Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wat zouden ze toch in die luiers doen dat kindjes er rode billetjes van krijgen vraag ik me af?? :$

Hier gebruiken we al zo'n beetje vanaf de geboorte kruidvat luiers. Bevalt echt super :D

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Parfum denk ik.
    Of een middel zodat er geen beestjes in gaan groeien.

Zoontje krijgt orthopedische schoenzolen, kosten 160 euro per schoenmaat whaaaaaa. Gaat lekker duur worden aangezien ik maar 100 euro per 2 jaar vergoed krijg.

Ik moest vorige maand nog veel belasting betalen over 2012 en nu krijg ik ongeveer hetzelfde bedrag terug van 2011. Meevaller dus.
    Kunnen we daar die schoenzolen van betalen :p

we gaan inmiddels dus al wel aardig richting die 500 euro per maand.

@Elena, beterschap!

3. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelfde type spul als ze in maandverband doen ;) wat veel opneemt. Ik ben zelf allergisch voor maandverband, dus begrijp heel goed dat baby's ook zo kunnen reageren (meeste niet natuurlijk)

4. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net de aangifte gedaan, we hebben geen koophuis e.d Niets bijzonders, behalve loon (lekker saai) en we krijgen 1250 terug, nouja, van mij dan. Ik ben de minste verdiener, toch lekker, al dacht ik dat het afgebouwd werd?

5. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn budget plan heb ik ook moeten opgeven om dezelfde reden. Wij leven ook van de 24e naar de 24e ivm loon idd. Ik dacht ook mooi klaar te zijn met een korte februari maand. Maar dat is volgende ronde pas een voordeel natuurlijk..... :D

Ik had vorige week nog 125 euro en had besloten 50 euro apart te leggen. Maar die heb ik al moeten aanspreken.

6. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vorige week vrijdag de weekboodschappen gedaan. Naar de markt geweest en daarna, aldi, lidl, etos, ah. Ik was alles bij elkaar precies 75 euro kwijt. Wel inclusief opvolgmelk en luiers. En zoons wat achterstallig zakgeld betaald.....:)

Maar goed, toen was mn budget dus weer op, maar de voorraadkast en de koelkast waren goed gevuld! Ik heb dus deze week niet zo heel veel nodig hoop ik. Dat komt mooi uit want ik heb begin van de week nog wat dingen gehaald en nu heb ik nog 30 euro om het tot de 24e mee te redden. Ik heb heel veel groenten, 2 zakken pasta, kilo's rijst, alleen niet zo veel vlees meer, geloof 3 kipfilets en 1 portie gehakt.
    Gisteren hebben we broodje shoarma gegeten, zelf gemaakte. Vanavond pannenkoeken.

@standaard voorraad, die is bij mij nogal uitgebreid doorgaans. Ik heb een lekker grote voorraadkast en die prop ik lekker vol.
    Maar wat ik altijd moet hebben zijn rijst, pasta, aardappel. Groenten en fruit (ook voor babyhapjes te maken). blikjes tomatenblokjes, kruiden, melk, eieren, meel en zelfrijzend bakmeel, siroop. Brood, boter, beleg, koffie, thee. En opvolgmelk natuurlijk.
    Denk dat ik dan wel een eind ben.

@ luiers, ik heb altijd de luiers van de lidl. Die zijn nog weer goedkoper als van de kruidvat, en bevallen prima.

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Basisvoorraad: heel veel (verse) kruiden en specerijen. Een x aantal kg x rijst, quinoa, volkoren couscous, aardappelen, eieren, diverse soorten bloem en meel - vaak toch wel een paar kg op voorraad, een paar pakken (houdbare en/of plantaardige) melk, diverse (diepvries) groenten en fruit, uien, knoflook, verse gember, crackers en/of beschuit, rijstwafels en verder gedroogd fruit, rozijnen en ahornsiroop. Daarnaast heb ik ook diverse gedroogde bonen en peulvruchten op voorraad. Een aantal blikjes tomatenpuree en als het even kan blikken tomatenblokjes ed. Volgens mij kom ik dan een heel eind wat betreft de basis voorraad.

@Luiers: Hier alleen Pampers, van andere luiers kreeg zoon uitslag. Diverse geprobeerd. Het enigste wat bij luieruitslag hielp was weleda calandula crème a 15 euro per tube dus het was of goedkope luiers en dure crème of dure luiers en geen creme. Gelukkig is zoonlief al een tijdje overdag zindelijk en heeft hij alleen s'nachts nog luiers nodig. Ben me wel aan het inlezen op s'nachts zindelijk maken.

