@soit: Nog gefeliciteerd. Moet je toch vieren @Senna: Klinkt ook leuk om te doen. @Pasen: Ik snap dat eten met feestdagen nooit zo goed moet ik eerlijk zeggen. Maar goed voor ons hebben de feestdagen sowieso een andere betekenis. Geen flauw idee wat we gaan eten, maar dat zien we t.z.t. wel. Is pannenkoekenmix met water ook lekker? Normaal bloem, eieren en melk, maar is het te doen als ik de melk vervang voor water? Mijn moeder zei dat het wel kan, maar het klinkt mij niet echt lekker in de oren...
Ik ook niet, nu vier ik dan wel geen pasen/kerst e.d maar ik vind het echt een drama om rond die tijd in de supermarkt te komen (vind ik sowieso eigenlijk al, maar dan is het nog erger). Lijkt wel gewoon een of ander groot vreetfestijn. Veel mensen weten überhaupt niet eens wat kerst/pasen inhoudt, maar ze willen er wel aan meedoen aan het commerciële gedeelte en zich echt laten gaan qua eten. Pannenkoeken met rijstwater (dus het water wat er overblijft als je rijst kookt) heb ik wel eens gemaakt. Van basmatirijst. Dan heeft ook een beetje smaak, met water lijkt het me minder lekker... Hoewel ik wel eens Marokkaanse pannenkoeken met gist maak, hier hoeft ook alleen water in. Maar in gewone pannenkoeken lijkt me dat toch minder lekker.
Wij vieren het ook nooit echt uitgebreid in de zin van veel eten enzo. Idem voor kerst en pinksteren. Voor ons hebben de feestdagen een diepere betekenis. Bij mijn ouders thuis is het ieder jaar traditie om met kerst gewoon stamppot boerenkool ofzo te eten en dat we allemaal een donatie doen aan een goed doel wat we ieder jaar met zn allen uitkiezen. Dit jaar was het Kika. Pannenkoeken maken met water lijkt me ook minder lekker eigenlijk. Nooit geprobeerd maar lijkt me dat ze dan erg droog en bloemig worden met bakken.
Baghrir Marokkaanse pannenkoekjes - 50plusser.nl deze maak ik regelmatig, echt heerlijk. Je moet ze wel direct na het bakken insmeren met boter of olie (kokosolie gemengd met boter of olijfolie gebruik ik meestal). Je hebt er dus geen melk voor nodig. Ook geen ei.
Eerlijk gezegd hoeft het voor mij ook niet zo, al die vreterij met de feestdagen. Ik vind het altijd wel een gezellig idee, maar op die dagen zelf (vooral met kerst!) is iedereen zó gestrest en geforceerd bezig om het gezellig te maken dat ik er dan al niks meer aan vind
Vandaag voor 7 boodschappen gedaan: - 2 pakken sultana's - 8 van die verwen moment ijsjes - zak wortels
Weet niet of er mensen in de buurt van Wezep wonen. Daar kun je elke vrijdag morgen bij de Friki goedkoop kip kopen. Is kip waar wat mee is. Dus niet meer de supermarkt in mag. Denk aan een gebroken poot enzo..
Uiteraard op het laatste moment de belasting ingevuld Wel nuttig want we krijgen bijna 8000 terug!! Kan ik mooi volgende week mn auto (airco) laten maken, mn studieschuld afbetalen (3000), vakantie wordt betaald (weet ff niet hoeveel precies) en een gedeelte om de gezamenlijke rekening te spekken en de rest op de spaarrekening. Vanmiddag wel nog twee autospiegel gekocht. Een voor mezelf 69 (123 stoel van babydump) en een goedkopere variant 40 voor schoonmoeder. Is alleen voor het geval ze ff een boodschap wil doen tijdens het oppassen of dringend ergens heen moet (dokter ofzo) beide zijn netjes gekeurd maar niet zo heel comfortabel voor lange stukken. In de auto van ml hebben we een die in ligstand kan zeg maar.. Verder 10 pakjes Billen doekjes 9,90 Drie shirts,jurkje, flessenborstel en een hoedje voor dochter voor samen twee pakken luiers 22,99 dus veel uitgegeven vandaag maar wel allemaal dingen die nodig zijn. Vanaf vrijdag moet ik weer een nieuw menu maken. Daar ga ik zo even over nadenken.
Wauw! Wat een leuk bedrag!! Daar kun je leuke dingen mee doen! Er staat autospiegel, maar je bedoelt vast stoel? Anders zijn dat dure auto spiegels C1000 heeft weer een paar leuke aanbiedingen, vorige week ookal het vleespakket, ideaal!
Ik heb over 2012 nog 1300 euro gekregen Duurt bij ons altijd heeeeel lang vanwege eigen zaak. Over 2013 krijgen we dus volgend jaar pas rond deze tijd. Lekker op de spaar gezet voor spulletjes te kopen voor de beebs.
Lekker heh. Kunnen we dadelijk als man klaar is met de boot alles in een keer door afmaken. Het gaat met mij niet meer zo top. Heel veel harde buiken. Moet vrijdag voor extra controle komen. Net bijvoorbeeld dochter in bad gedaan (zelf ernaast gezeten op toilet. Ze had buiten gespeeld bij gastouder dus lekker smerig. Nou wassen eruit afdrogen commode bedje tillen etc.ig nu dus weer met pijnlijke buiken op de bank. Maar ja we gaan zien vrijdag.
oei, rustig aan dan Nijntje! wat krijgen jullie allemaal veel terug van de belastingdienst! hebben jullie dan geen voorlopige maandelijkse teruggave? wij krijgen hier maandelijks de hypotheekrente aftrek binnen, en krijgen nog 1700 terug van 2013, kunnen we mooi de vakantie mee betalen.
Dit jaar krijgen wij wel HRA, vorig jaar hadden we dat inderdaad niet aangevraagd. Daarnaast hadden ze bij mijn werk een toeslag in 2012 niet uitbetaald. Die kreeg ik toen over het hele jaar in januari 2013 in één keer uitbetaald, maar wel tegen 50% belasting . Dit zou ik dan ook nog terugkrijgen bij de belastingteruggave van 2013.
Wij hebben idd alle toeslagen op jaarlijks om te verrekenen met de aanslagen die we in onze eenmanszaak krijgen. Dan hoeven we daar niet zn grote klap te betalen.