Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow dat klinkt echt ideaal!

2. Islah

Islah Niet meer actief

Heb je pasta/rijst in huis?

3. Islah

Islah Niet meer actief

Sorry, overheen gelezen dat je dat wel hebt.

4. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    @elena; gelukkig viel de dierenarts mee!

@bernadet, ik vind het ook best pittig hoor. En dan heb ik nog best een ruim budget, als ik het vergelijk met sommigen hier. Ik heb 100 euro in de week en dat gaat soms moeizaam. Zitten wel luiers en nutrilon bij. Hoe je dat doe, 40 euro in de week, ik weet het niet. Alleen al aan brood ben ik tien euro in de week kwijt, er gaat gerust een brood per dag doorheen. Dan nog boter, broodbeleg, avondeten. Maar ook alle andere dingen als wc papier, keukenrol, schoolkoekjes, limonade, melk, fruit, thee, koffie. En dan eten we lang niet ieder dag een toetje, bijna geen chips, koek en snoep, geen pakken drinken maar alleen limonade. Soms weet ik echt niet waar het blijft...:)
    En wat betreft eten. Ik ga ook vaak alle laatjes door op zoek naar nog wat centjes, en lege flessen. Als je 2 euro bij elkaar kan schrapen kun je aardappels kopen om frietjes te maken...

@toeslagen betaling, balen zeg, maandag pas. Ik moet nog een rekening van de bol.com betalen.... Die wordt vast weer te laat. Ik wil eigenlijk van de spaarrekening afblijven. Aangezien we dit jaar in de meivakantie op vakantie gaan..... Dan is er nog geen vakantiegeld gestort.

@ budget, ik hou voor het eerst wat over, en hoe. Nog 20 euro en toen ik alle bonnetjes ging opruimen zat daar nog 5 euro tussen verstopt! Helemaal blij ben ik. Ik heb nog steeds vrij veel groenten in huis en ben vorige week nog bij de slager geweest. De nutrilon ga ik afschaffen. Zoontje lief is bijna 10 maanden dus ga nu overstappen op etos eigen merk flesvoeding. Dat alles bij elkaar heb ik besloten 50 euro apart te leggen, en te proberen om het tot de 24e met 75 euro te gaan doen. Ben benieuwd of het lukt...

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ik maak sinds een tijd alleen nog maar zelf brood (daarvoor zelfgemaakt brood gecombineerd met winkelbrood) en het is niet alleen gezonder maar scheelt ook echt in de kosten. Zelfs in de kosten qua beleg want een zelfgemaakt sneetje weegt meer dan zo'n sneetje sponsbrood van de supermarkt.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Geen idee wanneer het komt van de belastingdienst,hoop dat je het redt tot maandag!
    Niet stom hoor van mp. Ik verkoop geregeld wat knuffels of babykleding voor kleine prijsjes (€0.50 tot €5.00 of hoger) Is toch niets mis mee :)

7. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik heb op het moment 50 euro in de week alleen deze week moest er dus luiers, wc papier en wasmiddel gehaald worden dus ja dan ben je meteen al deel van je budget kwijt. we leven nu zo sinds een maand of 5 maar hoop er snel uit te zijn, niet dat er dan bakken met geld binnen komen hoor maar dan is het budget wat ruimer.
    man heeft een jaar in de ziektewet gezeten en is nu sinds deze maand weer aan het werk. maar moest wel 3x in de week naar therapie 60km rijden zonder vergoeding. in 1 maand kwamen de rekeningen maar binnen stromen dus liepen giga achter met alles, veel betalings regelingen moeten treffen maar daar zijn we nu zo goed als vanaf, alleen maart nog 1tje en dan is alles betaald. hopen dat ik snel wat meer uren kan draaien op mijn werk dat zou ook wel fijn zijn al is het maar 2 dagen in de week.
    maar op het moment dus echt ff heel krap, probeer al van alles te verkopen op mp maar iedereen zit krap lijkt het wel dus dat loopt ook niet zo hard helaas. elke euro is nu mee genomen

8. minon

minon Niet meer actief

Bernadet:
    Recepten: witte bonen in tomatensaus met rookworst en rijst (pakje 34 cent) eventueel een groentemix uit de diepvries?
    Pastasaus met alleen groente geen vlees (macaroni is 500 gram 29 cent) Als je een zak aardappels koopt (2-3 euro) kun je van de sperziebonen koken ui en paprika bakken en dan satesaus en aardappels bij. Erg lekker!
    Rode kool kun je dan ook eten (eventueel met halve rookworst dst je de ander helft door de bonen doet)
    Heb je patat en frikandellen in huis??? Anders patat en frikandellen in plakjes snijden in de wok met paprikapoeder, ketjap. Ook erg lekker.
    Als je patat hebt kun je ook de sperziebonen meewokken met de frikandellen ipv dat je aardappels koopt.
    Als je wel aardappels koopt kun je ook spaanse omelet maken (met ei)

9. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    o die met sperziebonen klinkt wel erg lekker, en heb daar alles voor in huis.

