Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Dank je Elisje

Ik ben helemaal blij! Ik was aan het kijken naar oude schoenen (inruilactie bij de Scapino, 10 euro korting bij besteding van 40 euro)
    Laat ik nou die maat schoenen van Beegle (toen nog, inmiddels Blox) in de kast hebben staan, ooit ongebruikt gekregen van mijn zus (heeft 2 jongens). Maat groter dan ik dacht, maar komt overeen met maatje kleiner van Clarks.
    Oh heerlijk wat een meevallers. :)

2. Ons Kleintje

Ik had over je berichtje heen gelezen :)
    dank je voor je uitleg. Goed idee! In hun blootje (zoals ik nu deed) hebben ze er ook geen last van natuurlijk, die natte onderbroek zal het hem wel doen.
    Maandag ga ik ermee beginnen. wat knap dat je zo`n menulijst voor 19 euro hebt kunnen maken.

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.567
    3.068
    113
    Hey meiden
    Net midweekje cp gehad, erg gezellig maar mn rekening vind het minder leuk ;)
    hadden gelukkig wel wat achter de hand hiervoor :)

straks boodschappen doen, hebben bijna niks in huis en morgen verjaardag van dochter. "Gelukkig" niet zo'n grote vrienden&familie kring dus hopelijk niet zoveel nodig. Heb al een fondanttaart en heb nog een kaart van hema liggen voor appeltaart :)

Wat zetten jullie op tafel?

4. minon

minon Niet meer actief

Ik maak er altijd een heel werk van haha. Cakepops soesjes worteltjes en komkommer met zelfgemaakte heksenkaas. Wraps met gerookte kip bosuitje en cremefreche, gevulde eieren, kipsate pakketjes, snijworst insnijden tot het midden en oprollen tot hoedjes en die vullen met huzaren-, rundvlees- of sellerysalade. Blokjes kipfilet met een stukje ananas erop. Verzin altijd vanalles en ben al weken ervoor aan het bedenken wat. Wij houden verjaardag altijd samen pmdat er maar twee weken tussenzit dus een grote club en kan ik me lekker uitleven in de keuken.

5. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Met verjaardagen maak ik zelf taart en cake. En op tafel zet ik wat chips.
    En voor degene die blijven eten soep met stokbrood.

6. Soit

Soit Niet meer actief

Net zelf muesli gemaakt. Niet super goedkoop maar wel heel lekker en gezond denk ik :)

Heb t zo gemaakt:

Havervlokken (echt super goedkoop gewoon uit de supermarkt, 30 of 40 cent voor een zak ofzo)
    Rozijnen (goedkoopste, ah)
    Abrikozen gehakt (action € 0,88)
    Paar handen hazelnoten gehakt
    Paar handen amandelen gehakt (had de noten in duitsland gekocht, goedkoper!)
    Paar handen geraspte kokos ( toko, zak 1 kg €3,50)

Even schudden en klaar :)

7. lea

lea Fanatiek lid

Heb ik gewoon per ongeluk het Abb. Verwijderd....tasks

Het zindelijk worden was hier drama, mv. wilde niet op het potje. De dag dat ik tegen mijn buurvrouw zei dat ze ws wel nooit zindelijk zou worden waren de luiers op....... Dus tegen mijn dochter gezegd dat de luiers op waren....sindsdien gaatz e op de wc plassen.....ze was al ruim drie en begrijpt dus het begrip luiers op haha. Ze heeft snachts nog een luierbroekje aan, maar die is nu ook meestal droog.

Wij gaan vanavond Turks brood eten met zalm en gemengde salade.....nu al zin in...

8. Islah

Islah Niet meer actief

Heksenkaas?

9. Da's een soort redelijk vloeibare kruidenkaas…. en het is 'onmeunig lekker' :D

10. minon

minon Niet meer actief

Heksenkaas maak je door een bakje goedkope kruidenboter te mixen met de mixer met fijngehakte bosui en mayonaise en peterselie wat peper en eventueel wat suiker. Hoeveelheden op gevoel maar heb het recept hiervandaan.
    Eetpraat: Heksenkaas (recept)
    Bosui ipv prei zodat het minder bitter is. Citroensap weggelaten.

