden aan op 19 graden (van 7.00 tot 19.00) , verder niet. Alle programma`s op kort, alles wordt schoon (vaat en wasmachine) cv- instellingen aangepast. de verwarmingen ontlucht, savonds onder een dekentje op de bank, kaarsjes aan, onze kleine broodopslag-vriezer hebben we 2 maanden geleden uitgezet en ben zelf brood aan het bakken elke dag, en nu dit!!! ongelovelijk. Maar ik neem het met een korrel zout, en ik doe bijna 2 x zoveel. 40 euro minder is al mooi genoeg:)
    Ik ken in mijn omgeving niemand die zo weinig betaald.. :) we hebben geen zonnepanelen, maar we hebben wel een huis met veel ramen aan de zonkant, zodat de verwarming `s middags vanzelf uitgaat omdat het zo warm is bij ons.
    Je kunt per 2 maanden je termijnmanager vragen of je termijnbedrag nog klopt en die geeft dan een indicatie.

Edit, ik bedenk me ineens dat we in maart onze eindrekening krijgen en dan zullen we al veel hebben betaald en dan is ons gemiddelde termijnbedrag vanaf maart waarsch een stuk hoger.

2. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    zooo dat is wel fijn hoor, dat je maandbedrag zo omlaag zou kunnen. heerlijk gewoon!

hier voor 55 euro boodschappen gedaan en gister avond voor 24 euro.
    gister bij de ah;
    3 pond pakken gehakt
    2x 2stuks kipfilet
    2x schnitzel
    1x varkenshaas
    4 hamburgers
    6 sauceijzen
    2 slavinken
    2 blinde vinken
    6 speklappen.
    was allemaal met 35%kortingssticker en van de 3 gehakt heb ik er maar 1 betaald, (was 3 halen 2 betalen en nog 3x 35% korting hihi)

vandaag;
    even globaal uit mn hoofd, bonnetje is al weg.
    appels
    peren
    kiwi's
    bananen
    mandarijnen
    6 eieren
    2 halvolle melk
    2cola
    1sinas
    1 margarine
    1ciabata
    kruidenkaas
    1 kilo gewone kaas
    2xvleeswaren kipfilet en berliner worst
    1x champignonsoep
    pond spruitjes
    1kilo winterwortels
    sperciebonen
    aardappels
    carbonara saus
    hondebrokken
    1zak chips
    1 zak nootjes
    thee/koffie
    wc papier
    blanke vla 1 liter
    brood 2x
    frietjes
    kroketten
    eierkoeken
    paar flesjes bier voor man.

vandaag; kip met aardappelpuree en sperciebonen
    morgen; denk dat we bij s.ouders eten
    maandag; wortelstamppot met speklappen
    dinsdag; spruitjes met aardappels en schnitzel
    woensdag; gebakken aardappels met wortels en varkenshaas
    donderdag; sint,dus s.zus maakt spaghettisaus en ik maak de spaghetti maar die heb ik nog liggen.
    vrijdag; eten we bij mijn vader.

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Jemig tot vrijdag ??? 6dagen te gaan , wat gaan jullie dan eten tot die tijd?

4. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ik heb nog wat voorraad staan, honger zullen we echt niet hebben
    als manlief zijn salaris eerder is dan dat van mij gaan we eerder boodschappen doen

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ok gelukkig maar

6. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Gelukkig Zuurtje.

Hier even kijken wat we de komende week met boodschappen doen. Normaal haal ik de weekboodschappen op woensdag (dan gaat de Boni folder in), maar dinsdag heb ik de vwp. Nu kan manlief wel gaan, maar kan niet het risico lopen dat J.ens wakker wordt, want die mag ik ook niet tillen

7. Vandaag weer de eerste van de maand, dus ons nieuwe boodschappenbudget gaat vandaag in. :)

Morgen maar even inventariseren wat we nodig hebben van de maandboodschappenlijst; kunnen we dat direct ophalen bij de supermarkt ;)

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zo ik ben nog even 30 euro over budget heengegaan. Wel veel voorraad voor de kraamweek al, maar goed ik had het ook al ingecalculeerd voor de maanden november, december en januari. We doen het er voor.

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ zuurtje succes deze week! Wel kano hoor maar gelukkig os er de voorraad.

@ond kleintje jeetje wat fijn meid! Hoe dat je je aanpassingen terug ziet!

