Mamak: Ik gebruik kruidvatmerk Nijntje: Die misschien ook nog maar een keer proberen. Hoewel we plusmerk zelf niks vonden. Nu Lidl en die vinden we allebei lekker. Misschien ook maar niks aan veranderen meer. Nou luiers inslaan is wel handig. Op de voordeelkaart bij kruidvat heb je ook regelmatig newborn pampers voor 5 euro per pak... Ik dacht ook dat als je gelijk krijgt geen proceskosten hebt maar goed misschien is dat ook wel iets achterhaald.
Die voordeelkaart heb ik ook inderdaad. Ook baby en kind aanstaan maar krijg altijd nivea dingen enzo die ik nooit gebruik haha. En kruidvat is zn rotwinkel hier. Smalle paden met ook nog eens allerlei mandjes dozen en displays in de paden. Echte hindernisbaan als ik er al eens kom. Zal straks met de duowagen wel helemaal erg zijn. Pampers kon dochter niet tegen dus ben er beetje huiverig voor om die in te slaan. Heb twee pakken maatje 1 liggen uit die doos van de prenatal. Heb ook nog twee bonnen liggen van winkelcentrum die tot 31 december geldig zijn. Kon je sparen omdat ze 15 jaar bestonden. Bij elke 15 euro kreeg je een muntje en bij 15 muntjes kreeg je dan een bon van 15 euro in te wisselen bij elke winkel daar. De kapper, plus, etos, aldi, bakker, slager deden allemaal mee dus dan gaat het wel hard. Kan ik dus ook weer vier pakken van halen ter zijner tijd buiten de aanbiedingen om als het moet.
Oh dat kan ook nog. Hier gelukkig geen gevoelige billetjes. Heeft iemand hier ervaring met Oké merk van de plus? Mijn Ariel megaverpakking is op, helaas. Nu op zoek naar andere goedkope wasmiddel. Die megaverpakkingen kocht ik altijd bij de voordeelhal in de aanbieding, maar die is failliet. Of is Lidl beter en hoe duur is per hoeveel kilo?
Wasmiddel nooit aangedurft om mee te wassen. Altijd beetje idee dat het slechte kwaliteit is ook voor de machine. Net als goedkope vaatwastabletten. Ik koop altijd witte reus voor de handdoeken enzo (60 graden was) in de aanbieding zijn ze dan vaak 3 voor 10 euro. En robijn color voor kleding. Pas de laatste restjes opgemaakt uit een doos van 5 kilo die ik bij de makro gekocht had. Iets meer als twee jaar over gedaan om die op te krijgen. Je hebt zoveel minder nodig dsn op de verpakking staat. 1/3 is al meer dan voldoende. Op die witte reus staat 18 wasjes maar draai er zeker het dubbele mee. (Niet precies bijgehouden hoeveel exact. Wel eens leuk om te doen eigenlijk haha) Koop het dus gewoon bij de plus of als ik bij mn ouders ben bij de op=op voordeelshop.
Ons boodschappenlijstje; Hema; 2 x wasmiddel 4.00 2 x afwasmiddel 1.60 12 stuks nat voer poezen 3.00 3 kg katten brokjes 6.00 Alles betaald met cadeaukaart dus geen kosten voor ons. Ah; 6 x 1l bio volle melk 6.36 2 x 10 bio eieren 4.90 Ah excellense nespresso cups 2.79 5 stuks prei 1.89 Broccoli 1.12 Bananen 2.35 2 galia meloen 1.99 1 speltbrood 2.59 1 wit tijger brood 1.25 2 komkommer 0.90 100 Gr bio boterhammenworst 1.09 2 pakjes gezeefde tomaten 0.74 2 x unox leverpastei 2.30 Verse spinazie 600 Gr 1.50 6 x yoghurtdrank 3.06 Yogho yogho drank 0.99 Chocomelk 0.64 Veel dingen die ik normaal niet haal maar ivm het plotselinge thuis zijn van man en zoon (om opvangkosten te besparen) even wat dingen gehaald waar ze zich mee uit de voeten kunnen. In mijn vrije dagen aankomende week hoop ik zelf weer het een en ander te maken, brood, tussendoortjes voor naar mijn werk, wasmiddel, etc.
