Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ook wij hebben vanaf dag 1 zelf baby hapjes gemaakt. Super simpel maar desondanks at onze zoon al heel snel met de pot mee. Ik kook sowieso zoutloos dus dat was geen probleem. Inmiddels eet onze zoon als een echte bootwerker en soms zelfs meer als mij, gelukkig is hij absoluut niet dik maar wel ontzettend lang. Met zijn nog geen 3,5 zit hij al enige tijd in maatje 110 en veel mensen schatten hem ouder dan hij is. Hij eet trouwens echt alles wat ik hem voorschotel en ook pittige maaltijden werkt hij zonder blikken of blozen weg. Voel me daar echt ontzettend gezegd mee want om me heen zie ik ontzettend veel hoe moeilijk sommige kinderen met eten zijn. Onze zoon heeft trouwens nooit een potje lekker gevonden, heb het zelfs wel eens gemixed met bijvoorbeeld gekookte couscous of quinoa maar dan nog at hij het niet.

2. minon

minon Niet meer actief

Dochter wilde ook nooit potjes. Wij vroegen aan iedereen uit familie lege olvarit potjes en die vulde ik dan weer met zelfgemaakte hapjes. Bloemkool en wortel en ook samen door elkaar. De rest van de wortels en bloemkool deed ik dan weer in de diepvries voor onszelf door de soep of door roerbakgroente. Zelfde met broccoli en courgette etc. Hebben de philips avent stomer/blender en alijd met plezier gebruikt ervoor. Ga ik nu weer doen. Op maandag was altijd potjesmaakdag haha.

3. Maar hoe warm je die potjes dan weer op?? In de magnetron, of haal je ze er een dag van tevoren uit??

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb trouwens de potjes van avent gekocht. Super makkelijk in de vriezer ook. Nu past mijn kolf daar ook op dus dubbel zo handig. Heb de kleine en grote variant. Avond van te voren uit de vriezer en dan oppiepen in de magnetron. Gebruik ze voor mijn dochter nog steeds. Ik vroor trouwens ook fruit in, ging prima. Kocht op de markt 3 zakken á 5 euro en ging een uurtje in de keuken staan om te pureren. Alles in potjes en had dan voor 2 weken fruit.

5. minon

minon Niet meer actief

Inderdaad avond ervoor of die ochtend als het een avondhapje is eruit halen. Fruit ontdooit heel snel maar is dan wel koud (dochter was in de zomer nog zover dus die vond dat heerlijk ze kan namelijk niet zweten) maar anders avond ervoor eruit.
    Opwarmen deed ik inderdaad ook in de magnetron. Of op zn kookmaandag kreeg ze rechtstreeks uit de stomer en de rest de vriezer in. Favoriete fruithapje was hier mango kiwi en banaan haha. Favoriete groente bloemkool. En nog steeds. Bloemkool gemend met wortel, broccoli, courgette of sperziebonen vond ze ook heerlijk. Je kan echt zoveel bedenken.

6. minon

minon Niet meer actief

Mn weekmenu aankomende week:

Zondag nasi
    Maandag nasi en slastamp
    Dinsdag patatjes
    Woensdag macaroni
    Donderdag chicken tonight
    Vrijdag boerenkool
    Zatedag ratjetoe
    Zondag onbekend

Halen:
    Broodjes
    Aardappels (aanbieding 5kg voor 2,49)
    Peren (aanbieding 0,99 voor een kilo)
    Patat (aanbieding 0,75)
    Frikandellen
    Taft (aanbieding 2 v 5,99)
    Dropjes
    Soep
    Boerenkool
    Rookworst
    Eieren
    Sap/cola

Voor weekend de weekendaanbieding halen:
    Vlaai (visite en aanbieding halve voor 1,99)
    Aardbeien (500gr 1,89)

Totaal hoop ik rond de 35 euro uit te komen.

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    ik heb voor zoonlief ook altijd alles zelf gemaakt…

Voordeel:
    - zoonlief lust nu werkelijk alles
    - altijd gezond eten en je weet precies wat ze eten ipv allerlei rommel in de potjes
    - vitamines blijven optimaal behouden doordat je stoomt
    - geen gesleep met potjes van de winkel
    - je kan zelf combinaties maken..
    - geen toevoegingen van suiker of dat soort dingen

Wij hebben altijd gebruik gemaakt van de Babycook van Beaba.
    Ideaal ding en maakten ook altijd hapjes voor 2 weken vooruit..
    Als ik nu een nieuwe ga aanschaffen voor de kleine dan neem ik liever een dubbele… Gaat alles een beetje sneller en kan ik avondeten en fruithapjes tegelijk maken..

8. Misschien een domme vraag hoor, maar waarom heb je zo'n apart apparaat nodig? :)

Wij koken zoutloos…. kan je het dan ook gewoon meekoken met je eigen eten?? Of stomen natuurlijk, dat doen we ook regelmatig ;)

9. Soit

Soit Niet meer actief

Dat hoeft ook niet hoor bolke, gewoon met een pan gaat net zo goed. Ik heb nooit zon apparaat gebruikt.

