Had trouwens alle ingrediënten gedeeld door twee behalve de suiker kwam ik achter. Het brood heeft nu wel wat weg van een muffin haha. Door mn werk niet de tijd om iedere dag een brood te bakken in de oven dus twijfel nog sterk om een keukenmachine te kopen een keer of een broodbakmachine. Voordelen machine: alles erin mikken en de rest gaat vanzelf Nadelen: lomp ding en heb al niet zn grote keuken. Voordelen keukenmachine: ik kan die ook gebruiken voor mn taartenhobby en andere baksels Brood uit de oven lekkerder als machine? Nadelen: het duurt erg lang. De tijd dat je er daadwrkelijk mee bezig bent niet maar het rijzen wel. Als ik dus om 19:00 uit mn werk kom heb ik daar geen puf meer voor ben ik bang. Dilemma dus. Brood uit de supermarkt zal minder lekker gaan smaken ben ik bang als ik zelf ga bakken. Of ik moet even proberen of mn draaiplateau op een of andere manier kan stilzetten en dus twee broden tegelijk kan maken voor in de vriezer voor de dagen dat ik werk. Ben bang dat een normaal broodblik niet eens past in mijn oven. Een cupcakeblik van 6 past er maar net in ook.
Hebben jullie misschien ideeën voor hapjes die eiwit/calorierijk zijn? Ik zoek lekkere lekkere tussendoortjes voor mijn bewoners.
Gevulde eieren? Tonijn zit veel eiwit in maar is niet calorierijk. Tonijntapenade op een toastje bijvoorbeeld? Of eiersalade op een toastje. Eventueel zelf maken. Kaas zit veel eiwit in. Dus blokjes kaa met komkommer. Waarom eiwit/calorierijk als ik het vragen mag??
Ik werk met dementerende ouderen die niet zo goed eten en veel afvallen. Ik wil met hen graag lekkere hapjes maken, maar dan wel graag waar ze wat aan hebben.
Je kunt het heel makkelijk en lekker zelf maken door de eieren te prakken met een vorkje, fritessausen curry erdoor en een augurk in kleine stukjes, qua kruiden peterselie en aromat. Of peterselie, kerrie en wat chilipeper.
Iets met garnaal, of kaas...? Vond het trouwens ook een gekke vraag haha, maar begrijp het wel nu, gezien je met ouderen werkt. Nijntje, ik moet zeggen dat ik ook niet aaaltijd bak hoor. Met m'n gezondheid gaat het niet altijd even goed. Er zijn tijden dat ik veel zenuwpijn heb dus dan kan ik niet kneden maar ja, dan maar gewoon een winkelbrood. Er gaat hier sowieso niet zoveel brood doorheen, 1 a 2 per week. Inplannen is erg handig, je kan bv. gaan kneden vlak voordat het avondeten klaar is, als je dan klaar bent met eten en de afwas kan je 'm verder afwerken voor de 2e rijs. En ik vind winkelbrood ook erg lekker hoor, maar het gaat mij vooral om de troep die daar allemaal inzit. Zelfgemaakt brood is gezonder en je weet wat erin gaat...
Hier weer lekker. Op dreef, o.a. Net 18 broden gekocht. Was 1 + 1 gratis bij de ah, dus 2 voor 1,89. Veel lekkerder als dat goedkope brood wat ik meestal koop en zelf echt goedkoper, zeker 20 cent per brood. Bij de nettorama hadden ze pompoen en maisbrood voor 1,- dus ook ingeslagen. En net de restjes opgemaakt' had een paar gekookte aardappelen over dus opgebakken. Had ook nog een paar schaaltjes gekookte groentjes over ( savooiekool, knolselder en meiraap). Dus hop in een pannetje met een paar bouillonblokjes en wat vermicelli, en nu een luxe lunch
Dat is niet duur, Soit. Ik haal altijd op woensdag brood bij de plaatselijke bakker, 3 voor de prijs van 2, maar volgens mij is dit dan alsnog goedkoper, dus ik ga eens kijken wat voor brood dat dan is bij AH
Wie had nou die mooie potten gekocht? Elena toch? Heb je nog een paar lekkere (makkelijke voor beginners hierin) recepten met de bonen, quinoa (en wat er nog meer allemaal inzat? Ben zo benieuwd wat je daar allemaal mee maakt! En zo toe aan nieuwe dingen eten Ik heb net op de markt 2paprika's 1grote courgette 1prei Ong 500 Gr wortels 2 mango's Voor 3,30 gekocht Dus ga zo even de groente opsnijden in pakketjes voor in de vriezer, Ze zijn op, en is altijd zo handig...(zeker als ik net bevallen ben....) Ons weekmenu was/is trouwens: 1xvriezer Spinazie Rode kool (vriend) erwtjes voor zoon en mij met aard. En vlees preischotel Spaghetti Soep met broodjes En dan vrijdag weer boodschapjes doen!
Waar laat jij 18 broden? En je lunch klink lekker! Wat doe je normaal gesproken met meiraap en knolselderij?
Recepten met knolselderij ben ik ook benieuwd naar. Die heb ik ook gekocht omdat het in de aanbieding was maar heb het nog nooit gegeten
Heb een grote vrieskist . Niet overbodig want hij zit tjokvol nu. Had knolselder gekocht voor zelfgemaakte erwtensoep (was echt lekker). Nog een halve over dus heb die opgesneden en samen met savooiekool, knoflook, uien, gehakt, aardappelpuree en kruiden verwerkt in een ovenschotel. Meiraap had ik gewoon geschild, in repen gesneden, kort gekookt, op het einde klontje roomboter erdoor en gegeten met gebakken vis en gekookte aardappelen. Had er trouwens ook zo'n ouderwets bloemkool-sausje bij gemaakt.
Van de knolselder kun je ook een lekker romige soep maken, met op het laatst voor serveren wat lekkere olijfolie erop en uitgebakken spekjes bijvoorbeeld. Zelfgebakken brood erbij en klaar. Of stamppot met spekjes en stukje vlees...
Soep ervan klinkt ook wel lekker ja! Heel toevallig was ik 24 kitchen aan het kijken en zag ik ook wat voorbij komen met knolselderij.... Een soort puree, zag er ook lekker uit!
Goedemorgen hier weer weekmenu gemaakt, zal hem straks ff plaatsen Vraagje, verjaardagstaarten, zijn die bij hema het goedkoopste?
Knolselderpuree is ook een bekende. Maakten we veel in de hotelschool. (was dan 1 of ander gerecht met 3 soorten puree en daar zat altijd wel knolselderpuree bij)
Mijn weekmenu: Wo: boerenkool Do: pastasalade griekse stijl Vr: bij mijn ouders Za: patat Zo: aardappel anders met bloemkool Ma: boboti Di: uitloopdag of nog verzinnen Ik heb tegenwoordig maar een uitloopdag, want mijn man komt soms ook wel eens thuis met boodschappen. Vanderweek had hij opeens verzonnen om pizza te gaan maken bijvoorbeeld . en dan blijf ik met spullen zitten. Dus nu doen we het zo