Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Maar jij bent vegetariër toch? Volgens mij bestaat er maar weinig brood dat vegetarisch is (ook bij gewone bakkers). In veel broodverbeteraars zitten namelijk dierlijke e-nummers (o.a gemaakt van varkensharen)... Of koop je je brood bij een Turkse bakker?

2. Mijn man is vegetariër en ik ben flexitariër. Ik eet dus heel afentoe wel vlees, maar mijn man helemaal niet.

Maar mijn man eet bijvoorbeeld wel weer drop en brood. Alleen het vlees laat hij staan

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik heb zojuist stamppot gemaakt van aardappel zuurkool en knolselderij.

Aardappel gekookt met een laurierblaadje
    Spekblokjes bakken en uit laten lekken
    Knolselderij in blokjes snijden en in t vet van spek bakken. Hb er wel nog wat olie bij gedaan. Het moet zacht en goudbruin worden.
    In andere pan zuurkool opwarmen in 500ml melk.
    Dan alles bij elkaar stampen en op het laatst de spekjes erdoor roeren.
    Ben benieuwd maar heb al ff geproefd en smaakt volgens mij erg lekker!

4. minon

minon Niet meer actief

Vegetarier is geen vlees veganist is helemaal niets dierlijks toch?
    Wij eten vandaag weer macaroni met verse pastasaus

5. Klopt.

Maar daar heb je ook weer allerlei verschillen in, want sommige veganisten eten bijvoorbeeld wel weer honing en anderen eten zelfs dat niet…. Dus het is heel verschillend en daardoor vaak ingewikkeld voor mensen.

6. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    mag ik even zeuren:
    heb gister mn vakantie aanvraag akkoord gekregen. dus wij meteen savonds kijken naar campings, zijn degene die wij hadden geselecteerd al vol. fijn zo een werkgever die laat de aanvragen akkoord geeft. veel campings hebben geen airco in de stacaravans of ze liggen op een heuvelachtig terrein.. en dat gaat niet met mijn hartafwijking. en degene die over zijn die wel vlak zijn en airco hebben zijn niet te betalen. pffff echt jammer.. heb me al rot gezocht online , dan denk je weer een leuke te hebben en dan zie je ergens in de omschrijving dat het geaccidenteerd ligt (heuvel dus) dus dan valt het weer af. heb er ff genoeg van..
    zo einde geklaag.

7. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
  8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hier de boodschappen weer binnen. Heb ook een deel voorraad ingeslagen. Ben bij de ah geweest en was 59,90 kwijt.

Heb gehaald:

2 kg mandarijnen 3.98
    1 kg bananen 1.89
    1,5 kg Granny Smiths 2.99
    8 bio kiwi's 4.00
    2 bio avocado's 2.69
    400 Gr bio pastinaken 2.00
    2 bio rode paprika's 2.98
    2 bio komkommers 3.38
    400 Gr bio rundergehakt 3.75
    2 l bio volle yoghurt 2.50
    3 l bio volle melk 3.36
    2 x 250 Gr bio roomboter 3.70
    1 l bio karnemelk 1.05
    20 bio eieren 5.18
    450 Gr bio diepvries erwten 1.43
    2 x 450 Gr bio diepvries boerenkool 2.12
    400 Gr bio krokante muesli met frambozen en chocolade 2.39
    250 Gr bio rozijnen 1.19
    1 kg bio zilvervliesrijst 1.98
    1 x bio aardbeien jam 1.35
    1 x bio volkoren beschuit 0.99
    1 x bio pindakaas 2.39
    2 x bio rijst wafels 1.40
    1 x bio toiletreiniger 1.21

Ons menu deze week:

Woe: volkoren pasta met bolognese saus
    Do: risotto met witte kool en schorseneren
    Vrij: aardappel-pastinaak puree met honing wortels uit de oven en zelfgemaakte groentenburger
    Zat: quinoa met berlottibonen, avocado, rode ui, tomaat en mais
    Zon: zilvervliesrijst met geroosterde groenten (pompoen, pastinaak en rode ui)
    Ma: chili sin carne met polenta
    Di: pannenkoeken
    Woe: restjes opmaak dag

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

inderdaad, zo heb ik die van mij 8 euro plus verzendkosten gekocht :)

10. Ons Kleintje

-een roomboterkoek?
    -kaas of worst in bladerdeeg vouwen en afbakken
    -chocolademelk met slagroom
    -koeken-pan-tosti met mayonaise
    - en volgens mij zijn oudere mensen gek op een advocaatje met slagroom. Kun je in een klein bekertje van de action doen. Ik weet niet of dat op je werk mag icm medicatie. is wel makkelijk in te nemen, dat wel.

11. Ons Kleintje

een boerencamping drenthe is ook leuk :) vooral voor kleine kinderen die kunnen daar lekker spelen met Nederlandstalige kindjes.

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    *breek even in*

mischien niet wat je zoekt,maar de jumbo heeft lekkere slagroom taart van eigen merk.
    is wel diepvries maar zoveel lekkerder dan hema!!
    en de aldi heeft ook goed en goedkoop diepvries gebak!
    avond ervoor in de koelkast zetten en je hebt super vers gebak,en ook goedkoper.

*breekt weer uit*

13. Ons Kleintje

ik vind ze wel leuk, die met een foto.
    Ze zijn niet het goedkoopste, een appeltaart kun je zelf maken en daarvan zijn de kosten onder de 3,50, kun je invriezen en op de ochtend van de verjaardag uit de vriezer halen.
    of zelfgemaakte cakejes met een laagje fondant erop en wat kraaltjes :)

Omroep Gelderland - Hallo Gelderland! - VERSIE2 - Hallo Gelderland! - artikel - C1000 slagroomtaart is het lekkerst

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Waar wil je heen Senna en wat wil je op de camping allemaal hebben?

15. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    thx voor de tips dames.

denk dat ik eruit ben, heb soortgelijke camping gevonden (cote d azur) en dan gaan we 11 nachten ipv 14 nachten. dan komt het qua budget wel uit.
    we hebben nogal veel eisen, maar we zijn nu 4 jaar niet op vakantie geweest dus willen echt wel naar t buitenland.
    denk dat we vanavond gaan boeken.

kwam ik net thuis heeft onze hond mijn bibliotheek boek helemaal verscheurd... zou ik daar nu de nieuwprijs voor moeten betalen? denk dat ik maar na volgende week vrijdag naar de bieb ga, krijg dan nml salaris. bah baal er wel van. budget was al zo krap

16. Soit

Soit Niet meer actief

Hoer al meerdere bieb ongelukjes gehad door de kids en altijd de nieuwprijs moeten betalen, helaas... Maar ook wel logisch natuurlijk ;).

Als je geen eigen risico hebt kun je het volgens mij toch ook via je wa verzekering regelen?!

17. Dankzij het boodschappen scannen ben ik me nu heel bewust van de prijs van veel producten. Bijvoorbeeld vega gehakt, dat kost dus gewoon 2,49 per pakje!! Schrok daar echt van, ondanks dat ik het ergens wel wist ;) Toen ik het om ging rekenen naar guldens schrok ik helemaal :$

18. minon

minon Niet meer actief

Oeps haha dat is duur!
    Ik zou naar de markt om fruit. Je weet wat ik gehaald heb maar geen fruit haha. Hoezo van padje af.

Hoe werkt dat eigenlijk boodschappen scannen?

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ja vega gehakt is erg duur helaas. Als ik boodschappen doe probeer ik altijd met zo'n zelf scanner dan kan je het ook goed in de gaten houden.

20. WLE

WLE Niet meer actief

Deel Deze Pagina