Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ook nog nooit gegeten, maar mij lijkt het me lekker op brood met een salade ernaast.

2. minon

minon Niet meer actief

Wij eten deze week:
    Maandag: Andijviestamppot met pittig geruld gehakt
    Dinsdag: Patat en dochter restje andijvie
    Woensdag: macaroni
    Donderdag: ratjetoe
    Vrijdag: chicken tonight

3. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Kennen jullie die nieuwe app? Koken met aanbiedingen? Ik vind hem heel leuk en handig!

4. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Wij zijn van de week naar de Aldi geweest maar die vind ik nog best duur! 4 appels voor 2,60 vind ik prijzig... we waren voor een klein tasje 33 euro kwijt. Hetzelfde haalde ik bij Jumbo voor 28 euro.

Welke winkels zijn favoriet?

5. lea

lea Fanatiek lid

Ik haal meestal elstart is een zak en dat is volgens mij voor 1,69 voor een stuk of 8....

Vandaag is het woensdag en mag ik van mezelf dus boodschappen doen. Vanmorgen heb ik eigenlijk geen tijd, dus zal vanavond worden.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hoi dames, even een tijdje niet geweest maar hier ben ik weer.
    Gosteren is de begrafenis geweest van sv dus komt hopelijk een beetje de rust terug. Afgelopen dagen alleen maar bij sm gegeten met het gezin dus nu weer tijd voor normaal en betaalbaar eten.

Weekmenu:
    Vandaag: eten bij sm
    Donderdag: quinoa
    Vrijdag: stoofvlees rode kool en aard puree
    Zaterdag: soep met broodjes/1pizza
    Zondag: frietjes
    Maandag: aard puree doperwtjes wortels en kippepoten
    Dinsdag: kliekjes(chili/lasagne) met stokbrood
    Woensdag: pasta spinazie spekjes en champignons
    Donderdag: quinoa restjes
    Vrijdag: rijst broccoli/boontjes en schnitzel.

Melk
    Brood
    Broodbeleg
    Chips/koekjes
    Bananen
    Blik Perzikken
    Rode curry
    Courgette
    Champignons
    Spekjes
    Tandpasta
    Frisdrank
    Boter
    Bakboter
    Wc papier
    Knijpfruit

7. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Ik ga de laatste tijd weer wat vaker naar de AH.. Goed kijken naar de aanbiedingen en de laagste prijzen!

8. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Inderdaad handig! Bedankt voor de tip!

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Kijk hier ook vaak naar de aanbiedingen inderdaad, maar kom dan vaak uit bij LIDL, C1000, AH en PLUS. Die laatste heeft soms ook heel fijne aanbiedingen, zoals kalkoenfilet met 50% korting, dus 4.50 een kilo. Dat was een fijne aanbieding. :D

En wij hebben een super goedkope groenteboer op de markt. Zo goedkoop nog nooit gezien. Erg fijn. :)

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zochten jullie ook recepten?

Ik maak vaak pizza zelf.
    Nodig:
    Afbakstokbrood
    Tomatenpuree
    Knoflook en ui ( die heb je bijna altijd liggen)
    Paprika of ander groente wat je erop wil.
    Boeren metworst/ salami
    Kaas

Tomatenpuree mengen met wat olie, peper, zout en knoflook
    De stokbrood halveren en ermee besmeren
    Ui en paprika en kaas erover strooien en beleggen met wat plakes salami.
    8 minuten in de oven op 220 en tadaa!!

Voor ons goedkoop omdat ik ui, knoflook en kaas standaard heb liggen.
    Hoef dus alleen stokbrood, puree, paprika en salami te kopen. Je kan natuurlijk zo beleggen wat je wilt maar hier vind man het heerlijk en eten we vaak.

11. minon

minon Niet meer actief

Ik ga altijd naar Plus. Aldi zit ernaast maar is erg duur in vergelijking met Plus. Ah zit hier midden in centrum met bijna geen parkeergelegenheid en als je al ergens kan staan moet je dik betalen.
    Lidl en C1000 hebben we ook niet. Alleen de Emte en de MCD dat zijn beide ook dure supermarkten.
    De markt hier is ook goedkoop maar op donderdagmorgen en dan werk ik tegenwoordig.

12. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Ik ga altijd naar de c1000 en jumbo.
    Heel soms naar de Deen, maar dat is dan alleen als ze een goede aanbieding hebben.
    Aldi kwam ik vroeger wel eens, maar is een vreselijke winkel om door heen te moeten. Kan er amper door met je kar. Zo smal.

