hier gebruik ik bijna altijd fleuril. als het 1 +1 gratis is dan koop ik er flink wat van in. vind het heerlijk ruiken en altijd goed schoon. hier gisteren boodschappen gehaald voor 62 euro bij de emte menu; vanavond; bij s.ouders maandag; wortelen, schnitzel, aardappelpuree dinsdag; snijbonen, gebakken aardappels, hamburger woensdag; macaroni donderdag; bij s.ouders vrijdag; zelf frietjes bakken met snack zaterdag; gevulde tomatensoep met stokbrood.
Het kruidvat heeft ook vaak merk wasmiddel in de aanbieding. En zoals iemand anders ook al noemde de AH ook.
lees altijd mee en haal soms nog wat tips van jullie. wij hebben genoeg te besteden en ben ook niet echt zuinig maar soms bespaar ik wel op dingen en zoals euroshopper enzo. kijk altijd wel wat er in de ah in de reclame is en probeer mn menu op aan te passen. ik bestel altijd voor heel de week bij ah.nl alleen brood, fruit/groente en beleg halen we ergens anders. ik eet ook speltbrood en vleeswaren en groente vaak biologisch dus dat is sowieso al duurder. mij menu voor heel de week zo: friet met snack ma: broccolischotel di: kip tandoori woe: aard spinazie en vlees ( heb altijd voorraad in de diepvries) do: macaroni vrij: gewokte spitskool met rijst of aardappels za: griekse gehaktballetjes met griekse aardappels zo: friet ma: aardappel anders bloemkool di: rijstschotel met groentes uit de oven
Ik weet niet of je het weet maar nagenoeg al het brood bij de bakker en supermarkt bevat l-cysteine (dus ook speltbrood), behalve bij de reformwinkel. Zelf brood maken is nog altijd de beste optie, meel kan je goed kopen bij de molen of online (broodbakshop of de zuidmolen). Tarwemeel koop ik gewoon in de supermarkt, alleen speltmeel is daar te duur.
weet ik helaas soms bak ik zelf speltbrood maar helaas niet elke dag de tijd voor. maar ik merk dat ik iig beter functioneer nog op dat speltbrood als tarwebrood
Ik bak ook zelf mn speltbrood. Ik heb een duurdere broodbakmachine, daar gooi je het in, en je drukt op start. Als hij klaar is dan piept het. Even af laten koelen en snijden maar.
Zit er toch aan te denken om een 2e vriezer aan te schaffen. Ik heb nu een koel-vries combinatie, 4 vriezerlades en die zitten vol. De afgelopen weken ben ik redelijk wat vleesaanbiedingen tegengekomen maar kon niet alles meenemen wegens plaatsgebrek. Ik zou ook meer groenten op voorraad willen en dan komt erbij dat ons jongste zoontje ook groenten zal beginnen eten. Voor de oudste had ik toen vaak bijna een lade vol. Wat erbij komt aan extra electriciteit haal ik er wel makkelijk uit met aanbiedingen denk ik. En groenten en fruit heb ik ook zo ongeveer gratis met de bonnen die ik hier krijg van healty start. Misschien een koffermodel nemen. Een kleine (formaat wasmachine) kan nog wel in de keuken en anders de berging maar eens opruimen, daar zou een groter model wel passen.
Ligt eraan wat. Kip en varken gaat sneller overstuur dan rund. Gemarineerd vlees kan ook minder lang. Voedingscentrum zegt geloof ik een half jaar maar soms ligt het langer bij mij hoor. Nooit wat van geproefd of ziek van geweest.
Dat hangt van het soort vlees af. Rundsvlees 6 maand tot een jaar. Gehakt, hamburgers en vlees dat al bereid is 3 maand, varkensvlees 4 maand en kip 9 maand.
Ik heb meestal gewoon gehakt en kipfilet. Maar dat kan dus ong een halfjaar? Ik dacht altijd maar een maand.
Ik kijk er altijd naar als het uit de vriezer komt. Gehakt vind ik soms van de AH opeens wel erg grauw eruit zien en dat gooi ik dan zo weg. Ookal ligt het dan nog helemaal niet zo lang.
Ja tuurlijk. Het zijn richtlijnen. Ik kijk en ruik ook altijd wel even hoor, ga wel meer op de geur af en nog geen voedselvergiftiging opgelopen hier.
Ik ga ook mee doen. weekmenu maandag zuurkoolstampot met worst dinsdag aardappelen hollandse groenten kaasburger woensdag goulasch donderdag aardappelen shoarma burger sla vrijdag ?? zaterdag patat zondag geb. aardappelen snitzel rodebieten wat er gehaald moet worden voor het avond maaltijden zak aardappelen zuurkool worst kip rijst goulasch mix paprika's sla rode bieten frituurvet verder zal er ook nog melk etc moeten komen ik hoop op 50/60 voor een week
Dat is inderdaad waar, weet niet meer precies hoe en wat maar heb het wel gezien tijdens voedingsleer. En ook opletten als vlees nog botten heeft dat deze de verpakking niet beschadigen. Het aantal maanden dat ik eerder opgaf zijn trouwens om de volle kwaliteit te hebben. Je kan dingen langer in de vriezer houden maar dan begint de kwaliteit te minderen. Heb ik nu toevallig iets te lang laten liggen dan maak ik er een stoofgerecht van. Niet dat daar een zielig lapje steak ligt ofzo en natuurlijk de geurtest. Ruikt het te vreemd na ontdooien dan gaat het alsnog de vuilbak in.
groenten en fruit meloen bananen champignonnen paprika´s spinazie zuurkool melk-melkproducten 2x melk 1 yogi breaker vanille vla snoepgoed.-koek chips etc. dropjes koek drinken sinas cola limonade Vlees en vleeswaren boterhamvlees Overige zak aardappelen rijst kip goulasch mix gebakken aardappelen Totaal 28,25 kwijt er moeten nog een paar dingetjes komen ik hoop dat ik niet meer kwijt ben dan 50 euro
Hier net de boodschappen gedaan. Uit mn hoofd: Bloemkool Paprikamix Aardbeien Bananen Eieren Brood 2x Croissants Kroepoek Chips en nootjes (6zakjes gaat hard momenteel. Heb zoveel lekkere trek) Fritessaus Magnums eigen merk (2 doosjes 2e halve prijs) Cornets Afbakbroodjes 2x knorr roti Cola Gehakt Nog wel een paar dingen maar kan me niet heugen. Was iets meer als 30 euro. Incl koopzegels en munten. Menu: Vandaag bloemkool met gehaktballen Morgen pizza of patat Woensdag macaroni Donderdag wraps Vrijdag wortel/doperwten ovenschotel Zaterdag en zondag kijken we meestal wat we hebben.
Wij gaan aankomende kinderbijslag op een aparte rekening storten, kijken of we dan een beetje meer zicht krijgen in alles. Ben benieuwd. ....