ik verbaas me altijd over hoeveel jullie op de markt kunnen kopen voor zo weinig geld, bij ons is de markt echt altijd heel duur ( ook om 18 uur als ze gaan opruimen) vandaag mijn loon binnen, rekeningen betaald, oppas betaald en nog 40 euro over ppffff 15de en 21ste de laatste keer belasting geld als het goed is en daarna hebben we het stop gezet (voordat we volgend jaar terug moeten betalen) nog geld in huis gelukkig dat scheelt al weer (125 euro) gaat 20 benzine af, 15 oppas. de rest is voor de boodschappen. dat word dus de folders door spitten, en goed kijken. vriezer ligt veel vlees is en pakken rijst en pasta vorige week ingeslagen. moet wel zeggen dat ik erg creatief word zo kwa avond eten.
Ik ben er wel iets minder mee bezig merk ik zelf. Na de eerste weken voelde ik me aardig goed. Nu helaas veel harde pijnlijke buiken dus heb in de winkel nog steeds een gedachte: pakken afrekenen en zorgen dat ik buiten kom. Ook eet ik echt monsterlijk veel haha. Heb echt de hele dag honger maar nog geen grammetje aangekomen. Ik haal dus waar ik zin in heb qua eten in een winkel en let binnen die winkel voor het menu zeker op de aanbiedingen. Afhankelijk van postNL die een matras komt brengen voor de boot en MOET dus thuis zijn eten wij Wel tijd voor boodschappen: Spinazie met gehaktbal Pizza Macaroni Andijvie Roti Weekend onbekend Geen tijd voor boodschappen: Chicken tonight Patat Gebakken aardappels die ik dan vandaag moet voorkoken Donderdag boodschappen doen.
Ik heb nog niet echt ideetjes voor het eten deze week. Ik denk sowieso een keer boboti, want dat was vorige week in de aanbieding en dan hoef ik alleen nog maar vega-gehakt en een appel te kopen
Ik ben bij de C1000, Jumbo, Deen, Dirk, Lidl en Ekoplaza geweest en heb het volgende gehaald; Deen: 2 kg uien 1.19 1 kg rode uien 0.99 C1000: 2 pakken a 8 rol Edet toiletpapier 2.00 Lidl: 3 x bolcourgette 2.37 Ananas 1.89 1 kg bio wortels 1.39 Durum bladen 2.99 12 stuks biologische eieren 2.99 1 x bio thee 1.99 500 ml Portugese Olijfolie 2.99 Saffraan 0.99 Koffiecups Lungo voor Nespresso apparaat 1.99 Eco keukenrollen 4 rollen 1.25 Ekoplaza: 4 bio limoenen 2.49 Gluten vrije meergranen crackers 2.39 2 x 500 gr bio aardbeien 4.98 250 gr spelt vermicelli 2.09 1 pak bio fruit waterijsjes 3.79 1150 gr bio citroenen 2.88 1 bio paksoi 1.99 667 gr bio broccoli 2.92 709 gr bio tomaten 3.53 Jumbo: Bio prei 1.99 500 gr verse spinazie 1.99 1 l Amandelmelk 1.89 2 x 1,5 l ecologisch wasmiddel 6.98 Dirk: 1 kg zoete aardappel 1.99 1 l bio vanille yoghurt 1.53 1 l plantaardige yoghurt 2.15 1 l bio appelsap 1.35 1 l bio sinaasappelsap 1.39 4 stuks bio porto bella 3.98 1 x bio spekreepjes 3.18 2 x zonnatura thee 1.98 1 x 500 gr bio rozijnen 1.09 2 x bio kastanjechampignons 2.78 1 x bio aardbeienjam 1.19 1 x bio appelstroop 1.39 1 x bio pastinaak 3 stuks 1.69 1 bio spitskool 1.29 1 kg medjoul dadels 6.99 Totale kosten 98,40 euro. Een flink bedrag dus maar hier zat wel veel voorraad bij. Ons menu daarbij; Ma; man roti (nog over van gisteren), zoon en ik; gegrilde kip uit de oven met zilvervliesrijst, broccoli en courgette met cashewnoten Di; Paella met de overgebleven gegrilde kip (garnalen nog in diepvries), zonder chorizo Woe; Bolcourgette gevuld met een quinoa groenten prutje Don; Porto bella pizza's met gegrilde zoete aardappels Vrij; vegetarische Turkse pizza's Zat; eten we bij schoonouders omdat ik nachtdienst heb gehad Zon; Stamppot andijvie (andijvie zelf gekweekt) met spekreepjes
Ben eens gaan googlen want kende het niet. Een paar recepten gevonden en ga er vanavond eentje uitproberen, heb alles in huis dus dat is al een goed begin.
hier afgelopen zaterdag de bezorging van albert.nl gehad. heb nu iig voor 2 weken boodschappen binnen en voor de verjaardag van onze dochter bijna alles in huis. moet alleen de taart nog bestellen morgen. had net de jaarnota ontvangen per email. krijg ik dus 500!! euro terug. ben helemaal happy. wordt verrekend met betaling van april, dus deze maand geen energie lasten en het restant van 330 maken ze half mei over... jammer dat je daar dan bijna anderhalve maand op moet wachten maar vind het super, had gedacht dat we rond de 150 zouden terug krijgen. maandbedrag blijft hetzelfde staan ivm de zachte winter dit jaar stond er.
