Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Denk dat ik toch maar s een abbo neem hier. Wat een goede tips en wat behulpzaam zijn jullie allemaal.
    Heeft er misschien iemand voor mij een excel voorbeeldje van het bijhouden van de financien? Ik heb wel alle vaste lasten op papier staan, maar zo'n bestandje lijkt me heel handig!

2. Islah

Islah Niet meer actief

Wij eten niet iedere dag vlees, maar als we vegetarisch eten dan eet ik geen tofu-in-de-vorm-van-een-vleesje (vind het een beetje onzin om geen vlees te eten, en vervolgens wel iets plantaardigs in de vorm van een worst op m'n bord te leggen...). Eerder iets van peulvruchten, ei of kaas. Bijvoorbeeld bissara (Marokkaanse erwtensoep met olijfolie), omeletreepjes door de nasi, goed gevulde lasagne (veel groenten bedoel ik) met kaas. Kaas vervangt alles in vlees trouwens behalve het ijzer, dus is niet echt een volwaardige vleesvervanger. Soms laat ik ook helemaal het vlees of vervanger daarvan weg, voor een keertje is dat echt geen ramp.

In het begin dat ik minderde met vlees (ik ben eigenlijk al nooit echt een vleeseter geweest, toen ik nog bij m'n moeder woonde at ik zelfs vegetarisch) vond mijn man dat minder maar nu is hij er echt aan gewend. Zo 'erg' zelfs dat hij vaker vraagt om geen vlees haha. Maar zo nu en dan vlees erbij vindt hij ook lekker hoor, juist als hij vaker vegetarisch eet wordt een stukje vlees op z'n tijd meer gewaardeerd. Meestal eten we kip, heel soms rundergehakt of schaap.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Annedore, veel succes met je dieet! 40 kg is veel, maar helaas geldt vaak, hoe meer kilo's eraf moeten, hoe meer gemotiveerd je bent (tenminste, bij mij werkt dat zo...).

4. minon

minon Niet meer actief

Zo boodschappen binnen.

Bij de etos 12 pakjes billendoekjes voor 11,35 (korting ook 11,35)
    Bij de plus:
    Kipfilet 8,05
    Gekookte gelderse worst 1,65
    5kg aardappels 3,69
    komkommer 0,79
    boerenkool 1,29
    5x macaroni/spaghetti groentes 9,95
    2x rond wit 2,18
    rosti rondjes 1,09
    Kip nuggets 1,33
    frikandellen 3,19
    bak en braad 1,28
    melk 0,71 (duurder geworden)
    koffie 0,95
    snelkookrijst 0,34
    2x tomatenblokjes 0,74
    2x tomatenpuree 0,92
    tomatenpuree 0,23
    1,5 liter azijn 0,48
    kroepoek 0,66
    zout 0,34
    kidneybonen 0,89
    smac 2,02
    ananassap 1,05
    sinaasappelsap 1,19

Totaal 45.01

Actie rostirondjes -0,09
    Actie kip nuggets -0,33
    Actie groente -4,95
    Actie Kipfilet -3,13
    Actie worst -0,44
    Actie brood -0,55
    Spaarboekje -6,00

Totaal 30,22 (36,22 zonder boekje)

Menu:
    Maandag en dinsdag kidneybonen chili
    Woensdag pasta met eigengemaakte saus
    Donderdag gebakken aardappeltjes met stukje kip of biefstuk
    Vrijdag lasagne
    Zaterdag chicken tonight
    Zondag ratjetoe met soep
    Maandag wraps
    Dinsdag pizza
    Woensdag macaroni
    Donderdag onbekend misschien frietjes
    Vrijdag pannekoeken

Nog halen deze week:
    Rundergehakt bij de ah. en karvan cevitam

Zijn er bij jullie sinds 1 januari ook prijzen verhoogd?
    Grappig detail de zout is het eerste pak wat ik koop sinds ons trouwen dus we hebben drie jaar met 1kg zout gedaan...

5. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben deze maand begonnen met week bedragen in enveloppen te doen. Is ene fijn gevoel, dat die in de kast liggen en ik daar niet over in hoef te zitten. Ze de data van za-za er dan steeds op. Ben benieuwd of het werkt ;)

Voor de mensen die afwassen: er staan mega value pakken Dreft afwasmiddel bij kruidvat, 2 voor 5 euro. Ook herbal shampoo, 2 plus 2 gratis. En nog veel meer leuke aanbiedingen, nouja, wij kunnen weer een tijdje afwassen en haren wassen iig. :)

En net nu we echt hoognodig moeten sparen voor een nieuwe schutting, omgewaaid deels door de wind, heeft mijn man een boete gekregen, hoppa 137 euro. Gebeurt niet vaak, maar komt nu niet fijn uit. We wilden zoveel mogelijk opzij zetten nl. de tuin is bijna 15 m. lang nl. en op termijn moet ook de achterkant en andere zijkant gedaan worden. We gaan er een van steigerhout zetten, maar dan nog....fijn en een leuk begin van het jaar weer.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#3306 Ons Kleintje, 6 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2014
    altijd zo jammer bij de Lidl dat de aanbiedingen van verschillende dagen in het krantje staan, Sta ik net voor l*l met vleesvervangers bij de kassa, was t niet in de aanbieding. Woensdag pas.

