Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

En een tv heb ik trouwens ook niet.

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.562
    3.065
    113
    Ik kreeg ook terug :) ergens on de 200.
    Gelijk uitgegeven aan babyspul haha ;)
    Betaalde 165, nu 130 geloof ik

3. minon

minon Niet meer actief

#4403 minon, 20 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2014
    Ons maandbedrag stond achteraf veeel te laag. We betaalden 100 euro. Moest er dus in maart 400 bijbetalen. Hadden ze het maandbedrag op 125 gezet maar alsik het jaarverbruik deelde door twaalf kwam ik op 136 dus weer omhoog gezet naar 140.
    Wij gebruiken erg veel stroom. Wassen doe ik wel in het weekend of snachts. Eigen was zn 4/5 machines per week. In het bootseizoen komen er dan nog tussen de 4 en 10 machines per week bij aan linnengoed van huurders. Die strijk ik ook allemaal. Hebben twee airco's. Koken op stroom. Zakelijke pc staat de hele dag aan. Dus wat dat betreft vind ik het nog wel netjes 140 euro. Gas gebruiken we dan weer erg weinig door de houtkachel. 580 kuub dit jaar. Hopelijk volgend jaar wat minder al hebben we weinig gestookt omdat het hout op is en dus cv vaak aangehad.
    Wel hebben we overal ledlampen (behalve in twee sfeerlampjes) en geen droger. Spaarlampen moeten minimaal 10/20 minuten branden voor ze rendabel zijn wist je dat ons kleintje? Ze moeten als het ware opstarten en in die tijd gebruiken ze even heel veel stroom. Als je dus op het toilet bijvoorbeeld een spaarlamp hebt hangen is dat dus eigenlijk niet zo energiezuinig als het lijkt. En als ze kapot vallen zijn ze best gevaarlijk want er zit kwik in.

4. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Hier ook boodschappen weer binnen geen bon maar hier lijstje

2 brood
    kilo kaas
    2 boter
    bakboter
    bloem
    stroop
    spek
    poedersuiker
    Vanille suiker
    4 melk
    koffiepads
    watermeloen
    peren
    paprika
    2komkommer
    2 koekjes
    1chips
    rozijnen
    pizza
    kipfilet voor in de oven
    spinazie
    20 eieren
    schouderham
    cervelaat
    grillworst
    cocosbrood
    pindakaas
    pasta
    hondenkoekjes
    hondenvlees
    wc blokjes 2 keer
    3 cristal clear
    2 ijsthee
    12 bolletjes
    afbakbroodjes
    eiersalade
    Yogurt
    vla
    wolkentoetjes
    schuimpjes
    citroensap
    chickentonight
    ger kaas
    2 waterijs
    mosterd
    ranja
    doperwten met wortels
    aardappelen
    crackers
    beschuit

totaal kwijt 72 euro

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

dan zou ik er ook niets van snappen Islah! Heb je een slecht geïsoleerd huis? of een vriezer die heel veel stroom neemt?

@nijntje dat wist ik, ook van het kwik. Ik verbaas me dan ook regelmatig dat er van die bakken zijn bijv bij Gamma waarin je je spaarlampen kunt weggooien (die vallen dan kapot) Je zult er maar de hele dag naast zitten.
    Maarre hoe was je test nou? :)

Iemand nog een tip tegen mierenoverlast? heb al lokdoosjes staan.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zo lekker gekletst hier.

Nijntje hoe was de uitslag van de test?

Ik ga vandaag boodschappen doen bij plus. Heb dinsdag boodschappen gedaan bij de lidl á 30 euro. Zaten 2 pakken luiers, kilo paaseitjes(heb een baalweek maar mag ze niet eens hebben...), vleeswaren 4x, fruit en pindakaas.

Wilde vandaag eten halen, maar ga zelf pizza maken op de kosten van het eten halen, is sowieso goedkoper en eigenlijk gezonder ook. Manlief heeft niks gehoord over het contract behalve dat hij zich niet druk hoeft te maken. Dus qua uren weten we nog niet waar we aan toe zijn. Qua boodschappen geld moet ik het gaan redden in de laatste week. Zondag braad ik de kiprollade op die er ligt uit het kerstpakket van mijn man. Die moet voor half april uit de vriezer.

