Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Grrr Peetj! Wat een gedoe. En als het helpt: mijn man ziet ook de noodzaak van die dingen niet in hoor. Als ie mij niet had gehad was ie het bedrijf niet gestart (zegt ie zelf dus hij weet het wel)

Hier is het al twee weken druk in de supermarkt! Lekker saar! Zitten en bruikbare dingen in?
    Ik heb alles in huis behalve luiers, bladerdeeg, appels en brood enzo.
    Vanavond kerstdiner van werk, morgen kerstmarkt in Keulen met moeder en zus, dinsdag kerstbrunch op het werk. Moet ik huzarensalade en appelflapjes voor maken. Drukke dagen dus haha.

Ik wilde vanmorgen nog naar de markt maar regende. Nu stralend zonnetje maar ja na het slaapje onderweg om dochter bij mn ouders te brengen. Die blijft daar slapen vannacht. Kerstdiner op ons werk duurt vaak wel tot de kleine uurtjes haha.
    Ik ga dadelijk maar een lijstje maken met wat ik allemaal moet koken en wat ik daarvoor nodig heb. Moet tweede kerstdag nl 'op locatie' koken en dus alles meenemen :)

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik ben weer een beetje afwezig, druk met andere dingen. Dan kom ik gewoon niet aan zp toe :)

Vandaag ben ik jarig en gaan we kaasfonduen straks met mijn ouders. Heb de kaas van mijn ouders gekregen gelukkg, dat is een dure grap en moet ook nog een rollade kopen voor tweede kerstdag ;)

Ga dit jaar denk ik via appie online boodschappen bestellen. Kan ik de meeste, dure verleidingen in de winkels ontlopen :p

3. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    saar: woon je toevallig in een woonplaats die met een D begint?

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Senna: Nee ik woon in N ;).

Annedore: Gefeliciteerd. Heb je een leuke verjaardag gehad?

Nijntje: Vooral veel lekkers en wat luxere producten vind ik. Maar goed een gegeven paard.. Wel 4 wcrollen van edet bijvoorbeeld. Ik zou het meeste(lees alles) niet kopen normaal gesproken. Was het kerstdiner leuk?

Manlief kwam met zijn rollade thuis, blijken 2 kleinere te zijn dus ik heb ze nu zo in de vriezer gemikt. Heb er gewoon geen zin in nu om ze te maken. Kunnen we straks 2 dagen achter elkaar van eten.. Vanavond gaan we wat bestellen om de vakantie in te luiden en gewoon even gezelligheid.

5. Jeeeeej, mijn man is aangenomen :D Hij gaat €200 meer verdienen dan bij zijn huidige baas en hij krijgt een vergoeding van €5 per gewerkte dag voor zijn lunch :)

Vanavond dus maar uit eten, als mijn ouders op willen passen :)

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Gefeliciteerd! Super Bolkje!

7. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Bolkje! als je ouders niet kunnen, neem je je zoontje toch mee? ga je lekker een pizza eten ofzo, ben je niet uren weg! en kun je het toch vieren, of lekker eten thuis bestellen :) geniet ervan, extra centjes zin altijd fijn!

8. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Hoe ziet jullie kerstdiner eruit?
    En hebben jullie extra budget voor de kerstdagen?

9. minon

minon Niet meer actief

He kestdiner was geweldig! Super verwend met vvv bonnen van totaal 150 euro. Lagen om drie uur in bed haha. Al mn collegas kennen wij ook prive dus is altijd een grote gezellige boel. Heerlijk gegeten was echt goede kwaliteit.
    Vandaag kerstmarkt gedaan in keulen. We hadden een soort intratuin verwacht maar geen ene kerstbal gezien haha. Meer handgemaakt dingen zoals houtsnijwerk hangers, houten stalletjes en veel normale kraampjes ook met tassen kleding gluhwein wafels oliebollen etc.
    Vannacht maar vier uur geslapen dus ik ga vanavond heel vroeg en morgen lekker rustig. Boodschappen voor de kerst halen. Voor je gevoel moet je vier weken overleven haha.

Super bolkje van de baan! Toch weer lekker 200 euro.

Kerst: wij hebben niet echt een extra budget. Tenslotte ben je ook een aantal dagen weg en je hoeft je ook niet helemaal vol te proppen met kerst vind ik. Wij eten soep vooraf, hoofdgerecht is vis en gegrilde kip met bami en salade en wat aardappeltjes. Ijs na. Bij mijn ouders ete we dit jaar nomaal en storten we geld op een goed doel.

10. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    fijn bolkje! heerlijk dat hij nu meer gaat verdienen!