Wat ik wel meestal doe is groentjes en aardappel in weinig water koken en dan laten inkoken, dan giet je de vitamines en smaak niet in de gootsteen :)

10. lea

lea Fanatiek lid

Zo er wordt lekker geschreven hier! Ik ben vooral misselijk en deze week nog ziek daarbij ook. Ben benieuwd hoe we de komende weken doorkomen. Het is zo lastig om dan te bedenken wat je wilt koken. Echt irritant. Ik probeer maar op de automatische piloot te werken, maar echt handig is het niet.....

11. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik snap je vraag hoor... Ik vond het handig want gebruikte daarna het kookvocht om het te pureren.. Je gebruikt het apparaat daarnaast ook om het weer te blenderen en, als het uit de vriezer kwam om op te warmen..

Ook kip en vlees stoomde ik hierin mee..

Maar ik snap dat het voor sommigen wordt gezien als een luxe apparaat..

12. minon

minon Niet meer actief

Ik vond het handig zn apparaat (van philips dan) omdat wij weliswaar zoutloos maar wel kruidig koken. (Knoflook sambal en alles wat er in het kruidenrek van de supermarkt ligt gebruiken we wel bijna) Niet bepaald geschikt voor baby's en de vitamientjes blijven er allemaal in omdat je het stoomt, kan omdraait en blendert.
    Koken in een pannetje gaat net zo goed inderdaad. Het is een gemaksartikel eigenlijk denk ik.

13. Ok, weet ik dat ;) Wij hebben namelijk al een stoommand en een blender, dus dan hoef ik niet speciaal zo'n apparaat te kopen :)

14. minon

minon Niet meer actief

Nou ideaal dan toch! En als je iedere dag vers wilt koken kun je trouwens ook bloemkool etc invriezen (eventueel eerst blancheren) en daarna bereiden volgens mij.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Baby-eten stoom ik ook, maar dan gewoon in de couscouspan.

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

net even de water-meterstand doorgegeven, ik zie dat we vorig jaar 108 m3 hebben verbruikt en dit jaar 95 m3. Dat betekend dat we minder gaan betalen, 1,50 euro per maand, niet zoveel maar toch weer een kleine besparing en beter voor het milieu. Volgende maand verwacht ik ook de afrekening van onze energiemaatschappij. spannend!!

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ons weekmenu deze week;

Ma: Pittige Texaanse chili met zilvervliesrijst en rauwkost
    Di: restjesdag (heb vanavond nachtdienst en dan kunnen we morgen gewoon lekker makkelijk eten)
    Woe: Pikante zoete aardappelsoep met kalkoengehaktballetjes en zelfgebakken foccacia
    Do: Gevulde portobella's, drie kleuren quinoa en gegrilde wortels
    Vrij: bij schoonouders ivm oppassen
    Zat: idem
    Zon: Spaanse salade met tonijn, kikkererwten, geroosterde paprika en Spaanse dressing

Zo dadelijk boodschappen doen. De chili voor vanavond heb ik gisteren al gemaakt dus daar hoef ik niks meer voor te halen.

18. minon

minon Niet meer actief

Boodschappen weer binnen. Wat meer meegenomen dan gepland waaronder fles hg schoonmaakmiddel dus iets duurder.

Aardappels 3,69
    Bananen 1,67
    Boerenkool 1,29
    3 croissants 1,77
    Boerentijger 1,25
    Krentebollen 1,59
    Eieren 1,29
    2x minifrites 2,78
    Frikandellen 3,19
    2x melk 1,50
    Koffie 0,95
    Choco tablet 0,39
    Kikkers 1,14
    Meller 1,39
    Droptoppers 2x 1,44
    Augurken 0,85
    smac 2,30
    Rookworst 0,78
    Hamkas 0,78
    Pistolets 0,39
    Cola 0,50
    Statiegeld 0,25
    Taft power gel 11,74
    Schimmelreiniger 6,99
    Grillworst 1,39

Totaal 52,91

Actie aardappels -1,20
    Actie friet -1,28
    Actie croissant -0,77
    Actie drop -0,59
    Actie taft -5,75
    Spaarboekje -6,00
    Totaal 38,18

Bij de etos inlegkruisjes en mama buikbalsem. 2 spaarkaarten ingeleverd 1,68 bijbetalen.

19. Ik heb nog geen weekmenu. Vanavond eten we boerenkool in elk geval. In de aanbieding bij de C1000. :D

20. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Elena22: hoe maak je die pikant zoete aardappelsoep? :) Klinkt wel als iets dat ik zou willen proberen :D
    @OnsKleintje: indd alle beetjes helpen. Hopelijk valt de energie rekening ook mee! :)
    @Nijntje: gaat het al een beetje beter met de misselijkheid of is het nog steeds haasten in de supermarkt?

Mijn weekmenu laat ook nog even op zich wachten.. te moe om er over na te denken.. ik heb nog dingen in de vriezer dus dan haal ik daar maar wat uit. Binnenkort extra goed op de aanbiedingen letten en wat meer vlees kopen zodat ik weer wat kan invriezen.

Deel Deze Pagina