Nijntje: Is goedkope wasmiddel slecht? Ik had ook altijd de goedkoopste vaatwastabletten (nu is de vaatwasser wel kapot inmiddels maar dat lag niet aan de tabletten ). Anders toch maar voor lidl gaan denk ik die komt als beste uit de test. Elena: Als er ineens iemand extra thuis is, is het toch weer anders he?! En je man een klein beetje verwennen met lekkers op brood oid in deze situatie is ook niet verkeerd denk ik. Hier is het menu gewijzigd. Vrijdag zouden we naar de verjaardag van mijn schoonmoeder gaan. Die vierden dan gelijk hun 35-jarig huwelijk met alle familie met een chineesje was de planning. Waren al uitgenodigd. Nu belt ze gisteren dat we niet hoeven te komen, want ze gaan bowlen oid met alleen hun broers/zussen. Dus nou ja gaan we zelf thuis maar barbecueën. Het wordt mooi weer. Vlees heb ik in huis. Donderdag ga ik dan maar sla met gebakken aardappeltjes maken en dan verder alleen maar stokbrood halen.
Poe elena dat is balen zeg....hele omslag ineens.... Hier kijk ik na de vakantie wel weer naar budget etc. Wel ga ik devkinderbijslag wegzetten naar een andere rekening en daarvan de spullen van de kinderen kopen.....
@Elena, wat heftig zeg. Ik hoop dat jullie uiteindelijk gelijk krijgen!! Ik gebruik ook formil wasmiddel van de Lidl. Is idd als beste uit de test gekomen. Daarom heb ik ze toen ook gekocht. Zo nu en dan hebben ze een aanbieding. 2 hele grote flessen voor 6 euro. Vlekken van de spijkerbroeken van de kids gaan er zelfs mee uit. Wel spuit ik de modder/gras vlekken even in met textielspray. @Saar, wat jammer zeg, dat jullie zijn afgebeld. Maar een bbq klinkt ook niet verkeerd Hier 2 weken extra werken ivm afwezigheid van een collega. Lekker extra verdienen. En ik laat al mijn vakantie uren uit betalen. De rekening kon wel even gespekt worden nadat we de gemeentelijke belastingen en waterschap betaald hebben. Ook gaan we binnenkort op vakantie. We hebben een goedkope camping gevonden. Hier staat er vandaag bruine bonen met ui, spekjes en stroop op het menu. Morgen gebakken aardappeltjes met komkommer, stoofpeertjes en een restje vlees.
Miranda: Nee hoor bbq is ook leuk, maar wel sneu voor mijn man. Band is al niet super en voor zijn gevoel is hij niet welkom op de verjaardag van zijn moeder en zijn tantes en ooms wel. + dat we een 10dagenmand aan het maken zijn die we dan vrijdag zouden geven en waaruit ze dan op hun trouwdag het laatste cadeautje zouden uitpakken. Maar goed het zij zo, hun leven hun keuze. Klinkt goed de wasmiddel van de lidl, alleen was ik niet met vloeibaar aangezien de wasmachine er zo vies van wordt Hier net boodschappen gehaald bij de plus: 2x brood Boontjes IJsbergsla Schouderkarbonades (25%korting) boter Melk Yoghurt 2x pizza luiers 22.35 incl. koopzegels Best een hoop, maar de luiers kosten al 7,50 en de schouderkarbonades zijn er 5 of 6 dus die gaan nog in de vriezer.
