Elena: wat spannend. Ik duim voor je mee. Boodschappengeld: Gaat hier wel goed nog 135 euro voor deze maand. Moet misschien nog wel luiers hebben, heb daarvoor 25 euro uitloop, maar blijf het liefst werken met 250 euro.. Heb mezelf wel flink verwend met mooie kleren afgelopen week. Ik heb al 2 jaar niets gekocht dus loop een eind achter. Nu een eerste inhaalslag gemaakt met lange mouwen en koop later de rest in de stad.
Dit jaar voor het eerst ook vanalles gezaaid. Heb idd bij Action twee kweekkastjes gekocht en ook de zaadjes van daar. Als aanvulling nog cherrytomaat zaadjes. Vorig jaar einde seizoen een frambozen en bosbessenstruik gekocht (kost dan veel minder!) Deze houden we in pot tegen het woekeren. Als dat lukt wil ik volgend jaar nog meer fruitstruiken.
Hier gaan we vaak de aanbiedingen af, mijn man werkt veel savonds dus dan eet ik alleen (en hij boterhammen en een cup a soup op het werk) scheelt een hoop geld haha
Klinkt goed als die fruitbomen en struiken. Hier helaas echt geen groene vingers en zelfs basilicum blijft niet leven Verder weinig tuin om iets te plante . Hier nog geen puf voor boodschappen. Gisteren is het eten niet goed gevallen en heb hele nacht moeten spugen. Vandaag diarree en misselijk. hopelijk is het morgen over want moet wel het een en ander halen
Ukkie ik doe ook alles in potten hoor. En ook totaal geen groene vingers maar wil het wel graag proberen.
ff niet bijgelezen, doe ik vanavond wel. lasagna staat nu in de oven dus kan snel even mn boodschappen lijst hier neerzetten 1 halfvolle melk 2 boer n yoghurt aardbei 2 cola 1 yoghurt drink perzik 1 flesvoeding 4 potjes fruit/groentehap hondebrokken lasagna pak kippensoep zonnebloemolie appelmoes 2 rookworst (1gratis) 3 tartaartjes 3schnitzels 2kipfilets 1komkommer bakjes champignons spekreepjes roerbakgroenten peren bananen snijbonen bospeen erwtjes/wortels rode kool met appel maggi mango broodbeleg; pate, kipfilet, corned beef toiletpapier (was op) 1 zak chips totaal kwijt 51.90euro. goed gelukt dus, had 100 euro begroot, maar moet nog wel 2 broden bij de bakker halen, dus komt nog 5 euro bij. menu vandaag; lasagna morgen; schnitzel, erwtjes en wortels en aardappels maandag; rookworst met rode kool/appel en aardappelpuree dinsdag; spaghetti met spekreepjes en champignons (saus heb ik) woensdag; tartaartjes met bospeen en aardappels donderdag; bij s.ouders vrijdag; kipfilet met snijbonen en aardappelpuree. aardappels had ik nog en gehakt voor de lasagna ook. nu maar duimen dat de apk ook binnen budget blijft, zou fijn zijn!
Senna; zo zie je maar hoe je gemakkelijk onder budget kunt blijven als je bewust inkoopt, goed gedaan! Ukkie; beterschap!
Om basilicum tot mooie grote planten te laten groeien: iedere dag een beetje water geven én NIET lukraak blaadjes van de plant halen, maar de takjes afknippen. Bij basilicum groeien er altijd 2 blaadjes tegenover elkaar. Als je een cm boven 2 blaadjes afknipt, groeien er in de oksels weer nieuwe blaadjes en takjes uit. Daarmee blijft je plant stukken beter, en wordt juist groter (mits je dus ook regelmatig water geeft, en vooral niet de hele plant kaal knippen).
Vandaag iets anders gemaakt dan op het menu stond. De visite van vandaag bleef langer als gepland en ons neefje van twee was er ook dus had me handen flink vol. Heb uiteindelijk biologische kaas tortellini met een vega prutje van champignons en (diepvries) spinazie , gele paprika, rode ui, knoflook , doperwten , gezeefde tomaten en kruiden gemaakt. Was erg lekker en alles in huis.
