Die van etos was in de tijd dat ik kv gaf wel iets duurder dan kruidvat, niet veel duurder maar omdat kruidvat en etos zowat naast elkaar zitten hier gebruikte ik gewoon die van kruidvat. En er passen we wagens in hier hoor, is juist best een ruime winkel dacht ik. Mijn man kocht het altijd, dus sowieso had het niet uitgemaakt dan. Eigenlijk zoals praktisch alle boodschappen. Hij houdt zich gelukkig altijd keurig aan het lijstje.
hihi handig zn man!!!! Het ligt er ook aan welk filiaal je bent hoor. Bij mijn ouders is het een grote en ruime winkel (nieuw pand) maar hier in de stad zit het echt in een oud smal pandje. Ik kom er dus nooit meer. Net als bij de Nettorama. Daar kan ik met de kinderwagen niet door de kassa dus, boodschappen op de band, moet ik weer de hele winkel door naar de ingang, vragen of iemand aan de andere kant even dat hekje open kan laten gaan en dan snel erdoor glippen. Soms sta je daar een tijdje te wachten tot er iemand aankomt dat dat hekje open gaat.
Haha, ja ik hoor vaak als "besparingstip" dat je je man geen boodschappen moet laten doen. Dat ze zich nooit aan het lijstje zouden houden enzo, maar daarvan is hier absoluut geen sprake. Ok soms komt hij met 1 ding minder thuis omdat hij het niet kon vinden en ook niet echt wordt geholpen door personeel, maar dat is eigenlijk alleen als er veel vakantie/weekendhulpen werken op dat moment. Het stomme is is dat ik zulke dingen amper heb meegemaakt qua 'wagenvriendelijkheid', alleen bij de huisarts! Is zo'n zware en lompe deur. Als ik die deur eindelijk open heb moet ik de wagen weer pakken en is de deur alweer dichtgevallen... En de assistente stond erbij en keek ernaar, zeg maar haha. Gelukkig waren er soms wel vriendelijke en behulpzame voorbijgangers. Sorry voor mijn off-topic haha.
Haha geeft toch niks. De nettorama en kv zijn de enige twee winkels waar dit zo is maar ja dan ook net de winkels met vaak leuke aanbiedingen haha. Mijn man hoef ik echt niet om boodschappen te sturen. Die komt zeker weten met een lading chocolade thuis
Dat is ook het enige wat mijn man wel koopt qua dingen die niet op de lijst staan, hehe... Maar gelukkig is het niet erg veel en ook niet altijd. Ik vroeg me trouwens af of hier ook dames zijn die hun eigen brood bakken? Ik doe het wel eens, in de oven (kneed het gewoon zelf enzo) maar ondanks dat ik niet zo'n grote oven heb (los oventje met inhoud van ongeveer 40 liter) denk ik dat het in een broodbakmachine toch wel goedkoper is. Alleen volgens mij krijg je dan van die sneetjes die er zo debiel uitzien, of ligt dat nou aan mij? Bij veel broodbakmachines krijg je nl. een brood die er heel hoog maar niet breed uitziet, zeg maar. Sowieso houdt mijn man ook wel (helaas) van winkelbrood, terwijl ik liever alleen mijn eigen brood wil eten. Niet dat hij mijn brood niet eet maar dan af en toe koopt hij er toch weer eentje. Terwijl winkelbrood volgens mij echt veel duurder is, om het dan maar niet te hebben over al die rare toevoegingen. Het valt me op dat er ook niet vaak aanbiedingen zijn. Of alleen dat ze dan 10 cent goedkoper zijn dan normaal, maar dat kan je eigenlijk geen aanbieding noemen...