10. minon

minon Niet meer actief

Dat is echt heerlijk! Is eigenlijk hetzelfde als een pakje van maggi jachtschotel sperziebonen sate. Eventueel wat sambal door de sate dat het wat pittig wordt.
    Heb trouwens nog een heerlijk recept voor boontjes. Kan ook met gewone sambal en scheut extra ketjap manis maar dan niet twee eetlepels pakken uiteraard maar gewoon een theelepeltje haha!!! En dan patat of aardappels erbij bakken/wokken heb je ook een eenpansgerecht zonder vlees. Ik denk dat dat ook wel lekker smaakt met rijst maar nooit geprobeerd.
    Sambalboontjes - Recept - Allerhande - Albert Heijn

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Een pak aardappelpuree bij de lidle is ook niet duur. Als je dan wat gehakt erbij haald kun je met de rode kool een overschotel maken.

Boontjes even wokken met een uitje en of knoflook. Woksaus erdoor en stukjes gebakken ei. Hier wat rijst bij en klaar

Broodje omelet met misschien zelfgemaakt soep? (Of een blik van €0,70)

Succes!

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier zelf een beetje een rare week. Ml drie dagen ziek en dochter 4 dagen. Dus mijn weekmenu is een beetje verschoven. Woensdag hele avond in ziekenhuis gezeten met dl en laat thuis, frietjes gehaald.

Ik heb nog over;
    1 stronk witlof
    1 rookworst
    Halve courgette
    1 rode peper
    Uien
    Aardappels/rijst/pasta
    3 tomaten
    Halve komkommer
    Speklapjes (diepvries)
    Kipfilet ( diepvries)
    Wortelen
    1/2 Krop sla
    Broccoli (diepvries)
    Prei (diepvries )
    Kaas
    Salami

Menu;
    Zaterdag wortelsoep met afbakbrood
    Zondag: speklapjes aardappelpuree wortel en witlof
    Maandag: kleine lasagne met ui tomaat rode peper en courgette
    Dinsdag: sla gebakken aardappels en kip
    Woensdag: rijst kip en broccoli
    Donderdag: macaroni met plakjes salami Ipv gehakt

Vanmorgen klein boodschapje gedaan;
    Droge biscuits
    Lange vingers
    Soepgroente
    Pot soep bouillon met kip
    Beschuiten
    3 pakken ORS (apotheek)
    Diksap
    Totaal €21,00 geloof ik. Apotheek was al €12.00 :(

13. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Boekenwormpje@ hopelijk lukt het met €75 als weekbudget.
    Mij lukt het niet om onder de €100 te blijven.

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@Bernadette,
    je kunt een pakje hele goedkope schouderham kopen of smack (dat laatste vind ik zelf niet zo geweldig) en hiervan Nasi maken met de rijst, een prei erdoor (aanbieding bij de ah) en wat satesaus maken van pindakaas. een ui roerbakken met wat ei en dat erdoor doen.

zelf wasmiddel maken van Marseillezeep, kost geen drol (80ct per 5 liter waar je 50 wasbeurten mee kunt doen) en kun je heel lang mee.
    Heb je wel eens wentelteefjes gegeten? (oud brood met ei, melk suiker kaneel) dit zou je ook een keer kunnen eten als avondeten, als je echt geen geld hebt. en dan een schaaltje komkommer bijv erbij voor het gezonde. Als toetje cornflakes.

Sajoerboontjes is ook heerlijk en goedkoop, dat zijn pittige spersieboontjes. Sajoerboontjes haal je bij de ah bijvoorbeeld, dat is een klein bakje specerijen dat je bij de spersieboontjes in een wok doet. wat rijst erbij en je bent klaar.

Succes!

15. lea

lea Fanatiek lid

Als ik in mag vallen hier, ik vind het op 'moeilijke dagen'. Nog wel eens lekker om rijst te eten met diepvriesspinazie erdoor gemengd en daarbij een gekookt ei. Kruiden naar smaak toevoegen. Als je het hebt is een teentje knoflook en uitje fruiten en dat erdoor mengen ook lekker. En de rijst eerst koken en spinazie eerst opwarmen en dan pas door elkaar mengen....

16. Wat fijn om weer eens iets van je te horen Lea!! En weer zwanger begrijp ik van je banner?? :D Gefeliciteerd!!! * dikke knuff *

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wauw wat zijn jullie hard gegaan zeg.
    Wat betreft die 12 euro. Bij de AH was de ijsbergsla in de aanbieding voor 69 cent wij eten daar 2 keer van. Lekker gebakken aardappeltjes erbij en klaar is kees. Als je dat in huis hebt tenminste. En de rest van de sla lekker bij een roerei en toast van brood..

Lea: gefeliciteerd, wat spannend voor jullie!

18. lea

lea Fanatiek lid

Dank je bolkje, lief van je...lees wel vaak mee hier, maar heb mijn boodschappen financiën niet zo op een rijtje op het moment, en om dat nou steeds te melden haha...

19. minon

minon Niet meer actief

Lea gefeliciteerd! Leuk dat je je weer even meld hier. Zal spannend voor je zijn! Dikke knuffel!

20. lea

lea Fanatiek lid

Jij ook nijntje! En twee tegelijk nog wel. Spannend hoor!

Deel Deze Pagina