Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hallo allemaal.

Ik wil mij ook graag aanmelden voor dit clubje. Vind het altijd al leuk om de koopjes in de gaten te houden en aanbiedingen af te stemmen op wat we doen eten en dergelijke.

Vandaag ook al de boodschappen binnen voor volgende week.

Ons eetschema van aankomende week:

maandag: spaghetti (voor twee dagen omdat ik dinsdag tot laat moet werken)
    dinsdag: voor man en mij restje spaghetti van maandag met komkommersalade. Kids eten elke dinsdag bij opa en oma.
    woensdag: AGF bij ons mam. Eten we iedere woensdag mee.
    donderdag: rijst met chicken 2 night.
    vrijdag: pannenkoeken.
    zaterdag: frietjesdag.
    zondag: sla met ei, komkommer en tomaat met een soepje en stokbrood.

Boodschappen gehaald bij Lidl vandaag:

2x volkoren beschuit: 0.98
    2x bruid brood: 1.58
    tros bananen: 2.00
    volkoren crackers: 0.82
    gebraden gehakt voor op brood: 0.55
    glasreiniger: 0.89
    groentepakket voor spaghetti: 1.29
    komkommer: 0.39
    leverkaas voor op brood: 0.55
    2x volkoren spaghetti: 1.78
    schuursponsjes: 0.67
    peren: 2.00
    yoghi: 0.79
    chocomel: 0.85
    kletskoppen (koekjes): 0.79
    zilvervliesrijst: 1.59
    2x blik tomatensoep: 2.18

totaal: 19.70€

de rest van de dingen die ik nodig heb voor aankomende week zoals bijvoorbeeld gehakt en stokbrood en sla en dergelijke hebben we al in huis.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ukkie: Nou dat scheelt weer met mijn tomaatjes. Ik heb weleens met iets gehad dat de haren erop groeiden, brrr. Mijn doel is niet alleen besparen, maar ook zo min mogelijk weggooien;).

Islah: Ik ga Zembla maar niet kijken dan denk ik. Ik ben nog in de ontkennende fase. Maar goed ik heb nu ook echt de tijd en energie niet om brood te bakken met de hand. En een broodbakmachine vind ik dan weer zo'n enorme uitgave. Straks is het een bevlieging. En voor de kosten moet ik het niet doen met 2 broden voor 1,63.

Bolkje: Dat kan ook nog inderdaad. Ik vind het wel fijn om vaak naar de supermarkt te gaan. Is echt een leuk uitje voor ons. Normaal gesproken gaat het met geld uitgeven ook heel prima. Kan me nu alleen even niet focussen. Na de zomervakantie vast wel weer.

Minniemouse: Welkom en lekker goedkoop weekje.

Ik ga maandag nasi maken. Ik moet alleen even rijst halen. Woensdag ga ik met mijn man uit eten. We zijn dan 6 jaar getrouwd en dat is echt de enige keer dat we uit eten gaan, dus ik kijk er erg naar uit. Komt een vriendin oppassen en die eet dan met mijn dochter een restje nasi. Vandaag op de markt hadden ze 2 dozen nectarines voor 2,50. Allemaal behoorlijk rijp, maar ik heb van een deel lekker ijsjes gemaakt. Lekker en gezond. En een deel voor kleine meneer ingevroren. We zijn net begonnen met groentehap. Dus ook hij wordt duurder in eten.

3. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    @ Bolkje, dat is wel heel handig. En hoevaak wil je dan nog naar de supermarkt gaan? Wil je dan de basis dingen in huis hebben en dan evt alleen nog de groenten/vlees voor ophalen?
    Ikzelf zit hier nl ook al vaak aan te denken. Om gezonde basis producten in huis te hebben. Je hoeft dan idd niet zovaak naar de winkel te gaan. Hier kun je volgens mij best wel wat geld mee uitsparen.

Afgelopen tijd veel geld de deur uitgegaan aan gemeentelijke belastingen, hefpunt e.d. Moet er nu wel even wat om denken met de boodschappen.

Ons eten:
    vandaag: groentesoep, stokbrood, stoofpeertjes, komkommer. Zoon en ik zijn niet fit. Man was niet thuis. Lekker makkelijk dus.
    Morgen: geb. aardappeltjes met spekjes en ui. Met sperzieboontjes.
    Zaterdag gaan wij een dagje naar Slagharen. Wij betalen voor ons 4en dan 13 euro totaal aan entree. Koopje dus. Is een familiedag. Erg leuk dus. Wij eten daar een patatje, nog even een kortingsbon uitprinten voor de patat ;)
    Zondag: rijst, ajam boemboe, roerbakgroenten en kipfilet.
    Maandag: aardappels met rode kool en rundergehakt.