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Misschien komt deze tip als mosterd maar kennis van me ging naar de markt en kocht de groente bij de groenteboer wat ze niet meer konden verkopen. Dus wat minder mooie groente/fruit of wat plekje had ofzo. Dan kocht ze dat voor een habbekrats.
    Ben ns meegeweest en had voor €3 groente en fruit voor 4 a 5 dagen. Gewoon ns geprobeerd. Ze zei gewoon dat ze het financieel niet breed hadden en die boer had altijd wat liggen. En prima hoor! Niks mis met de groente.

Dus misschien n vragen op de markt? Nee heb je...

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mijn favoriet is Jumbo op dit moment. Kom veel goedkoper uit dan de Belgische supermarkten, kom er eigenlijk niet meer. Alleen Aldi, maar dat is dan om mijn maaltijdcheques op te krijgen (per gewerkte dag krijgen wij met opleg van € 1,00 een cheque van € 6,00 van onze werkgever). Vroeger kon ik die in de Jumbo net over de grens inleveren, maar sinds de invoering van de elektronische cheques mogen ze ze daar jammer genoeg niet meer aannemen.

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik kom bij de C1000, Dirk, Ah, Lidl, Deen en de Ekoplaza. En onze Turk op de hoek maar dat is geen officiële keten :cool: Door mijn werk kom ik overal en ik zoek steeds naar aanbiedingen. Oh ik kom trouwens ook bij de Jumbo.

16. mamavanrosalie

8 apr 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

tijdje niet geweest i.v.m drukte en verjaardagen.
    hier gaat het redelijk goed met de boodschappen. vorige maand hadden we zelfs geld
    over.. gaat deze maand niet lukken helaas maar goed.

ik vorige week te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd word:(
    ik werk in de zorg en er word bij ons flink bezuinigd dus komt niet geheel onverwacht
    maar baal er wel flink van! zou in augustus een vast contract krijgen, dubbel zuur :(

nu ben ik nog meer gedreven om te besparen en probeer zoveel mogelijk te sparen zodat ik wat reserves heb, hebben jullie nog tips waar ik op kan besparen?

liefs

17. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    mamavanrosalie; he wat enorm balen dat je contract wordt opgeheven. dat zal dan besparen worden ja... krijg je wel ww?
    bespaartips; geen frisdrank maar gewoon water/ranja en thee.
    geen luxe vlees, dus wel bv speklap/worst/blinde vink etc.
    geen geschilde groentes/aardappels maar alles zelf schillen/klaarmaken. geen zakjes/wereldgerechten, alles groot inkopen, reclames inkopen.

hier deze week voor 48 euro aan boodschappen gedaan.

zaterdag weer nieuwe boodschappen halen.

18. MamaScorpio

MamaScorpio Actief lid

7 mrt 2014
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mezelf vanaf deze maand ook een boodschappenbudget gegeven. Eigenlijk nooit echt opgelet hoeveel ik nou precies uitgeef. Al let ik wel altijd al op aanbiedingen en koop ik veel "basic" merken of huismerken. Ik probeer het met 50,- per week (voor 2 volwassenen, 1 kind) Vorige week rond de 45,- uitgegeven. Morgen weer boodschappen doen dus ben benieuwd.

Ik maak trouwens geen week menu van tevoren. Ik heb meestal voldoende vlees en groenten in de vriezer en verder kijk ik wat er in de aanbieding is en daar laat ik dan ook het weekmenu een beetje van af hangen.
    Soms weet ik pas de avond van tevoren wat ik de volgende dag ga maken.

19. meissie83

meissie83 Bekend lid

30 nov 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Wat een leuk topic!!

Hier een gezin bestaand uit 5 personen.
    Mijn man is de kostwinnaar, ik ben thuisblijfmama.
    Ons boodschappen budget is €70/75 in de week.
    Boodschappen doe ik bij de Aldi en de Jumbo.
    Het geld wat ik aan het einde van de week nog in mijn portemonnee zit doe ik in een spaarpotje.

Ik ben van plan aan de hand van folderaanbiedingen een weekplAnning te maken.

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Op de markt in Maastricht heb je hier een hele kraam van. Daar heb je test zakken groente met her en der een rotte plek. Bv 1,5 kg bloemkool €1.00 (zonder groen ideaal) of rijpe tomaten. courgette met een plekje etc. Heel handig!!

Deel Deze Pagina