@energie: Hier 3000 kwh energie en 580 kuub gas (koken op elektriciteit) en 91 kuub water. Moet er wel bij zeggen dat we een minder goed geïsoleerd huis hebben. De voordeur moet er nodig uit voor iets nieuws, maar ja centjes he?! Ik betaal standaard te veel en krijg ongeveer 230 euro terug (maandbedrag van 107 euro en betaal 125) en een bonus van 360 euro aangezien dit vorig jaar een aanbieding was bij de ANWB. We stappen nu over naar budgetenergie want daar zitten we 5 euro goedkoper per maand als de aanbieding van de NEM. Ook weer via de ANWB. Ach alle kleine beetjes helpen.

@tv/internet/telefonie: Betalen we hier nu 43,50, maar als we bij UPC blijven gaan we 53,50 betalen. Gigantisch, dus ik ga op zoek naar een goede overstap voor het komende jaar. Iemand nog een goed idee?

Ben overigens lekker bezig met besparen want de autoverzekering hebben we gisteren voor 10 euro minder afgesloten. We moesten meer betalen omdat er meer schades waren ingediend (nee niet door ons). Maar dit is sowieso veel goedkoper!

7. Soit

Soit Niet meer actief

Hier altijd pas in aug. Eindafrekening stroom. Altijd spannend.

Gas hebben we niet want stoken op mazout. Stoken altijd al heel zuinig maar nog nooit zo weinig als dit seizoen :)

8. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    yara; mooi lijstje, zie wel wat luxe dingen erop staan dus dan is 72 euro netjes.

stroom/gas; wij moeten over anderhalve week de meterstanden weer doorgeven. als het goed is hoef ik niks bij te betalen.
    stroom zitten we nu op 3077 en voor het gas op 1585 kuub.
    op zich netjes vind ik. huis is van 1974, matig geïsoleerd en dak is amper geïsoleerd. nu maar eens kijken of het dag/nacht tarief nut heeft. heb het afgelopen jaar vaak in het weekend gewassen en na 21.00 de vaatwasser aan.

morgen boodschappen doen.
    de komende maand moeten we onze voortuin gaan doen, man denkt toch aan zo'n 300 euro aan planten. de tuin is nu helemaal leeg, al sinds we het kochten 2 jaar geleden. dus er moet nu echt iets in. hij heeft op internet de goedkoopste planten zitten opzoeken en deze gaat hij online bestellen dus ben benieuwd.
    deze maand dus maar budgetteren met de boodschappen.
    dochter is ook nog jarig dus wordt nog leuk en mn tandarts rekening moet ik nog betalen.

9. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Ik kom ook eens in dit topic neuzen en kijken voor tips.
    Wij hebben 250 euro per maand voor boodschappen en we zijn met twee volwassen en 3 honden. Over 6 weken ongeveer komt hier een kleintje bij.

Heb net boodschappen gedaan.
    Lidl:
    courgette 0.77
    Aardappels 5 kg 2.49
    paprikamix 2x 2.90
    komkommer 0.55
    Snijbonen 1.49
    Tomaten 0.99
    prei 2x 0.25
    tortilla wraps 0.99
    Chicken wings 2.69
    filet american 0.99
    smeltkaas 0.89
    fruitsap 4x 2.76
    drinken 2x 2.18
    kaiser broodjes 1.18
    choco biscuits 0.69
    draagtas 0.10 Was tasje of kratjes vergeten
    wasmiddel 3.99
    totaal 25.90

en bij de AH
    draagtas 0.25 was tasjes of kratjes vergeten
    Yogi 3x 2.40
    chocomel 0.93
    melk 2x 1.30
    griekse yoghurt 1.49
    donuts 1.60
    zalmfilet 2.93
    bloemkool 1.39
    evian flesjes 2x 2.04 voor in bed, de rest gaat allemaal open in bed
    gehakt 3x 5.25 In de aanbieding
    kipfilet 1kg 6.50
    tomatensoep 0.83
    eieren 1.69
    Boomstammen 2.50
    Wolkentoetjes 5x 2.00 in de aanbieding
    creme fraice 0.49
    kerriesaus 0.67
    worstenbroodjes 1.69
    brood 1.39
    slaatje 0.79
    totaal 38.13 (met kortingen eraf)

Nu is dit bij ons voor ongeveer 2 weken wel halen we tussendoor nog melk brood en beleg erbij.
    Hebben jullie nog tips? over dingen die ik beter ergens anders kan halen of waar ik op kan letten? Ik woon nu sinds augustus samen en eigenlijk kochten we altijd maar gewoon wat dingen waardoor we soms wel eens 350/400 aan boodschappen haalde maar vind dat gewoon veel! te veel. Wil graag wat extra geld overhouden per maand eigenlijk.

