Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

tuc: jou onderschrift :D

saar: join the club. Wij moeten ook schilderen. Gaan de restjes verf van de boot gebruiken. Zijn we er voor 20 jaar vanaf haha. Dat is zulke weersbestendige verf dat werkt perfect. Mijn vader is schilder en heeft een beetje uitgeprobeerd op zn voordeur omdat die bijna iedere twee jaar moest vanwege wind, zon en regen kant. En het zit nu een aantal jaar en nog steeds even mooi dus die is er helemaal blij mee.

2. tuc

tuc Niet meer actief

ik denk dat je voor babi pangang wel echt varkensvlees moet hebben. Maar ben benieuwd of het lukt. Heb er al verschillende keren aan gedacht on het zelf te doen, maar ben bang dat hij erg tegenvalt in vergelijk met de chinees.

3. minon

minon Niet meer actief

Ik twijfel een beetje. Ivm chloresterol van mn man eten wij geen varkensvlees maar het is wel wat smeuiger zegmaar. Gezien de reacties onder het recept vond ik het wel de moeite waard om te proberen :)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Dan gewoon proberen een keer

5. minon

minon Niet meer actief

Nu heb ik dus runderlappen en runderstooflappen in de vriezer. Ziet er hetzelfde uit haha. Ben benieuwd of het lukt. Ik hoop van wel want we zijn dol op chinees. Ben ook nog altijd op zoek naar een soep die smaakt zoals bij de chinees. Zo lekker!!!

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#3006 Ons Kleintje, 10 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2013
    weg

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Gras bij de buren LIJKT altijd groener, en elk huisje heeft zijn kruisje :)

ik ben tevreden, ik hoef niet veel geld te verdienen en te hebben. In de loop der jaren merk ik dat ik niet gelukkiger was/ ben wanneer ik meer verdien. Ik ben veel meer tevreden wanneer ik keuzes kan maken.:)

8. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    veel geld verdienen doen we hier niet
    ik krijg een uitkering maar bewust ervoor gekozen om thuis te blijven voor de kids
    zou ik gelukkiger zijn geweest als ik uit zou werken? nee, want dan ging ik werken om de opvang te betalen en mis ik alles van de kids
    nu dus mooi niet en ik heb evenveel geld
    het is nu voorlopig even heel erg opletten maar ik geniet volop van mijn kinderen en maak alles mee zoals eerste stapjes en eerste lach en andere mooie en belangrijke momenten
    als ze naar school gaan allemaal heb ik nog tijd genoeg om te gaan werken

9. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Nou, zijn nog niet helemaal klaar..
    Werd vandaag gebeld of we vanmiddag nog naar de klinisch geneticus konden. Ze hadden van ml ook nog bloed af moeten nemen voor het ERAY-onderzoek. Daar konden we nu nog voor terug.
    Ze gaan nu naar alle chromosomen kijken, ipv naar alleen 13,18 en 21. Hadden ze al eerder moeten doen.
    Over ruim een week hebben we de uitslag (normaal na 2 weken, maar ik ben al ruim 22 weken, dus dan zou er geen optie tot afbreken meer zijn).
    Ook gaan ze mijn DNA beter bekijken vanwege de miskramen.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Peetj, wat heftig. Sterkte

11. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Jeetje peetj, das geen leuk nieuws! Sterkte ermee!

(Ik moet donderdag weer voor een groeiecho.... Vorige X zat ze op de p15 lijn, onder de p10 is zorgelijk, dus hoop dat ze wat beter gegroeid is!)

Verder meiden wat schrijven jullie veel :D
    Helaas lijkt inderdaad alles bij een ander mooier (of juist niet) terwijl dat niet zo is....

Manlief heeft een fulltime baan, ik werk 20 uur. In augustus gaat mijn baan waarschijnlijk ook op de schop, maar aangezien ik bij een gemeente werk, kunnen ze me niet ontslaan (een geluk bij een ongeluk....)
    Eigenlijk zoek ik een andere baan, deze baan was mijn bijbaantje en is mijn "echte" baan geworden,..
    Als ik een baan kan vinden naar opleiding (in het onderwijs) verdien ik zo'n €300,- meer voor hetzelfde aantal uur....
    Daar ga ik in mijn verlof(als de kleine geboren is) hard naar op zoek....

Verder kunnen wij best rond komen en op vakantie, maar we willen ook graag in de toekomst wat aan ons huis doen, en andere dromen waar maken, dan moeten er toch op dingen bespaart worden...
    Vandaar dat ik in dit topic terecht ben gekomen,
    Ik vind het trouwens ook een soort hobby/sport om geld te besparen aan boodschappen en vaste lasten....

Ontopic :D:
    Vandaag niet echt gelukt....
    Wilde groenten op de markt kopen, eerst met zoonlief naar de kinderboerderij geweest, daarna totaal geen puf meer voor de markt, zoonlief had er ook niet zoveel zin meer in, dus ik dacht we gaan wel na z'n slaapje....
    Slaapt hij tot 16.15! En ik lag op de bank Harry Potter te kijken :)dussss niets meer van gekomen....
    Morgen dan toch maar naar de hoogvliet, anders kunnen We niets van ons weekmenu maken...
    (Vandaag lekker pannenkoeken gegeten... Van bloem, melk en eieren!)
    Lekker dagje goedkoop.....

