hier nog 160 euro voor over tot volgende week zaterdag. moet nog de weekboodschappen doen, en man is vaak 100 euro kwijt. s.moeder is vandaag jarig dus die krijgt bos bloemen , is weer 20 euro. heb ik nog 40 over, we willen zondag naar speeltuin gaan, maar die zijn hier allemaal betaald dus ga mn kleingeld spaarpot legen. en ik moet volgende week 3 a 4x naar het zkh dus kost ook weer 10 euro aan parkeergeld. hoop dat ik het met benzine haal.. in theorie zouden we 30 euro overhouden.. maar vaak moet man voorschieten voor dingen op zijn projecten dus hoop dat dit niet deze week is. kan mn man een strikt lijstje meegeven maar heb zo een idee dat hij zich daar weer niet aan houdt. goedkoop eet lijstje; even denken, hebben jullie nog tips? eet vandaag bij s.moeder zaterdag; macaroni (alleen groenten halen) zondag; brood met soep (heb ik nog) maandag; aardappelpuree, spinazie, schnitzel (heb ik ook nog) en dan is mn vriezer en voorraad wel een beetje op. wat is nog meer goedkoop? denk gewoon aardappels groente vlees? aardappels heb ik nog wel voor de hele week. kan wel overschrijven van de spaar, maar omdat dat een andere bank is duurt het 3 dagen (excl. weekend) voordat we het hebben. dus twijfel een beetje.
oooh chips, bedenk net dat de hondebrokken ook nog op zijn, die heb ik vanochtend maar brood gevoerd, dus die moeten we ook nog halen. grrrr.
Geen idee, mijn man doet juist gewoon boodschappen zoals het hoort... Houdt zich gewoon aan het lijstje en let op aanbiedingen (als er groenten op het lijstje staat die erg duur zijn en er is een aanbieding, neemt hij die aanbieding i.p.v wat er op de lijst staat). Ik denk eerder dat het vrouw eigen is om allerlei impulsaankopen te doen, onder het mom aanbieding bv. haha.
Hier precies andersom. Man neemt altijd chocolade enzo mee. @senna Ik denk dat je je man maar goed op het hard moet drukken dat hij niets anders dan maar dan ook echt niets anders dan je lijstje moet halen. Macaronigroente zijn 1,99. Nog beter vers halen op de markt en de restjes op eten met aardappels. (Preischotel bijvoorbeeld) Heb je nodig Prei Bospeen Paprikamix Haal je er sperziebonen bij maak je sperziebonen met paprika ui en satesaus met aardappels.
Vandaag lekker valess saté met worteltjes of erwtjes (kleine man mag kiezen), met appelmoes en krieltjes Jammie!!
Hmm, vales sate! Die hebben ze hier alleen bij de Jumbo, helaas is dat te ver weg Ik zit eraan te denken om voor vanavond risotto te maken met andijvie... We hebben namelijk een halve krop andijvie van mijn moeder gekregen en heb alles in huis, behalve de risotto zelf....
Even een receptje delen. Had er pas een topic over geopend en het net gemaakt mjummie!! Gerookte kip (had er een van 230 gram) 3 bosuitjes 2 lepels creme fraiche 3 lepels fritesaus Peterselie Aromat (tuinkruiden variant) Kipfilet heeel fijn maken heb het met een mes gedaan omdat ik geen keukenmachine heb maar echt kleine snippertjes. Bosuitjes fijnmaken en alle andere ingredienten erdoor mixen. Heerlijk op een toastje of stokbrood. Heb het nu op een wrap gedaan voor de verjaardagshapjes van vanavond en is ook heerlijk.
Jammer dat prei zo ontzettend duur is tegenwoordig... : ( 'Vroeger' aten wij regelmatig preistamppot (met stukjes gekookt ei erdoor). Echt heerlijk, maar de prei is nu helaas belachelijk duur dat we het niet meer vaak in huis hebben. Net zoals met bloemkool, dat vind ik ook al zo'n lekkere groentensoort die belachelijk duur is geworden. Behalve in de aanbieding dan, maar de gewone prijs van één bloemkool is vaak ruim 3 euro. >_<
Tip: Turkse rijst (in blauw/witte zak) kan je goed als risottorijst gebruiken. Te koop bij de Turkse supermarkt of anders bij een van de grotere AH-vestigingen. Is volgens mij goedkoper dan die uit die pakjes! Ik heb het ook vaak in huis om er rijstepap mee te maken, heerlijk...