10. minon

minon Niet meer actief

Sorry zie het nu pas maar ik heb maandag bloed geprikt en als het meezit krijgen we a.s. maandag de uitslag :)
    Als het langer duurt belt de gyn later volgende week op voor de uitslag. Dus nog even afwachten :)

11. Ons Kleintje

Oke, spannend! Hopelijk een goede uitslag!!

12. Islah

Islah Niet meer actief

13. minon

minon Niet meer actief

Ik had al gereageerd :)

14. Ons Kleintje

15. Islah

Islah Niet meer actief

Nee iemand vond daar kennelijk dat ik ruzie zocht... Heel vreemd haha.

16. Ons Kleintje

Geniet je nog wel ;):p

17. Islah

Islah Niet meer actief

Haha, kennelijk ligt mijn genieten in ruzie zoeken... ;) Nee even serieus, dankje voor de tips!
    Radiators ontluchten moet ik eens voor kijken of dat nodig is. Weet eigenlijk niet of je dat zelf moet doen of dat de woningbouw dat doet? Heb nl. een huurhuis. Ik heb wel gemerkt dat de nieuwere radiators in dit huis (hebben ze erin gezet vlak voordat wij hier 2 jaar geleden kwamen wonen) veel heter worden dan de andere. Maar ik weet niet of mijn gebruik echt aan de cv ligt aangezien het met 17 graden wel redelijk warm wordt, in m'n vorige huist moest het minimaal op 21 om het maar een beetje warm te krijgen.

Wat betreft koken, dat doe ik ook zo... Met pasta bijvoorbeeld, 1 minuut koken, deksel erop en na zo'n 10 minuten is het klaar. Ik zei toch al dat ik vast nog wat dingen was vergeten hehe.

18. minon

minon Niet meer actief

Ik bedenk me nu nig wat: Je verwarming ontluchten zoals ons kleintje zegt en dan ook goed kijken of er nog genoeg water(druk) in zit. Ergens bij je cv (bij ons zit ie in de badkamer aan de radiator maar dat is een rare plek) zit een metertje. Die heeft een zwarte en een rode wijzer. De zwarte wijzer mag niet onder de rode wijzer komen dan zit er te weinig water in het systeem. Dan moet ie ook harder werken om het rond te pompen. En geeft ie minder warmte af ook omdat er minder water door de radiatoren gaat. Verder zou ik het echt echt niet weten.

19. Ons Kleintje

Ja dat moet je zelf doen, anders heb je gebakken lucht.. letterlijk. Met zo`n sleuteltje laat je de lucht eruit lopen.
    Je kunt dit standaard doen 1 x in het begin van de verwarming-periode, en dan na 2 maanden nog eens.
    en controleer of die 17 graden wel echt 17 graden zijn, met een binnenbuiten thermometer bijvoorbeeld. Misschien zegt jouw thermostaat wel standaard 3 graden minder dan het er is.

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    #4420 Elena22, 23 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2014
    De poes die een paar weken geleden al ziek was is alleen maar zieker geworden de afgelopen tijd. Eergisteren opnieuw bij de dierenarts geweest en ruim 100 euro armer. De poes zit nu opnieuw aan de antibiotica, daarnaast aan de prednison, ze heeft een grotere kap gekregen en een antibacteriële zalf voor op de wond zelf. We hopen dat dit allemaal gaat helpen want de volgende stap zou een dieren dermatoloog worden met het daarbij behorende prijskaartje :(.

Hier dus even rustig aan wat betreft boodschappen doen want de kans is wel aanwezig dat ze naar een andere arts moet. Daarnaast moet de hond naar de trimmer dus weer flinke kosten aan de huisdieren deze maand.

Deel Deze Pagina