Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik gebruik daar altijd diepvriesbakjes voor, die je bij de ah (bijvoorbeeld) kan halen. Die kan je onbeperkt hergebruiken, dus da's handig! Maar als je het helemaal goedkoop wilt doen, bewaar je bakken van schepijs enzo (gesteld dat je dat wel eens eet). Dan heb je gratis diepvriesbakken :D

2. minon

minon Niet meer actief

Heb hier hersluitbare diepvrieszakken. 60 cent voor 25 zakken. Past met gemak 500 gram in, spoel ze om en gebruik ze weer opnieuw. Hebben het formaat van de kant enmklare groente zakken in de winkel.

Ik maak mn pastasaus altijd zo:
    Paprika en twee uien wokken met schepje sambal en een teentje/schepje knoflook.
    500 gram gehakt erbij rullen met italiaans kruiden
    4 kleine/2grote potjes tomatenpurree verwarmen tot zure lucht weg is
    pakje gezeefde tomaten en blikje tomatenblokjes erbij en water om het dunner te maken
    paprika,ui en gehakt erin. Op smaak brengen met sambal(3 schepjes) knoflook (2 schepjes), italiaanse kruiden, chilipeper, mexicaanse kruiden en peterselie. drie kwartier laten pruttelen. Wij eten er met vier personen vier keer van.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Dat doe ik ook, met bakjes van de margarine of kwark bv. Maar heb laatst ook maar een paar ietwat grotere diepvriesbakjes gekocht (ik ben van plan om de komende weken steeds dubbel te koken en dat vervolgens in de vriezen, voor tijdens mijn kraamperiode). IJs eten we eigenlijk nooit.

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ja bakjes van schepijs heb ik ook als diepvriesbakjes in gebruik. altijd fijn om bv restjes van spaghetti/macaroni in te vriezen.

net boodschappen gehaald bij de emte;

2xcola ok merk
    1x sinas ok merk
    1x sprite ok merk
    2x halfvolle melk
    1x drinkyoghurt
    1x vanille vla
    2x pizza hawaii
    1x schouderham
    1x boterhamworst
    1x champignonsoep
    1x saus carbonara
    4 mineolas
    4 appels
    4 kiwis
    5bananen
    1bakje pitloze druiven
    1 prei
    1bos wortels
    1 pot appelmoes
    1x blinde vinken 25% korting
    2x kip krokant schnitzels 25% korting
    1x kipfilet 25%
    1x margarine
    1x komkommer
    1x smeerkaas
    1x koekjes
    1x ontbijtkoek.

totaal 42.96euro. das heel wat beter als mn man die over de 100euro zit de laatste tijd.

vanavond; uit de voorraad, kipkerrie met rijst
    morgen ; bbq bij familie
    zondag; bbq bij vrienden, wij nemen vlees mee, maar dat is uit voorraad vriezer.
    maandag; kipfilet met prei en aardappels
    dinsdag; blinde vinken met wortels en gebakken aardappels
    woensdag; kip krokant schnitzels met aardappelpuree en spinazie
    donderdag; champignonsoep met brood en vanille vla na.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb overigens wel veel lege emmertjes van Turkse yoghurt, maar die gebruik ik ook gewoon om dingen als suiker, rijst en linzen e.d. in te bewaren.

6. minon

minon Niet meer actief

Of van die stracitella yoghurt emmertjes

7. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, is best handig. Ik gebruik ze echt voor van alles haha, zelfs voor het afwassopje. Mijn moeder deed dat vroeger met mayonaise-emmertjes, maar ik gebruik (gelukkig) ook weer niet zoooveel mayonaise en de mayonaise die ik kook zit gewoon in kleinere plastic of glazen potten.

Over glazen potten gesproken, ben nu mijn jampotjes e.d. aan het opsparen want ik wil t.z.t toch eens met wecken gaan beginnen.

8. minon

minon Niet meer actief

Jah en zelf jam maken van goedkoop fruit. 1kg fruit en 1kg geleisuiker was het geloof ik. Hier in de betuwe kun je kersen etc gratis krijgen. Dat zijn dan kersen met bruine plekjes of van die zachte stootplekjes, ontpitten en jam maken. Zelfde geld voor aardbeien enzo krijg je ook zo mee.

Potjes van wortels of doperwten enzo worden hier bewaard voor jam/pastasaus etc.
    Die mayonaise emmertjes gebruikt mijn moeder altijd voor rabarber en apelmoes. Ik gebruik ze om frituurolie in te doen haha. Teruggieten in de fles gaat niet. Veel te kleine opening.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ik weet niet of jam maken zo goedkoop is, we hebben geen moestuin (wel een mogelijkheid toe om deze gratis te krijgen maar lijkt me niet zo verstandig met mijn hooikoorts) en in de aanbieding, op de markt of zelfs bij boeren is het ook niet meer zo goedkoop. Ik dacht ook meer aan dingen als pastasaus wecken.