11. Ons Kleintje

Ik had bij de verjaardag van mijn zoontje bladerdeeg met knakworst gemaakt, en bladerdeeg met feta hapjes. Heerlijk! verder wat blokjes kaas en stukjes leverworst.
    en zelf een cake gebakken in een taartvorm, slagroom geklopt, en hartjes uit kokos geknipt en nog wat versiering.. en ter plekke door mijn zoon de taart laten versieren, waar de visite bij was :)
    dit mocht hij tijdens de ochtend en de middagvisite doen.

12. Ons Kleintje

dat lijkt mij ook leuk om te doen! maar de lidl is het zo goedkoop zo`n zak muesli...
    Dit klinkt wel lekkerder.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mamachantal: lekker hoor even een midweekje zwemmen enzo. Niet aan het geld denken dan;)

Verjaardagen: van onszelf maak ik zelf sowieso taart (bokkenpootjes ijstaart en kwark oid). Van de kinderen moet er toch een slagroomtaart komen om zelf in te eten en verder ga ik dan dit jaar ook zelf taart of cake maken. De slagroomtaart kan ook wel bij de lidl uit de vriezer denk ik zo ipv bij de hema.

Hier nog 90 euro over voor 1 week. Komt wel het weekend nog bij, maar is goed te doen. Gaan nog maar even wat luiers inslaan 2 pakken voor de jongste en 1 voor de oudste. En misschien wasmiddel bij de lidl, hoewel ik liever op een aanbieding wacht.. Moet maar even zien.

Weekmenu is nog niet volledig af:
    Vandaag: Tomatensoep met stokbrood (helft gaat in de vriezer)
    morgen: Broccoli, aardappels en vlees
    Dinsdag: Pizza eten met mijn familie
    Woensdag: ?
    Donderdag: Stamppot rauw andijvie
    Vrijdag: Boontjes of bloemkool
    Zaterdag: Zijn we dagje weg
    Zondag: Tomatensoep denk ik.

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.567
    3.068
    113
    Gister 60 euro kwijt, vooral verjaardag zooi, beleg, brood, aardappels, eten voor vandaag.

gisteravond broodje ei op
    vandaag macaroni
    rest vd week weet ik nog niet, morgen weer boodschappen doen.

15. Ons Kleintje

vandaag dag 1 van de zindelijkheidstraining, helaas plassen ze alleen op de grond en niet in het potje. Even doorzetten :)

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

mamachantal: op welk centerparcs waren jullie en hoe was het kinderbad? Wij gaan misschien in mei. Eb gefeliciteerd met je dochter. Hopelijk een leuk feestje.

17. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Heey meiden!
    Ik ben nieuw in dit topic, vroeg me af of jullie nog wat tips voor mij hebben..
    Vanaf aankomende week ga ik de boodschappen doen, normaal gesproken haalt mijn vriend de weekboodschappen en ik de kleine dingen + markt.
    Nu heb ik geen idee of dit weinig boodschappengeld is (€50,- per week incl luiers) maar de laatste x dat ik de boodschappen deed hadden we nog geen kindje en deed ik iedere dag boodschappen en maakte het eigenlijk niet uit wat ik uitgaf..
    Ik heb iig bedacht om naar de Aldi te gaan, ik ga met de fiets (geen rijbewijs) dus kan niet megaveel meenemen.

Liefs

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.567
    3.068
    113
    Heijderbos, echt heel leuk!
    Ook de kinderbadjes zijn erg leuk

19. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
  20. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    de folders weer binnen dus boodschappen lijstje kan weer gemaakt worden:D
    was van plan om heeeel weinig uit te geven deze week.
    aardappels en rijst vol op aanwezig, wasmiddel en luiers ook dus geen grote uitgaven.
    beetje groenten en voor 2 dagen vlees en paar pakken melk en denk dat dat het ook is.
    hopen op geen onverwachte uitgaven;)

Deel Deze Pagina