Ik heb zo'n ding ooit eens gratis opgestuurd gekregen om uit te proberen, maar ik hou het maar bij mijn eigen wasmiddel, want veel allergische reacties gehad van andere wasmiddelen
wat lief van je! @Hier ik werd helemaal blij toen ik vanochtend toen ik de gordijnen opendeed: Mijn basilicumplantjes komen op! ik heb ze in de vensterbank gezet boven de verwarming. Ik heb 3 bloempotten gepakt, potaarde erin en daar 3x3 zaadjes per pot in gedaan. Dat worden zoveel planten dat ik 1 bloempot aan mijn schoonouders ga geven en 1 aan mijn ouders. Ze doen zoveel voor ons en onze kinderen. Ik zie het leven nu veel simpeler, waarom grote gekochte kadoos? zelfgemaakte dingen zijn veel leuker om te geven en te krijgen. Bijv zelf (goedkope) chocoladerepen smelten en in een hartjesvorm gieten en dan in een mooi potje met een lint weggeven, zelfgemaakte suikerscrub van citroenschil etc. Ik geniet veel meer.
Net nog even bij de Turk/groenteboer geweest (is oorspronkelijk een groenteboer maar na uitbreiding hebben ze ook een groot assortiment biologische artikelen en buitenlandse artikelen, hoe moet je zo'n winkel dan noemen haha). Ze hadden ecologisch toiletpapier in de aanbieding. Heb 16 rollen gehaald voor 4,36 euro. Kunnen we voorlopig weer vooruit. Ook heb ik een fles biologisch sap gehaald voor 2.89 euro. krijg straks visite en wou wel wat in huis hebben. Nu maar snel even stofzuigen en dweilen voordat de visite er is.
Oh ik heb gisteravond ook nog 4,99 uitgegeven bij de Kruidvat voor twee zwangerschapstesten. Ik ben bijna een week overtijd. Gisteren gelijk getest maar bij Damian testte ik ook pas positief toen ik 7 weken zwanger was (dus pas 3 weken na nod). Wel vind ik sinds een week koffie echt smerig terwijl ik normaal s'ochtends dol ben op mijn latte. Moet me nu ook echt bedwingen om die tweede test niet te gebruiken want anders kan ik weer naar de Kruidvat
Goedemorgen zo ook maar eens een lijstje maken. even naar lidl, hoogvliet en plus. haal alleen de hoogst nodige dingen, budget beetje op. vandaag in iedergeval brood-dag morgen zijn we laat thuis dus zal wel patatje zijn ma en di.. macaroni en soep o.i.d. woensdag weer salaris bij plus was gehakt in de aanbieding, kan mooi in de vriezer.
Leuk is dat he! Ik noem mijn groenten en kruidenplantjes mijn baby's haha. Probeer er goed voor te zorgen en ben ook echt te blij als er weer een paar uitkomen of goed groeien. Leuk he die zelfgemaakte cadeautjes Twee weken terug was een vriendin van mij jarig en toen heb ik zelf een cadeau pakket samengesteld met oa een kweeksetje. Nu appte ze gisteren een foto dat deze aan het uitkomen was en dat ze helemaal aan het kweken geslagen was, zo leuk. Helemaal omdat het hele pakket nog geen 10 euro was maar vooral heel veel zelfgemaakt en door een beetje creativiteit.
Oeh spannend Elena, ik duim mee! Vandaag alleen een paar hoognodige dingetjes bij halen, ben ik er meteen ff uit met de kids
elena; spannende dagen dan! ik duim voor je! ga hier snel aan de gang (lees; speelgoedontploffing) en als man thuis is van t werk dan ga ik boodschappen doen.
Spannend elena! Ik ga dadelijk ook maar weer ff naar de supermart. Man wil macaroni eten dus macaroni halen. En een dekbedovertrek. Heb mn spaarkaart vol sinds gisteren.
Spannend Elena! Hier besloten dat we graag willen proberen voor een 3e kindje maar heb wel gezegd dat ik dan eerst 8 kilo wil afvallen... Heb bij de laatste zs veel last van me heup gehad, kon soms niet eens lopen dus wil nu aanzienlijk mindee wegen zodat, mocht het ons gegund zijn, ik minder gewicht hoef mee te dragen... Menu : Za spercibonen/champ/paprika en kip roerbak met rijst Zo soep met stokbrood Ma bieten, gek aard, slavink Di bruine bonen prut Wo spercibonen, balletjes, rijst Do ik dagje weg, ml en kids bij mijn vader Vr witte bonen in t saus, geb aard, kipsate snitzel Alle boodschappen gehaald, 25,-
leuk Elena, klinkt wel zwanger Bij mijn oudste was de eerste test ook negatief en de tweede pas positief. Action heeft geloof ik ook goedkope testen. (en kweeksetjes trouwens voor de liefhebber, maar die heb ik zelf niet nodig ivm dat ik het gewoon in een bloempot stop) Leuk dat je vriendin er zo blij mee was. Oja dat wilde ik er nog bij zeggen, het is niet zo dat ik helemaal geen geld uitgeef aan cadeaus, maar wel minder en met wat meer creativiteit, dat bedoelde ik. Marijke88 succes met afvallen
spannend Elena. Vandaag bij de kruidvat zwitsal bilendoekjes gehaald. Van de week kreeg ik een mailtje dat met mijn klantenpas ik ruim 3 euro korting kon krijgen op een 3 pak. Gelijk de advertentie geactiveerd.
