20 GBP is ongeveer 25 euro, maar dat heb ik enkel bij me voor het geval dat er echt veel ligt, met 10GBP kom ik meestal ruim uit. Gisteren had ik 6 bakkerscroissants (gevuld met chocolade en enkele met abrikozenjam) voor 30p Normale prijs per 2 was 2,50gbp. Naarmate het later in de dag wordt gaat alles nog meer naar beneden, afhankelijk van de sluitingstijd van de winkel (als ze al sluiten, tesco is hier 24 uur open behalve op zondag dan van 10 tot 5 ofzo) weet ik dus precies waar ik moet zijn voor de laatste afprijzing. Ik laat ook gerust dingen liggen die ik niet genoeg afgeprijsd vindt, dan gaan ze vaak alsnog omlaag als ik een kwartier later voorbij loop (ik doe gemiddeld 3 kwartier over het boodschappen doen op deze manier, behalve in de wat kleinere supermarkten). Laatst vond ik allemaal spulletjes dat alleen die dag nog goed was, maar geen sticker had, dus ik ben op het personeel afgestapt en alles werd alsnog van een sticker voorzien. Een complete verjaardagstaart van Thomas de trein voor maar 39p (normaal 12,50GBP) en ach dat er dan niemand jarig is maakt niet uit, smaken doet het wel hoor! Het loont ook echt ook echt om goed te kijken waar er veel van is en wat binnen 2 dagen verloopt, dan weet je wanneer je terug moet zodat het afgeprijsd is, soms is het dan al weg, maar vaak ligt er nog wel wat.
in 3 kwartier door de Tesco vind ik snel of zijn ze bij jullie niet zo groot als in Slowakije enzo? of sla je speelgoed en kleding over, dat scheelt natuurlijk een hoop Lijkt me wel wat, zo boodschappen doen
Idd bij AH ook, mijn moeder koopt zo altijd haar Tivall vleesvervangers. Ook zakjes voorgesneden groenten, brood, taarten e.d. heb je dan vaak met 35% korting. Moet je wel vlak voor sluitingstijd gaan.
35% doe ik het niet voor hoor, ik wil minimaal 50% anders laat ik het liggen. Brood is 90% afgeprijsd, ik betaal echt niet meer dan nodig is. Onze tesco is wel groot, maar ik winkel gericht en ga dus niet langs de kleding, speelgoed etc. Onze sainsburys is niet zo heel groot, Asda wel, maar die zit een stuk verder weg en wij hebben geen auto.
Is niet altijd voor sluitingstijd, als ze in de ochtend de datums controleren prijzen ze in de ochtend al af. Brood is n uurtje voor sluiting afgeprijsd, vaak om 19.00 als de winkel om 20.00 sluit.
Ideaal zo winkelen waarom meer uitgeven dan nodig. En asda heerlijke winkel, wij gingen daar vaak ontbijten of steakpie en patat eten heerlijk
ja brood heb ik nooit gezien, denk dat ze die vlak voor sluit, stickeren, maar gebak, melk, vla etc dagelijks wel rond 9 uur s'ochtends
De AH hier prijst het brood alleen doordeweeks op ma, di en wo na 18.00 af. Als je dan de 2 broden voor 1,50 neemt met sticker dan betaal je nog maar 82 cent. Dus 41 cent per brood. Namelijk kost 1 brood normaal 99 cent en daar gaat de 35% af. Dus 1 brood is dan 65 cent. 2 broden zijn dan 1,30 MAAR dan gaat de 48 cent korting er nog af wegens de (normaal) 2 voor 1,50 aktie. (Ingewikkelde formule, maar zo werkt de AH. De originele prijs gaat de 35% af en niet van de bonusprijs. Extra voordeel dus.)
Wij hebben zo´n fijne AH die het soms al bij 2 dagen voor datum afprijst. Dat zijn dan vaak de producten waar nog wat meer van ligt. Ik koop vers bijna niets meer voor de volle prijs. Brood heb ik eerlijk gezegd nooit op gelet, maar dat halen wij ook elders.
Hier heeft de plus om 5 uur soms al geen brood meer!! Kan ik zo kwaad om worden, terwijl de winkel om 9 uur sluit.. Heeft niks met korting te maken desnoods betaal ik de volle pond, maar er zijn ook mensen die werken en niet om 9 uur in de supermarkt kunnen staan.
Gelukkig is dat hier niet dat is echt niet fijn nee. En ach iedereen heeft toch zn 'eigen' supermarkt wat ie het fijnste vind. Heb het een tijdje bijgehouden en Plus is hier even duur als de Aldi (lidl hebben we niet) Maar zoals in GB dat alles steeds verder afgeprijsd wordt tegen de datum aan dat kennen we hier helaas niet. Ook beschadigde verpakkingen voor minder geld nooit gezien.
De winkels gaan ook steeds afgepaster verkopen. Dus als ze met 10 broden blijven zitten elke dag, gaan ze op een gegeven moment gewoon 10 minder verkopen en grijp je dus wel eens mis... Wij hadden dat vorig jaar heel erg met chocoladeletters. Koop die altijd op het laatste moment, met 50% korting... Maar vorig jaar was er gewoon niks meer te vinden!!
Dat heb ik ook gemerkt ja, omdat dat bij de Lidl hier vaak is doet mijn man vaak 's avonds geen boodschappen meer. Anders moet hij opnieuw terugkomen voor het brood. Er is hier trouwens pas een Jumbo geopend, ik ken deze winkel eigenlijk niet maar wat vinden jullie daarvan? Goedkoper dan bv. de AH? En hebben ze ook zo'n "budgetmerk"?
Ik kom er niet zo vaak... Ze hebben wel een enorm groot asortiment vega vergeleken met andere winkels... Maarja, daar moet je dan maar net van houden Ik word daar altijd heel hebberig van en kom dan met voldoende vega-voer voor 2 weken terug thuis Of ze ook een budgetlijn hebben weet ik niet...
Ik bedoel geen eigen merk maar meer iets dat je kan vergelijken met Euroshopper van AH (heet nu AH Basic dacht ik). Bolkje, als ik vegetarisch eet is dat eigenlijk nooit met nepvlees. Meer met dingen als ei, peulvruchten of noten. Maar wel handig natuurlijk als je van die vleesvervangers houdt.
Wij vervangen het ook niet altijd met vales enzo, hoor Meestal idd met noten, eieren en bonen... Maar soms vind ik het wel lekker, bijvoorbeeld bij een ouderwets prakkie