Wisselende stemmingen is wel een symptoom van postpartum depressie maar wie weet is het gewoon een flinke winter dip en hormonen die je lijf nog uit moeten. Je zit natuurlijk ook al even thuis met alle zorgen daaromheen, ook helemaal niet leuk. Ik zal aan je denken, digi knuffel!
ojee een postnatale depressie; hoop dat het dat niet is. knuffel! gisteren voor 115!!!! euro boodschappen gedaan, verschoot ervan. en nog 9.80bij de bakker voor 4 broden. ik had wel voor 10 euro aan zegels (ah) en 11 euro babyvoeding en 10 euro aan koffiepads en een kratje bier.... maarja dan nog. kan niet zeggen dat ik nu even kan opsommen waar dat dan het overige voor was. pfff , gelukkig heb ik nog een vol ah boekje liggen dus dat compenseert dan voor volgende week wel. menu; vanavond; bij s.ouders eten maandag; slavink met aardappels en wortels dinsdag; soep met brood, daarna naar een verjaardag woensdag; Afrikaanse bobotie donderdag; bij s.ouders eten vrijdag; krokante kipschnitzel met snijbonen en gebakken aardappels zaterdag; zelfgebakken frietjes had wel 4 soorten vlees met 35%kortingssticker.
Hier ook weer t menu voor 2 weken gemaakt, dit is m voor deze week. Ma: doperwt&wortelen, aard, kip krokant Di: bieten, aard, slavink Wo: restjes uit de vriezer Do: sperdibonen, rijst, balletjes in saus Vr: witte bonen in tom saus, geb aard, kipburger Za: soep + brood Zo: schoonouders Heb alles al vorige week gehaald dus hoef alleen yoghurt, melk, brood en broodbeleg halen
Wat eten jullie in de avond eigenlijk voor lekkers? Iets zoets, hartigs of juist helemaal niets? En wat hebben jullie eventueel op tafel staan als jullie visite krijgen? Ik heb vaak wel een zak naturel chips in huis Of zoute stokjes.. En als ik zin heb in zoet heb ik gewone koekjes, doe rechthoekige. Als er visite komt of soms ook wel als ik er zin in heb in een toastje met sellerie of saté salade (ok merk van plus)
Hier meestal niks (al zit ik nu aan de digestive met pure choco ) En bijna nooit onaangekondigd visite dus daar heb ik ook niks voor in huis
Auts toch 42 euro aan boodschappen! Grillworst 1,23 Sperziebonen 2,35 Peren 1,09 Aardappelschijfjes 0,99 Grand dessert 1,88 2x rond brood 2,18 Kip nuggys 1,33 Frikandellen 3,19 Kipsate kroket 2,89 Pizza 2,52 Pizza 2,54 Melk 0,75 Koek voor visite 1,29 Pepermunt 0,58 King 1,21 (beide helpen tegen mn misselijkheid) Pasta nutella 4,70 Snglkookrijst 0,72 Satesaus 1,39 Chips 0,83 2x Pistolets 0,78 Xozz 1,52 Carvan cevitam aardbei 2,85 Carvan cevitam bosvr 5,70 Kaas 3,92 Totaal 48,47 Actie sperziebonen -0,39 Actie peren -0,28 Actie pasta -0,72 Actie siroop aardbei -0,86 Actie siroop bosvruchten -1,72 Actie brood -0,55 Actie xoozz -0,38 Actie grand dessert -0,87 Actie pizza -1,07 Totaal 42,45
Hier vandaag ook de weekboodschappen gedaan. Helaas alleen de bon weggegooid. Weet nog wel het lijstje en de totaalprijs. 1,5 kilo appels 400 gr. chinese roerbakmix 2x krieltjes rode paprika 2x 500gr. gehakt 4x braadworst 2x halfje brood zak mini stokbroodjes 2 italiaanse bollen smeerpaté appelmoes witte bonen in tomatensaus doperwten chili con carne mix 400gr. kidneybonen 2x tandpasta grote pot gel knäckebröd ontbijtkoek tomatensoep satésaus volle yoghurt custardcakejes 1x melk 1x slimpie aanmaaksiroop 3x frisdrank 1x sap 2x vleesvoer voor de hond hondenkoekjes 6x dr. oetker ristorante pizza (aanbieding) Totaalprijs 45,41 Ik was er wel tevreden mee voor de hoeveelheid die we gekocht hebben