Fijn joh Senna @Elisje: ben wel benieuwd of het recept is bevallen en welk recept je uiteindelijk hebt gebruikt. Wij eten vanavond een eenvoudige nasi met alleen prei en ui erdoor en dan als bijgerecht sajoerboontjes
Hier begon de week al weer lekker. Wachten op PostNL toen snel snel allerlei boodschappen halen. Geen tijd gehad om te koken en ook geen tijd gehad voor pastasaus. Hebben echt gek drukke week nu vanwege de zaak. Vrijdag gaan allebei de boten weg dus zijn ons helemaal het schompes aan het werken om alles af te krijgen. Hebben dus gisteren chinees gehaald. Vandaag eten we dat ook. Woensdag dan pizza Donderdag bloemkool Vrijdag macaroni Zaterdag gaan we waarschijnlijk een dagje uit. Vanaf oktober is man continue aan het werk geweest aan de boot en hebben dus even een dagje tijd voor het gezin nodig. Ik heb nog twee kaartjes voor ouwehand liggend die geldig zijn tot eind april. Had gehaald: Rundergehakt (500 gram voor pastasaus, 250 voor bij de bloemkool en 250 voor de vriezer) Boterhamworst (aanbieding) Gekookte gelderse worst (aanbieding) Bloemkool (aanbieding) Bananen 2x roerbakmix (vriezer) melk eieren patatjes (gebruik dit ook vaak gewoon in eenpansgerechten als aardappel. Goedkoop en makkelijk) vanilleijs bak van 2,5 liter kunnen we weer half jaar mee vooruit. macaroni gehakt- en kip pikant kruiden (1+1 gratis) 2x pizza Doperwten wortels (voorraad) 6 pakken tintelfruit (aanbieding) 2x tomatenpurree pedaalemmerzakken koekjes voor mee naar het werk Totaal 31.45
Toch nog een vraagje aan jullie. Normaal was ik altijd met waspoeder (witte reus voor witte was + scheutje azijn en robijn color voor de kleding) Nu is man een paar keer gaan douchen toen hij had geschuurd dus allemaal zwarte vegen aan mn witte handdoeken. Die heb ik gewassen (met robijn poeder voor witte was had ik nog staan en witte reus was op) en nu is heel mn was grijs geworden. Hoe krijg ik dat weer wit? De zwarte vegen en vlekken zitten er nog steeds in ook maar zijn nu grijzig. Welk wasmiddel is nu echt goed? Heb ze al een keer op 95 gewassen met chloor, op 95 met robijn en vanish, op 60 met robijn en vanish maar geen verandering.
Ook al gedaan En ook een was gedraaid met voorwas en extra spoelen enzo. Weet het ook niet anders maar grijze handdoeken maar het staat zo smerig. Je ziet nu wel die reclame van Robijn krachtig ofzo. Die irritante met die advocaat (kan zn naam niet spellen haha) Lees er op internet wel goede ervaringen over maar ja best prijzig. 7 euro voor een fles.
Mijn man vond het lekker, ik vond het net iets te zoet. Gewoon het eerste recept dat opkwam met google genomen. Zeker voor herhaling vatbaar. Tja de handdoeken, niet echt een tip voor. Ik had een witte badjas en die heb ik wel eens 2 dagen in bleekwater laten zitten. Die zag er toen wel stukken beter uit en na nog een paar keer wassen (droeg ze wel hoor tussendoor) was die weer stralend wit. (altijd meegewassen met de kookwas) En anders zwarte textielverf halen en dan maar zwarte handdoeken ipv witte?
Hallo Meiden, Graag wil ik met jullie meeschrijven.. Lees al een tijd mee en ben afgelopen maand begonnen met apart boodschappengeld. na alle inkomsten en uitgaven op papier gezet te hebben blijkt dat we in theorie geld over houden alleen is ons geld aan het einde van de maand op lees een week voor ons nieuwe salaris. we zijn met 2 volwassenen en een baby van 5 maanden en heb als week budget 50 euro voor boodschappen. dit is ex luiers en babyspullen. daar heb ik weer een ander potje voor. Tot nu toe gaat het goed en ben in nog maar 1 keer over mijn budget heen gegaan. vrijdag ga ik weer boodschappen doen en dan zal ik het bonnetje hier opschrijven. groetjess
mamavanrosalie; welkom hier op dit topic! ben benieuwd naar je lijstje hier vanavond kip siam, even de restjes groenten mee opmaken. morgen eten we bij s.ouders vrijdag; zelfgebakken frietjes en snack zaterdag; vlees aardappels groenten zondag; verjaardag dochter dus denk dat dat ook frietjes wordt. of soep met brood als iedereen weg is.
Nou, ik wachtte op de aanbiedingen van de C1000 om een weekmenu te maken, maar dat had ik ook wel achterwege kunnen laten. Wat een but-aanbiedingen zeg, zo vlak voor de pasen Maargoed . Dan maar mijn best doen om zoveel mogelijk uit de voorraad te eten Woensdag: pasta-salade Donderdag: boboti Vrijdag: Risotto Zaterdag: lasagne Zondag: poffertjes tussen de middag en dan 's avonds broodmaaltijd Maandag: chili sin carne Dinsdag: patatjes Boodschappen: 1 appel creme fraiche vega gehakt roerbakgroentes (2x) volle melk
Vandaag : gebakken aardappeltjes met wortels/doperwten en kip Donderdag : spaghetti Vrijdag : Sla met gehaktbal Zaterdag : Broodje gezond met Heks'nkaas Zondag : sperziebonen met karbonade Maandag : Hutspot met rookworst Dinsdag : tomatensoep