Doperwten eet ik trouwens alleen uit de diepvries (vers ben ik ze nog nooit tegengekomen in Nederland, behalve dan minizakjes bij de AH die niet te betalen zijn), die uit potjes vind ik niet te eten!

10. minon

minon Niet meer actief

Als je het fruit gratis krijgt is het wel goedkoop. Dan kun je er ook sap van maken voor in yoghurt of over griesmeelpudding. Krijg er trek van haha. Verse doperwten hebben ze hier af en toe bij de groenteboer. Zo heerlijk moet je ze zelf doppen nog. Potjes vind ik op zich wel te doen maar dan wel een flinke tijd na de verse haha.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Helaas ken ik niet zo'n gulle gever haha.

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Zo, hier ook alwe een tijdje niet geweest. Wij gaan deze week eens even de vriezer wat leger maken :) dus heb daar mn menu op aangepast.

Zondag; mosselen met (gratis) frietjes erbij (over van deze week)

Maandag; bloemkoolschotel
    Alleen nog gehakt,aardappelen en kruiden halen

Dinsdag;zalmfilet met basilicumsaus en pasta.
    Alleen slagroom en sjalotjes halen

Woensdag; rijst paksoi en spek
    Alles halen

Donderdag; aardappellen boontjes en vlees
    Vriezer

Vrijdag; ml alleen thuis, eet pizza uit de vriezer

Zaterdag gaan we een weekendje weg en daar zit eten bij!

Ik moet wel nog brood en drinken bijvullen maar hoop dus niet al teveel te hoeven uitgeven. Zal straks even mn lijstje posten.

Inspiratie trouwens opgedaan van pinterest :)

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Zojuist bij de groenteboer geweest. Ze gaan vandaag dicht voor drie weken ivm vakantie en ik was nogal laat na me werkdag maar daardoor heb ik wel een flinke hoeveelheid verse groenten en fruit voor maar 15.70 euro :D

Voor de 15.70 had ik

Bio ontbijtkoek
    Bio dessertrijst
    1 kg aardbeien
    1 ananas
    2 mango's
    1 grote galiameloen
    4 paprika's
    2 aubergines
    1 komkommer
    4 stuks prei
    1 kg bananen
    1 krop sla
    1 bos peen

Ik ga proberen dat het hierbij blijft deze week. Heb in principe voldoende in huis.

Ons menu deze week:

Zat: manlief en ik halen wat ivm bevallingsdienst van mij en we zijn lekker met zijn tweeën (de kosten hiervan vallen niet onder t boodschappen budget maar vrije tijd)
    Zon: salade met aardbei, mango en geroosterde kikkererwten met een kaneeldressing, met zelfgemaakt maisbrood.
    Ma: gegrilde honing worteltjes, zelfgemaakte aardappeltoefjes, stukje vegavlees uit de vriezer
    Di: pittige Afrikaanse pindasoep uit de slowcooker, rauwkost, zelfgebakken brood en zilvervliesrijst
    Woe: volkoren pasta met linzen 'gehakt'balletjes, zelfgemaakte tomatensaus en gegrilde aubergine
    Do: aardappel prei frittata
    Vrij: left over dag.

Zuivel eten of drinken we bijna niet met dit weer, thee, bio limonade en kokoswater heb ik nog voldoende op voorraad, eveneens wat appels en passievruchten.

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Mijn lijstje van de ah, meeste is euroshoppermerk;

2 Multivit € 0,89
    2 lime light €0,99
    Croma €1,62
    Bananen €1
    2 Tomatenpuree €0,07 voorraad
    Slagroom €0,89
    Lasagnebladen €1,05
    Geraspte kaas €1,29
    Rundergehakt €2,89
    Spagetti €0,58 voorraad
    2 Tomatenblokjes €0,35 voorraad
    Mix bloemkoolschotel €1,26
    Rijst €0'99 voorraad
    Sjalotten €1,39
    Aardappelen €1,99
    10 eieren €1,35
    2 Afbakbroodjes €0,39

Totaal; €22,18

Paksoi en spek hadden ze niet, inplaats daarvan kap ik boontjes en kip uit de vriezer ;)

15. minon

minon Niet meer actief

Weekboodschappen zijn weer binnen op wat vers fruit na.
    Bij de plus:
    Runderstooflappen 5,30
    Rundergehakt 5,98
    Bloemkool 1,29
    Paprika 0,99
    Aardbeien 2,69
    Bananen Fairtrade 2,44
    Suikerbrood 2,00
    2x rondwit 2,18
    10 eieren 1,35
    boter 1,10
    Bak boter 1,28
    Halfvolle melk 0,69
    2x koffie 1,70
    Macaroni 0,29
    Tomatenblokjes 0,39
    Knorr roti (voorraad) 4,72
    Kidneybonen 0,89
    Kidneybonen in saus 0,91
    Lunchworst 1,80
    Heartbreakers 0,95
    Nibb-it 0,93
    Coctailnoten 0,69
    pindas 0,39
    japanse mix 1,38
    thaise mix 1,29
    8 granen ontbijt 1,46
    dubbelfriss 4x 1,06
    3x hertog jan 1,77
    3x statiegeld 0,30
    3x cola 1,17
    3x statiegeld 0,75
    mr muscle keuken 2,03
    2x schouderham 2,72