8. Ons Kleintje

ik kijk echt uit naar de zomer, dan gaan we onze jongens zindelijk proberen te krijgen. Ze zijn dan iets ouder dan 3. Ze gaan wel eens op het potje maar zindelijk zijn ze nog niet helaas :) Zal echt veel schelen, minimaal 45 en maximaal 75 euro per maand.

9. Ons Kleintje

snachts zindelijk maken, bij de oudste deden we het zo:
    we lieten hem voordat we zelf uit bed gingen, op het potje plassen en dan weer een luier om. Vervolgens was deze een aantal keren droog, en toen hebben we gezegd dat hij geen luier meer om hoefde. Vervolgens plaste hij nog 1 of 2 keer in zijn bedje in de loop van de weken die volgenden. Vervolgens hebben we hem nog wel anderhalf jaar savonds laten plassen, inmiddels hoeft dat ook al niet meer :)

10. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 3 is overdag zindelijk, maar s nachts ook nog niet. Ik had er eerder geen energie voor. Als de jongste eindelijk eens doorslaapt, is dat het volgende project. Tot die tijd zal die ene luier per dag er maar vanaf moeten... :)

11. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat ik het zo ook maar ga doen. Even een pakje luierbroekjes kopen en dan s nachts een paar keer op het potje zetten.

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Thanks voor de tip! Houdt ik zeker in gedachte :)

13. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben afgelopen nacht trouwens mn dochter bij ons gelegd en de jongste alleen op een kamer. Die word de laatste weken steeds vaker wakker dus hebben we de knoop doorgehakt om slaaptraining te gaan doen. Ik heb laatst bijna een aanrijding veroorzaakt omdat ik soms doodmoe achter het stuur zit. Dat was wel een beetje de druppel zeg maar...

14. minon

minon Niet meer actief

Hoe maak je je kind zindelijk dan? Als onze dochter staat te poepen zegt ze van tevoren al bah. Als ik ze dan op de wc verkleiner zet (potje is veel te klein en wil ze ook niet. Dan zit ze met haar gezichtje op de knietjes) dan stopt ze dus met persen en komt er helemaal niets.
    Moet zeggen dat ik er nu ook niet veel energie voor heb (en van de zomer al helemaal niet ben ik bang) Zou wel lekker zijn als ze zindelijk wordt zeker met twee luierklantjes op komst. Maar ja in juni wordt ze pas 2.

15. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Lees net een aantal berichten over de Etos billendoekjes.
    Bij de action zijn ze doekjes van de Huggies ALTIJD 0.99 cent ;)
    Die doekjes zijn zowel voor de billen, als voor handen en gezichtje.
    Op het moment dat ze in de aanbieding zijn, dan zijn ze 0.75 per pak. Zitten er geloof ik 64 of 72 in.
    Weet niet hoeveel doekjes er bij de Etos in zitten ??

16. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja pcies, die koop ik ook altijd. En dat zijn nog fijnere doekjes ook. Zijn dikker en natter, waardoor je er minder van nodig hebt voor 1 luier verschonen.
    Er zitten er 64 in, van de etos ook geloof ik alleen zijn die dunner.

17. minon

minon Niet meer actief

Bij de etos zitten er evenveel in maar ik vind die Huggies zo stinken. Net of het bol staat van de parfum. Buiten dat is de action 20 min rijden voor ons. Dat is dan in sommige gevallen ook goed voor de portemonnee haha.

18. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor overdag zindelijk doe ik altijd gewoon de luier uit. En dan een grote jongens/ grote meisjes-onderbroek aan. Ipv rompers. Dat is al een beloning (ander ondergoed). En dan een kaart maken waarop je voor ieder plasje 1 sticker mag plakken, en poepje 2 stickers. Als de kaart vol is krijgen ze een cadeautje. De eerste 3/4 dagen moet je er wel voor thuis blijven en je dweil paraat houden. Meestal pakken ze het dan vrij snel op. Maar dan moeten ze er wel aan toe zijn. Ik begin er niet aan voor de 2 en een half zijn. Eerder kan wel, maar is het helemaal een klus.

En de voorbereidingen samen doen. Dus de kaart maken, ander ondergoed kopen en vaak vertellen dat we binnenkort de luier uit gaan doen. Beetje erop voorbereiden dus.

19. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij onze action hebben ze 2 soorten. Oranje en gele pakken. De gele zijn geurloos.

En anders van de hema. Die zijn ook altijd 3 euro voor 3 pakken.

20. minon

minon Niet meer actief

Even mee wachten dus. Stickers etc snapt ze helemaal niets van nog dus heeft het ook geen zin. Ze snapt al wel als ze bah heeft gedaan. (plassen niet dan zegt ze niets) Maar als ze gepoept heeft gaat ze een luier uit de tas pakken en doekjes en op het kleed liggen (verschoonplekje). Dat weet ze dus wel al.

Deel Deze Pagina