Naast het besparen op de boodschappen ga ik ondanks de winter toch weer fietsen naar mijn werk (met uitzondering van mijn startdag ivm uren die ik dan maak en na de nachtdienst ga ik ook met het Ov.) gemiddeld moet ik tussen de 30 en 60 km gaan fietsen dan per dag maar gaat wel 160 tot 180 euro per maand besparen. Ook zijn we ons huis aan het opknappen maar geven we er niet al teveel aan uit, het is al een hele verbetering. We hebben 3! Gratis kasten op marktplaats gescoord, een heel mooi kleed voor 25 euro en we hebben de muren geverfd, althans een deel, de rest moet nog worden gedaan.
ik probeer het te redden van 50 euro in de week, de ene keer red ik dat wel en de andere keer ( als er wasmiddel en luiers gehaald moeten worden) red ik dat niet. zitten op het moment erg krap door ziekte van man (gelukkig sinds deze maand weer aan het werk) maar een leuke meevaller op komst. die hopelijk niet te lang meer op zich laat wachten (afkopen van pensioen) zodra dat binnen is gaan de voorraadkast flink aangevuld worden! en auto betaald worden. vind het wel knap dat ik hier altijd van die uitgebreide menu''s voorbij zie komen voor zo weinig geld. dat lukt mij om een of andere reden echt niet.
Wij doen om en om. De ene week hebben we 125 euro en de andere week 50. Komt dus neer op 300 euro per 4 weken. Tanken proberen we zo veel mogelijk in Duitsland te doen. Doen ook makkelijk meer dan een maand met een volle tank als er geen gekke dingen zijn. Luiers/doekjes/diksap/knijpfruit(voor als ik eens geen vers heb) koop ik als het KGB binnen is.
Een auto hebben wij niet, hopelijk wel weer als we alle schulden hebben betaald maar nu bewust dus niet. Als het zover is dat we wel weer een auto nemen dan ga ik ook mijn rijbewijs halen en dan ga ik met de auto naar het werk, dan kan ik namelijk meer uren op een dag werken en daardoor langer vrij zijn na een werkperiode. Voor mijn gevoel ben ik nu namelijk erg weinig vrij omdat mijn vrije dagen steeds worden onderbroken door mijn nachtdiensten in het ziekenhuis. Ik heb een uitgebreide voorraad, iedereen maakt er altijd grapjes over als ze het zien maar dat is wel de reden dat we makkelijker door zware tijden heen komen.
wij hadden 1 auto want man moet 125km rijden en sinds maandag hebben we er 2. gelukkig een hele lieve zwager die het geld heeft voorgeschoten omdat we dit aanbod van auto niet konden laten lopen. kwa oppas als ik moet werken (oproepbasis helaas) was het met de fiets echt geen doen. 7 uur op de fiets dochter naar oppas brengen, weer naar huis, brommer pakken en naar werk en naar huis precies weer.
Hier brengt en haalt mij man onze zoon voor 95% van de tijd. Hebben we echt een auto nodig dan delen we de auto van schoonouders maar ik moet zeggen dat we inmiddels al 2 jaar geen auto meer hebben (in eerste instantie omdat deze stuk was gegaan en de reparatie was te duur en later bewust ivm eerst zonder schuld willen zijn) en dat we hem maar zelden echt missen. Mijn man fietst dagelijkse 25 km weer of geen weer.
Wij hebben er twee. Eentje verdiend man zn brood mee dan en ik heb een oud barrel. Rijd ik mee naar mn werk 120 km twee dagen per week. En ga ik mee naar de boot voor schoonmaken en beddengoed wisselen. In september komt er een nieuwe auto in de zaak. Dan zou ik de oude auto gaan rijden maar die gaan we fijn inruilen voor een VW Touran. Zou niet weten hoe ik anders drie stoeltjes, en soms is het weinig beddengoed maar ook vaak genoeg 8x dekbed+overtrek en 8x kussen + overtrek, 16 hoeslakens en dan nog 24 handdoeken en washandjes, stofzuiger en emmer met schoonmaakspullen moet vervoeren.