Nou dames ik heb voor aankomende week 20 euro en paar losse centen over. Een uitdaging! Hopelijk goede aanbiedingen.
you go girl! gaat je zeker lukken! hou je van Brinta? lekker goedkoop als ontbijt en (aanvulling op) middageten. Misschien vanavond voor 2 keer macaroni koken? succes en knap dat je niet zoals ikmoethetkunnen (van die website die gestopt is) zegt dat het niet lukt. Misschien heb je nog iets wat je kunt verkopen via mp of lege statiegeldflessen mocht het te moeilijk worden? Trouwens, action heeft voor 75 ct-95 ct (weet niet meer precies) een tacopakket liggen, lekker!! gaan wij vanavond eten, samen met de kip van de c1000 (die 5 voor 10 euro actie van tijdje terug)
Heb nog een koopzegel boekje gevonden dus 26 euro Morgen lasagne (alles voor in huis) of een restje macaroni met blik soep als we vanavond wat over hebben. Man is hele dag aan werk bij de boot dus die heeft echt berenhonger dus bang van niet haha. Pak roti heb ik nog staan dus 500 gram sperziebonen en aardappeltjes van 99 cent voor maandag. Dinsdags (werk ik dus laat thuis) patatjes heb ik ook nog. Woensdags macaroni ook in voorraad behalve macaroni 29 cent en misschien groenten. Donderdag chicken tonight ook alles voor in huis Vrijdag wraps (net meegenomen) dus ook alles voor in huis. Zaterdag iets uit de aanbieding of ik moet vrijdag chili con carne maken. Daar eten we twee keer van maar op een of andere manier ga ik al over mn nek bij het idee haha. Ovenschotel wortels doperwten heb ik ook alles nog voor staan dus kan ik ook nog maken. En heb nog bloem etc dus pannenkoeken of poffertjes kan ook nog op de zondag. Samen met brood fruit melk en vla moet het dan toch lukken lijkt me. Ow en de action hebben wij niet in de buurt. Moet daar 20 min voor rijden met de auto. Net als de lidl
Ja net als die blog dat snap ik ook echt niet hoor. Ik kan wel wat pinnen van de zakelijke rekening als het echt moet maar liever niet natuurlijk! Dus ga ik het zo proberen. Luiers en doekjes nog voldoende dus die komen volgende maand weer. Was deze maand iets te enthousiast met geld op de spaarrekening zetten want ook een tweedehandse kinderwagen gekocht maar wil het echt laten staan haha. En brinta: ik lust geen melkproducten. Geen kaas, melk, chocomelk, vla. Niks. Behalve nu ik zwanger ben lust ik ineens wel yoghurt. Wij eten 2/3 broden per week dus valt reuze mee.
Ja dat energieverbruik, daar ben ik echt veel meer op gaan letten! Bij sommige apparaten scheelt 1 +je al vijftig euro op jaarbasis. Nou als je dan bijv een koelkast hebt, dan heb je in tien jaar een nieuwe verdient. Zonnebloemplanten kun je heel makkelijk in je vensterbank laten ontkiemen. Die zaadjes kun je makkelijk in de dierenwinkel halen. Ik haalde ze als kind uit het caviavoer en daar liet ik plantjes van groeien. Dan moet je ze neerleggen op wat watten, en die watten moet je nat houden. Al binnen een week ontkiemen ze dan vaak. Komkommer hebben wij geloof ik er tussen staan. En heb van de week nog een zwarte bessen struik gekocht bij de lidl. Kan ik lekkere cheesecake met blueberries maken, hmmmm. Onze perenboom deed vorig jaar niet veel, maar heeft nu allemaal uitlopers. Echt heerlijk dat alles al zo groeit door het mooie weer!
dank je voor de tip over zonnebloemzaadjes We hebben inmiddels een kruisbessenstruik (lekker en je kunt er ook jam van maken), frambozenstruik (wordt heel snel groot en geeft voortdurend veel vruchten zo`n 2 maanden per jaar), een (zure) druif, en de basilicumplanten.
Is al een poosje geleden dat ik hier heb meegeschreven @ plantjes zaaien: hier ook 2 kweekbakken met zaadjes op de vensterbank staan. verschillende soorten basilicum, pepermunt, citroengras, dille, bieslook, etc. En ook dingen als augurken, broccoli, courgette, mais, tomaten enzo. Hebben vorig jaar al een paar van die vierkantemeterbakken gekocht, maar toen nooit in de tuin gezet. Dat gaan we nu dus wel doen . Frambozenstruik en druif hebben we juist helemaal afgeknipt (en moeten nog uitgegraven worden), want er zaten vorig jaar allemaal beestjes in. Yuk! @ Energiebesparen: onze droger heeft het een aantal weken geleden begeven. En dat scheelt ons dus ruim een derde aan stroom per week (zijn van ca. 60kWh per week naar 30-40kWh gegaan), en hebben zonnepanelen, die ook gemiddeld bijna 20kWh opwekken (zomer heel veel, winter zo goed als niks). Dus we zitten dan op ongeveer een derde wat we nog verbruiken. Qua boodschappengeld: we zitten de laatste tijd steeds rond de 80 euro, dus ik wil weer wat beter gaan opletten, en weer naar ons budget van 60 euro per week. Op het moment kunnen we het allemaal makkelijk betalen, maar ik vind het gewoon zonde om zoveel uit te geven aan boodschappen. Doen nu eigenlijk alle boodschappen bij de jumbo (niet altijd zin om naar de lidl te gaan), en qua koopzegels schiet het zo wel lekker op, maargoed. We doen nog steeds 1 keer per week boodschappen, maar iets strakker het boodschappenlijstje aanhouden zal hier al wel weer gaan werken denk ik.