Zwangere dames en bloeddruk: Knuffel voor jullie.. sinds dat ik bevallen ben is die (bloeddruk) van mij weer ietsie omhoog gegaan (105/55) dus heb al iets minder last maar weet nog goed hoe bv 85/45 voelt. Ik voel me deze week niet zo lekker en heb me de tweede helft van de week niet aan mijn weekmenu gehouden.. budget is wel redelijk in tact gebleven omdat ik gewoon iets anders wat ik nog in de diepvries had heb gegeten. Volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen dus zal dan weer opnieuw even kijken wat ik nog aan voorraad heb en dan een nieuw boodschappenlijstje maken. Nog even snel een klaagzang: heb knallende hoofdpijn en dat potje gecondenseerde melk staat al bijna twee uur in een ketel op het vuur te koken.. dingdingding geluid tegen de bodem van de ketel de hele tijd.. alsof je eieren aan't koken bent maar dan een paar graadjes erger. Waarom heb ik mensen ook al weer beloofd hen een banoffee pie te maken? *trekt scheef gezicht* Einde klaagzang
Vandaag boodschappen gedaan. Vrijveel voorraad dus denk dat ik wel twee weken hiermee rond kom. Ivm afvallen zoveel mogelijk koolhydraatarm de komende dagen. Bij ontbijt yoghurt/smoothie en lunch salade of fruitsalade met bouilion. (Voorraad) Luiers/verzorgingsartikelen hebben we nog voor komende twee weken dus met een budget van 80 per week heb ik komende week het hele budget over! Erg fijn want er moet waarachijnlijk een nieuwe wasmachine komen waarvoor we ons spaargeld moeten aanbreken Moet alleen nog pak opvolgemelk Pak spekjes Spinazie Menu: Zaterdag: rijst met courgette en perzikken Zondag: carnaval Maandag: carnaval Dinsdag: carnaval Woensdag spinazie brownies met mozzerella en kipfilet Donderdag: karbonade met gorgonzola en geroosterde broccoli Vrijdag gesneden spruiten met spek ui en stukje vis Zaterdag: eten bij mn zus Zondag aziatische boontjes met stukje vlees Maandag: rijst restjes Dinsdag: zelfgemaakte soep met carpaccio Woensdag: salade met varkenslapjes Donderdag: zoete aardappel met doperwtjes/wortels met karbonade Vrijdag: zoete aardappelpuree met broccoli en varkenslapjes Zaterdag: nasi Zondag: spagetti met zelfgemaakte saus Maandag: idem Lidl: Zoete aardappelen 2,55 Bananen 1,06 Courgette 0,24 Champignons0,75 Komkommer 0,79 Tomaten 0,89 Spruiten 0,75 Mandarijnen1,99 Steenoven pizza tonijn 2x 2,69 Boontjes 1,19 Broccoli 1,19 Boterhamvlees 1,49 Casselrib 0,99 Carpaccio 2,39 Griekse yoghurt 1,19 Gorgonzola 1,99 Magere yoghurt 0,65 Houmous 1,29 Mozzerella 0,49 Kruidenkaas 0,59 Melk 2x 1,38 Eieren 0,89 Perzikken 0,79 Doperwten/wortels 3potjws 1,29 Frisdrank 0,89 Frisdrank 0,89 Appelsap 1,19 Notenmix 1,89 Brood 2x 1,98 Wasmiddel color 3,29 Wasmiddel 3,29 Varkensfiletlapjes 3,39 Varkensfiletlapjes gekruid 3,39 Schouderkarbonades 3,89 Draagtas 0,10 Statiegeld 0,50 Totaal 57,27 Action Billendoekjes 8pakken 7,84 Schoonmaakazijn 0,52 Elfjes mini biscuits 0,89 Vershoudzakjes 0,65 Kruidenstrooier 2x 1,98 Toiletpapier 3,99 Toiletreiniger 0,92 Diepvriesxakken 0,92 Deo ml 1,79 Totaal 19,50 Helemaal totaal 76,77!!