Totaal 57,97

Runderstooflappen 50% korting -2,65
    Suikerbrood 50% korting -1,00
    Actie Rundergehakt -1,40
    Actie Bloemkool -0,30
    Actie Aardbeien -0,90
    Actie Bananen -1,23
    Statiegeld -0,60
    Actie vleeswaren -0,68
    Actie brood -0,55
    Actie dubbelfriss -1,25
    Actie mr muscle -1,02
    Actie Knorr -2,36

Totaal 44,89

Bij de etos 3 pakken pampers van merk pampers maat 4.
    Normaal 33,57 nu in de actie 22,38. Lekker in het leven bon dus 12,38 voor 102 luiers.

Weekmenu:
    Zaterdag bbq uit de vriezer
    Zondag ratjetoe uit de vriezer
    Maandag lasagne
    Dinsdag en woensdag werken dus waarschijnlijk macaroni en pizza
    Donderdag bloemkool
    Vrijdag wraps

16. Wij eten vanavond in elk geval pasta... Ik had dit weekend een gerecht klaargemaakt waar verse bascilicum doorheen moest, dus heb nu nog wat blaadjes over... Die kunnen dan weer mooi door die saus heen :)

De rest van de week weet ik nog niet. Ik zag dat ze peentjes in de aanbieding hebben bij AH, dus denk dat ik die sowieso ga halen, met aardappelpurree en vis :)

17. Islah

Islah Niet meer actief

Gisteren heeft een lieve vriendin voor ons gekookt, het was echt heerlijk. Vis in soort van tomatensaus (moest ik nog wel zelf in de oven doen, daar had ze geen tijd meer voor haha), Turkse soep en rijstsalade. (Ja Bolkje, blijkbaar zijn er dus echt veel mensen die denken dat ik niet kan/wil koken met dit weer haha : )) Dag daarvoor ook al eten gekregen van iemand anders maar voor vandaag moet ik weer zelf gaan koken, anders verrotten mijn groenten ook nog eens.

Komende week wordt wel een dure week, ga dus ook niet echt erg op de uitgeven letten. Ga een aantal koekjes/cakes bakken en nog wat cadeautjes kopen voor mijn dochter (suikerfeest).
    Heb wel bewust maar één soort koekjes met noten gepland, want die zijn erg duur. En kokos groots bij een toko gekocht, van die kilopakken. Zijn veel goedkoper dan bij de supermarkt.

18. Ik wou dat ik zo verwend werd, Islah :D Hier moet ik gewoon elke dag zelf koken :( ;)

19. 25012010

25012010 Niet meer actief

ik moet ook helaas zelf voor ons eten zorgen :( wat zal dat fijn zijn 1x of 2x per week bij je ouders of schoonouders kunnen mee eten...maar dat geld voor alles maar zo leer je wel snel volwassen worden al zeg ik zelf:) merk wel dat ik van thuis uit niks geleerd heb zo als zuiniger met boodschapjes en huishouden maar komt ooit wel goed hihih zo wij eten vanavond ook pasta...(me man wou voor zijn verjaardag Wortel stampot) dat krijg hij ook meestal met zijn verjaardag als het weer wat minder warm is maar helaas woensdag krijg hij zijn potje wortelstamp pot...(BRRRRRRRRRRR voor mij lekker rauwe wortels) dan eet me man en dochter stampot in hartje zomer...hihihihi

20. Islah

Islah Niet meer actief

Haha, nou he... Ik ga denk ik ook wel echt zeggen dat het nu niet meer hoeft. Schaam me er gewoon voor als ze nog meer eten brengen haha. Maar ik denk dat het eerder komt doordat ik laatst zo'n erge longontsteking had en daardoor een aantal dagen helemaal niks kon. Gelukkig gaat het nu wel iets beter hoor.

Wel grappig, mijn man is vandaag (nu) gaan koken samen met een vriend. Mijn man kan absoluut niet koken, dus vraag me wel af hoe dat dan in z'n werk gaat. XD

25012010 dat mis ik ook wel hoor, mijn schoonouders wonen in het buitenland en mijn ouders hebben het eigenlijk ook veel te druk hiervoor. Misschien gebeurt dat 3x per jaar ofzo (of 6 x dan, want mijn ouders zijn gescheiden). En we gaan dan wel ongeveer 3 weken per jaar op vakantie naar mijn schoonouders, dus dan eten we daar wel dagelijks natuurlijk.
    Lekker trouwens haha, wortelstamppot. Ik eet best veel 'winter-eten' nu hoor, vinden mensen best raar trouwens.

Deel Deze Pagina