Ik doe inderdaad boodschappen bij Plus en besteed gemiddeld 60/70 euro per week voor 2 personen een 1 kind. Inclusief luiers en verzorgingsartikelen. Toen we met zn tweetjes waren was het gemiddeld 50 euro per week. Heb nu bijvoorbeeld 2x wasverzachter, groot pak toiletpapier omdat het in de aanbieding was. Heb nog genoeg staan maar als dat op is is het niet in de aanbieding. Dus dat is al 7 euro die eigenlijk niet nodig was maar wel in de aanbieding snap je? Daarom ga ik altijd uit van een gemiddelde. De zomer is wel altijd een dure tijd vind ik. Brood wat ik normaal heb was op dus was daarvoor nu 50 cent meer kwijt. eieren waren op dus ook 35 cent duurder. En doordat we nu veel bbq eten en ijsjes met dit weer, je drinkt veel meer ben je ook wat meer geld kwijt als normaal. Plus heeft ook het oke merk tegenwoordig. Is net zo goedkoop of soms goedkoper als euroshopper van de ah.
Nou ik niet hoor... Kraanwater kost volgens mij 1 euro per 1000 liter? Zoveel drink ik ook weer niet ; ) Dankje voor de tip trouwens, ben wel benieuwd naar dat 'oke' merk... Er is hier pas een nieuwe Plus gekomen.
haha hier moest ik dus ook wel om lachen Oja met dit weer eten we minder dus bij ons zijn deze dagen goedkoper.
De dingen die wij eten vind ik juist nu lekker goedkoop. Zoals mango's, aardbeien, peulen, broccoli, courgette, aubergine. omdat wij veel Turkse en Aziatische maaltijden koken zijn de ingrediënten juist nu goedkoper. Ook veel meer variatie in de keuken..heerlijk. vandaag mihoen gegeten met goudmakreel, komkommer, verse munt, verse koriander en ijsbergsla. Als dressing zelfgemaakte vietnamese vissaus (nuoc nam). Morgen pittige spaghetti in verse tomatensaus, verse platte peterselie en gerookte makreelstukken. Alleen maar 2 hele gerookte makrelen en bosje verse platte peterselie gekocht. Rest had ik al.
@drinken/bbq Door de reflux deed ik altijd pitmeel in het drinken van mn dochter. Omdat het anders echt heel vies smaakt. Nu lust ze dus geen water. Heb nu aanmaak van een of ander merk zonder zoet kleur en smaakstoffen enzo. @sultana rozijnen Dat wist ik dus niet. Zat bij iede doosje echt te zoeken naar sultana koek stukjes haha. Vorige week hebben we drie keer sla gegeten dus verder geen boodshappen gedaan. Van mn oom gekregen uit de tuin. Was me een megakrop
Hier ook. Vooral dan qua groenten, fruit van het seizoen vind ik altijd wel lekker (bv sinaasappels in de winter). Maar ik moet zeggen dat ik sowieso niet zo'n fruit-eetster ben... Doe het natuurlijk wel, omdat het 'moet' maar ik houd meer van groenten dan van fruit.
Ik weet nog niet wat we gaan eten vanavond. Door de warmte en weinig slapen voel ik me superbrak en dan word het heel verleidelijk om iets van kant en klare salade te kopen. Maar dat vind ik wel weer zonde van het geld
Wij eten vanavond slastamp aardappels koken Gesneden sla, gekookt eitje en augurkjes erdoor stampen met een beetje mayonaise en dat water uit de augurken om het smeuig te maken. eventueel komkommer en appel etc erbij.
Hier vanavond een broodje 'prut' gehakt met daardoor peper en zout. blikje tomatensaus, worchestersaus, mosterd en ketchup Bolletjes smeren met mayo erop en dan het gehakt prutje erop. Doe er iets van sla bij, heerlijk makkelijk
Hier eten we vandaag spelt pasta. Ben er nog niet helemaal uit of ik een vegetarische versie maak of eentje met tonijn. Sowieso ook een rauwkost salade erbij.
