Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soit

Soit Niet meer actief

jeetje zeg wat veel! balen idd, goed dat je het nu weet...

Hier ook lid vd bieb, beste uitvinding ooit. zalig om met een stapel verse boeken thuis te komen. Is hier ook erg goedkoop, lidgeld (vanaf 18 jaar, tot die tijd gratis) 5 euro per jaar. verlengen kost niks en kun je 2 keer doen, dus als het moet kan je ze 9 weken houden. En je mag 20 items pp meenemen! ook dvd's etc. zijn gratis :). Je kunt zelfs een gratis koffie drinken in de zetel :), onvoorstelbaar!

2. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Wat hebben jullie voor maand/weekbudget en met welk huishouden? (Aantal volwassenen, kinderen, huisdieren)
    Ik weet niet wat ik als doel moet stellen voor ons gezin: 2 volwassenen en 1 baby.. Ik weet wel dat ik kan besparen!

3. minon

minon Niet meer actief

Wow zn bieb wil ik ook!!! Hier 65 euro per jaar. Heb hem ook opgezegd omdat ik eigenlijk alleen nog via de ipad lees. Helaas bied onze bieb geen ebooks aan.

Bolkje: lekker toch soms heb je het even nodig! Fijn dat je je weer beter voelt!

Budget: wij doen nu boodschappen voor 40 euro per week. Luiers koop ik in de aanbieding. Verzorging ook. Kan dus ineens 30 euro zijn en dan weer heleboel weken niks. Gezin is twee volwassenen en 1 peuter die volledig met de pot mee eet.

4. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    En binnen die 40 euro p/w zitten dus ook je luiers en verzorging?
    Wauw dat doe je goed!

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    bieb is hier gratis voor kids :)

budget is hier 70 per week.
    2 volwassenen en 1 kind.
    incl shampoo enz

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hier ook, ik bedoel dus eigenlijk, mijn zoontje is lid van de bieb haha!:):)

7. Ons Kleintje

per maand 500-550 euro (boodschappen/ huishoudelijk/ cadeautjes/ uitjes/ kinderkleding/ benzine) voor gezin van 2 volwassenen en 3 kinderen die met de pot mee eten, waarvan 2 in de luiers. Dat lukt net.. afgelopen maand is het richting de 750 gegaan ivm verjaardag zoontje (kinderfeestje, grote mensen feestje, kado) en onze nieuwe gordijnen. dat reken ik dus ook mee.

Ik neem aan dat je wel met 50 of 100 euro minder toe kan, dus rond de 450 euro per maand

8. minon

minon Niet meer actief

Nee 40 euro gemiddeld aan eten :) dus ene week 40 euro uitgeven aan eten en verder niks. andere week maar zo 70 of 80 omdat ik dan luiers en verzorging koop in de aanbieding. En zo een week dat het maar 20 of 30 euro is aan eten. Maar gemiddeld dus ca 40 euro aan voedsel.

Eerste koopje is binnen voor beebs. Heb nog een c1000 bon van mn moeder gekregen dus emmer histor verf van 12,5 liter van 80 voor 38 euro. Kunnen we alles fris wit schilderen. We hopen dat de muurverf van de woonkamer nog goed is (4 jaar oud) dan kunnen we een muur een beige / camel kleurtje geven. Beetje neutraal maar breng er liever kleur in met assecoires. Makkelijker als ze ouder worden :)

9. Soit

Soit Niet meer actief

@ nijntje' 65 euro is idd wel heel veel, dan moet er wel heel veel gebruik van maken wil het de moeite zijn.....

Ps rustig aan trouwens, las dat je bloeddruk te laag is enzo. Goed aan jezelf denken!

