Het is een beetje stil van mijn kant, sorry, maar we hebben het nogal druk... Man gaat over een paar dagen naar z'n moeder met m'n oudste dochter (voor bijna 3 weken). We zijn dus vooral dingen aan het doen als inpakken, cadeautjes kopen etc. Niet echt een goedkope periode dus haha.
@senna: het recept staat op BioBudget | Rijkelijk biologisch eten met een budget kàn! , maar ik vond het absoluut geen succes helaas
Ik weet niet of het al benoemd was, maar bij de AH kun je gratis Ariel 3-1 PODS kopen a 6,99 waarna je het volledige aankoop bedrag terug kunt vragen. Alhoewel ik erg lang zelf mijn wasmiddel maak, heb ik toch even een doosje meegenomen, leuk!
Ik heb ze ook gehaald. Had 4 gratis producten al 13 euro: tikkels, ariel, knorrmix en page kussenzacht. Ze hebben alleen moeite om mijn iban te lezen. Wie bedenkt het ook RABO0 hoe kun je dit nou goed opschrijven....
Is dat zo? Overal waar ik mijn nummer laat omzetten doen ze het aan elkaar. Dus het moet zijn NL 82 RABO 03en dan de rest
Zo, nu eindelijk eens tijd om uitgebreid te reageren. Ik lees wel dagelijks mee maar vind het reageren op mijn telefoon niet zo fijn. @Melk: Zoon lust hier ook niet gewoon een glas melk. Op zich niet heel erg want hij krijgt gewoon dagelijks een kommetje yoghurt/kwark oid. Hij vind karnemelk met een beetje diksap op zijn tijd wel lekker maar krijgt het echt niet teveel. Hij drinkt voornamelijk water en thee, soms moet ik hem echt overhalen om iets anders te drinken maar hij vindt water en thee oprecht lekker. Ik maak er niet zo'n drama van, wij drinken zelf ook niet veel melk (haal gemiddeld 3 l per week en dat gaat voornamelijk in de latte van mama ) @Reden van besparen: Deels uit noodzaak (wij hebben wat schulden van uit de tijd dat ik hoogzwanger werd ontslagen -na 7,5 jaar dienst- en daarna 1,5 jaar heb thuisgezeten), wij zijn deze schulden nu versneld aan het aflossen zodat we over een paar maanden volledig schuldenvrij zijn (ook het idee van schulden is echt niet fijn ). Deels omdat wij het consuminderen en besparen inmiddels zo leuk en fijn vinden. Zo maak ik zelf wasmiddel, heb ik op mijn vensterbank en balkon inmiddels een aardige groentetuin (frambozen, bramen, tomaten, komkommer, paprika,wortels, doperwten, sperziebonen, broccoli, pompoen, mini courgette, sla, uien en diverse kruiden), hebben wij inmiddels bijna een hele nieuwe inrichting voor echt een spotprijs door goed te speuren op marktplaats en door zelf te maken. Onze zoon wou bijvoorbeeld heel graag een brandweerbed, deze zijn alleen behoorlijk aan de prijs. Uiteindelijk hebben we voor 25 euro het Ikea Kura bed gescoord op marktplaats (slechts een kwartiertje rijden dus geen enorme benzinekosten) en deze met wat creativiteit helemaal omgebouwd tot een brandweerbed. (zal straks even een foto posten, hij is nu bijna klaar - het kostte ons twee weken (en totale kosten 100 euro voor wat extra hout en nieuwe verf- inc de aanschaf van het bed dus) maar het resultaat geeft een veel fijner gevoel en het is uniek en zoon is er echt helemaal van in de wolken, laat het aan iedereen zien haha
@Wasmachine: Wij hebben een Bauknecht. Hiervoor hadden wij een Indesit, hier waren we zelf heel tevreden over, nooit geen problemen mee maar het was al een oud beestje. Toen onze opa naar een verzorgingshuis ging hebben wij zijn wasmachine van toen een jaar oud gekregen. Inmiddels doet hij hier alweer een jaar of 3 dienst en ben er wisselend tevreden over. Soms wilt hij nog weleens was "opeten". Heb al van alles geprobeerd, zijn er hier dames die ook zo'n ervaring hebben met hun wasmachine?
@Blog: Ook ik lees meerdere consuminder blogs en was ook heel verbaast over het verhaal van ikmoethetookkunnen. Wij eten zelf ook veel biologisch maar ik zal er nooit zoveel geld aan uitgeven, als ik het even niet heb dan maar niet. Daarnaast zou ik absoluut stoppen met roken en drinken als ik zulke schulden had maar goed dat moet iedereen voor zich weten.
