Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    wat lijkt het me heerlijk om een kook wonder te zijn!:D
    alles zelf te kunnen maken
    maar sinds kort wel de meeste sausjes zelf en damn wat een verschil met die winkel zoute zooi.

2. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    hier word het op moment echt heel weinig verkocht moet ik zeggen, deze regio is in de ban van de weggeefhoek, (de ene zijn zooi vind de ander nog mooi) is het motto ervan haha en ja het is ook echt zo.
    heb echt heel veel spullen die anders weg gingen erop gezet en zelf ook veel er vanaf gehaald hoor. (vooral kleding voor dochter en mij zelf)
    elke regio schijnt het wel te hebben via facebook dus echt een tip van mij aan iedereen hier, kijk eens op facebook naar weggeefhoek en dan je kerngetal erbij. wie weet heb je het ook in je regio. je weet niet wat je ziet:D

3. Islah

Islah Niet meer actief

Ja en zoet... Vergeet de suiker niet, in bijna alle mixjes zit zo'n hoop suiker. Snap dat echt niet. Zit vaak zelfs zoveel suiker in dat ze het verbloemen door verschillende namen te geven (bijvoorbeeld: suiker, caramel, glucosestroop, dextrose etc.) Ik vind koken trouwens erg leuk, dus alleen al daarom dat ik niks aan pakjes vind haha. Dan heb ik voor m'n gevoel helemaal niet gekookt. Heb eigenlijk ook nooit pakjes gebruikt. Een tijdje terug kreeg ik zo'n mix voor bobotie van een vriendin, heb 'm maar opgegeten omdat ik ook tegen verspilling ben maar vond het drie keer niks. Gewoon een beetje kerrie en zout.

O ja, gepelde tomaten heb ik bijna ook altijd, kan je heerlijke pizza- en pastasaus mee maken.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb zelf geen facebook, mijn man wel... Zal het eens tegen 'm zeggen.

5. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    je hebt een berichtje terug:D

6. minon

minon Niet meer actief

Pff soepstengel dan schrik je wel!!

Basisvoorraad:
    1 pak koekjes
    1 pak visitekoek
    Zak chips
    Tomatenpurree
    Roosvice aanmaak
    Paar pakken drinken
    Paar flessen cola
    Macaroni/rijst/aardappels/uien
    Leverpastei, lunchworst (smac) of blikje ham
    Koffie, knorr roti. Bouilionpotje voor soep
    Een blik soep. Tomatenblokjes, bonen, wortels/doperwten, knakworstjes en wat chocolaatjes voor visite. Rozijntjes, bloem, en een heel keukenkastje vol kruiden voor in het eten en sausjes :) wij eten ook bijna nooit pakjes. Alleen knorr roti eten we uit een pakje.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Binnenkort gaat mijn man naar Tunesië en dan neemt hij als het goed is ook weer een hele lading kweeperenjam (bestaat dat in Nederland?) en vijgenjam mee.

8. lea

lea Fanatiek lid

Ja islah dat bestaat. Mijn moeder maakt deze. Maar het is niet zo bekend hier, iemand uit de buurt verkoopt ze in een kraampje aan de weg.....de peren dan....

9. Islah

Islah Niet meer actief

Lea, mijn moeder maakte het vroeger zelf ook maar bedoelde eigenlijk meer of ze dat in de supermarkt hebben. Dacht het namelijk niet, heb het er nog nooit gezien (maar ik kom dan ook niet zo vaak in een supermarkt).

10. Met kerst verkopen ze het in heel kleine potjes geloof ik. Verder nog niet voorbij zien komen…

11. lea

lea Fanatiek lid

Oh ;), nog nooit gezien, ik geloof niet dat veel mensen het kennen....

12. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    dat ik er net op de site van lidl achter kom dat ik een volle winkelkar heb gewonnen :$:$:$
    nu afwachten tot ik persoonlijk verwittigd wordt

13. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    wauw zuurtje dat is nog eens leuk!

hier de boodschappen weer binnen 50 euro lichter maar wel de kast/koelkast weer gevuld
    vanavond hopelijk nog wat verkopen via mp dan hebben we 250 euro. 50 euro voor de boodschappen eind van de week. begin volgende week.
    en hopen op nog een verkoop via mp
    we zijn iig weer ff gered

14. lea

lea Fanatiek lid

Wauw zuurtje, dat is lekker!

Hier vanmorgen boodschappen gedaan bij de Aldi, viel me op dat de groenten best voordelig waren. Een mega bloemkool voor 79 ct! Nu voor 35 euro boodschappen gedaan. Hoop dat we er ver mee komen deze week.....

15. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Wow zuurtje wat leuk!!

Hier ook weer bdschp gedaan.

Vomar 4,23
    Kruidvat 1.88
    Deen 19.65
    Lidl 28.72

Had budget van 30 maar vanmorgen nog voor 15 euro verkocht aan spullen dus even groter ingekocht dat t colgende week niet zo veel hoeft

En dan heeft me moeder nog betaald: stuk kaas, grote bak kiwi's 13 stuks, 2 rompeetjes, huispakje zl, stickervel, sausmix, flesje bbq saus, fliet american

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Wauw zuurtje wat leuk, ! Hoe kon je meedoen dan ? Kassabon inleveren o.i.d ?

17. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Wat leuk zuurtje. Dat is nog eens een leuke prijs ;)

18. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
  19. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Ons weekmenu:
    Maandag: tomatensoep, aardappeltjes uit de oven, saladeschotel, rollade.
    Dinsdag: gekookte aardappelen, brocolie, rest rollade .
    Woensdag: gekookte aardappelen, sperciebonen, hamburger.
    Donderdag: aardappeltjes uit de oven, doppers en wortelen, kipdrumsticks.
    Vrijdag: zuurkoolstampot.
    Zaterdag: de rest van de zuurkoolstampot of lasagne
    Zondag: soep met stokbrood, tartaar.
    Na yoghurt met jam/stroop of dubbelvla.

Vanmorgen boodschappen gedaan:
    Aldi € 9,50
    Boni €34,05
    Plus €15,15

Bij de Boni toiletpapier gehaald 32 rollen €6,99
    Wij proberen het weekbudget onder de €65,- te houden.

Deel Deze Pagina