Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Zo daar ben ik weer!
    Zoals jullie kunnen lezen was de uitslag helemaal goed! Nu weer verder genieten, even weer omschakelen.
    Gisteren mijn verjaardag gevierd, wat bonnen gehad en wat contact (dat gaat op de hoop :).

2. lea

lea Fanatiek lid

Gelukkig peetj! Fijn genieten maar weer!

3. minon

minon Niet meer actief

Fijn peetj! Lekker genieten nu..

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland

De computers waren niet met elkaar verbonden of zo en de saldi van de cadeaukaarten kunnen alleen via computer van hoofdkantoor erafgeschreven worden of zo :( Maar ja, ik had die spulletje gewoon nodig ;) maar wel balen van die tien euro.

Ik heb nu nog 63 euro voor t/m 20 december en de 19e ben ik jarig, dus dat is een beetje jammer :( heb van mijn moeder wel al kaas gekregen om kaasfondue te maken voor ons allemaal, maar moet natuurlijk de rest nog wel kopen.

Misschien moet ik maar luiers bestellen via bol.com, dan kan ik die later betalen met acceptgiro ;) En gelukkig heb ik wel al voor een half jaar aan honden en kttenvoer in huis. In 1 x besteld bij zooplus, dat scheelt me een lieve duit :)

De aanbiedingen zijn echt slecht he?
    Alleen maar van die feestdagenmeuk. Daar houd ik van hoor, maar we moeten op deze normale dagen ook nog gewoon eten?! Ga toch niet de hele decembermaand gevulde hertenreet eten? :p

Anyway, er zijn belangrijkere zaken zoals gezondheid en dat bewijst de goede uitslag van Peetj maar weer :) dat is heel veel waard!
    Nu hopen dat het met mijn gezondheid ook goed is (zie onderschrift)

5. Dat duurt nog even zeg, voor je de uitslag weet!! Wel heel spannend, zeg!!

Hier gaat het echt slecht deze maand met het boodschappen-budget. Ik ben gewoon zó moe, dat ik allerlei dingen in huis haal waar ik vervolgens geen puf voor heb om ze klaar te maken…. Dus dan wordt het maar weer een pizza bestellen of patat halen… Niet goed voor de lijn ook :(

Maarja, ik kom niet echt bij momenteel. Vind december altijd al een zware maand, maar met zo'n klein mannetje erbij die veel aandacht vraagt vind ik het nóg pittiger…. :) En waarom vind ik het een zware maand?? Al die familie-verplichtingen vallen me zwaar…. Dan weer hier op visite, dan weer daar…. Elke keer verplicht gezellig doen en constant opletten wat iedereen vertelt…. Ik ben hooggevoelig en heb daardoor echt tijd nodig om bij te kunnen komen van dingen, maar met de feestdagen lukt dat nooit, en nu dus zeker niet …. Ik kijk altijd enorm uit naar de kerst, maar vaak als het eenmaal zo ver is ben ik vaak na 1 dag helemaal afgepeigerd :)

6. O, en wij gaan het deze maand dus absoluut niet redden…. Ik had net €600 op de rekening van Tobias gezet toen er dus een rekening van €320 kwam van de kraamzorg! Oeps, even geen rekening mee gehouden dat ze daar zo snel mee zouden zijn :$

Toen kwam ook nog eens de buurman dat hij onze muur wel kon impregneren…. Was wel nodig ivm vochtproblemen, maargoed… Kostte ons ook weer €350 (als een bedrijf het zou doen zou het €1000 kosten, maar toch is het nog een hoop geld).

Kortom: wij moeten straks de spaarrekening gaan aanspreken, ben ik bang

7. lea

lea Fanatiek lid

Oei ik heb vorige week niet goed bijgehouden wat we hebben uitgegeven......maar weer even oude bonnetjes opduiken.....grrr

8. lea

lea Fanatiek lid

We hebben nu nog 238 euro op de rekening staan waar we alles van moeten doen tot 21 december ongeveer.....

Eigenlijk moet ik een broek kopen want ik heb bijna geen fatsoenlijke kleren meer in de kast hangen. Ik baal er van. Misschien moet ik iets voor mezelf gaan naaien, maar voor een broek heb ik geen stof. Naaien jullie ook wel eens wat?

9. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    naaien; nee kan ik helaas niet. heb wel zelf sjaaltjes gebreid voor dochter en zoon.

kerst; ja, worden weer drukke dagen. gelukkig hoeven we zelf niks te regelen, we zijn alle dagen onder de pannen.

van mn oma gisteren 200euro gekregen als kerstcadeautje.. we moesten er maar boodschappen van gaan halen vond ze. haha. lief menske! ga er idd boodschappen van doen, kunnen we tenminste een keer biefstuk enzo halen.

hier voor 35 euro boodschappen gedaan afgelopen zaterdag;
    6 bananen
    4appels
    4peren
    soepgroenten afgeprijsd
    spruiten
    sperciebonen
    zout
    rijst voor pap te maken
    basterdsuiker
    yoghurt
    hondebrokken
    billendoekjes
    kaas
    smeerkaas
    boterhamworst
    margarine en bakboter
    schoonmaakmiddel
    wc papier
    komkommer
    en vershouddoosjes

vandaag; kip met spruitjes en gebakken aardappels
    morgen; gehakt met sperciebonen met aardappelpureen en dan in de oven
    woensdag; spaghetti bolognese
    donderdag; bij s.ouders eten
    vrijdag; soep met iets erbij.. moet nog eens in de vriezer neuzen.
    deze week dus bijna het hele menu uit de voorraad.
    heb nu mn vriezer bijna vol
    1 vak met diepvriesgroenten
    1vak met brood
    1vak met vlees
    1vak met pizza/frituurdingen
    1vak met restjes, dus bv restje van de chinees, spaghettisaus etc.

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Oh Bolkje, wat balen van die rekeningen! Maar gelukkig heb je het spaargeld wel, kan ik niet zeggen ;)
    Ik ben ook hooggevoelig en vind december ook heeeeel leuk, vooral kerst, maar idd soms ook uitputtend. Maar het scheelt dat ik meestal met mijn eigen familie ben en niet met vrienden of zo. Dat is toch anders.
    En bezoekjes aan mijn schoonfamilie houd ik zo kort mogelijk en ik vermijd 'intense' gesprekken met die mensen. Houd het luchtig, want heb geen behoefte aan hun bagage in mijn hoofd ;) soms moet je een beetje asociaal doen uit zelfbescherming :D
    De uitslag duurt trouwens zo lang, omdat ik nog bloed moet prikken op cyclusdag 3. Ben momenteel op cyclusdag 26, terwijl mijn laatste cycli niet langer dan 21 dagen waren, de gyn zag op de echo wel een gesprongen eiblaasje, dus :$ beetje spannend. Maar misschien is dit gewoon wel weer een wat langere cyclus en word ik binnen een week gewoon ongesteld.

Lea: nee, naaien voor mezelf doe ik niet. Ik maak alleen decoraties voor in huis :) waarom probeer je anders geen rok te maken? Lijkt me makkelijker dan een broek en kost misschien ook minder stof?

11. minon

minon Niet meer actief

Balen bolkeje van de rekeningen.

Lea: ik heb geen idee met naaien. Ik heb niet eens een naaimachine haha.

Senna: lief van je oma zeg en idd lkeer wat lekkers kopen. Heerlijk!

@kerst. Wij zin. Bijde dagen weg. De dag voor kerat hebben we op het werk kerstbrunch daar ga ik huzatrensalade , appelflappen en aardbeien kerstmannetjes maken.
    1e kerstdag bij mn ouders neem ik ook huzarensalade mee.
    2e kerstdag schoonouders is voor ons gegrilde kip maken met bami of een pastasalade (weet ik nog niet) en iets van aardappeltjes.
    Drukke tijden inderdaad.

12. tuc

tuc Niet meer actief

lees altijd mee met jullie, zal ook ons weekmenu eens plaatsen, wij proberen ons aan 50 euro boodschappen per week te houden en 20 euro voor extra dingen: zoals drogisterijartikelen bv. In totaal 70 euro per week dus.
    Sowieso omdat we het onzin vinden om veeel meer aan eten en dergelijke te besteden en omdat onze station een paar weken geleden kapot is gegaan, dus wij voor de zomer een andere willen kopen en dus even extra moeten sparen.

ons weekmenu

za: frietjes met snack en sla
    zo: pannenkoeken
    ma: boerenkool met rookworst
    di: macaroni
    wo: knoflookboontjes met filetlapjes en komkommersalade
    do: hutspot met draadjesvlees
    vr: verse groentesoep met stokbrood en smeerseltjes

Ik heb mn bonnetje weggedaan, dus probeer het even uit mn hoofd

lidl:

bananen
    vanille yoghurt
    volle yoghurt
    2 bekers aardbeien roeryoghurt
    2 lekkere toetjes voor dochter
    wc papier
    1 7-up
    bloem
    sperzieboontjes

nettomarkt:

diepvries snijboontjes
    diepvries boerenkool
    diepvries rode kool
    elstar appelen
    voorraad varkenshaas (aanbieding)
    voorraad sukadelapjes (aanbieding)
    magere rookworst
    tomaten

ah:

bospeen
    geraspte kaas
    3 broden
    fussili

Ik had voor het eten nog heel veel dingen op voorraad, zoals het frietgebeuren, peen, macaroni groenten en saus en aardappelen (vorige week een zak van 10 kilo in de aanbieding gehaald.

13. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Kerst zijn idd drukke tijden...ik ga voor kerstavond kipfilet maken in milde tandoorisaus van chickentonigt echt heerlijk familie brengt vis mee en nog iets van vlees dat samen met stokbroodjes en kruidenboter salade heerlijk menutje:)
    En niet duur

14. tuc

tuc Niet meer actief

kerstavond eten wij nooit iets speciaals eigenlijk, s avonds op visite dus daar worden we verzorgd. 1e kerstdag gourmetten, dat verdelen we met 3 gezinnen, 2e kerstdag moet ik nog verzinnen en oud en nieuw zijn we ook weg, dus daar hoef ik ook niks voor te regelen.

15. Hier eerste kerstdag gourmetten, die kosten verdelen we met drie gezinnen…..

Tweede kerstdag zijn we uitgenodigd bij mijn schoonfamilie. Geen idee wat we dan te eten krijgen, dat zien we nog wel ;)

Derde kerstdag hebben wij dit jaar in het leven geroepen om gewoon even met zijn drietjes te zijn. Dan willen we zelf nog uitgebreid koken :)

16. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    kerst zijn leuke dagen maar heel eg vermoeiend

met kerst zijn we bij schoonouders en vanaf dit jaar hebben we de menu verdeeld en omdat desserts mijn specialiteit zijn maak ik die
    het worden profiterolletjes (mini soesjes) gevuld met room en chocoladesaus
    en kleine chocolade cupjes met chocolade mousse

de 27 ste zijn we bij mijn ouders en ik maak de taart , zij de rest

17. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Nou wij hebben bijstand aangevraagd.. Ml zn uitkering stopt behin januari :(
    Hoop dat we een aanvulling van de gemeente krijgen, we zitten net boven de grens. Van mijn salaris alleen kunnen we niet eens de rekeningen betalen..
    Er is nog hoop, as zaterdag heeft ie een gesprek met zn oud-werkgever..

18. Oei, dat klinkt heftig, Peetj!! Heel veel succes in elk geval!!

19. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    @peetj: fijn dat de uitslag goed is! Balen van de situatie omtrent je man.... Ik hoop dat het gesprek wat oplevert....

@bolkje: hoop fijn dat je de rekeningen nog kunt opvangen!

@ Lea: ik naai heel veel, maar voornamelijk naamslingers, labeldoekjes, luiertasjes etc...
    Meestal op bestelling, ben bezig met een facebooksite waar ik het kan opzetten! (Net weer 2 vlaggen af voor een bestelling joepie! )
    Ook wil ik de gordijnen en de lakentjes/ aankleedhoezen naaien.

Maar verder dan dat ben ik nog nooit gekomen... Broeken lijken mij heel moeilijk.... Eerst maar beginnen met een simpel rokje/jurkje voor dochterlief....:D

@ kerst: wij zijn 1ste kerstdag bij mijn ouders, (nemen we allemaal een gang voor lief) 2de kerstdag brunch bij schoonouders (nemen we allemaal wat hapjes mee)
    En kerst avond willen we met de kleine man gaan gourmetten (ik ga vanmiddag bij de AH een gourmetpakket halen voor €5,00.

Wij hebben zaterdag weer boodschappen gedaan. Eten deze week:

Zat: tosti
    Zon: hutspot uit de vriezer
    Ma: erwtjes/wort. (Vriendlief rode kool) met aard. En boomstammen
    Din t/m vrijdag :
    Pannenkoeken
    Mie met ei
    En spaghetti

Morgen even naar de markt voor paprika/courgette/prei/wortel
    Heb nog een uitje, daar ga ik dan weer een paar zakken roerbakgroente van maken voor in de vriezer! Lekker makkelijk!

20. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Ik hoop het ook..
    Ook maar even MDF gebeld alvast..

Deel Deze Pagina