Wij lossen volgende week een rekening af en daardoor is 80% van onze schuld gelijk opgelost. Het gaat om een flink bedrag maar ik wil er nu gewoon van af. Daardoor wel een zuinig maandje maar dat komt vast wel goed. Ons simpele menu daarom; Woe: zelfgemaakte aardappelgratin, spinazie met biologische chipplata worstjes (alles in huis) Do: zilvervliesrijst met vegetarische curry Vrij en zat: eten we bij schoonouders ivm oppassen Zon: zalm-prei quiche (alles in huis, zalm is diepvries zalm) Ma: volkoren couscous met groentenprutje Din: Volkoren pannenkoeken Woe: restjes dag (ik heb nachtdienst gehad dus lekker makkelijk) Do: english breakfast for dinner (witte bonen in tomatensaus, gebakken eitjes, vega mini worstjes, zelfgebakken brood, piccalilly) Vrij: eten we bij mijn broer (deze woont heel ver weg en we gaan hier een gezellig dagje naartoe) Zat: waarschijnlijk eten we iets op de vrijmarkt en anders flans ik iets in elkaar.
Ja idd.. Nog geen weekmenu gemaakt gister bloemkool met slavink op vandaag lasagne heb nog halve bloemkool en witlof in huis. Morgen denk ik pannekoeken eten, moet ik wel ff kaas en spek halen
Zeker stil. Hier lopen schuiven in het weekmenu dus vandaag staat de vegetarische curry met zilvervliesrijst op het menu. Zometeen lekker aan de slag met mijn minimoestuin. De wortels moeten in een grotere pot. De komkommerplant heeft ondersteuning van bamoestokken nodig omdat deze al zo groot wordt en ook de sla moet in een grotere bak omdat alles zo goed groeit. De frambozen en bramen struiken groeien ook goed dus die moeten een vaste plaats krijgen. Lekker aan de slag dus.
Het is pasen dus iedereen zal wel gezelligheid hebben denk ik?! Hier nog geen weekmenu: Vandaag: Bloemkool met rijst en kip Morgen: Burrito's Woensdag: Bloemkool met aardappels en slavink Donderdag: ??? Vrijdag: ??? Zaterdag: Patat Zondag: Groentesoep Maandag: Zomerse rijstschotel (vriezer) Dinsdag: ??? Ik zag boontjes(1,49) in de aanbieding bij de plus en verder heb ik geen idee. Heb nog 40 euro voor deze maand, dus het wordt wel krap. Heb wel 8 pakken pampers+12 pakken billendoekjes gekocht dus het is ook niet gek denk ik. Heb evt. 25 euro uitloop i.v.m. de 2 kids in de luiers, maar dat gebruik ik liever niet. T/m woensdag heb ik op zich alles in huis. Voor de groentesoep hoef ik alleen groente te halen. Ik denk ook een keer lasagne, hoef ik ook alleen groente te hebben. Ik moet vleeswaren en brood hebben. Verder weet ik het niet. Ah heeft ook kookgroente in de aanbieding, maar dat is maar 250 gram, dus wat weinig.
Ik ga een beetje op dezelfde voet door eigenlijk. Haal wat ik nodig heb en maak mn weekmenu met zoveel mogelijk aanbiedingen. Hou het niet meer heel strak bij. Heb er de puf niet meer voor. Weekmenu nog niet gemaakt. Eten nu uit voorraad tot donderdag
Ik heb vanaf vandaag een puinzooi in me huis gelukkig voor een goed doel We gaan beginnen aan de baby kamer en de keuken wordt aangepakt. Voor de baby kamer hebben we nog een hele verwissel truc haha , wij gaan slapen in stiefdochter haar kamer , onze kamer is heel groot gaat door het midden en gaan de kinderen in slapen. Dus moet echt verbouwt worden zeg maar. Ik eet : Vanavond : witlof uit de oven met ham/kaas Woensdag : cilli con carne ( maak ik vanavond voor twee dagen) Donderdag : cilli con carne Vrijdag : broccoli met pasta en kip Zaterdag weer boodschappen doen , heb alleen vandaag vleeswaren gehaald en witlof en broccoli de rest is voorraad.