Ook hier geen groene vingers maar oefening baart kunst. Veel erover lees en gewoon proberen. Tot nu gaat het erg goed.
Woehoe heb ik ff mazzel, sperziebonen in de aanbieding volgende week. En chicken tonight en de wortels doperwten. Mn weekmenu staat dus vast: Morgen lasagne Maandag roti Dinsdag patat Woensdag macaroni Donderdag chicken tonight Vrijdag wraps Zaterdag ovenschotel met wortels/doperwten Halen: Chicken tonight 2x voor 1,73 2x Brood 2,20 Wortels doperwten 2x voor 1,05 (als het goedkoper is als huismerk) Wokgroente 1,49 Aardappeltjes 0,99 Sperziebonen 2,50 Vla 1,19 Ongeveer 12 euro dus jippie! Ga het dus echt gewoon redden. Week erop met salaris dan weer voorraad wat aanvullen maar dat geeft niet. Hebben deze maand de kinderwagen en toch gespaard dus ben stiekem best trots! En wat chips halen nog trouwens (eet eigenlijk iedere avond wel wat nu. Merk als ik het niet doe de volgende morgen wat flauwer en duizeliger ben als dat ik het wel doe. Raar heh) Groente kweken: ik heb er echt geen verstand van en moet dan ook bakken en alles aanschaffen dus nu even niet. Buiten dat is man allergisch voor de meeste planten dus niet zn succes.
dank je voor de tip! hier eten we Puree, kipsnitsels van de c1000 (nog van de aanbieding) en witlofsalade.
Hallo allemaal! Graag zou ik met jullie mee willen schrijven. Het geld vliegt hier de deur uit en dat moet echt anders. T liefst wil ik boodschappen gaan doen van 200,- pm. Dat is voor mijzelf, manlief en dochtertje. Maar hoe moet ik beginnen? Hoe maken jullie de lijstjes? Hoop dat jullie me kunnen en willen helpen. Groetjes Senna
Nijntje; dat is nog eens goedkoop! kun je trouwens niet met iets meer zout koken als je zo flauw bent? senna; leuke nickname trouwens. 200 per maand, dus 50 euro per week, dat is wel weinig tel je daar ook luiers en verzorgingsproducten etc bij? wat de meesten doen is het volgende; budget maken eventueel wekelijks het bedrag pinnen en dit in een envelop doen aanbiedingen/folders doornemen en daar een menu op samen stellen. veel huismerk of onbekend merk artikelen kopen. basis dingen kopen/vriezer vullen met aanbiedingen. als je boodschappen lijstjes hier plaatst kunnen we meekijken/helpen.
Senna999 ik doe wat extra zout op mijn bord erover idd. Dochter eet ook mee en normaal kook ik vrijwel zoutloos. Om mn bloeddruk en bloedsuiker constant te houden moet ik ieder uur ongeveer wat eten. Dat varieerd tussen een krentenbol, eierkoek, snee brood, bak fruit, tot een bakje chips, handje nootjes, wat dropjes of chocolaatjes. Net of ik me flauw voel van zout of suiker haha. Aangezien chips goedkoper is als snoep (en ik nog dropjes in huis heb) dus morgen chips meenemen haha.
Nou de boodschappen zijn binnen Sperziebonen 2,33 Bananen 1,17 Aard.schijfjes 0,99 Roerbakgroente 1,99 Aardbeienyoghurt 1,32 3 croissants 1,77 2x rond wit 2,18 Patat 0,89 Melk 0,75 Chicken tonight 1,76 Chicken tonight 1,73 Tomatenpurree 0,46 2x wortelsdoperwten 2,28 Hamka's 0,95 Cocktailnoten 0,79 Boterhamzakjes 0,71 Totaal 22,07 Statiegeld -0,50 Actie bonen -0,13 Actie bananen -0,52 Actie roerbakgroente -0,50 Actie brood -0,55 Actie chicken tonight -1,75 Actie hak -1,14 Actie croissants -0,77 Totaal 16,53. Spaarboekje ingeleverd 10,53 Kan dus aan eind van de week nog kilo kip halen ook uit de aanbieding.