Wij wonen in de UK, en ik doe hier aan Yellow sticker shopping. Dit houdt in dat alles wat die dag verloopt afgeprijsd wordt. Als je exact de tijden weet van elke winkel kan dat je heeeeel veel geld schelen. Ik betaal nooit meer dan 19pence voor een heel brood (vers van de bakkersafdeling, geen voorverpakte zooi) en vries dit gewoon in. Wij weten nooit van te voren wat we eten, dit hangt af van wat er de dagen ervoor goedkoop te krijgen is. Zo had ik vorige week een lamsbout van 2 kilo voor slechts 3GBP, die heb ik klaargemaakt en daar eten we 3 dagen van. Vanavond hebben we prime rib roast (2GBP en dan hou ik nog over) met roasted potatoes (40p) en stoomgroenten (39p per bakje, 2 nodig) Ik doe 3 keer per week boodschappen, neem nooit meer dan 20 GBP mee, en vaak kom ik niet eens aan de 10gbp. We hebben een grote vriezer (en dat is niet altijd fijn in een klein appartement) en op deze manier eten we als koningen voor een heel klein bedrag. Toen we nog in Nederland woonden konden we nooit lam eten, of prime rib roast, dat is gewoon niet te betalen. Regelmatig hebben een complete taart voor niet meer dan 1GBP! Ik koop maar weinig dat geen yellow sticker heeft, want houdbare goederen vind je er ook, dan zijn de verpakkingen gedeukt etc, maar dat maakt voor het product niet uit.
Ehm de bloemkool is hier op het moment 0,89 cent????? Boven de 2,49 zijn ze nooit geweest bij de plus bij ons dan of op de markt. Prei is wel duurder ja maar ze gaf aan 100 euro aan boodschappen kwijt te zijn. In haar lijstje stond alleen dat ze macaronigroente nodig had. Kan m.i. Dus een stuk goedkoper!
Uiteindelijk is het gewone rijst geworden met geroerbakte andijvie! Maar ik ga zeker eens kijken voor turkse rijst... Heet het in de winkel ook gewoon zo?!
hier gaat het juist andersom ik spaar heel de week restjes groente op (hou ik al apart voor ik de rest kook) en op woensdag gaat alles door de macaroni en als het heel veel is word het nog groentesoep erbij
Dat is nog beter ja haha. Ik maak zelf mn macaroni bami etc pakketjes van verse groenten. Daar de restjes van zijn voor de soep
Volgens mij staat er op de verpakking: Tosya Pirinç. Is dezelfde verpakking als die van de Turkse winkel.
Nijntje, wat gek zeg... Hier bij Lidl kost het vaak 2,50 als het niet meer is. Misschien dat het pas is veranderd. Gisteren heeft mijn man weekboodschappen gedaan trouwens voor nog geen 25 euro. Moet wel zeggen dat we nog redelijk wat groenten hadden en ook brood, maar was er wel blij mee hihi. Waarschijnlijk wordt er later in de week nog wat melk gekocht (da's echt mijn verslaving deze zwangerschap...).
Tommo, mooi zeg dat dat kan. Vooral fijn dat er dan zo weinig wordt verspild! Hier wordt alles maar weggegooid... : ( Belachelijk eigenlijk. Wij kopen schapenvlees bij de Islamitische slager, denk dat dat wel goedkoper is dan bij de supermarkt hoor. Al weet ik niet of dat altijd lam is, volgens mij niet. En als je er een heel schaap koopt dan is dat ook goedkoper. Moet je natuurlijk wel een redelijk grote vriezer hebben : ) (bij ons zijn dan 3 van de 4 laatjes bijna vol). Maar vaak eten we ook ander soort vlees of vegetarisch, want vegetarisch eten is vaak nog goedkoper.
Dit is eigenlijk een heel goed systeem inderdaad. Minder verspilling en de producten kunnen nog prima als het wordt ingevroren.