Elena bedankt voor je reactie! Ik ga er toch eens goed voor zitten en uitzoeken! Verder ben ik ff niet met boodschappen bezig Wij zijn woensdag opnieuw ouders geworden van ons meisje:l.ize!! Nijntje jij gefeliciteerd!
Soepstengel gefeliciteerd met jullie dochter!! hier voor 59 euro aan boodschappen gehaald appels peren bananen mineolas druiven wokgroenten appelmoes gehakt 2x kippensoep (2halen 1 betalen) 4potten knakworst (2 halen 1 betalen) 3potjes avondpapje 2potjes 6maanden hap 2 flessen cola 6eieren sandwichspread grilworst boterhamworst kipfilet hondekoekjes wc papier bokkepootjes (voor visite van de week) krackers chocopasta vanille yoghurt flesvoeding 3 pakken melk spruitjes wortels snijbonen aardappels 1 bewaarbak voor dingen in te vriezen. menu; (met * is uit de vriezer/voorraad) morgen; snijbonen, aardappels, kipfilet* maandag; rest van de macaroni van vandaag* dinsdag; sauceijs*, wortels, gebakken aardappels woensdag; gehaktbal*, spruitjes, aardappelpuree donderdag; bij s.ouders eten vrijdag; kippensoep met brood (daarna nog naar een verjaardag) heb nog best wat gehakt in de vriezer zitten,, iemand tips? maak er alleen maar macaroni/lasagna mee.
Hier worden nu weekboodschappen gedaan door manlief, hoewel week... Wel bij 3 verschillende winkels. Ik hou het wel bij wat we uitgeven. maar 't is erg rommelig. Ik kan nog niet echt een kant op helaas. Deze week eten we: Zondag: gebakken aardappels, sla en drumstick Maandag : ovenschotel bloemkool Dinsdag: aardappels, boontjes met vlees vriezer Woensdag: lasagne uit vriezer Donderdag: aardappels, bloemkool met vlees uit de vriezer Vrijdag: als manlief werkt nasi uit vriezer en anders gaat hij koken Zaterdag: patat uit de vriezer dit keer
Jawel, maar wel erg langzaam. Vandaag even alleen 2 broden gehaald maar dat was nog wel erg pittig. Als mijn man aan het werk is heb ik elke dag nog een uurtje hulp aan het einde van de ochtend. Oudste probeert heel erg uit en de jongste vraagt nog een hoop borstvoeding. Maar goed het komt wel!
Senna: Ovenschotel met aardappelpuree/schijfjes en gehakt en groente (zuurkool/bloemkool/broccoli/prei alles kan) Gevulde paprika's Gehaktballen Taco's.
@Soepstengel: Gefeliciteerd ik had al zo'n vermoeden toen je opeens zo stil werd in het Flylady topic
Hier gisteren pannenkoeken gebakken in plaats van dinsdag, dinsdag heb ik een bijscholing eerste hulp aan kinderen en weer niet zeker hoe laat ik thuis ben. Heb volkoren spelt pannenkoeken gebakken, erg lekker. Nu zit er een volkoren vijf granen brood in de broodbakmachine, erg benieuwd hoe die wordt
ik heb een aantal jaren geleden een broodbakmachine gehad, vond het niks, was een gratis ding trouwens bij een tijdschrift abonnement. brood kwam er haast vierkant uit en werd snel oud qua smaak. ook kneedde hij soms het deeg niet goed. heb dat ding uiteindelijk weer weggedaan. zit er nu over te denken om brood in de oven te gaan bakken. zal me er eens in gaan verdiepen. ovenschotel; klinkt goed, maar dan doe je eerst het gehakt rullen neem ik aan en dan de groente erbij? en hoelang dan in de oven en hoe warm? en de aardappelpuree gaat er dan boven op? kheb geen idee, maak nooit ovenschotels. (behalve lasagna)
Zelfgemaakt brood wordt sneller oud dan brood uit de winkel of bakkerij, dat heeft niks te maken met waarin je het bakt. Mijn ovengebakken brood wordt ook sneller oud. Komt omdat er niet tig broodverbeteraars (zoals in de winkel) in zitten. Maar ik vries het gewoon in en pak er uit wat we die dag nodig hebben.
Ik heb de broodbakmachine te leen, omdat ik erover zat te denken om er een te kopen. Ik heb hem nu een paar keer gebruikt maar ga er zelf geen een aanschaffen. Het brood in de machine heeft niet goed gemixt en is daardoor geen fijn brood geworden nu dus maar een volkoren speltbrood met de hand aan het maken (oké vooruit de Kenwood doet het kneedwerk voor me). Ik ben het met jou eens Senna dat brood uit de broodbakmachine te compact is en snel oud wordt. Als ik zelf brood bak in de oven is het zo'n 3 dagen vers. Ik ben wel blij dat ik er een kon lenen bespaart me zelf weer de kosten
Mag ik mij ook hier aanmelden. We hebben vandaag een berekening gemaakt en wij geven zo'n 650 euro per maand uit aan boodschappen! We zijn met z'n 3tjes thuis (2 volwassenen en 1 kind van 2) en dit is natuurlijk veel te gek. We hebben nu afgesproken dat we het moeten doen met maximaal 100 euro per week! Voor ons best een uitdaging en vandaag voor een halve week boodschappen gedaan (t/m woensdag). Dit is wat we gaan eten Zondag: Griekse Gyros Maandag: Mexiaanse Taco's Dinsdag: Stampot andijve met verse worst en spekjes Woensdag: Pannenkoeken -------- Ik heb boodschappen gedaan en ben best tevreden. Heb zelfs al wat dingetjes voor de tweede gedeelte van de week. Ik denk dat we deze week het zat gaan redden! 2x crystal clear 2x crystal clear c1000 huismerk Rode bieten Vanille Yoghurt volle yoghurt 2x cola appelmoes surinaamse roti TEMPURA KIP JAPANSE TERIYAKI INDIASE KIP MADRAS Andijvie 2x halvolle melk 1,5 liter 2 tomaten 4 schnitzels gemengd gehakt 300 gram verse worst lange vingers pauze koeken Eieren Preischotel uit de oven Brinta pap 2 appels courgette roombrie ijsbergsla Paprika rood Totaal: 40,25 Best tevreden! Nu kijken hoe de tweede gedeelte van de week gaat!
In de broodbakmachine had ik een brood van tarwebloem gebakken. Alleen het brood dat ik met de hand maakte was een speltbrood. Ik gebruikte een recept uit de handleiding van de broodbakmachine.
Ik maak dit vaal klaar op zondagmiddag en dan hoef ik maandag uit het werk niet te koken Oven voorverwarmen op 200 graden. Aardappels in schijfjes snijden en even 5min voorkoken. Uitje fruiten en dan gehakt erbij. Zout peper en 2teentjes knoflook persen. Flinke lepel sambal erdoor en even goed omscheppen. Dan de bloemkool roosjes erbij doen en nog even 5 min laten pruttelen. Gehakt en groentemengsel in een ovenschaal en aardappelschijfjes erop. Even een eitje kloppen en die erover heen gooien. En als laatste flink gerapste kaas erover. Groente kun je verwisselen door elke groente die je maar lekker vindt. Heb je liever aardappelpuree doe deze dan onderop. Volgens mij is gerapste kaas niet xo lekker op puree namelijk. 25min in de oven.