hier nog 120 euro voor 2,5 week. ga vanaf deze week dus weer zelf boodschappen doen want mn man is iedere keer te veel kwijt. vorige week 110euro!!!! hij koopt veel te veel snoep en luxe dingen. vanavond eten we; aardappels met snijbonen en zalmspies. woensdag; gebakken aardappels met wortels en spareribs. donderdag; aardappelpuree met erwtjes/wortels en tilapiafilet. vrijdag; zelf gebakken frietjes en frikandellen. vrijdag dus weer boodschappen doen. denk dat ik veel van de aanbieding ga halen qua groente en ga kijken voor kortingsstickers op t vlees. vraagje; ik heb een zakje voorgekookte aardappeltjes van de ah ingevroren maar hoe maak ik die nu klaar? gewoon bevroren de pan in? of eerst ontdooien?
Vandaag was het weer Discount Dinsdag bij de C1000, dus even wat ingeslagen. Scheelt toch 25% over de totale boodschappen (als je alleen het basis merk neemt)
Inderdaad heel jammer, de C1000 is hier sinds kort weg. Is nu een Plus voor in de plaats gekomen. Ze hadden vaak goede aanbiedingen (én hun pure chocoladepasta van eigen merk was zo lekker, haha...).
Hier is de c1000 ook weg. Vind erg jammer want de basis koffie was erg lekker en koste ook erg weinig. Maar ja voor de rest blijf ik nog steeds trouw aan de plus en het OK merk van hun. Lidl is helaas te ver weg. Aldi wordt steeds duurder en emte en mcd zijn zowieso al duur. Bevroren aardappeltjes laat ik altijd ontdooien en dan even droogdeppen. Wij doen ze namelijk altijd in de frituur en dan heb je een probleempje als je het er zo indoet
Hier wel een c1000 maar heb er ook nog nooit van gehoord .. Ik heb nog geen idee ik ga koken vandaag manlief heeft de oudste zoon mee genomen naar zijn werk en wil eigenlijk wat speciaals met de middelste doen maar moet wel low budget zijn...
Hmm die Discount Dinsdag schijnt dus ook alleen maar de C1000 in Groningen te doen. Is dus een lokale actie (waar ik wel blij mee ben)
Leuk, zo'n lokale actie! Bij de c1000 is de spitskool in de aanbieding. 0.99 cent. Hier waren ze echt supergroot. Had er eentje van 1,4 kg. Kunnen we dus minstens 2x van eten. Zal later even de rest van het lijstje posten.
Ik ga komende maand alles zelf maken: sausjes, groentenpakketten voor door de nasi, enz. Niks meer kant en klaar kopen! Ben benieuwd hoeveel dat bespaart (of niet!) Iemand zin om mee te doen, om elkaar een beetje gemotiveerd te houden?? Die spitskool ga ik bijvoorbeeld ook kopen; maak ik dan voor de helft nasi-groente van en voor de andere helft roerbak ik het
ik kan je nu al zeggen dat alles zelf maken beterkoop is dan kant en klaar ik maak nooit kant en klaar dingen,ik maak alles zelf
Leuk, Elena Ik zit al direct met mijn eerste ding: kwam erachter dat de shampoo op is. Moet nog ff bedenken of ik dat ook zelf kan maken, of niet... O, heb al gelijk wat gevonden op Plazilla: Zelf shampoo maken! Hoeveel chemicaliën smeer jij op je hoofd? - Plazilla.com
Ik heb gister net een grote pan pastasaus gemaakt. Zoiets maak ik eigenlijk elke maand/6 weken wel een keer. Recept heb ik hier ergens gepost...hier nogmaals: Ik heb vandaag een grote pot vega pastasaus gekookt (waren zo'n 12 porties à 250 à 300 gram) Nodig: 1 uitje 6 tenen knoflook Winterpeen Courgette 2 paprika's (of wat je dan ook lekker vind of nog hebt liggen in de groentela, doe ook wel eens prei, rode ui, restje bloemkool of broccoli) 2 blikken tomatenblokjes 3 of 4 pakken gezeefde tomaten (ligt eraan hoe gevuld je de saus maakt) 2 blikjes tomatenpuree Italiaanse kruiden, sambal en azijn/citroensap Bereiding: Snijd de groente klein Fruit de ui en knoflook ik een koekenpan in wat olie (en evt. Gehakt erbij rullen voor de niet vega variant). Doe in een grote pan de tomatenpuree en roer dat goed door tot het zurige eraf is Als de ui/knoflook goed is doe je het bij de puree in de pan Doe de tomatenblokjes en gezeefde tomaten erbij, even doorroeren Doe de rest van de groente erbij Voeg sambal, kruiden, azijn/citroensap en zout toe naar smaak Laat een paar uur zachtjes op staan zodat de groentes wat zachter worden De saus kan je gebruiken gewoon door de pasta, maar ook als saus voor in een Italiaanse ovenschotel (laag saus en dan een laag aardappels, aardappelpuree of pasta erover met geraspte kaas) of voor de lasagne. Je zou ook een deel van de saus kunnen aanmaken met wat gekookt water en een bouillonblokje en dan heb je soep
Ik maak al ontzettend veel zelf (inclusief wasmiddel). Maar ik moet bekennen dat wanneer ik 7 a 8 dagen heb gewerkt of wanneer ik heel erg laat thuis ben dat ik dan best weleens naar die pot biologische pastasaus grijp. Ook maak ik zelf geen shampoo, handzeep of allesreiniger. Groenten en fruit snijdt ik wel allemaal zelf.
Ja, dat heb ik dus ook... Als ik geen tijd heb is zo'n zakje met kruiden over een zooi voorgesneden groentes gooien wel heel makkelijk
Leuk zeg Bolkje, ik gebruik eigenlijk ook nooit kant en klare sausjes enzo. Al jaren niet, en als ik nu eens iets uit een pakje proef (bv. bij iemand anders), tsja dan smaakt het echt... Anders. Ik vind zelfgemaakte dingen altijd veel lekkerder. Heb ook eens zo'n pakje bobotie mix ofzo van een vriendin gekregen en ik maakte het toen maar omdat het anders ook steeds in de kast hier stond maar vond het gewoon smerig. Was volgens mij gewoon kerriepoeder met zetmeel ofzo, waar je vervolgens nog aaaallemaal dingen aan moest toevoegen. Als je ook kijkt hoeveel zout er in de meeste kruidenmixen zitten; in sommige wel 70%! Dus eigenlijk betaal je gewoon voor wat zout. Voorgesneden groenten gebruik ik haast nooit, alleen soepgroenten (al is dat niet om soep mee te maken) maar dat komt omdat daar veel selderij in zit en de selderij bij de Turkse winkel hier vaak uitverkocht is.
Wist je dat gewoon blikken gepelde tomaten vaak veel goedkoper zijn? En dat is i.p hetzelfde als tomatenblokjes, alleen dan moet je het nog even in stukjes snijden (1 a 2 minuten werk). Bij de Lidl kosten tomatenblokjes zelfs het dubbele dacht ik vergeleken met de gewone gepelde tomaten! Ik heb dus vaak ook gewoon blikken gepelde tomaten in huis, idd lekker om pizza- en pastasaus en dergelijke mee te maken.