spinazie brownies met mozzerella 280 gr spinazie gewassen en fijngesneden 125 gr bloem voor alle doeleinden 2 eieren snufje zout 1 tl bakpoeder 235 ml melk 115 gr gesmolten boter 1 gesneden ui 225 gr geraspte mozzarella kaas Stap 1 Verwarm de oven voor op 190 graden en vet een ovenschaal in waar 24 brownies in passen. Stap 2 Plaats de fijngesneden spinazie in een middelgrote pan met genoeg water om de spinazie te bedekken. Breng de spinazie aan de kook. Als de spinazie kookt zet het vuur dan ietsjes lager en de kook tot de spinazie slap is, ongeveer 3 minuten. Stap 3 Meng in een grote kom de bloem, zout, bakpoeder. Voeg dan de eieren boter en melk en roer dit goed door elkaar. Voeg vervolgens de spinazie, uien en mozzarella kaas en roer nog even goed in de kom. Stap 4 Doe het mengsel in de ovenschaal en maak er een vierkant van. Bak de brownies in de voorverwarmde oven 30 tot 35 minuten. Als de spinazie brownies klaar zijn snij het vierkant dan in 24 stukjes. Serveer de brownies koud.
@Ukkie: Ahh jij was het ukkie die de spinazie brownies op het menu had! Excuses!! Om de een of andere reden dacht ik dat het Saar was, geen idee waarom al zie ik wel dat jullie dezelfde Avatar hebben, misschien daardoor? Hoe dan ook, reuze bedankt hoor voor het recept! Ga ik zeker proberen
Ik verwar Saar en Ukkie idd ook wel eens, vanwege de avatar. Een beetje laat (sorry) maar t/m morgen zijn de luiers bij de AH in de aanbieding, 2e halve prijs. Mijn man heeft dus een paar pakken ingeslagen. (maat 4 heeft per pak 78 stuks). Dat komt neer op 12 cent per luier.
Bij deze actie horen ook de billendoekjes en de potjes Wij hebben 2 potjes pastinaak-puree gehaald. Ben echt zó benieuwd wat hij daarvan zal vinden
ook van hier uit iedereen succes deze maand laatst had ik toch advies gevraagd hier en sommigen hier hebben me advies gegeven ook manlief heeft even meegekeken hoe we het gaan doen vanaf mei ga ik met een ander budgetplan aan de slag eerder kan nog niet volledig door lopende kosten die dan weggevallen zijn nu proberen zo goed mogelijk rond te komen met 300 (waarvan 50 voor luiers voor een maandbox waar we ongeveer 2 maanden mee doen ) vandaag begonnen in de namiddag met zindelijkheidstraining van de jongste dochter ze heeft 3x geplast ( ben er achter dat ze ongeveer iedere 45 min plast) daarvan 2x gedeeltelijk op het potje en 1x volledig op het potje de eerste 2 keren ging ze rechtstaan terwijl ze nog bezig was, gevolg dat er ook op de vloer terecht kwam hopelijk is ze er vlug mee weg zodat het pamperbudget ook minder wordt ze voelt het wanneer ze plast en wanneer de grote boodschap komt ook vraagt ze wanneer haar pamper nat of vuil is om die te vervangen, tijd dus om te oefenen
hier is het even drama met boodschappenlijstjes aangezien we per dag maar boodschappen doen. Aangezien ik vanaf afgelopen maandag al met ontsluiting loop en volgens de ctg 4 harde buiken per minuut heb..
