nijntje dank je wel, je krijgt zo antwoord terug want was iets vergeten bij te zetten en even antwoorden op je vraag
Pff waarom wordt onze poes nu net zo ziek dat ze naar de dierenarts moet maar dat we het eigenlijk echt niet kunnen missen Een van onze poezen had vorige week een wond op haar achterpoot, ik dacht dat het door het vechten met haar zuster kwam maar de wond werd steeds groter en ze blijft hem open likken. Zometeen naar het inloop spreekuur bij de dierenarts a 20 euro per consult en dan maar hopen dan een zalfje afdoende is. Kunnen dit nu echt even niet gebruiken na alle tegenslag van de afgelopen paar dagen. Oh en het ergste is dat ze absoluut hysterisch wordt in zo'n transport bak, grommen, wil worden, echt zo zielig.
@Saar, wat voor enquetes vul jij in om geld mee te verdienen? Dat lijkt me ook wel wat. Verder, vandaag eten we opgeleukte pizza. Dan haal ik 2 van die pakken pizza margerita en gooi er thuis nog wat tonijn en groenten uit de vriezer op. Niet echt heel goedkoop, maar geen tijd voor kokkerellen vandaag...
Zul je net zien he. Altijd als je het echt niet kan gebruiken. Hier is de laatste tijd ook zoveel kapot gegaan aan grote huishoudelijke apparaten. En net nu we dachten klaar te zijn, gaat de vaatwasser raar doen. En ik had net genoeg gespaard om voor de oudste een nieuwe fiets te kopen Succes bij de dierenarts en hopelijk niet teveel extra kosten, naast het consult!
En? een zalfje gekregen? Je kan bij de dierenwinkel een tube vetramil halen (kost 7 euro geloof ik?), is een gele tube op basis van honing. Ik krijg het altijd aangeraden van mijn dierenarts want het werkt perfect tegen wondjes oid. Ook bij mensen trouwens
Pff, eetschema voor deze week loopt helemaal in de soep mijn heeft avond dienst en eet iets vaker bij mijn ouders dan dat de bedoeling was. Vanavond heb ik daar gegeten en morgen zal ik er ook eten. Op zich niet zo erg want het scheelt wel veel qua kosten
Wel een goed idee, vind er altijd zo weinig groente op zitten, en zelf maken is leuk voor een vrije dag (lees: veel tijd) maar niet op een snelle dag
Deze week weer redelijk aan het schema gehouden, alleen morgen wordt het geen moussaka want de aubergine die bij de AH in de aanbieding was hadden we uiteindelijk toch niet gekocht. Morgen eten we denk ik lasagne. En voor vandaag maak ik geen pizza want er was van gisteren nog veel over. Iemand vroeg mij het recept van m'n kippensoep: 4-5 kippendrumsticks zout, peper, gember, kardemom kaneelstokje 2 tenen knoflook (grote) 2 uien wat peterselie evt. groenten, ik had prei genomen vermicelli Snijd de ui in ringen en doe daarbij de -schoongemaakte- kip (met vel en al). Doe het zout, specerijen en knoflooktenen (doormiddengesneden) erbij. Giet er kokend water op, kan ook koud water maar het schijnt dat bij kokend water de kip minder krimpt. Laat het zo'n half uurtje koken en haal de kip en het kaneelstokje eruit. Zet het vuur helemaal zacht, maar niet uit. Laat de kip afkoelen tot het vel er enigszins zonder moeite (qua hitte) kan afhalen. Als dat kan, doe je dat en pluk het vlees in kleine stukjes. Dit doe je weer door de soep samen met de peterselie en groenten. Nog zo'n half uurtje laten doorkoken. Op het eind kan je er ook nog wat vermicelli aan toevoegen en het eventueel binden. De soep is na 1 dag lekkerder!
De totale kosten van de dierenarts vielen uiteindelijk mee, 27,24 euro. Dat was voor de controle, een injectie en een vijfdaagse antibiotica kuur. Hopelijk knapt de poes daarvan op Vandaag laatste dag vrij, maar wel een druk programma; flinke stapel kleding wegwassen, strijken en opvouwen. Nieuw wasmiddel maken, bananenbrood maken want de bananen moeten echt op. Nieuwe "energie bars" maken voor de komende werkweek. Genoeg te doen dus.
ik vul ook enquêtes in, bij verschillende bureaus. als ik alle enquêtes zou doen die ik gemaild krijg dan zou ik iedere maand een 40 euro hebben. vaak is de uitbetaling in bonnen dus bv vvv/bol.com/iris cheque. die wissel ik dan weer in voor bv flesvoeding. als je op google zoekt naar online enquêtes dan krijg je denk ik wel een paar bureaus.
Man had tankbonnetjes dus wij zijn gisteren pannenkoeken wezen eten. Kostte nu dus maar 10 euro. Menu schuift dus door.
Elena, maak je dat wasmiddel met marseillezeep of sunlight? En op hoeveel graden was je dan? Heb het eens geprobeerd met sunlight, was helaas geen succes want de was werd er niet schoon van en het lostte niet op op 30/40 graden...
Ja, dat geeft net dat aparte lekkere smaakje! Wij zijn dol op kaneel door het eten. Doe het bij verschillende gerechten. Je kan trouwens ook de ingrediënten verdubbelen (dit is namelijk ongeveer voor 2 liter) en dan een hele kip nemen.
Ik gebruik 50/50 sunlight en Marseille en voor de witte was voeg ik nog soda toe. Ik was op 30 graden, met uitzondering van schoonmaakdoekjes, ondergoed en beddengoed, dat was ik op 60 graden. En een keer per maand draai ik een kookwas. Ik gebruik natuurazijn als wasverzachter.
Ja, nergens problemen mee. Als ik denk dat een vlek moeilijk wordt dan behandel ik deze even kort voor met een vlek verwijderaar, op dit moment gebruik ik die van ecover.
Zou je mij willen vertellen waar je dit doet? Weet nooit welke echt betrouwbaar zijn en echt uitbetalen.