Mamachantal fijn dat jullie weer compleet zijn lekker genieten. Nijntje, geeft toch niet .. Gewoon even doen wat goed voelt! Hier even geen idee hoe de week gaat verlopen. Sv ligt op sterven dus iedereen is om en om aan het waken.. Heb gelukkig nog veel in de vriezer dus ik kijk het even per dag..
Ukkie: heel veel sterkte de aankomende dagen/tijd Saar: ja uitslag was goed! Minder dan 10% dus eigenlijk nog helemaal geen rhesus bij de baby's! Boven de 50% is de fase van een bloedtransfusie dus we zijn heel blij dat we even uitstel hebben. 8 mei hebben we de 20 weken echo en dan prikken ze weer opnieuw.
Gefeliciteerd Nijntje. Wat super fijn. Wat gaat het hard, alweer 17 weken joh. Op naar de 24+. Wel elke keer spannend. Komt de uitslag de volgende keer sneller? Pluisje: Succes met klussen. Ukkie: Sterkte deze week.
Nijntje; fijn dat de uitslag zo goed was! ukkie; heel veel sterkte de komende dagen. pluisje; succes met het verbouwen!! had afgelopen week voor 58euro boodschappen gedaan. menu; maandag; gehaktbal met snijbonen en aardappels dinsdag; macaroni woensdag; zalm met aardappelpuree en sperciebonen donderdag; eten bij s.ouders vrijdag; gyros van wereldgerechten. zaterdag; vissticks met gebakken aardappels en spinazie a la creme heb hier nu 2 zieke kindjes, dochter is snotverkouden en zoon heeft nu voor de 2e dag koorts, had vanochtend alweer 39.8 dus heb hem net een paracetamol gegeven, hij is zo zielig. en heb geen idee waar het van komt, kan alleen nog bedenken dat hij last van de tandjes heeft, maar voel niks en hij heeft ook geen spuitluiers. dus kijk het vandaag nog even af en anders morgen ff huisarts bellen. bellen jullie daar ooit de huisarts voor? voel me zo overbezorgd haha ps. hij is 9 maanden (8 gecorrigeerd) mamachantal; zo dat is snel weer thuis , heerlijk hoor!
Als ik voor weinig geld moet eten haal ik altijd het volgende Zak pasta (heb vaak nog in huis) Potje groene pesto Creme Fraiche Blikje tonijn (1 per 2 personen) Rode ui Kappertjes Voor weinig geld heel erg lekker eten, daarnaast is het zo makkelijk klaar, je hoeft alleen de pasta te koken, als die gaar is gooi je de rest er bij! Wat ook heel lekker, goedkoop en makkelijk is het volgende Penne Gehakt Spinazie a la creme potje roomkaas Heerlijk, snel klaar en goedkoop
Ik zit al een tijdje mee te lezen. Maar ik vroeg me af wat is een haalbaar weekbudget voor een gezin van 4. 2 volwassenen en 2 kinderen waarvan 1 in de luiers? Gewoon alles in totaal, dus eten maar ook luiers, billendoekjes en verzorging.
Thanks ladies, het is even afwachten nu. @nijntje fijn een goede uitslag! Hier vanochtend even snel over de markt gelopen en heb twee verse artisjokken meegenomen 0,90 per stuk. Ik kook ze eigenlijk altijd met een knoflookdip als voorgerecht of snack Maar heeft iemand anders nog leuke ideeen? Vanavond eten we restje bloemkool, gekookte aardappelen en schnitzel uit de vriezer. Morgen pasta met roomkaas, bosui, prei, ui, knoflook en courgette. Vrijdag pannekoeken Dus hoef even geen boodschappen te halen, alles nog in huis van vorige week. Alleen geen frisdrank maar dan maar ff ranja.