Hier net als Zuurtje bezig met zindelijkheidstraining x2 Gisteravond hebben de jongens allebei een plasje op het toilet gedaan helemaal zindelijk zijn ze nog zeker niet, maar ze willen nu wel plassen op het toilet, bijna nooit op het potje valt mij op. Toilet doe ik nu voor en na hun slaap (4x per dag in totaal) en potje training doe ik een paar uur per dag in de woonkamer. ze plassen al veel minder vaak en komen regelmatig naar me toe als ze moeten plassen. Hopelijk zet de trend zich voort! dan zijn we volgende maand luiervrij. Gisteravond tacos gegeten van de action (99ct) met kip en groenten, heerlijk. vandaag naar mijn tante en gisteravond nog een DIY (do it yourself) bodyscrub voor haar gemaakt als presentje, met schaafsel van citroen, suiker en olijfolie gemaakt voor haar, met een strik erom in een leuk potje van action.
Ook vanaf hier wil ik iedereen weer een goede maand toewensen! Afgelopen maand ging onwijs goed hier, ruim 90 euro onder budget @kleintje: knap van de jongens, hopelijk zet de trend inderdaad door. Damìan wou inderdaad ook nooit naar het potje dus toen heb ik een brilverkleiner gehaald en een opstapje en toen ging hij maar wat graag naar de wc. Ook heeft het geholpen om diverse onderbroekjes te halen zo kan hij zelf kiezen welke hij wilt dragen.
@ Nijntje; echt lastig zo snel duizelig enzo in de winkel. Hoop dat het snel over is, het is ook niet niks nu er 2 mensjes in je buik zitten! Hier zo vast even de folders nakijken op internet, ga een dezer dagen weer voorraad inslaan in NL. Altijd leuk om te doen
Klopt Bolkje, dat was ik er even vergeten bij te zeggen... Maar potjes hebben hier weinig zin, want ook al ben ik met bijvoeding begonnen, zo'n potje kan ze echt niet helemaal in één keer op (zelfs niet in twee keer). En de doekjes maak ik sowieso zelf. Volgens mij is zelf baby-eten maken ook veel voordeliger...
Ja, is het ook Was ik ook van plan, maar wij eten eigenlijk altijd groentes met een vrij uitgesproken smaak. Wortel en bloemkool eten we bijvoorbeeld nooit Dus dat maakt het wat lastiger. Plus dat we het drie dagen achter elkaar moeten geven, dus dan heb ik qua logistiek ook geen idee hoe ik da tmoet aanpakken. Als we straks wat dingetjes hebben geprobeerd en hij blijkt er niet allergisch voor dan ga ik denk ik wl wat vaker zelf dingen maken
Zelf babyvoeding maken @ ik maakte ook altijd zelf de hapjes. In het begin deed ik het in ijsblok vormpjes. Zodra ze meer aten dan in diepvriesbakjes. Een,keer in de zoveel tijd kocht ik groenten in en dan maakte ik weer een hele voorraad. Fruit maakte ik wel elke dag vers.
Je kunt ook wat groentes in de diepvries doen, en steeds als je een hapje wilt maken eruit halen. Ikzelf maakt altijd gelijk een hoop minipotjes. Bijv wortel, courgette, brocolli. Hema heeft ook ideale kleine bakjes. HEMA 4-pak voedingspotjes en deksel Hoop dat linkje het doet? Anders 4-pak voedingspotjes en deksel. Deze gaan ook prima in de vriezer. In het boek Opperdepop van AH staan ook handige ideetjes/recepten. Mijn eerste dochter wilde na de zelfgemaakte hapjes, absoluut geen kant en klare potjes meer. Nou als je ze weleens proeft, snap ik wel waarom. Zelf maken is ook echt heel veel goedkoper.
Babyvoeding: maakte ik ook gewoon zelf. Inderdaad in een ijsblokjesvorm in de diepvries. Haalde gewoon een zak geschrapte worteltjes (lui) koken en dan hup in de blender. Bij bloemkool gewoon de rest van onze bloemkool door de blender. Ideaal en meer als 1 blokje at onze dochter in het begin echt niet, laat staan 2 happen. Die potjes zijn op een gegeven moment ook een enorm gesmeer als ze zelf gaan eten.
Tobias at vanmorgen zo iets van 6 hapjes wortel al Lijkt op zijn vader denk ik, dat is ook zo'n smulpaap