Pffh, vanmorgen in het kader van 'alles zelf maken' koekjes gebakken. De hele keuken is smerig!! En dat voor 12 koekjes. Geen groot succes, dus
Haha! Ik ben ook een ramp met koekjes. Tenzij het koekjes zijn die je na het bakken nog in stukken moet snijden, zoals plaatkoek dus... Heb laatst wel zandkoekjes gemaakt met mijn dochter, omdat ze het zo graag wilde. Maar 't is niet echt iets voor mij.
Wij hebben eergisteren spritzen gemaakt omg wat lekker! Heeft 2 dagen geduurd toen waren ze op Waren 30 koekjes geloof ik
Gisteren bloemkool gedaan met een maizena sasuje erbij. Met pittige gehaktballetjes. Heb er echt vanalles ingemikt. Sambal knoflook, chilipeper, paprikapoeder, ketjap en ketjapmarinade, bbq kruiden, gehaktkruiden, kipkruiden, mexicaanse kruiden en italiaanse kruiden. Was erug lekker haha. Vandaag de sambalboontjes maken. Doe je er ook nog vlees bij?
Ik heb ze gemaakt de sambalboontjes. Erg lekker! Wel voordat de sambal erin ging de aardappeltjes en bonen voor M. Eruit gehaald dat was maar goed ook haha. Wel pittig.
Vandaag boodschappen gedaan. Uiteindelijk alleen wat drinken en ander spul voor mijn werk gekocht om mee te nemen. Suikerklontjes 16x Cola in blik 2x Koffiemelkpoeder 4x crystal clear Totaal iets meer dan 10 euro. De rest hadden we nog.
Morgen gaan we kijken of bossers vlees wat is. :::BOSSERS VLEES::: Voorbeeldje van prijzen: Biefstuk voor 6,98 kilo (aanbieding) maar normaal daar ca 9 euro. Rundergehakt 3,39 per kilo Ben heel benieuwd wat de smaak is ervan. Staat mij bij dat iemand hier er ook heen ging?
Benodigdheden: kipfilet bloemkool krieltjes (of aardappels) kerriesaus (pakje of zakje of zelf maken) oke neem een (of 2) kipfiletjes, beetje peper beetje zout erover en in stukjes snijden Snij een ui in ringen, snij de bloemkool in kleine roosjes en blancheer deze kort. Bak de krieltjes(of aardappels) tot ze bijna gaar zijn, doe dan de bloemkool en de ui erbij Bak in een losse pan de kipfilet en voeg deze toe aan het groentenmengsel. maak de kerriesaus en giet deze over het bloemkool/kip mengsel eet smakelijk
Aldi kaiserbroodjes 0,59 kaiserbroodjessesam 0,59 triangelmeergranen 0,79 triangelmeergranen 0,79 croissant 0,69 kaas jong 3,70 fruitbiscuits 1,29 yoghurt biscuits 1,09 totaal: 8,87 C1000 basis lemon 0,39 basis orange 0,39 3x basis cola 1,17 statiegeld 1,25 2x basis kwark 1,32 basis halvarine 0,54 2x halvolle melk 1,18 2x basis vruchtenyoghurt 1,78 basis koekjes 0,49 basis frise koek 0,46 basis ontbijkoek 0,44 basis speculaas 0,89 yoghurt drankt 0,92 kipfilrt 3,67 flesjes water 1,24 flesje water 0,31 basis eieren 2,02 basis fusilli 0,79 aardappel 2,99 eieren 0,65 basis shoarmabroodjes 0,78 rundvleessalade 1,69 basia schouderham 0,72 3xbasis satesaus 2,25 2x zaanse mayo 1,88 basis cake 0,94 appels 1,91 basis hagelslag 1,32 basis diepvries zakjes 0,28 basis kipfilet 1,24 bananen 0,71 totaal: 36,58 totaal: 45,45 Zondag: BBQ bij vrienden Maandag: gk aardappelen, wortellen en verseworst Dinsdag: gk aardappelen, bnoontjes en kippenpoot Woensdag: gk aardappelen, rode kool en slavink donderdag: gb aardappelen, sla en vis vrijdag: macaroni zaterdag: gk aardappelen, spinazie en tartaar
Ik heb een mega courgette gekregen (lees echt 1kg) maar zoek nu een lekker budget recept erbij, suggesties?
Ik eet vanavond lekker bij mijn ouders. Verder: Dinsdag: Griekse komkommersalade Woensdag: nasi Op woensdag maak ik de rest van mijn weekmenu, omdat dan de c1000 folder er ook weer is
Courgettessoep met spekjes of zalm Ingrediënten 2 grote courgettes,2 runder bouillonblokjes, 3 lookteentjes en water naar eigen interpretatie + een doosje kruidenkaas(boursin of gelijkwaardig) Spekjes of zalm Voorbereiding Courgettes in stukken snijden, teentjes look fijn snijden. Spekjes bakken en vet af laten lekken of zalm in reepjes snijden Bereidingswijze Verwarm een klein beetje water stoof hierin de courgettestukken samen met de fijngesneden look voeg dan het bouillonblokje bij en laat warm worden tot de courgettes gaar zijn en voeg dan de kruidenkaas toe. Mix alles fijn met de staafmixer en breng naar smaak peper en zout toe. Als laats spekjes of zalm toevoegen Verdunnen wanneer je deze te dik vind met water.
ik doe ipv boursin de boursin cuisine erdoor , en ipv runderboullion de groente bouillion , smullen maar die soep !!!
Ik moet even de bonnetjes bij elkaar zoeken van de boodschappen deze week. Weet wel dat we ruim onder budget zijn gebleven. Ons menu deze week: Ma: Mexicaanse kip ovenschotel met volkoren wraps en salade Di: Hollandse ovenschotel a la @Nijntje (die met gehakt, doperwten/wortel en aardappelpuree maar dan met een extra eigen twist) Woe: Zoete aardappel en courgette frittata met gestoomde broccoli Don: Pannenkoeken met vers fruit toe Vrij: Eten we bij schoonouders Zat: Vegetarische rijsttafel Zon: Zijn we op een verjaardag van familie en eten ook daar.
Ben benieuwd wat je extra in de ovenschotel doet Hier alleen even wasmiddel gehaald 1+1 gratis. Verder niets. Weekmenu t/m eind augustus. In verband met de vakantie heb ik mn weekmenu al gemaakt. Veel gerechten waar ik blikjes bij nodig heb zodat ik eigenlijk alles al mee kan nemen behalve brood en fruit enzo. Supermarkten in de havens zijn zo duur. Zaterdag alle boodschappen hiervoor halen. Vandaag: roti Dinsdag pizza Woensdag macaroni Donderdag lasagne Vrijdag/zaterdag restjes uit de vriezer en koelkast leegeten Zondag (vakantie) chicken tonight Maandag wortels doperwten met een gehaktbal Dinsdag macaroni Woensdag chili con carne Donderdag idem Vrijdag ratjetoe Zaterdag spaghetti Zondag soep broodjes en restjes Maandag roti Dinsdag spaghetti Woensdag bbq Donderdag macaroni Beetje saai menu maar uit het kostenoogpunt dus. Heb een ieniemini koelkastje en in de vriezer past net een kipfiletje en een bakje gehakt dan houdt het wel op.