ik wil het vanaf volgende maand anders gaan doen maar weet niet goed hoe of wat is er iemand bereid om met me mee te kijken via pb hoe ik het kan regelen want ik zie door de bomen het bos niet meer
nijntje en Elena ik stuur jullie later vandaag een pb nu eerst eten verder maken zodat we kunnen eten vanmiddag
Hier ook twee auto's. Mijn man heeft een kleine oude auto en ik heb ook een wat oudere grote auto. Het weekmenu hier is: Gisteren: Mexicaanse ovenschotel vandaag: lasagnette donderdag: een aardappelgroenten schotel uit de oven vrijdag: zelfgemaakte kipgyros met een broodje zaterdag: patat zondag: spagethi maandag: andijvie stamppot dinsdag: Nasi
net even bij de emte langs geweest soepgroente 2x 500 gram, 1 gratis kipschnitzels 50% korting grote gehakballen, 6 stuks voor 3 euro 2 mango's , 1gratis (maak ik babyvoeding van) pangasiusfilet 50% korting 2 grote netten sinaasappels, 1 gratis. en wat gehaald om te trakteren op mn werk, 2 zakken chocolade eitjes en borrelnootjes totaal 18,23
Huh of ik kan niet rekenen of je hebt de verkeerde bedragen opgeschreven, maar ik kom op 350 euro per 4 weken. Zuurtje als je er nog niet uitkomt met bolkje en elena mag je mij evt. ook wel PB-en. Ik heb gisteren het cadeautje van mijn man besteld. Een bbq. Had er 1 uitgezocht van volledig RVS, maar die kostte wel 120 euro. Nu hetzelfde model, alles hetzelfde maar niet volledig RVS voor 70 euro. Manlief vond het teveel verschil dus voor de goedkope versie gegaan. Is helemaal gratis want het wordt betaald van mijn enquêtes. Nu hou ik geld over, want ik ben hard toe aan nieuwe fietstassen. Hier wel een auto. Elke keer twijfelen we houden of wegdoen. Nu in 8 maanden 5000 km gereden, waarvan 2000 km de vakantie is. Maar familie buiten de woonplaats maakt het hier wel wat lastig. Hij kost ons standaard 50 euro in de maand en rond 200-250 euro onderhoud per jaar. Dus zeg 70 euro per maand. We gebruiken hem alleen prive, want mijn man fietst naar zijn werk. Deze week niet veel boodschappen. Manlief heeft fruit gehaald bij de lidl gisteren, maar bonnetje heb ik nog niet gezien. Moet alleen nog mandarijntjes halen, maar die zijn bij de plus in de aanbieding. Ik wil mijn vriezer eens leegeten. Ligt best wat vlees in. Heeft er iemand een lekker, goedkoop recept voor rollade? Heb er 2 in de vriezer liggen. Oh ik heb een superleuk marktplaatsmazzeltje. Zocht naar een stoelverhoger voor de oudste voor straks. Kwam ik 2 tripp trapps tegen voor 30 euro. 1 staat alweer op marktplaats en heb nu al een bod van 36 euro dus al 6 euro winst en een gratis stoel Gaan we lekker verven.
Zuurtje, ik wil ook wel voor je kijken of ik je kan helpen. Wij hebben nog 86 euro over, normaal gesproken voor 1week, makelij, te doen en dan nog overhouden... Maar deze maand bestaat uit 5 weken, dus moet er nog 2 weken mee doen... Dat gaan hem denk ik niet worden... Ga dus maar wat van de "boodschappen over" rekening halen.... (Jammer) Wij hebben 1 auto, vriend gaat elke dag 15 km heen en 15 km terug op de fiets, weer of geen weer. (Ook al ben ik vrij en staat de auto er) Ik ga 3dagen naar m'n werk ermee, 1 avond dus wil ik niet met de fiets, 1dag moet ik eerst zoonlief naar de andere kant van de stad brengen, en de andere dag ga ik na m'n verlof op de fiets.... Scheelt weer een dag. (Nu in verlof nog geen 1x getankt.. )