Hier komt dinsdag een instructrice langs van het boodschappen scannen..lijkt me leuk om aan mee te doen
Is het ook wel Ik zal het even kort uitleggen wat het is, voor Nijntje: je krijgt een soort scanner in huis. Elke keer als je boodschappen doet vul je in waar, wanneer en hoeveel alles kostte. De meeste boodschappen kun je scannen van de barcode, maar bijvoorbeeld fruit van de markt, daar heb je een speciaal boek voor met allerlei codes erin. Deze gegevens worden dan per internet naar het bedrijf gestuurd en zij doen dan allerlei onderzoeken naar consumentengedrag met al die gegevens. Voor je medewerking ontvang je punten, die je kan inleveren voor producten. 100 punten per week. En een bioscoopbon van 15 euro kost bijvoorbeeld 3200 punten, dus 100 punten is ongeveer 50 cent. Maar ik doe het niet perse voor de punten. Ik vind het ook leuk om mee te doen
Saar: Ik heb hem inderdaad al bij elkaar maar dankjewel dat je aan me denkt! Bolkje/tuc Lijkt me wel leuk ja haha. Soort winkeltje spelen van vroeger haha.
Ok, ik snap het. Ja, dan is brood natuurlijk geen probleem. Ik denk dat wanneer je een 'stricte' vegetariër bent en je al dat soort dingen vermijd je zowat veganistisch moet leven (op ei en melk na dan). Bijna in alles zit wel iets dierlijks, gelatine, stremsel, mono- en dyglyceriden, varkens- en paardenhaar in brood etc. Heb zelf ook niet echt een probleem met dat soort dingen maar varkensharen in brood vind ik gewoon een té smerig idee. En gezond lijkt het me ook niet echt.
haha, moest wel lachen om het woord flexitarier... bestaat dat woord? maar ik eet hier ook steeds minder vlees, is goed voor mn portemonnee en we hebben niet iedere dag vlees nodig. en als ik dan denk aan zo een beestje die wordt gefokt,vetgemest en geslacht omdat ik vlees wil eten. tja dan minder ik wel wat. hier morgen boodschappen doen tussendoor ergens. moet eerst sochtends werken, wil ook de was nog doen en smiddags/savonds is man weg met zn werk. dus wordt even snel snel.
Leuk bolkje dat je het even uitlegd. nijntje, whaha dat is dus precies wat ik tegen mijn man zei...kan ik samen met inze dochter winkeltje spelen (die heeft er ook 1 haha)
Poeh ik schrok even van dit paarden en varkenshaar verhaal dus heb het even opgezocht. Er zit gelukkig geen gemalen haar in ons brood kon t me ook al niet voorstellen. Gemalen varkenshaar in brood; feit of fabel?: Vraag & Antwoord | Voorlichtingsbureau Brood
Ja het bestaat echt hoor Ik heb het ooit op een rijtje gezet, omdat ik best wel veel vragen kreeg (en mijn man ook) Geen vlees eten: verschillende soorten vegetariers. - Plazilla.com
Gelukkig geen last van met zelfgebakken brood Ik ga me inschrijven bij de moestuin vereniging, zodra er dan plaats is krijg ik een moestuin van zo'n 50 m2. De kosten hiervan bedragen 6 euro per maand. Daar wil ik dan groenten en fruit gaan kweken. Het is hier 5 minuten fietsen vandaan.
Nijntje, gefeliciteerd! Mijn weekmenu zou ik nog plaatsen woensdag; pannenkoeken(bloem en spek gehaald) donderdag; boerenkool (alles had ik in huis) Vrijdag:bieten,aardappelpuree en speklap (alleen bieten gehaald) Zaterdag brooddag(bolletjes met ei/knakworst o.i.d) (alles nog halen) Zondag : taco's (alles halen behalve pak knorr) Maandag: pastaschotel (alleen slagroom en sausmix halen) Dinsdag: chili con carne (alles halen, hoe maken jullie dat?) Woensdag: eten we bij mn vader Heb nog 55 euro budget tot dinsdag, moet wel nog beleg,melk,brood en vla hebben. verder nog niet gekeken wat nog op het lijstje moet. Maandag&dinsdag zijn onder voorbehoud, dochter heeft een allergie maar weten nog niet welke. Maandag of dinsdag weten we welke
Tip: bij Lidl 1,69 en soms in de aanbieding voor 1,29, bij de AH paar keer per jaar 2de gratis. Dan slaan wij groots in. Ik zie het nu ook Gefeliciteerd Nijntje!
