Deze blog volg ik ook al een tijdje. En ze wil niet alleen rondkomen van 14 euro, maar ook nog eens veganistisch van dat bedrag! Vind het echt ontzettend knap van haar!!
14 euro klinkt erg weinig, maar op zich als je alleen voor je maaltijden zorgt 14 euro p.p. kan het bij ons ook wel uit gemiddeld genomen. Voor meer personen koken is altijd makkelijker volgens mij. Maar is toch 42 euro in de week.. Is wel te doen toch?
De pizza's waren vorige week bij de plus voor 1 euro niet deze week of bedoelde je dat ook? Net boodschapjen gedaan 41,37 was ik kwijt bij de plus. Kalkoenfilet 2,02 (50%kortingsticker) Sperziebonen 646 gram 1,28 Uien 2kg 1,79 Aardbeien 2,99 Pruimen 500 gram 1,97 Bananen 1,2kg 2,26 Krieltjes 0,99 Aardappelschijfjes 1,09 Kinderkwart 1,70 Croissants 2,55 Tijgerbrood 2x 1,29 Eieren 1,35 Hamburgers 12st 2,11 Vanille ijs 1 liter 0,59 Melk 0,69 Eierwafels 1,09 Custardcake 1,29 Pasta 1,49 Amcaroni 0,29 Mienestjes 1,29 Tomatenpuree 2x 0,46 Azijn 1,5 liter 0,48 Tomatensoep 0,99 Rundvleesbouilion 0,79 Deep ridged chili 1,29 Patatje joppie 1,11 Ketchup 0,86 Spruitjes 1,02 Breedbrood 1,85 2x cola 0,78 + 0,50 statiegeld Mentos 2x (1,43 en 1,25) Totaal 46,10 Statiegeld -0,50 Actie mentos -0,69 Actie chips -0,28 Actie aardappelschijfjes -0,40 Actie croissants - 1,55 Actie krieltjes -0,30 Actie bananen -0,77 Actie sperziebonen -0,52 Totaal 41,37 Weekmenu Vandaag soep met breekbrood en kalkoenfilet Dinsdag pizza (voorraad) Woensdag macaroni (voorraad) Donderdag roti Vrijdag lasagne
Ja ik bedoelde de pizza's van vorige week. Heb er 4 gekocht en 6 stokbroden bij de boni. Alles de vriezer in en klaar is kees. Hier lagen ze nu trouwens nog wel voor 1 euro (teveel ingekocht).
Ik wil volgende maand wat kant en klaar maaltijden zoals pizza enzo in gaan slaan, zodat ik na de bevalling even niet hoef te koken. Dus straks de aanbiedingen maar ff goed in de gaten houden
Dat wilde ik eerst ook gaan doen, maar ik moet het niet te ver van tevoren doen, want dan ben ik al zo snel geneigd om het er voor de bevalling alweer uit te halen omdat ik geen zin heb om te koken... Al zal dat met pizza's ook wel lastig zijn
Nou ik zei al tegen mijn man als ik 4 maaltijden heb is het op zich voldoende. Mijn man kan best krieltjes bakken en zaterdags eten we sowieso friet. En een pan soep is zo gemaakt. Hier zette de kraamverzorgster trouwens ook wel eten klaar hoor al was dat niet ideaal. Hele bloemkool in de pan enzo. Maar goed ik heb nog even tijd om erover na te denken
Ja, mijn man kan ook heerlijk koken, maar hij is vaak pas om 7 uur thuis, dus dat wordt wel lastig. Gelukkig heeft hij de week nadat de kraamzorg weg is vrij, dus dan kan hij lekker koken.... Al hoop ik dat ik het dan zelf ook wel weer een beetje kan overnemen.... Ik ben namelijk dol op koken
Oh dat is lastig ja. Mijn man werkt in onze woonplaats en kan vast wel een week regelen dat hij om 4 uur naar huis kan komen. Ik hoop eigenlijk voor de kerst te bevallen dan heeft hij bouwvak Maar goed we zien het wel. 't Is te hopen dat je snel weer kunt koken. Mij lukte het een tijdlang niet, maar goed manlief heeft netjes ingesprongen omdat het ook kan.
Mijn moeder zal ook vast wel willen helpen; zij woont op nog geen 5 minuten afstand, dus desnoods vraag ik haar of ze dubbele hoeveelheden wil koken en dat mijn man dat dan om 7 uur even ophaalt voor hij naar huis gaat... Vind het allemaal wel spannend hoe het zal gaan, maar er is altijd wel een oplossing, toch?
Is ook spannend. Ik vind het ook alweer spannend Handig dat je moeder zo dichtbij woont. Die kan dan evt. altijd bijspringen. En anders maar kant en klare maaltijden van de supermarkt.
het wordt tijd dat er weer rookworsten in de aanbieding komen, dan kan ik weer inslaan...... Vanavond maar even zuurkool met dure worst
Ik zat net toevallig aan te denken inderdaad. Ik heb altijd die van de emte geloof ik verse dan wel. Had ook wel weer zin in zuurkool hmmmm
Ik heb het laatst al een keer gegeten, maar toen met gehakt uit de oven. Nu doe ik het 'naast elkaar' zoals mijn dochter zegt, niet doorelkaar gehusseld. Mijn kinderen zijn er dol op en dan is het leuk koken. Ik zag nog een zak boerenkool in de vriezer van vorige winter, zou dit nog kunnen?
Ik maak altijd ovenschotel met zuurkool naturel. Aardappelen koken zuurkool erdoorheen en dan de helft invriezen en de andere helft in de ovenschaal. Los nog nooit gegeten. Met gehakt klinkt ook goed. Gewoon gehakt even rullen en erdoor heen mengen of doe je er nog iets anders bij? Wat betreft de boerenkool lijkt me wat lang ingevroren, maar je zou het kunnen proberen.
ik doe het gehakt rulbakken met spekjes erdoor dat op de bodem, dan zuurkool erop en dan aardappelpuree erop met daarover geraspte kaas. Ik neem ook altijd naturel zuurkool trouwens.