Lijkt me wel heel leuk om het zelf te maken... Is dat moeilijk?? Wij hebben het één keer gedaan met zo'n zak kant en klaar mix en dat brood leek uiteindelijk wel een steen
zo moeilijk is dat niet hoor broodbloem, gist en water mengen als alles goed gemengd is een snuifje zout eronder kneden (mag niet in aanraking komen met de gist want dan werkt de gist niet) alles goed doorkneden en dan onder een doek 45 min laten reizen opnieuw opkneden (nu kan je er rozijnen of zaadjes onder doen) je brood vormen,nogmaals 45 min laten rijzen maar in de broodvorm of op de bakplaat hoe je je brood wil hebben je oven voorverwarmen en 40 min bakken op 200° de hoeveelheid bloem, gist en water die je nodig hebt hangt van de soort bloem af en hoe groot je brood moet zijn. zelfgebakken brood is steviger dan van de winkel en dus iets minder luchtig
Ik vind het niet moeilijk, maar aangezien ik het ook leuk vind om brood te maken ligt het natuurlijk alweer anders. Kijk anders eens op uitdekeukenvanarden. blogspot. nl (zonder spaties), daar staan super veel brood(jes)recepten op! Nu is het wel zo dat hier niet zoveel brood wordt gegeten, ongeveer een brood per week. Soms wat meer maar echt veel is het ook niet. Ken gezinnen waarbij er meer dan één brood per dag doorheen gaat. Mijn man is van huis uit gewend om stokbrood te eten i.p.v ons Nederlandse brood, misschien dat hij er daarom niet echt dol op is. Zuurtje, gebruik jij een broodbakmachine?
Ik doe zout en gist (droge, geen verse) wel altijd bij elkaar en bij mij werkt het wel gewoon... Tsja heb dit ook vaak gehoord van anderen, maar mijn schoonmoeder maakt al jarenlang brood zo en van haar heb ik het eigenlijk (wel een ander soort brood overigens). Levine van uitdekeukenvanarden (dat blog) doet volgens mij ook alles zo bij elkaar. En zij kneed het ook niet voor een 2e x. Je kan trouwens ook cursussen bij haar volgen.
iemand vroeg in de week nog naar pizzadeeg 1 grote pizza: 200g bloem 6g gist (droge gist, bij verse gist wordt dit 12g) 1dl water 2 eetlepels olie een snuifje zout bloem, olie en droge gist mengen, beetje bij beetje water toevoegen tot je en mooi geheel krijgt snuifje zout toevoegen en goed doorkneden het deeg uitrollen in de juiste vorm (je kan het dik laten maar ook heel dun uitrollen, dit is hoe je het zelf wil) gaatjes prikken met een vork in het deeg nu kan je gaan beleggen hoe je het graag lust. oven voorverwarmen en 30 min bakken op200° als je met verse gist werkt los je je gist op in het water en meng je het voorzichtig onder elkaar
nee wij gebruiken geen broodbakmachine alles wordt met de hand gekneed en afbakken doe i de de microgolfoven (een combinee met heteluchtoven)
Oh zo maak ik mijn pizza's ook! Alleen dan iets meer deeg, want we houden van een dikke bodem. Ik maak het meestal met 350 gram bloem, maar verder zijn de verhoudingen ongeveer hetzelfde. Bolkje, valt wel mee hoor... Zoveel tijd ben je er niet aan kwijt. Onder het rijzen en bakken door kan je van alles en nog wat doen.
Ik heb al een heel weekmenu voor deze week: Vanavond: chicken tonight met paprika Morgen: gegratineerde witlof (was er vorige week niet van gekomen, toen hebben we er salade van gemaakt) Woensdag: pasta met spinazie en pesto Donderdag: iets uit de frituur Vrijdag: gevulde aubergines Zaterdag: wraps met bonen en sla Zondag: weet ik nog niet Boodschappen: C1000: paprika's witlof Bas vd Heijden: aubergines AH: wraps cherrytomaatjes bladerdeeg geraspte kaas pesto belegen kaas (plakken) parmezaanse kaas geraspte kaas zwarte bonen Lidl: Ijsbergsla
Hier ook al een weekmenu. Boodschappen vandaag halen. Vandaag en morgen chili con carne Woensdag spaghetti Donderdag chicken tonight Vrijdag vis met gebakken aardappels en wortels doperwten. Weekend is altijd net hoe het uitkomt.
Ik wilde een weekmenu maken, net zoals vorige week. Toen heb ik me er redelijk goed aan gehouden. Maar een vriendin van me is op vakantie gegaan en ik 'mocht' haar koelkast leegmaken dus dat is er een beetje tussen gekomen, met allemaal spullen die eerst op moeten. Eigenlijk 'moest', anders kon er veel weggegooid worden.
Dan heb je lekker een goedkope week! Vind de aanbiedingen weer niet geweldig. Veel snoep ed ivm vakantie.
Ik probeer deze week zoveel mogelijk uit de kast te eten, maar je ontkomt er niet aan dat je toch altijd wat dingen moet halen