@hier heeft ml gisteren boodschappen gedaan.
    Bonnetje natuurlijk weg maar heeft zich wel aan t lijstje gehouden. Even uit mijn hoofd;
    Rundergehakt
    Kaas
    Gebraden gehakt
    Palingworst
    Boterhamworst
    Geraspte kaas
    Tomatenblokjes 3x
    Spa rood
    Brood 2x
    Aubergine
    Courgette
    Pakjes appelsap (basic)
    Pakjes sinaasappel (basic)
    Havermoutpap
    Melk 2x
    Boter
    Was iets van €16,00 was wel min statiegeld wat behoorlijk wat flessen waren. Dus dat was netjes. Hij vond het vreemd dat het zo weinig was maar we hebben nog veel op voorraad (aardappelen rijst zoete aardappel pasta vlees en groente. )

Wel nog van d'r week mandarijnen €1,50 voor 15 en luiers en voeding gehaald €18,00 en cadeautjes (lootjes trekken Sint ) €15,00

Al met al redelijk tevreden. Luiers en melk waren helemaal op.

Week menu
    Zondag; lasagne net gegrilde groente
    maandag; eten bij vriendin, ml bij sm
    Dinsdag; kippenpoten aardappelen en bloemkool
    Woensdag; leftover lasagne
    Donderdag; pasta kipfilet in roomsauset prei
    Vrijdag: paksoi rijst en spek
    Zaterdag; pompoensoep met brood

10. lea

lea Fanatiek lid

Oh jullie doen echt per maand? Ik reken per salaris, nu hebben we ook maar 1 salaris dus dan rekent dat makkelijker. Wij krijgen loon zo rond de 21e....

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij hebben ook 1 salaris, maar 4 weken loon en ik vind het prettig om per maand te rekenen. De rest is ook allemaal per maand (verzekeringen etc.). Zo past het ook goed in mijn excel bestandje.

12. lea

lea Fanatiek lid

Oke, ik doe het verder wel per maand idd, omdat alles per maand gaat, alleen gaat mijn maand op de 21e in. Ik heb nu trouwens een aparte spread sh. Gemaakt voor alle boodschappen.

13. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Wij ook per salaris, zo ook met releningen e.d.

14. minon

minon Niet meer actief

Ik reken ook alles per salaris van de 25e tot de 25e. In december krijgen we vrijdag de 20e voor kerst al salaris dus bijna een week eerder. Niet handig eigenlijk want dan heb je een lange maand tot januari haha.

15. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Hier salaris ook eerder deze maand, maar ik zet het apart tot de normale datum :)

16. Ja, wij doen sinds een paar maanden inderdaad per maand. Dat komt omdat mijn uitkering elke keer op rare datums komt, dus hebben we besloten om dan 'gewoon' elke maand op de eerste van de maand te laten beginnen, omdat dat het beste werkt voor ons :)

17. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Hier ook uitkering van ml elke 4 weken. Niet altijd handig, maar gaat ook altijd apart tot mijn salaris er ook is.

Hier verandering van de plannen, we gaan vanavond meyt z'n drieën naar de McDonalds. Even wat leuks :)

18. minon

minon Niet meer actief

Gezellig! Wij hadden gisteren verjaardag en eigenlijk kunnen we dan net zo goed uit eten want met cadeau en geld voor de oppas ben je ook zo 45 euro kwijt. Waren 1:30 thuis omdat we nog geholpen hebben ooruimen. Ze hadden een zaaltje gehuurd en die eigenaar wilde dat alles binnen 30 min weg was. Aangezien ze 30 werd en er dus buffet en alles bij was was het een grote bende. Vind dan ookm zo lullg dat ze op de verjaardag alle zooi op moeten ruimen van iedereen. Borden en glazen overal lege flesjes bier platgetrapte chips enzo was echt erg. Dus vandaar dat wat later was als normaal. Maar ja wel super gezellige avond :)
    Net lekker muffins gemaakt en zo te zien zijn ze deze keer wel gelukt :) nu nog afkoelen ben ze benieuwd. Heb er altijd ruzie mee dan is het weer een gewoon cakje dan is weer geen knapperig korstje en wil het echt een keer laten kukken :)
    Hoe maak ik lekkere muffins
    Van alles de helft genomen behalve de eieren en als extra een zakje vanillesuiker erdoor.

19. Ik heb even onze begroting bijgewerkt… Omdat mijn man vorige maand weinig heeft gewerkt krijgt ie ook weinig reiskostenvergoeding komende maand (wordt achteraf betaalt). Dus wordt ff een krappe maand….

20. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    @cv: hoe werkte dat nou? Op welke stand zetten jullie hem?
    @nijntje: netjes van jullie!
    @bolkje: balen :(

Hier qua financien voor het eerst sinds tijden een redelijke maand. Vandaar dat we een keer naar de mac kunnen :)
    Op andere vlakken een ***maand, maar zij al tegen ml dat je niet alles kan hebben

Deel Deze Pagina