Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lea

lea Fanatiek lid

Hoi dames,

Vanmorgen had ik toch weer wat dat ik dacht dat moet ik even melden......

Check altijd je bonnetje!! Ik doe dat altijd wel en ik heb nog niet helemaal goed opgelet, want ik had afgeprijsd krentenbrood en dat had ze niet verrekend en ik ook niet gezien dus 0,50 ct misgelopen.......

Maar ik had wasmiddel een grote fles van 5 liter voor 10 euro. Deze was ook afgeprijsd. Kwam ik bij de kassa en moest ik ineens samen met een matig gevulde kar uit op 56 euro...:$ wat een hoog bedrag dacht ik nog......
    Toch maar even de bon checken......was het wasmiddel aangeslagen voor 26,50:$:$ gewone prijs ws, maar er zat een grote sticker op van 10 euro.... Als ik mijn bonnetje dus niet had gecontroleerd had ik dus 16,50 misgelopen...... Nu dus nog 0,50 ct en daar baal ik dan ook van, maar 16,50:$ pfft. Hebben jullie ook vaak dat je terug gaat met je kassabon? Ik heb het eigenlijk nooit hij aldii of Lidl, maar wel bij de wat duurdere supermarkten.......

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oeh lea goed dat je hebt gekeken op je bon. Ik ga ook altijd terug hoor al is het voor 20 cent. Kan me niks schelen;) Maar ik ga ook terug als ik iets vergeten ben af te rekenen. Dus het gaat wel 2 kanten op. Maar 16.50 is nog eens de moeite!

3. lea

lea Fanatiek lid

Grappig ja, ik dus ook soms voor een onbenullig bedrag ook, maarja elke keer 20 cent dat tikt op jaarbasis wel aan ja.....ik heb ook wel eens voor joker gestaan als het dan wel verrekend was, maar had ik het niet gezien haha....

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik zag nu een bon van een week geleden waarbij ze een product 2x hebben aangeslagen.. maar ik twijfel of ze daar nu nog wat mee doen. :(

5. lea

lea Fanatiek lid

Oh dat is de vraag inderdaad. Ik moet wel zeggen dat ik altijd meteen terugga, anders heb ik gewoon pech. Maar het is toch zuur als je het achteraf ontdekt. Zo had ik laatst een zakje met kruiden ergens laten liggen, maar wel afgerekend........ Dara kan ik dan best even van balen, maar jullie dus ook, dat is fijn te horen:D

6. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Ik check ook altijd de bon. Bij de Jumbo krijg je zelfs alles retour als ze een reclame niet goed verwerkt hebben. Had ik laatst met Milner. Dat vind ik de enige lekkere 30+-kaas, alleen zo duur. Dus laatst in de aanbieding voor 8 euro de kilo meegenomen. Bleek dat de kassa gewoon 14 euro per kilo scande. Toen ik terugging kreeg ik het aankoopbedrag terug. Ja, dat zijn onze regels mevrouw. Jeej, gratis kaas!!!!

7. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ik heb een vraagje...
    Ik houd de vaste lasten en overige uitgaven bij in een excel bestandje. Houden jullie ook de boodschappenlijstjes bij in een excel bestand? Dus de boodschappen met prijzen?

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zolief: Als je er weer komt zou ik gewoon naar de klantenservice gaan en het aangeven. Nee heb je ja kun je krijgen. Zou het dan wel zo brengen dat je nergens om vraagt ofzo. Kan me voorstellen dat ze geen geld terug geven aangezien het niet meer te controleren valt maar zou het onder het mom van: caissières beter opletten doen ofzo.

Wannabe: Ik heb een tijdje alle bonnetjes ingeklopt in excel in thema's, zodat ik kon zien wat ik waaraan uit gaf. Ook de prijzen bijgehouden, maar ben met beiden gestopt. Ik weet wel waar het blijft en de prijzen weet ik ook wel zo ongeveer van de producten die ik koop.

9. MamaScorpio

MamaScorpio Actief lid

7 mrt 2014
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een handig topic! Zie hem nu voor het eerst.
    Ik controleer ook altijd mijn bonnetjes. Bij de AH heb ik dat nog wel eens dat ze bijv een 35% kortingssticker over het hoofd zien. En afgelopen weken 2x een joker sticker die ze vergeten waren/niet gezien hadden :( Dus zelf altijd heel goed opletten.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik vind trouwens de nieuwe bonusaanbiedingen vervelend en zelfs een beetje misleidend, ben ik de enige daarin? Ik kom er sowieso niet vaak meer, maar goed op deze manier ga ik ze helemaal boycotten geloof ik.

11. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Dankjewel voor het antwoorden! Misschien voor mij nog wel een idee, want ik weet niet echt het prijsverschil tussen winkels, ben nog op ontdekkingstocht...:)

12. Islah

Islah Niet meer actief

@ vlees :Ik heb een koelvriescombinatie, met 4 laatjes (eigenlijk 3,5 want 1 la is wat kleiner). Er heeft wel eens bijna een heel schaap (20 kilo ongeveer) in gezeten dus best ruim.
    Meestal heb ik 1 la voor brood, 1 voor diepvries- en geblancheerde groenten, 1 voor vlees. En dan blijft er dus nog wat ruimte over voor bv een maaltijd die in kan invriezen of ijsjes ofzo. Maar nu dus 2 laden met vlees dus heb momenteel echt een volle vriezer.

13. minon

minon Niet meer actief

Soepstengel: je bent echt een engel :D Vandaag 20 weken echo gehad en zijn twee jongetjes dus kan echt alles gebruiken. Heb van onze dochter alleen maar echte meidendingen haha. Wel jammer aan ene kant dat niet kan hergebruiken maar ook weer erg leuk! En hoeft zeker niet voor niets!

14. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Hier is het momenteel erg hectisch.
    mijn man heeft promotie op zijn werk gekregen en zou per eind juni
    beginnen met zijn nieuwe functie.
    Maar dat is gewijzigd omdat degene die het nu doet per direct er mee stopt.
    Mijn man word nu vervroegd en versneld ingewerkt.
    en de bedoeling is dat hij over een week begint met zijn nieuwe functie.
    Dus de planning loopt wat in de war.
    en houd in dat er hier thuis veel geschakeld moet worden.
    en dat valt niet altijd mee met een zoon met autisme.

Ons weekmenu tot nu toe:
    Vandaag: spinazie ovenschotel
    morgen:bami
    Zaterdag: shoarma
    Zondag: patat
    Maandag: groenten ( wat nog geen idee)
    Dinsdag: lasagne

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wannabe: Hier heb ik het met name bijgehouden van vaste dingen: boter, bloem, melk etc. Maar het kan best lonen. De lidl is bijv. niet overal goedkoop in.

Islah: lekker toch zo'n volle vriezer. Kun je mooi even vooruit!

Nijntje: Wat leuk 2 jongens, maar lees je onderschrift. Spannend week voor jullie, sterkte. Ik weet niet waar je woont, maar ik heb heel veel kleding gekregen. Geef ik eerst door aan mijn zus, maar die had al een hele shopper om terug te geven, dus mocht je interesse hebben pb je maar. Wil alles wel op de foto zetten. Tegen verzendkosten mag je alles zo hebben.

16. minon

minon Niet meer actief

Inderdaad weer spannend Saar. Bij ons kan nooit wat normaal gaan lijkt het wel. Gyn gaf aan dat het waarschijnlijk niets is maar gezien wat er met dochter is gebeurt, de rhesus en dat het een tweeling is wilde hij het toch doen. En ik denk dan gelijk dat doet ie niet voor niets dus zit me wel een beetje op te vreten nu. Maar ben dan ook een stresskip af en toe.
    Kleding: als je foto hebt graag! Heb nog niet veel zelf. Van maat 50 drie setjes en 56/62 een setje.

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Heftig, maar fijn dat ze geen extra risico nemen. Als de gyn. aangeeft dat hij niet denkt dat het wat is daar maar even op vertrouwen en blij zijn met de extra check toch? Ik neem de kleding volgende week mee bij mijn zus vandaan en dan gaan we eerst op vakantie dus zal die week erop worden, maar het komt eraan. Ik woon trouwens in de buurt van Harderwijk en kom ook weleens in Ede. Dus als je uit deze omgeving komt, kan ik ook alles een keer bij je door de deur gooien.

18. lea

lea Fanatiek lid

Ik snap het niet helemaal? Met de nieuwe kaart bedoel je?

19. lea

lea Fanatiek lid

Spannend Nijntje, vreselijk stressvol lijkt me zo'n zwangerschap. Maar ze houden je vast goed in de gaten....ik hoop dat het meevalt met de guo....

20. lea

lea Fanatiek lid

Op een of andere manier lukt het me niet om de boodschappen helemaal op regel te hebben. Al denk ik dat we het over de gehele linie niet heel slecht doen,

Ik probeer in de winkel maar te zoeken naar de goedkoopste/ smakelijkste variant.....dat scheelt me dan toch vaak wel weer een paar eurootjes...

Deel Deze Pagina