Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik moet nog even uitzoeken of soja mag, weet het niet zeker, maar anders is dat zeker een optie.

2. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hier ook overdag snel zindelijk.

2 jaar 1 week was hij en met 4 dagen was hij zindelijk!

Dag 1 6 of 7 ongelukjes
    Dag 2 4 of 5 ongelukjes
    Dag 3 2 a 3 ongelukjes

Dag 4 geen ongelukjes meer!

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Knap hoor dames. ik wil in juni gaan beginnen met onze oudste. Ze geeft al aan dat ze iets aan het doen is. Hopelijk gaat het net zo voorspoedig als bij jullie.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ons meisje zegt ook regelmatig al 'titi'. Maar meestal is het dan net in de pamper. Vind het al vroeg dat ze dat zegt. Ze vraagt ook regelmatig om op het potje te mogen. Dan zit ze aan haar luier te trekken en te wijzen op het potje.
    De wc-verkleiner vindt ze ook de max :D Maar voorlopig nog geen plasjes, alleen in de luier...

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @vegen/stofzuigen; na een drukke werkdag veegt mijn man meestal even het hele huis aan (gelukkig wonen wij niet groot :p) en wanneer wij vrij zijn dan stofzuigen we.

@doekjes: hier gebruiken we nu een combinatie van wc-papier, de laatste billendoekjes en een washandje met warm water.

6. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hier is dochter bijna 3 en absoluut nog niet zindelijk,
    ze geeft zelf niks aan en als je vraagt of ze 'moet' zegt ze standaard nee. zelfs als ik ruik dat ze gepoept heeft dan liegt ze en zegt dat het haar broertje is die stinkt.
    wel afgelopen zomer geprobeerd om dr zonder broek te laten lopen, maar dan vond ze het leuk om te plassen en er dan in te gaan staan stampen. ze is er totaal niet vies van en vind het ook niet erg om met een vieze broek te lopen.
    heb ook geprobeerd met beloningssysteem /stickers etc.. maar niks werkte.
    ga t deze zomer weer proberen, hoop dat het nu wel lukt..
    iemand nog tips?

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

deed je hem dan gewoon geen luier meer om, of hoe deed je dat?

8. Ons Kleintje

haha geweldig! ik zie het al helemaal voor me:D
    hier gaan ze keihard gillen dat ze eraf willen :)

9. Hoi allemaal!

Vandaag naar de huishoudbeurs gewest, jeetje wat een drukte :$ Maar ik heb wel een bigshopper vol baby producten gekocht bij de kruidvat. Zit een hoop bruikbaars bij, dus ik ben wel blij :D

10. Islah

Islah Niet meer actief

Stofzuigen doe ik ook minimaal. Onder de bedden liever wel, daar komt zooo snel stof te liggen! Maar beneden (woonkamer/keuken/gang) veeg ik eigenlijk altijd gewoon. Als ik daarna toch dweil, dan neemt die eventueel achtergebleven stof wel mee.

Zindelijk worden was hier wel echt een drama, en soms nog steeds. Ze plast dan echt expres als ze wil afreageren. Ben ermee begonnen toen ze 2,5 was, en het duurde ongeveer 1,5 jaar...

11. Islah

Islah Niet meer actief

Saar, mag je alleen geen koemelk? Bij de meeste supermarkten hebben ze wel geitenmelk, dan kan je daar zelf vla of pudding van maken. Of sojamelk als dat mag.

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Heb je je tenen nog???:p

Hier trouwens een 'meevaller'. 1,5 jaar geleden ging de cv ketel gigantisch kapot. Gelukkig hadden we een onderhoudscontract die alles vergoedde (we hadden hem overgenomen van de vorige bewoners en 2 keer betaald). Ketel is weer als nieuw. Wel kwam ze toen met dat we bijna naar zilver zouden gaan en dan de onderdelen niet meer vergoed kregen. Nu kregen we een rekening en betaalden we weer voor goud. Ik bellen en wat bleek we moesten al zilver hebben. Dus krijgen we 50 euro terug nadat de ketel weer gecontroleerd is. Toch goed dat we het zelf in de gaten hebben gehouden.

13. Ons Kleintje

daar zou ik echt gauw klaar mee zijn, als ze express gaan plassen. Dan mogen ze er lekker de hele dag in lopen.:p
    Of werkt dat zo niet :)

14. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Oef, ik krijg hier te horen dat ik echt wel laat ben om ons zoontje zindelijk te maken. Hij is 2.5 deze maand. Maar met verhuizen en alles op orde brengen perikelen en vorderende zwangerschap ben ik er gewoon niet meer aan toegekomen.

Nu echt de laatste dagen van de zwangerschap als ik niet over tijd ga dus dat wordt het ook niet. Denk eraan om ermee te beginnen als de baby een maand of 2 is. Hoop dat zoontje tegen dan wel gewend is dat hij niet meer het enige kindje is.

15. Ikke wel…. Of de mensen die ik heb overgereden met mijn karretje hun tenen nog hebben, dat weet ik niet :) :p

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha gelukkig maar. Daarom ga ik niet;) Had je Tobias mee of heb je die lekker thuis gelaten?

17. Nee, mijn man had een vrije dag opgenomen. En hij gaf toe dat hij best wel moe was aan het einde van de dag.

Hij zei: morgen ga ik weer lekker bijkomen op mijn werk :p

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha fijn die mannen.

19. ff vraagje aan jullie als ervaren moeders:
    Ik heb het idee dat Tobias niet meer genoeg heeft aan zijn 5x180cc flesjes. Hij is nu bijna 4 maanden (nog een weekje!) en ik heb twee potjes staan hier, eentje met wortel en eentje met peer… zou ik gewoon al proberen een van die potjes te geven?? Ik las dat flesgevoede kindjes sowieso met 4 maanden bijvoeding moeten krijgen??

Vind het zo lastig om die beslissing te maken en mijn man weet echt helemaal niks, die doet alleen wat ik zeg :p

20. minon

minon Niet meer actief

Ik heb bij Marith ook bij 3,5 maand al een schepje rijstebloem in de laatste fles gedaan en ook een week voor de vier maanden met fruithapje begonnen. Ging erin als koek en nooit ergens last van gehad! Als je gevoel zegt dat ie het nodig heeft moet je het doen. Je kan voor wat extra vulling ook 10/20 cc extra water in de fles doen.
    Sommigen geven zelfs flessen van zeven schepjes 210 water dacht ik.

Deel Deze Pagina