Hihi dank jullie wel het idee is nog steeds niet helemaal geland en we maken ons best wel grote zorgen. Man is helemaal blij ik wat minder omdat het heel onverwacht was en we voor de praktische redenen hadden willen wachten tot dochter vier jaar was omdat we waarschijnlijk veel controles en opnames gaan krijgen (controles sowieso oonamekams 50%) Familie woont allemaal 100km of meer weg helaas. Ik heb ook wat boodschapjes gedaan nog en een benauwd momentje gehad haha. Ging bij de etos zwanger vitamines met foliumzuur halen zie ik de buurvrouw ineens. Oeps snel terugzetten en schijnheilig rondjes gelopen. Toen ze weg was de pillen gekocht, sta ik bij de plus staat ze ineens naast me. Dus ik schiet op kassiere, niet in mn tas kijken zo in gedachten haha. Snel zak chips erop gegooid en nu maar hopen dat ze ze niet gezien heeft. Mijn lijstje Aardappels 3,69 Komkommer 0,79 Bananen 0,77 Mandarijnen 1,99 4x halfvolle melk 3,00 2x koffie 1,90 Basterdsuiker 0,87 Chocolaatjes 1,09 Nougat 1,19 Apenrijtjes 1,52 Ketjap manis 1,63 Fritessaus1,64 Mama mias 1,24 Ringlings 1,24 Pistolets 0,39 Sinaasappelsap 0,79 Dubbelfriss0,89 2x cola 0,90 2x statiegeld 0,50 Totaal 26,45 Actie aardappels -1,69 Actie mandarijnen -0,99 Actie chocolade -0,09 Actie nougat -0,19 Actie apenrijtjes -0,52 Actie chips -0,48 Statiegeld -0,25 Totaal 21,82
Ja dat was ik van de potten Ik gebruik veel gewoon in echt 1001 recepten. Ik zoek zelf veel in mijn kookboeken, op internet en dan vooral op pinterest naar inspiratie en geef er dan mijn eigen draai aan, ook afhankelijk van wat ik in huis heb. Ik ren niet zo snel naar de winkel maar kijk naar alternatieven indien nodig. Wat betreft de potten en waar ik het voor gebruik: Chiazaad: gebruik ik echt veel; door de havermout, yoghurt, smoothies, baksels, door de jam, etc. Volkoren couscous: erg lekker bij Marrokaans eten of gegrilde groenten. Zilvervliesrijst: gebruik ik in plaats van witte rijst, vult veel beter en meer voedingswaardes. Voor bij de chili, voor bij Aziatische gerechten maar ook lekker bij geroosterde groenten. Ik gebruik ook enkel volkoren of volkoren spelt pasta en geen witte pasta. Wij eten dit nu al zolang dat ik de witte niet eens lekker meer vindt. Quinoa: gebruik ik als rijst vervanger maar ook in baksels. Ook erg lekker bij/door salades. Quinoavlokken gebruik ik om glutenvrije granola van te maken. Boekweit: lekker door de salades, in de pap of als meel gemalen als glutenvrije optie voor bijvoorbeeld pannenkoeken. Ook erg lekker door bijvoorbeeld een stoofpotje van groenten. Kikkererwten: gaat veel door stoofpotten en salades. Geroosterd met kruiden erg lekker als tussendoortje en natuurlijk ook de basis voor zelfgemaakte humus. Ik gebruik voornamelijk de gedroogde kikkererwten die ik dan een keer per week A 1,5 week kook en dan in porties invries of in de koelkast bewaar, veel goedkoper en milieu vriendelijker dan uit blik of pot. Spliterwten: groene gebruik ik eigenlijk alleen voor erwtensoep en gele maak ik een curry van of dahl. Recepten zijn te vinden op het internet. Ook echt afhankelijk van je smaak. Ik gebruik ook vaak gewoon pepers door ons eten maar niet iedereen vindt dit lekker of kan dit ivm kinderen die dit te heet vinden. Linzen: verschillende kleuren, gebruik ik in de curry, in stoofpotten, door salades, eigenlijk regelmatig. Bonen: verschillende soorten gedroogde bonen; als goedkopere optie tegenover de potten en blikken. Door de chili, stoofpotten maar ook vaak als basis voor zelfgemaakte groentenburgers. Zwarte bonen gebruik ik ook weleens door het brownie beslag. Zoals je ziet niet echt een vast recept maar ik probeer heel veel uit, ook gewoon als vleesvervanging. Ik zou zeggen probeer eens iets uit na het vinden van een lekker bij jou passend recept.