In de koeling bij de krieltjes e.d. Is wel maar 700 gram geloof ik. Dus eigenlijk is het nog veel duurder Wij kunnen er nu nog met 3 personen van eten. Als dat niet meer lukt gaat er wel een zakje diepvries bij om het aan te vullen.
sommigen hebben bij het weekmenu soep staan. is dat het enigste wat je dan eet? Of eet je daar brood bij of een toetje ofzo? anders is dat toch weinig?
Wij doen er vaak een kaasuiafbakbrood bij of gewone afbakbroodjes. De soep zelf is maaltijdsoep dus met twee bordjes zit je goed vol. Maaltijdsoep in de zin van: lekker veel gehaktballetjes, vermicelli, macaroni doen we erin als vermicelli, veel groente en zelf bouillon trekken.
Ja de pindakaas van de lidl, die zag ik ook in de aanbieding, is die lekker? Wij eten aktijd calve, smaakt het hetzelfde?? Want ik wou vandaag erheen maar ben ziek, anders ga ik morgen
Nee het is geen calve(denk ik). Wij hadden altijd AH-merk en ook die smaakt anders. Maar we konden prima wennen aan de smaak. Dus misschien gewoon een keer proberen?
Ik bedoel meer van smaakt het wel lekker net als calve , maar ik zie nu dat die potten bij lidl 1, 50 kost, ik heb net dus bij jumbo calve grote potten ook van 600 nogwat gram voor 2, 25 gekocht, 75 cent verschil dus nietzoveel vindik
Tsja ik vind het lekker smaken. Zo op 1 pot inderdaad niet een enorm verschil, maar op 4 potten scheelt het toch al 3 euro. Voor ons een lekkere besparing en we eten het toch. 't Is net wat je wilt en kunt betalen voor dingen.
toevallig heb ik zojuist Pindakaas van de AH euroshopper gekocht, ben benieuwd hoe die smaakt, hij kost 1,29 voor een pot van 600 gram edit: Hij is heerlijk!
Pindakaas heb ik hier alleen maar van Calvé, andere merken wil ik niet meer hebben (nadat we jumbo eigen merk hadden gehad, en dat gewoon zo droog was dat je het brood helemaal aan stukken trok, mét klonten pindakaas). Is die van de Lidl een beetje smeuig of niet? Qua soep: ook hier een grote pan soep met balletjes, groenten, vermicelli. Een goed vullende maaltijdsoep, brood doen we er vaak wel bij, maar is niet noodzakelijk. Afgelopen zondag een grote pan soep gemaakt: 6,87 totaal. Kruidenbuiltjes (0,86 voor 5, 2 gebruikt dus 0,34) Pakje mix voor groentensoep (Honig, 1,01) pakje mix voor vermicellisoep (honig, 0,99) 2 zakken soepgroenten (Lidl, à 0,73) pond HoH gehakt (Lild, 2,29) soepstengels (0,39) soepbolletjes naturel (0,39) Vermicelli had ik nog staan, gehaktkruiden idem. Hebben we 2 dagen van gegeten, had zelf stokbrood gebakken (dus bloem, gist, water, zout). Weekmenu hier: donderdag: mieschotel met kip en mango vrijdag: patat zaterdag: witlof met ham en kaas zondag: Chinese tomatensoep maandag: aardappelen, vlees, groente dinsdag: Taco's woensdag: bami Straks even naar de winkel om de laatste dingen te halen voor het eten voor morgen, vrijdagmiddag mag man boodschappen doen met de kinderen (krijgt vrijdag loon, ik moet vrijdag taart maken )
nee volgens mij heeft het met de ijsvorming te maken, of de ijsvorming komt juist doordat het rubber niet meer goed is? dan ga ik hem wel laten maken. Ik heb deze koelvriescombinatie zo`n 7 jaar geleden gekocht voor 300 euro en hij doet het verder nog prima
Ijsvorming kan idd door dat het rubber niet goed sluit (werk in een koeltechniekbedrijf) Ontdooi je vriezer helemaal en maak de ontluchting/waterafvoer schoon. Je rubber goed droog maken en insmeren met vaseline wordt hij weer soepel van en grote kans dat hij goed sluit. Zowieso dus een keer ontdooien. En als je je vriezer vaak gebruikt, deur lang open laat staan of lauwe dingen erin dus restjes eten etc krijg je zowieso sneller ijsvorming dan een vriezer die een keer per week open gaat.
@Nijntje dank je wel voor de informatie! handig dat je dat weet Ik zal hem morgenmiddag gaan ontdooien en dan insmeren met vaseline. Maar de waterafvoer, ik weet niet waar deze zit, of hebben niet alle vriezers die? Onze vriezer gaat elke dag ongeveer 2 keer open. Hij is afgelopen winter voor het laatst ontdooid/ schoongemaakt. Groetjes
Dan kan ie zeker wel weer een ontdooibeurtje gebruiken! De meeste wel. Heb je een inbouw? Dan loopt het vaak via dat tuitje door naar voren toe, dan kun je alleen het tuitje schoonmaken. Als ie los staat moet het water er ergens aan de achterkant uitkomen. Als je het zeker wil weten moet je in de handleiding kijken Er zit vaak een tuitje op de bodem tegen de achterwand. Met een pijpenragertje kun je die uitdoen of een doekje oprollen of iets. belangrijk is ook om te kijken waar je koelelementen zitten. Heb je een vriezer met koeling onder de schappen waar je lades op staan dus van die spiraaltjes moet je je lades minder vol doen. Als de producten tegen die spiraal aanliggen krijg je ook veel meer ijs. Bij koeling via de wanden gaat dit niet op. Koeling via de wanden heb je zowieso een stuk minder ijs als het goed is. Twee keer per dag open is niet extreem veel. Maar zoals ik al zei niet te lang open laten en als je restjes eten in wil vriezen eerst een paar uurtjes in de koelkast zetten dat het door en door koud is. Door het grote temperatuurverschil (bij kamertemp 20 graden, lauwwarm eten is al snel 30/40 graden en in de vriezer -18 dus bijna 40 tot 60 graden verschil) gaat dat wat je erin legt condenseren. Zet je hete kraan maar eens aan. Als jij douched op 40 graden hangt je badkamer ook vol stoom. Daar krijg je dus ijs van. Vanuit de koelkast is het dus tussen de 4 en de 7 graden. Scheelt dus een heel stuk in temperatuur.
Review: Samsung RL 40 UGVG Koel Vries Combinatie Dit is dan een of anders samsung koelkast maar kun je ongeveer zien waar het zit en hoe het eruit ziet haha. Voor een vriezer zelfde idee. Met ontdooien trouwens ook lades, vriezer echt alles ook goed droog maken.
zit aan de voorkant wel een tuitje, ik ben alvast begonnen want bij mij is het meestal dat van uitstel afstel komt jeej ik ben ook alweer klaar!
Dan zal die het zijn Bij mijn weten heeft een tuitje in de vriezer geen andere functie dan dooiwater haha.