@Kleintje: Bedankt voor de tip, ga vanmiddag wel eens kijken. Wat zijn die dingen eigenlijk duur hoeveel pods zitten erin? Whoops sorry voor de spam haha
Hier ook weleens gaatjes in de was, als je dat bedoeld tenminste. Meestal de microvezeldoekjes. Heb een bosch wasmachine van bijna 6 jaar oud alweer. Hier is het menu wel weer wat omgegooid. Woensdag patat gehaald, gisteren wel broccoli. Vandaag zouden we zuurkool eten uit de vriezer, maar ik ga toch even zelf iets koken, hutspot oid. Volgende week is mijn man erg druk op zijn werk en moet hij waarschijnlijk elke avond overwerken. Dan wil ik het qua koken niet te moeilijk hebben. Dus maandag eten we zuurkool. De rest van de week gebakken aardappels met sla, wraps, rauw andijvie en dan nog iets.. Ga zo even boodschapjes halen.
@Weekmenu; Gisteren; Volkoren pannenkoeken met een fruitsalade Vandaag: Zelfgemaakte groentenburger op bruine bolletjes met zelfgesneden friet uit de oven Zat: Vegetarische chana masala met zilvervliesrijst en een komkommer-munt-yoghurt dressing Zon: Of we eten niet thuis (afhankelijk van het weer en of de caravan er al is gaan we naar de camping) of ik duik de koelkast en voorraadkast in en ga lekker koken met wat er voor handen is. Ma: Chili uit de diepvries met zilvervliesrijst en rauwkost (ik werk tot 19.30 en moet dan nog naar huis dus even makkelijk voor zoon en man) Di: Vegatarische prei walnoot quiche Vanaf woensdag ga ik weer opnieuw plannen.
Maar dat is het hem juist, ik doe hem absoluut niet te vol. Sokken en klein spul doe ik in een waszakje. En het "opeten" is al van alles geweest helaas dus kan moeilijk mijn hele was in een waszak stoppen.
deze week weer aardig goed gedaan qua budget. Ik heb nog 10 euro over. Een aantal weken terug onze kids opgegeven voor een project van de buurtcoaches. Alle basisschool leerlingen mochten max 2 sporten op geven waar ze eventueel een gratis proefles wilde volgen. De 2 jongens gaan vanavond en volgende week een proefles badminton doen. Ze hebben er al veel zin in.
ja zo NL82 RABO 03178367876 (bijvoorbeeld), kijk maar bij je internetbankieren, optie passen en ..(?) en daar staat het op deze manier.
16 maar duur he! dat is per was bijna 44 ct, terwijl ik voor 50 wassen 65 ct betaal (zelfgemaakt wasmiddel) dat is 1,3 cent per was. Dat betekend dat wassen met dit wasmiddel bijna 40 keer zo duur is. @wasmachine gaatjes, geen idee.. misschien door scherpe ritsen van vesten? eens alle ritsen dichtdoen voordat je de was gaat doen. Leuk om je verhaal te lezen waarom jullie consuminderen. (al was de reden wat minder leuk) Ik heb een knoop doorgehakt, binnenkort ga ik weer meer uren werken. Opa`s en oma`s hebben aangegeven dat het hen lukt qua oppassen. ik voel me daar beter bij maar ik ga door met consuminderen. @Dronty goed gedaan!!
Hier even een berichtje van een meelezer. Kan ik hier misschien iemand blij maken met zegels van de ah waarmee je 10,00 korting krijgt op een kaartje van de Efteling? Ik heb er nog 11 en er zijn er 4 nodig voor één kaartje. Omdat ik het zonde vind als ze niet gebruikt worden en ik al zoveel heb gehad aan jullie tips hier dacht ik, ik zet hier een berichtje neer. Fijn weekend allemaal!
Ik vind ze helemaal niet zo fijn die ariel dingen dus ik haal ze niet. Maar hoe krijg je je geld terug dan? Waar halen jullie die acties allemaal vandaan? Ik was nooit zoveel gekleurde was (kleding) in een machine en op lage temperaturen en korte programma's. Het is me met die pods opgevallen dat de was dan beetje plakkerig is ofzo. Net alsof er veel teveel wasmiddel inzat. Zn zelfde gevoel als je de shampoo in je haar niet goed uitgespoeld hebt. Ik heb gisteren boodschappen gedaan. Weer geen bon gekregen. Was 34 euro. Had 6x biefstuk (aanbieding) 2x beschuit 2x melk 1x zak van tien afbak kaiserbroodjes 1x minikrentebollen Appels Komkommer Chicken tonight Kilo kaas Gekookte gelderse worst 2x aardappelschotel (gegeten met een biefstukje gisteren) Roosvice Zak chips Eieren Chocoglazuur We eten vandaag en morgen een beetje uit de kast. Heb geen inspiratie. Volgende week weer proberen een weekmenu te maken.