snoep; we hebben meestal 1 pak koekjes liggen voor het geval dat er visite komt, zo ook een pak ice tea/sap. en ik zorg dat we altijd koffie/koffiemelk hebben. voor onszelf ligt er meestal 1 zak chips en een reep chocolade, voor dochter rozijntjes. Nijntje; veel actie producten geshopt zie ik, ik moet daar ook eens wat meer op letten qua week menu. koali; mooi lijstje voor een nette prijs. eigenlijk als je telt dat je 6 dagen vlees zou eten dan zitten we al aan 6 x een 2 a 3 euro. en dan nog een blok kaas van 5 euro en nog je vleeswaren, toch ook een euro of 5. dan zit ik al op 25euro, dan nog al je groenten/fruit a 15euro , brood 10 euro, frisdranken/snoep a 10euro dan zou ik rond de 60 euro klaar moeten zijn. maar vaak is er altijd wel iets op in die week , wasmiddel/shampoo/frietlade in de vriezer etc.. dus kom vaak toch rond de 80euro uit. vanavond verjaardag dus we eten straks champignonsoep. dochter eet haar eten van gisteren, ze had smiddags controle in het zkh gehad en daarna was ze k.o. dat ze niet meer hoefde te eten en op de bank in slaap was gevallen. arm ding. heb het eten maar in de koelkast gezet.
@ eten 's avonds: wij eten altijd een koekje bij de koffie, (of 2/3) Daarna meestal niets meer..... In het weekend wel iets van chips/ toastjes En heel af en toe door de weeks ook een bakje chips, maar das Max. 1x per week.... Hier komt er nooit onverwachts visite dus kunnen daarvoor dan wat halen.... @bolkje: naar dat je je zo voelt! Hopen dat het de after hormonen zijn! Misschien in combinatie met moeheid door nieuwe baby, stress om je werk e.d. @ hier voor 65,- boodschappen gehaald... Eten deze week: -soep -risotto -bonen/aard/vlees -witlof (vriend) erwtjes met worteltjes voor zoon en mij/aard./vlees -pannenkoeken -spinazie Net even op de markt geweest; 2paprika's 1courgette 1dikke prei 7 dikke wortels 5 pruimen Voor 2,65 Das toch netjes.... Van de groente kan ik 3 zakken maken voor in de vriezer (gemixt in kleine stukjes) voor macaroni, nasi, bami o.i.d. Van de wortels eten zoon en ik nog eens deze week, dus vind ik erg mooi prijsje zo! Voor 4 dagen groente.... (Heb ook weer wat verkocht op mp, vind ik altijd zo leuk....vriendlief wil een nieuw race fiets (lees: heeeeeeel veeeeeeel geld) Maar ja hij fiets in de zomer bijna elk weekend en nog vaak op een avond, dus uiteindelijk maakt hij er heel veel gebruik van... Hoop met de mp verkopen alvast een begin te kunnen maken voor hem. (Elke keer komt er wel wat tussen wat belangrijker is, huis, baby e.d. Dus hij wacht al zo lang...) Van de week de kleding van zoon even gaan uitzoeken.
Ja vooral die Carvan Cevitam 3 flessen en die nutella . is dan wel 10 euro alsnog in de aanbieding maar de limonade scheelt toch 85 cent per fles. Nutella vinden we de enige lekkere pasta eigenlijk. Grote koek (custardcakjes, gangmakers etc) hebben we ook alleen in huis voor visite. Zelf eten we gewoon een kaakje Dochter is ook gek op een mariakaakje tussen de middag of rozijntjes.
savonds eet ik meestal vrij veel: Brood/ fruit of chips/ koekje, ligt eraan wat er in huis is. Vooral omdat ik het overdag vaak te druk heb om zelf te eten. Ik weet het, slecht.
Hier vandaag voor het eerst boodschappen gedaan met de kids. 3x ranja 2x plus Senseo pads pasta spek 2x kroepoek Melk Volle yoghurt Cheeseburger koopzegels Totaal 17.20 We hebben de volle yoghurt van de lidl geprobeerd maar die smaakt echt anders. Iemand een idee hoe dat kan??