4. lea

lea Fanatiek lid

Fijn bolkje, ik miste je al. Ik dacht net ik zal eens vragen, misschien ben je uit het topic gestapt om een bepaalde reden, maar gelukkig niet.

Ik had van de week het geluk dat ik van de buurvrouw 3 pakken vla kreeg die de datum van die dag hadden. Hier lekker en flink van gegeten die 2 dagen......( zij hebben een supermarkt)

En dinsdag kregen we van de andere buurvrouw 1 pak pannenkoeken, 2 bakjes komkommersalade en een blik hachee( niet aan te raden), ook alles weer op de datum, maar eet nu nog van de komkommersalade, jammie! ( zij had een doos gekregen van dezelfde buurvrouw van de vla, maar kon. Niet alles op......en dus kregen wij ook wat) wat een mazzeltje. Toetjes eten we heel vaak niet, en nu mochten de kinderen een paar dagen 2 soorten dubbelsla en vanilleyoghurt door elkaar( blegh) wat een feest!

5. minon

minon Niet meer actief

Handig heh bolkje. Ik heb ook een hele lijst met dingen gemaakt die we kunnen eten. Na de bevalling ga ik ook weer maandboodschappen doen maar dan wel bestellen online bij de ah of vragen of de plus ze ook bezorgd want met drie kinderen maandbooschappen doen lijkt me onmogelijk haha.

6. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hier even een tijdje niet meer veel geschreven.
    deze maand zitten we een beetje krap ivm 2 verjaardagen in ons gezin/kleding kinderen en van ons en vakantie dingen.

Gelukkig komt de kinderbijslag weer bijna, kunnen we de rekening aanvullen.

ik ga zaterdag boodschappen doen en hoop rond de 50 euro kwijt te zijn.

week erop wordt zoontje 1 jaar dus dan weer meer 'boodschappen'

zal van t weekend mn menu plaatsen.

brood bakken; had eerst zo een machine, maar dat vond ik niks.
    heb nu een pak broodmeel staan en een broodblik maar nog niet geprobeerd.

minniemouse; welkom hier!

bolkje ; hoe is t met je man?

nijntje; hoe is het met je? houd je het nog vol?

lea; wat lief van je buurvrouw!

saar; alvast gefeliciteerd!

7. @Miranda: we bestellen dan vooral dingen als pasta, benodigdheden om saus te maken, maar ook groentes... die snijden we dan in pakketten zoals je zo ook bij de AH zou kunnen vinden en vriezen we in. Want ik ken mezelf: ik kan wel zeggen dat ik elke dag alles vers ga snijden, maar dan hou ik mezelf heel erg voor de gek... En gaan we veel vaker voor nóg gemakkelijker eten, zoals pizza's

@senna999: de klachten zijn opeens spontaan verdwenen, ze weten dus niet wat hij nou precies had maar het is opeens overgegaan en niet meer teruggekomen :$ Hij moet nog wel voor een scan binnenkort want ze hadden wel wat op zijn longen gezien, maar dat kan net zo goed littekenweefsel van een oude ontsteking zijn...

8. Islah

Islah Niet meer actief

Kan je heel makkelijk maken met water, (schoonmaak)azijn en een scheutje afwasmiddel...

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Miranda; Leuk zeg zo goedkoop naar slagharen. Geniet ervan.

Lea: Ideaal zeg en zeker een traktatie als je nooit toetjes eet. Hier eten we alleen maar magere yoghurt, heel saai haha. Maar als we dan een keer wat anders hebben geniet je er ook dubbel zo van.

Nijntje: Hier bezorgd de plus wel. Maar goed ik woon er zo dichtbij, zou ik dan weer jammer van het geld vinden. 't Is op de fiets 1 minuut:cool:

Senna999: Fijn al die verjaardagen. Maar ja je moet het toch wel vieren he?! Ben benieuwd hoe het broodbakken zonder machine je bevalt. Laat je het even weten?

Bolkje: Op de markt heb je soms groentes veel goedkoper. Ik moet daar ook weer eens aan beginnen. Maar vind champignons niet zo lekker uit de vriezer.

Islah: Goede tip van de glasreiniger. Al lap ik mijn ramen ook vaak alleen met schoonmaakazijn.. Stinkt wel maar alles met zeep trekt vaak weer vuil aan.

Heeft iemand een idee wat een zelfgebakken brood ongeveer kost? Gewoon volkoren brood?

10. Islah

Islah Niet meer actief

Tja, azijn vind ik juist minder stinken dan die zogenaamde lekkere chemische bloemen- of ecalyptusgeur haha. Ik heb ook altijd een fles met azijn/water op het aanrecht staan.
    Je kan ook ramen schoonmaken met water en daarin een doormiddengesneden ui, lees dat heel vaak. Maar nooit geprobeerd.