Hallo allemaal, Vanochtend bij de lidl even wat kaas gehaald voor op de boterham en toen zag ik wat vlees in de koeling liggen met zo een 30% sticker erop. Die heb ik dus mooi meegenomen en had met de 30% korting onder andere: Cevapcici worstjes Slavinken Speklappen Groentepakket En dan nog kaas en gehakt. Was 11.15 euro kwijt. Vlees mooi in de vriezer en de groenten al verwekt in een sausje. @Elena: wat heftig joh! Hopelijk komt er snel een oplossing! Sterkte
Hoi dames, Alweer even geleden dat ik heb meegeschreven hier gaat het de laatste tijd bergafwaarts met de boodschappen. ik ga er vanaf nu weer goed op letten! de boodschappen van deze week: lidl: 3 rode parika 1.11 3 courgettes 0.87 bleekselderij 0.95 broccoli 0.79 bladerdeeg 0.89 achterham 1.72 roomboter 1.05 2 melk 1.38 spinazie ala creme 0.55 eieren 1.29 fles fruitwater 0.89 0.25 statie 2 appelsap 1.78 granadine siroop 1.79 2 half brood bruin 1.18 afwasmiddel grote fles 1.29 kalkreiniger 0.99 kinderdoekjes 0.99 2 bakken kipfilet 6.54 2 croissants 0.78 2 koffiebroodjes 1.10 totaal: 31.61 Jumbo: koffiemelk 0.79 hero jamcups 1.61 2 cola 2.70 incl statie dolce gusto cap 4.79 sandwichspread 1.59 heksenkaas 2.89 potje groente 0.90 totaal 12.78 Ik weet het er zitten een aantal luxe producten in maar drinken is voor visite, jamcups voor dochter omdat ik altijd halfvolle potten ja kan weggooien, heksenkaas en ham, bladerdeeg zijn voor hapjes a.s, zat en croissant en koffiebroodjes had ik gewoon zin in
en hierbij mn weekmenu: Dinsdag: boontjes, aardap, en zelfgemaakte kipschnitzel woensdag: Spitskool met spekjes en aardap donderdag: lasagna vrijdag:bloemkool aard. gehaktbal zaterdag: bbq zondag:frietjes met snacks maandag:broccoli gebak. aard en slavinkje veel had ik nog in voorraad dus vandaar mijn "goedkope" boodschappen ik lees hier weleens iets over ovenschotel met doperwtjes en worteltjes.. hoe maak je dat dan?
Heksenkaas kan je heel simpel en snel zelf maken en is ook nog eens goedkoper. Ik maak het volgens dit recept maar vervang de prei door bosui omdat dat niet zo bitter is. Kruiden gewoon uit een potje in plaats van vers. Bosui kan trouwens ook prima ingevroren heb ik ontdekt. In ringetjes gesneden invriezen en dan bevroren in het gerecht verwerken. Eetpraat: Heksenkaas (recept) De ovenschotel wortels doperwten is heel simpel. Purree maken van aardappels of uit een pakje. Gehakt kruiden en rul bakken. Wij houden wel van pittig dus gaat ook wat sambal en uitjes door. Groot blik van 700? Gram wortels/doperwten afgieten. Eerst het gehakt dan de groente dsn de purree in een ovenschaal. Kaas erover en ongeveer 20 minuten op 200 graden.
Hoi allemaal!! Ik heb gisteren een enorme hoeveelheid bruine bonen zelf 'gemaakt' door ze te wellen en te koken, nu dus dagenlang bruine bonen eten want het was echt veeeeel te veel Morgen eten we dus bruine bonen burgers op de barbeque en Tobias krijgt bruine boon met appel (daar was het ook voor bedoeld trouwens ) Hopelijk is het morgen op
Bedankt voor de tip!! Inmiddels hebben we bonenburgers gemaakt, dus ze zijn op, maar voor een volgende keer ga ik dat dan doen! Is het trouwens ook echt goedkoper dat jij weet?
Ik heb al even een nieuwe aangemaakt aangezien we de 5000 berichten naderen: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/523538-weinig-boodschappengeld-eten-deel-4-a.html Bolkje: wat moet ik me voorstellen bij bruine bonenburgers. Ik griezel van bruine bonen namelijk...