Hier meestal wel koekje(s) savonds, chips ook 1-2 zakken in de week maar wil meer fruit gaan eten savonds. We zijn niet echt fruit eters.. ik ben meer in de zomer een fruit eter, lekker meloenen Vandaag boomstammetje+rode kool+ aardappel puree morgen chili con carne met rijst Verder nog geen idee haha
Oh menu: vandaag: lasagne uit de vriezer Morgen: rest chinees vriezer Vrijdag: Bij mijn ouders eten Zaterdag: Bij een vriendin eten Zondag: Soep Voor volgende week staat er op het menu Zuurkool Boerenkool Risotto Verder weet ik het nog niet.
Deze week (en niet persee in deze volgorde): Lazagne(vanavond) Kip ketjap witlofschotel Shoarma AVG Risotto
ging net bij de jumbo boodschappen halen en der lag een mega beschimmelde tros bananen.. ik die afgegeven bij de kassa en we kregen een gevulde tas groente en fruit mee... en jeetje wat een inhoud 2 komkommers 1 zak spruiten 6 tomaten zak mandarijnen 12 ! bananen 6 tomaten 4 appels was er heeeeeeeeeeeeeeel blij mee
Chantall wat super zeg. Ik kom nooit bij de jumbo. We kunnen ook weer een keer gratis eten met aviko kokkerellen: Geld Terug Acties en Kortingsbonnen - Proefmonsters.nl Toch aardig
Goh ik heb me deze week helemaal aan m'n weekmenu gehouden. Dát is me nog nooit eerder gelukt! Ik ga dus voor komende week ook weer een weekmenu maken (en hopen dat het weer lukt om me eraan te houden). Alleen vandaag zou ik pizza maken (met soep die nog in de koelkast staat), dat gaat niet door want er zijn veel restjes van de dagen hiervoor over. dus dat met linzensoep. Misschien leuk voor de broodbaksters of broodbaksters to be onder ons: een brood dat je kan maken zonder te kneden. Tips on How to Make 5 Minute Artisan Bread - YouTube Het is heel makkelijk, gewoon de ingrediënten roeren met een lepel, laten rijzen op kamertemperatuur zoals bij een gewoon brood en dan in de koelkast laten staan, tot je het gaat gebruiken (wel minimaal 2 dagen in de koelkast laten staan). Wanneer je het wil bakken een stuk van het deeg pakken (met bebloemde handen want het is een plakkerig niet-stevig deeg), op bakplaat leggen, 20 minuten laten rusten en bakken maar. Ik heb het een paar dagen geleden gemaakt en vond het erg lekker.
Chantal wat goed zeg!! Heerlijk zon tas met lekkers! Hier ook redelijk aan het menu gehouden. Soms niet omdat we nog over hadden can de vorige dag positief dus. Ook gisteren alleen maar een soepje gegeten want heb vandaag een darmonderzoek en mocht alleen iets lichts (was ik ff vergeten) van gister 17.00 tot vanmiddag 15.00 niets eten super honger nu! Hihi Vanavond eten we wat over is van gister (had wel gekookt) rijst kip en broccoli. Morgen weer boodschappen doen. Dit wordt mijn menu; Vrijdag: witlof met ham en kaas in de oven Zaterdag: eet ik bij vriendin,ml eet brood met gebakken ei of soep. Overdag visite en wil ik cupcakes maken. Zondag:couscous met gehakt en courgette Maandag: lasagne Dinsdag: aardappelen rode bieten en speklapjes Woensdag:gebakken aardappels sla en rundervink Donderdag:restje Chili uit vriezer Ik moet hebben: Sla Brood Frisdrank Courgette Gehakt Komkommer Rundervink Melk 2x Eieren Margarine Slagroom Speklapjes Rode bieten Griekse Yoghurt Hagelslag Cornflakes
wij hebben helaas tot de 23e maar 75 euro voor de boodschappen. gelukkig hebben we wel redelijk veel voorraad dus hopelijk gaan we het redden. ons weekmenu van deze week is: gisteren: macaroni vandaag: kinderen en ik macaroni en mijn man frietjes vrijdag: eten bij mijn ouders zaterdag: eten bij schoonouders zondag: ovenschotel met bloemkool maandag: nasi met kipsate dinsdag: gebakken aardappels met kipfilet en doperwten