Oja ik zag op Neurootje een grappig filmpje over iemand die heel vrekkig is en via dat filmpje kun je andere filmpjes zien over mensen die heel milieubewust en vrekkig leven.

wieditleestisvrek | Alles over sparen, besparen, bezuinigen, consuminderen en zelfvoorziening
    Geeft toch leuke inzichten.
    Ik heb van de bieb het boek `Leven van een habbekrats Hoe ik 1 jaar leefde van 1 euro per dag`gelezen van Kath Kelly. In een dag uitgelezen. Erg leuk om te lezen.
    Overigens is het voor kinderen gratis om boeken te lenen van de bieb, en hier kunnen ouders ook gebruik van maken door boeken op hun kinderen hun pasje erbij te zetten.

7. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Hoi SuzykeQ, bij ons was ook de schutting kapot gegaan door de wind... Het loont om te kijken of je ervoor verzekerd bent! Waren wij wel en krijgen mooi € 1200 terug van de verzekering :D

8. minon

minon Niet meer actief

Ik heb 2 januari ook een boete gekregen maar ga em echt niet betalen. Er konden nog geen muntjes in het automaat ivm oud en nieuw en wilde mn chipknip op gaan laden (wat hier alleen kan op plaatsen waar je moet betaald parkeren) dat ding was buiten gebruik maar dat maakt niet uit, kom ik terug hebben ze een bon onder mn ruit gedaan. De boa stond er nog naast het uitgelegd maar hij kon niets voor me doen zei hij. 56,90 is het bedrag. Zo stom. Heb vandaag nog een keer gebeld met de gemeente en mn bezwaar op de post gedaan.

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@nijntje, ik hoop dat je m niet hoeft te betalen. Zou wel absurd zijn wanneer je niet eens KUNT betalen.:(

10. minon

minon Niet meer actief

Belachelijk heh. 50 euro boete 6 euro administratiekosten en minimum parkeertarief van 90 cent en dat alleen voor een stomme schoenlepel omdat man zn nieuwe schoenen anders niet aankreeg. 1,49 kostte die. Dure lepel... :(

11. Stom zeg! Hebben ze niks beters te doen ofzo? :(

Wij hebben vandaag even restjes opgegeten… :)

12. minon

minon Niet meer actief

Ze hadden het goede voornemen om boetes uit te schrijven denk ik.
    Het regende ook nog eens echt zn k** dag wordt het dan. Maar goed benieuwd wat het bezwaar oplevert.

13. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Ik ook...ze zijn niet zo makkeljjk helaas daar in
    toen ik met spoed opgenomen werd met trombose been stond manlief verkeerd heel even...boete van 180 euro.

bezwaar gemaakt maar nee hoor ...pfff

14. minon

minon Niet meer actief

Dat is iok lekker lullig en een hoog bedrag!
    Het stomme is dat om
    Je chipknip op te laden je alleen kan parkeren op betaalde plaatsen.

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Kan je niet via je telefoon betalen. Dat kan hier (omgeving A'dam) namelijk wel. Erg makkelijk.

16. minon

minon Niet meer actief

Niet dat ik weet. Hoe werkt dat dan?

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wat had je volgens die boa moeten doen dan? Als je niet kunt betalen dan heb jij je best gedaan en faalt de gemeente. Daar kun jij toch niet voor bekeurd worden? Dat je niet ontploft bent:D

18. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @nijntje1990,
    Er zijn verschillende aanbieders waar je via de telefoon kunt betalen.

Oa bij jellowbrick maar weet niet of dat in iedere stad kan.

19. minon

minon Niet meer actief

Nu je het zegt hangt er wel een bordje met een code boven het automaat en een telefoontje erbij dus telefoonicoontje en dan 4103 ofzo. :)
    Weet ik veel dat dat voor betalen per mobiel is. Had em ook niet bij me was even snel met portemenee een schoenlepel halen. Moet je dan gewoon 4103 bellen ofzo??

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Je moet inderdaad naar een nummer bellen en dan het nummer van die betaal automaat doorgeven, je moet ook weer bellen om af te melden. Wij betalen altijd via een een app, dit wordt dan afgeschreven van onze rekening. Wij vonden dit makkelijker zeker omdat wij geen eigen auto hebben en dan hebben we een duidelijker overzicht voor onszelf.

Deel Deze Pagina