12. He gedver, Peetj :( Wat ontzettend balen en wat een eikels dat ze niet gewoon gelijk alles goed hebben gedaan…. Nu zit je wéér een week in de spanning :( Heel dikke knuffel vanuit hier en ik ga weer voor je duimen!!

13. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Nog wel goed nieuws gehad vandaag, gemeente belde over de aanvraag bijstand. We schijnen nu al net boven bijstandsniv te zitten.
    De aanvraag zelf is nu goedgekeurd, enkel de hoogte bepalen (alle vaste lasten, en €70,- per week leefgeld). Niet slecht vind ik

14. minon

minon Niet meer actief

Jeetje wat balen peetj. Gaan ze dit controleren omdat er vermoeden van een afwijking is of is dit 'standaard'?? Ik ga duimen voor een goede afloop weer.

15. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Wat vervelend ( en dat is zacht uitgedrukt ) dat jullie nu toch nog niet klaar zijn zeg. Wat een zeer domme fout ook.
    Gelukkig is de aanvraag goed gekeurd, dat is misschien een zorg minder want jullie hebben al even genoeg aan jullie hoofd denk ik zo.
    Sterkte.

@Nijntje, bedankt voor de tip over het bellen!

Gr MB2005.

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Poeh ik geloof dat mijn verhaal heel anders over kwam dan dat de bedoeling was...

Ik werk voor mijn geld dus mag ik dat naar mijn idee ook spenderen dmv vakantie. Overigens wordt een vakantie volledig door familie betaald en in de zomer is het geen 5sterren hotel maar en camping in europa. Ik heb nergens gezegd dat een ander met minder salaris niet hard werkt!
    Sorry voor degene die dat zo opgevat hebben!

Misschien was de boodschap van mijn verhaal meer dat wij momenteel qua boodschappen en kleding budget nu vrij sober leven om later problemen te voorkomen. (Wanneer weer een van ons tweeën werkloos of arbeidsongeschikt raakt wat in deze periode niet gek is)

@provider,wij gaan nu naar alles ineen van ziggo. We hadden tv en internet bv bij verschillende providers vandaar dat we duurder uitwaren afgelopen jaar.
    Ook speelt mee dat je bij ziggo de Wifi hotspots hebt. Daardoor kan mijn databundel van gsm en stuk omlaag dus ook weer goedkoper!

@peetj heftig meid! Spannend tot aan de uitslag. Sterkte!
    Wel fijn dat de aanvraag os goed gekeurd

17. Zo dan, ik ben me vandaag even het apezuur geschrokken :$ Als ik kijk naar wat er per maand binnenkomt en aan vaste lasten weer uitgaat in de rest van de maand + wat ik al heb uitgegeven aan dingen als boodschappen, cadeautjes etc. dan sta ik nu al 40 euro in de min :$ En dan moet ik de boodschappen nog doen voor de kerst, nog kerstcadeautjes kopen, rijlessen nog betalen etc… :$

Jullie kunnen vast wel raden wat mijn goede voornemen voor 2014 is… ;)

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    O jee :$ dat is niet leuk! Ik kan me je gevoel goed voorstellen.
    Het was bij ons ook eeen beetje een rommeltje qua financien de eerste weken dat we ouders waren ;) dus begrijpelijk is het wel, maar absoluut schrikken ja!

19. het komt vooral door de rekening van de kraamzorg €320 en dat impregneren €350. :( Had de rekening van de kraamzorg niet zó snel verwacht en dat impregneren stond eigenlijk voor volgend jaar in de planning maar moest opeens snel besloten worden…

Ik ga in elk geval proberen zo zuinig mogelijk te doen de rest van de maand; kan het wel van de spaarrekening terughalen, maar dat doe ik echt liefst zo min mogelijk nu… We gaan dat geld hard nodig hebben volgend jaar

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @peetje; balen he meis, ik ga weer voor je duimen!

@bolkje; balen he meid van alle extra rekeningen en de zorgen voor een nieuwe baan en aflopende ww.

@annedore; ook sterkte voor jou meid!

@werk; wij hebben beide een vast contract voor onbepaalde tijd en allebei werken wij fulltime. Ik onregelmatig ivm Kraamzorg maar totaal aantal uren zijn (meer als) fulltime. Samen verdienen we dan ook erg fijn en als we over een paar maanden schuldenvrij zijn dan kunnen we ook ruim sparen. Nu leven we dus erg krap om zoveel mogelijk af te lossen. Onze zoon merkt er eigenlijk niks van. Wel is hij nog nooit op vakantie geweest (alleen naar de camping van schoonouders). Maar zodra we schuldenvrij zijn gaan we sparen voor onze eerste vakantie in 10 jaar en vanaf dan hopelijk we jaarlijks weg te kunnen.

Deel Deze Pagina