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij hebben als budget 250 dus zeg maar 60 in de week. We zitten nu op €58,- en dan heb ik alles op 1 bolletje mozzarella na alles in huis voor t/m zondag! We hebben het dus gered met €60,- voor 1,5 week. Vanavond heb ik voor mijn ouders + zusje gekookt dus dat was duurder dan normaal. Al met al ben ik erg tevreden hiermee :D

11. Ons Kleintje

haha ik dacht ook al... (over die 40 euro per week)

Nijntje, weet je wat leuk en goedkoop is, van die foamstickers voor op de muur bij de karwei, van disney :)

12. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    goedemorgen
    hier extra zuinig doen deze maand
    er moeten 4 nieuwe brillen en kledij voor mijn petekind betaald worden
    kledij is voor de communie en ik had beloofd deze te betalen als meter, we gaan zaterdag samen op pad

13. Islah

Islah Niet meer actief

14. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    noemt dat bij jullie peettante?

15. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand vroeg hoeveel geld wij hier reserveren voor de maandelijkse dingen. Iig. 80 euro per week voor eten voor 4 personen plus 2 poezen, vind ik, eerlijk gezegd, een uitdaging. Voor de rest hebben we niet speciaal een 'budget'. Hebben we iets nodig, dan kopen we dat, mits dat kan. Andere dingen gaan voor, zoals benzine (zal wel moeten ivm. werk). Eind van de maand komt er nieuwe prima donna bh uit en ik heb er echt eentje bij nodig (draag 75E of 70F) en heb echt een goede nodig, voor mijn rug. Deze kost 80 euro, bam!

Heb trouwens een deoleen aanbieding gevonden, 2 voor 9,99 ga ik zometeen even halen, bij Etos ;)

16. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Heb niet alles gelezen dus als de tip al gegeven is sorry, maar bij KV is het nu bij het kopen van 2 actieproducten een gratis fles Robijn wasmiddel twv 6.99 en bij drie wasmiddel en wasverzachter van 11 euro er gratis bij. De blokken handzeep van Dove doen mee en die zijn 1.69. Dus voor 3.38 heb je twee blokken zeep en een fles wasmiddel. Koopje! En die zeep kun je je ook prima mee wassen ipv bv douchegel (en je doet er nog langer mee)

17. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hier ongv 40 euro per week excl luiers ed

Gezin van 2 volw, 2 kindjes die beide met de pot meeeten

Luiers en verzorg altijd in de aanbieding en vaak maar 1x per maand ofzo

18. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Hier 80 per week incl luiers en verzorgingsproducten..
    Dan heb ik nog 50 per week voor kleding verjaardagen e.d als hetnodig is

19. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Wij hebben als weekbudget €120
    Daar zitten luiers en wasmiddel bij.
    Dit is voor 2 volwassenen, 1 puber, 2 kids en een dreumes.

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Normaal gesproken is ons budget 60 euro per week. Wij zijn met twee volwassen, een peuter die heel erg goed eet, 2 poezen en een kleine hond. Onze zoon is inmiddels al een tijdje overdag zindelijk en we zijn bezig voor de nacht.

Op dit moment hebben we ons budget heel erg strak naar 20 euro per week gezet, het is tijdelijk zodat we op kosten kunnen besparen en weer de voorraad op kunnen maken.

Ons menu deze week;

Gisteren: zelfgemaakte chili met een mix van quinoa en zilvervliesrijst, dit was nog over van mijn verjaardag afgelopen weekend.
    Vandaag: Stamppot rauwe andijvie met gebakken champignons en een braadworstje.
    Don: Marrokaanse groenten tajine van oa pompoen, zoete aardappelen, courgette, wortel en paprika met volkoren couscous
    Vrij: eten we bij schoonouders ivm oppassen
    Zat: idem
    Zon: Kipdrumsticks uit de oven met tandoori kruiden, Mexicaanse rijst en komkommer met yoghurt dip
    Ma: Zelfgemaakte provinciaalse groentenschotel met aardappel uit de oven
    Di: zelfgemaakte nasi met gebakken ei
    Woe: leftovers nasi met gemarineerde tofu
    Do: curry van gele linzen en kikkererwten met zilvervliesrijst
    Vrij: eten bij schoonouders ivm daar slapen na nachtdienst en oppassen

Vanaf volgende week zaterdag ga ik de voorraad weer bekijken en vanuit daar weer plannen. Alles voor dit weekmenu is in huis met de uitzondering van champignons en prei, ik verwacht hiervoor Max 3 euro kwijt te zijn.

Deel Deze Pagina