Hier man net thuis gekomen met een leuk kerstpakket en een waardebon voor de bijenkorf van 100 euro! dat is nog eens fijn!

vandaag frietjes gebakken. heb nu alleen nog honger...
    morgen boodschappen doen.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi, nee we houden hetzelfde budget. Vandaag ontving ik mijn eindejaarsuitkering en zijn daarom de stad in geweest en een lekker broodje gegeten, oudste zoontje was mee en nam pannekoeken. Was heel erg leuk! dat was ons extraatje :) buiten ons budget om bedoel ik

1ste kerstdag nemen we allemaal iets mee naar mijn ouders
    2de kerstdag gaan we gourmetten, dus ga morgen 2 gourmetschotels halen.

Bolkje veel plezier vanavond en gefeliciteerd met je man zijn nieuwe baan!
    Peetje sterkte, dan maar even bellen na 3 weken voor de zekerheid.

12. Uiteindelijk zijn we niet gegaan, we gaan nu op zondag. Vond het toch een beetje teveel haasten op vrijdag, want ik was pas om 5 uur terug uit de winkels en moest toen ook nog omkleden en opfrissen, en dan nog Tobias schoon en gevoed krijgen en bij mijn ouders afgeven en dan nog naar de stad voor een restaurant….. Beetje teveel gestress!!

Vandaag komen mijn schoonouders op visite, dus heb even wat extra lekkere dingetjes meegenomen, zoals saucijzenbroodjes en filet americain (ok, dat laatste vooral voor mezelf ;) Manlief is vegetariër en ik krijg zulke dingen niet in mijn eentje op, dus als er vleeseters langskomen grijp ik mijn kans :p)

13. minon

minon Niet meer actief

Lekker bolkje! Geniet ervan!

Ik zit in dubio dames. Ik wil graag een deel van mn vvv bonnen inleveren bij lucardi voor deze munt met rand en ketting. Totaal zou ik uitkomen op 75 of 85 euro afhankelijk van de lengte van de ketting.
    Stalen munt large voet met zirkonia
    Maar ik voel me dan gelijk soort schuldig dat ik wat voor mezelf koop terwijl ik ze ook kan besteden aan dochter of luiers in een krappe maand.
    Is dit iets wat je op elke kleding kan dragen?

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Budget: Hier gaan we er sowieso overheen deze maand i.v.m. de as. bevalling/keizersnee. Heb een hoop voorraad en lekkers (ook al gegeten) whoops.

Nijntje: Ik vind het een sieraad wat je op heel veel kleding kunt dragen afhankelijk van hoe lang de ketting is. Maar sowieso kun je het bij veel kleding dragen. Niet schuldig voelen, je mag ook een keer wat voor jezelf uitgeven je hebt het toch zelf gehad? Ik kan het ook heel moeilijk hoor, maar af en toe moet je het gewoon doen.

15. minon

minon Niet meer actief

Ik wil hem denk ik wat langer dus dat de munt ter hoogte van de borsten hangt denk ik of net eronder. Vind het heel moeilijk ja. Ik zou altijd nog iets krijgen van mn man na de geboorte van onze dochter maar dat is er nooit van gekomen dus koop ik hem dan zelf maar denk ik haha. Wil op de achterkant de naam en geb.datum laten graveren.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mooi Nijntje ik zeg doen! Je kunt het dan echt met heel veel kleding om hoor en zeker omdat het zilver is. Ik heb van mijn man een armband met de geboortedatum en naam van mijn dochter gekregen in de kraamweek. Geheel onverwachts trouwens.

17. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Met de c1000 actie die nu geldt, kun je korting krijgen bij Lucardi. Zal je zo'n tientje schelen. En gewoon doen! soms mag je ook wel jezelf verwennen.

Heb toen ons dochter geboren was geld van mijn man gehad (lekker origineel haha) omdat hij niet wist wat hij voor me kon halen. Ik wilde al heel lang een Fabb. portemonnee. Erg lang getwijfeld omdat ik me zo schuldig voelde, terwijl het in principe makkelijk kan. Toch gedaan en ben er nog steeds erg blij mee.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Gewoon doen Nijntje! Je moet ook jezelf af en toe eens verwennen ;)

Toen onze zoon was geboren heb ik een Swarovski ketting met een speentje van mijn man gehad :)

19. minon

minon Niet meer actief

Het is geen zilver maar staal. Net als de munten van mi moneda maar die zijn een stuk duurder. Wat ik me wel afvraag is of het dan niet zwart wordt. De munt niet omdat die op kleding draagt maar de ketting zelf wel denk ik. Ik ga dadelijk mn meisje weer uit bed halen en dan zal ik eens kijken. Helaas hier geen c1000 in de stad anders had ik die ook ingeleverd.

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Op marktplaats of hier in de ruil hoek vind je vast iemand de je kan helpen! Ik heb ze helaas niet, anders had je er zo van me gekregen!

En inderdaad gewoon kopen die ketting!;)

Deel Deze Pagina