En hier wordt het Tunesische kippensoep (met een bepaald soort granen erdoor, parelgierst heet het volgens mij in het Nederlands) met afbakbroodjes erbij. Die besmeer ik met een beetje pesto, dan gaat er kaas en plakjes tomaat over en in de oven tot ze gaar zijn. Heb je een soort makkelijke minipizzaatjes : )
bloemkool is ook maar 97 ct bij de AH, ik heb die nu opstaan, met saucijzen van de lidl en gekookte aardappelen. Niet echt eten voor nu, maar af en toe wil ik toch wel weer eens hollandse kost eten
Hier ook bloemkool vandaag (was 59 cent bij c1000 deze week)! Plus aardappels, vegasnitzel en sausje. Wij hoeven niet structureel op dubbeltjes te letten, maar soms heb je zo'n week dat dat moet. Dan eten we meestal pasta. De ervaring wijst uit dat dat voor ons het goedkoopst is.
Stond laatst nog in het AD, dat aardappels tot wel 10 keer zo duur zijn als pasta! Dus wij eten ook vaak pasta als we even goedkoop moeten doen... Maar dat vind ik geen straf; ik hou sowieso niet zo van aardappels
Wij hebben gisteren ook weer eens bloemkool, aardappels met sausje en vissticks gegeten. Op verzoek van mijn man, ik vond het eigenlijk veel te zwaar voor met dit weer.
Idd Bolkje, aardappels zijn echt ontzettend duur, als je een beetje goede wil. De wat goedkopere zitten vol met rotte plekken waardoor je ongeveer de helft moet weggooien. Ik houd ook niet van aardappels om ze dagelijks te eten maar af en toe is wel lekker. Bv. aardappelwegdes uit de oven, is erg lekker.
Hoezo aardappelen duur? Hier kosten die bij Aldi voor 5 kilo iets van een 2 euro. Pasta is dan weer 0.40 euro per zak van een halve kilo (voor 5 kilo zou ik dus op 4 euro komen). Hier afwisseling en een keer of 2 à 3 per week aardappelen op 't menu. De rest pasta, rijst, eiernoedels (mie), ebly (granen), stokbrood, ... Vandaag is 't koude pasta met tomaat, komkommer en hespeblokjes. Morgen zijn 't gekookte aardappelen met boontjes (diepvries) en kippeworst (ook diepvries) Donderdag waarschijnlijk aardappelen (gekookt of gebakken) met courgette (vers) en zalmfilet (diepvries) Wij winkelen vooral bij Aldi en bij Spar. Per maaltijd gaat er hier 1 pak pasta of iets van een 7 à 800 gram aardappelen door. Aardappelen worden hier soms ook wel gebakken, of er wordt puree van gemaakt. Of een enkele keer in de zomer laat ik ze afkoelen en kruiden en mayonaise erbij ... 5 keer per week gekookte aardappelen zegt mij namelijk ook niks.
Hier eten wij helemaal niet zoveel aardappelen. Eerder zilvervliesrijst, quinoa, volkoren- of spelt pasta, couscous, gierst of boekweit noodles. Maar aardappelen zijn inderdaad duur op het moment. De bloemkool is t&m vandaag maar 0.60 eurocent bij de c1000, dus deze hebben we ook even gescoord. We konden deze week weer boodschappen doen dus daar gisteren gretig gebruik van gemaakt (lijstje en menu volgen). De pasta vandaag is een vegetarische variant geworden en eigenlijk een probeersel maar hij was echt onwijs lekker dus zal straks het recept op me blog plaatsen.
Bloemkool deze week bij de plus 49 cent. Aardappels zijn 5,99 per vijf kilo! De goedkope gooi je idd de helft van weg en vervolgens schil je daar de helft weer van weg want het zijn allemaal van die minidingen. Net geen krieltjes zegmaar.