11. @Saar22: ik ook niet :) Dat is een van de groentes die ik dan nog wél vers haal.

Vanavond eten we pasta, ik heb ook direct een portie voor ons zoontje gemaakt. Vorige keer vond ie het niet zo lekker maar ik heb het nu wat dunner gemaakt dus ik ben benieuwd wat hij ervan vind.

Vind die kant en klare potjes zo bizar duur :$

12. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ja potjes voeding is best duur, voor een grote pot olvarit betaal je tussen 1.00-1.20 hier bij de ah.
    sinds een paar dagen eet zoontje ook redelijk met de pot mee.
    vanavond even makkelijk een pasta, heb geen zin om agf te eten.
    dus uit voorraad, penne/spinazie/spekjes en dan moet ik nog halen brie en champignons. koop altijd van die goedkoopste brie want dat gaat toch de wok in als zijnde saus.

vanmiddag met mn dochter brood maken, ben echt benieuwd.
    betaald voor dat pak rond de 1,40 volgens mij.

13. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    @broodbakken: mijn hobby!!Zelf je broodmix maken is veel goedkoper dan zo'n kant en klaar pak van de winkel. 2/3 deel bloem, 1/3 volkoren meel, gist, zout, zonnebloemolie en tarwezemelen van zonnatura voor extra vezels. Ik heb er wel een recept voor liggen voor de liefhebbers.

Ik laat het deeg kneden en rijzen in de broodbakmachine. Vorm het brood en doe hem in een broodblik. Afbakken in de oven.
    Dit is veel lekkerder dan dat je een brood maakt in de broodbakmachine. Ook blijft het dan langer vers. Op dag 3 is het nog lekker.

Ik maak zo ook zelf rozijnenbrood. In plakjes snijden en dan per 4 in zakjes in de vriezer. Heerlijk.

Ik denk dat je voor de ingredienten rond de 50cent kwijt bent. Maar ga je voor kwaliteit producten (duurder bloem/ bloem van de molen) dan wordt het natuurlijk duurder. Maar mss ook wel lekkerder.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bolkje: Haha toch nog snijden dan;)

Potjes maak ik ook zelf hoor. Ook echt op voorraad. Heb van die aventbakjes (passen ook op mijn kolf) en dan staat er zo een voorraadje in de vriezer. Ook voor dochter als het niet uitkomt met eten. Kook vaak gewoon iets meer. Zeker bij zoonlief nu met het starten met hapjes is zo'n potje echt weggegooid geld. Hij eet 5 happen en vind het dan wel genoeg. Dus er liggen nu allemaal ijsblokjes groente in de vriezer. En hij eet vaak ook nog wat rapley mee, lees smeert.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Miranda: Ik wil je recept wel:)

16. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik heb zelf ook wel eens zakjes met gesneden groente gemaakt en dan invriezen. Maar het werd bij mij altijd 1 grote harde klomp groenten. Dat bakt dan weer niet zo lekker. Dus dat was 1x voor mij haha.

Ik vind azijn juist heel erg stinken. En helaas is dat het enige waar ik mee kan dweilen. Wij hebben tegelvloer en er blijft anders zo'n waas overheen hangen. Dan zie je al de voetafdrukken erin.

17. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
  18. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    bedankt voor het recept, zal zo eens kijken.
    ik heb alleen dus geen broodmachine en ook geen mixer met deeghaken dus zal t met de hand moeten kneden. hoop dat het lukt.

groenten; ik snijd wel eens de snijbonen in porties, dan even blancheren en afkoelen en de vriezer in. gaat altijd goed,
    wokgroenten koop ik als ze bv 2 halen 1 betalen zijn en dat gaat ook de vriezer in en dan als het wokgerecht bijna klaar is, de pan op heet en dan de groente erbij en even wokken.

19. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Een gewone mixer met deeghaken kan het niet aan. Dat raad ik je niet aan. Gewoon met de hand kneden dan.

Wokgroenten van de winkel vries ik ook in. Dan heb ik er geen last van.

20. lea

lea Fanatiek lid

Bedankt voor de link, ik wil het eens gaan proberen, lees ook positieve reacties er onder.....

Azijn, tja ik heb best een hekel aan die geur, maar misschien toch eens proberen, als de ramen er mooi schoon van worden.....helpt het ook op een laminaatvloer?

Potjes, vrij duur inderdaad en ook wel een goed Gevoel om dat zelf te maken. En de structuur is ook anders als je het zelf maakt.

Markt, kom ik niet echt nu. Heb veel last van mijn bekken en lopen gaat niet meer zo lang. Dus ik probeer zo veel mogelijk in een winkel te halen. Maar let wel op de prijs natuurlijk en melk haal ik bij 1 vaste winkel.

Deel Deze Pagina