Hier boodschappen ook binnen voor de komende 3 dagen. 3 Croissants Champignonroerbakmix IJsbergsla 2x koopmanmix (cupcakes en glaces) 2 potten hak (rode kool en appelmoes) Yoghurt Slasaus 8.65 euro incl. koopzegels. Vandaag: zuurkool met gehaktballetje Morgen: Gebakken aardappels met sla en vlees (vriezer) Woensdag: Wraps met roerbakmix en sla Donderdag: Rauw andijvie met speklap (allemaal nog halen) Vrijdag: Weet ik nog niet hangt van het contract van mijn man af. Hij hoort als het goed is deze week of het verlengd wordt en met hoeveel uur. Als hij weer een fulltime contract krijgt gaan we thuis uit eten
Nijntje; mooi lijstje met boodschappen en niet duur! saar; oh spannend dan voor je man hier; denk dat ik een enorm boze man heb vanavond. we hebben pas een groot kleed gekocht voor in de woonkamer (4x3meter) en daar hebben we lang voor gespaard maar nu was ik de open haard aan t stoken, had geen zin om de verwarming aan te doen en het was fris. en heb ik dus iets te hard gestookt. ineens ging het super goed branden en je hoorde het vlammen door de pijp. ik had nog het besef om dochter gauw aan de kant te zetten en toen poeffff een hele hoop hout sprong eruit en kwam op het kleed terecht... smeulde er meteen in (hoogpolig) resultaat; ik en dochter enorm geschrokken en flinke smeulplekken in t tapijt. buurman kwam zelfs al aanbellen die was buiten en dacht dat we schoorsteenbrand hadden zo hard rookte het. ik durf het haast niet aan mn man te vertellen die gaat flippen. we hadden ook nog afgesproken dat als we gaan stoken er een oude handdoek voor komt... oeps vergeten dus, die ligt er nu wel voor. maar denk dat die dan ook door de handdoek was gegaan. kan het omdat hij vorige week is geveegd dat hij beter brand? normaal krijg ik amper een vuurtje aan laat staan dat het zo goed brand, ging er dus ook niet vanuit dat het zo hard zou gaan. bah baal er flink van en vraag me af wat er was gebeurd als dochter daar nog had gestaan. pfff weer een les geleerd.
Oeh dat was flink schrikken!! Wij hebben inbouwhoutkachel maar na een veegbeurt trekt hij niet echt beter eigenlijk maar wij hebben dan ook een stalen pijp dus daar zit eigenlijk nooit veel roet in. Als je een stenen schoorsteen hebt kan dat zeker verschil maken! Of de buitenomstandigheden. Is het mistig dan trekt ie minder (meer vocht buiten dus minder zuurstof en luchtstroom) is het fris trekt ie ook beter dan als het warm is (meer zuurstof in de lucht) En als het waait vanuit een bepaalde hoek dan gaat ie helemaal tekeer. Maar je man mag blij zijn dat je geen brand had en dat je dochter er niet aan het spelen was. Misschien kan je het kleed nog omdraaien dat het beschadigde onder de bank zit ofzo?
Snel het kleed onder de bank inderdaad... Hier nog 100 euro over voor 2 weken (boodschappen én tanken). Volgens mij redden we het.... Weekmenu: ma: eten bij mams (goedkoper kan niet ) di: roti kipfilet met sperziebonen en aardappel (allemaal nog in huis) woe: Twijfel... wil eigenlijk gaan gourmetten, we krijgen visite, maar ik weet niet of het past in het budget... do: eten de kinderen bij mijn moeder en ik eet pompoensoep (nog in de vriezer) vrij: canneloni (uit de vriezer) zaterdag: uiteten met een bon van nudeal (eeuwen geleden gekocht en die loopt nu af) zondag: weer visite.. denk een pan griekse soep en daarna iets simpels, aardappels uit de oven, griekse salade, en karbonades (hoef ik alleen de gehakt te hebben voor in de soep en griekse salade ingrediënten) Deze week denk ik alleen melk bijhalen, gehakt en spullen voor de griekse salade...Verder heb ik denk ik alles in huis En dan de woensdag gourmet... Hoeveel denken jullie dat het kost voor 4 personen en 4 kindjes? Voor volgende week heb ik dan nog een x de optie pasta met gehakt (alles in huis), kipdrumsticks, nog een x kipfilet...