Lidl en Aldi hebben over het algemeen alleen hun eigen merken. AH, C1000 etc hebben een discount merk. (Euroshopper of AH basic) Die zijn goedkoper dan huismerk
Heeft iemand een lekker recept voor een simpel goedkoop rijstgerecht? Ben bezig met mijn boodschappenlijstje en wat te eten lijstje voor de komende dagen, maar ik heb niet veel meer te besteden
Rijst met ragout? Beetje losse groente erbij? Ragout beetje aanmaken met wat kruiden, ketjap en het smaakt nog lekker ook! en heel goedkoop!
rijst koken in pan bakken ui, paprika.. beetje kruiden zoals knoflook/peper/ zout oid erdoor.. Dan scheutje sojasaus erbij en de rijst erbij scheppen.. even doorscheppen en klaar
gehakt met blikje tomaten ( gezeefd of ontvelde) uitje, bruine bonen er door en dan met rijst? Wel even naar smaak kruiden..
Rijst met een potje chicken tonight en wat kip. Rijst met tomatenblokjes paprika en prei en (kidney)bonen en mais en eventueel gehakt. Lekker kruiden met komijn djinte kruiden. Zoek maar op de ah naar zwarte bonen chili met kip. Kip vervangen door gehakt Rijst erbij Kidneybonen in chilisaus ipv zwarte bonen
Dankje dames. Lekker! De zwarte bonen chili lijkt me echt super! En die met ragout ga ik ook proberen. Is nog weer wat goedkoper dan de zwarte bonenchili
zo hier maar weer heel zuinig aan gaan doen. peuterspeelzaal is erbij gekomen aan kosten vanaf deze maand en nu dus ook betalingsregeling met de zorgverzekeraar om het eigen risico van 2 jaar in 8 maanden te gaan betalen. pfff. blijft niet veel meer over maandelijks. volgende week gaan we een midweek naar center parcs, had voor 50% korting een huisje geboekt maar nu gaan we maar niet uit eten enzo. gewoon smiddags naar de bungalow om een boterham te eten en savonds maar gewoon koken. neem zelf gourmetstel mee en haal alvast hier in de supermarkt het vlees. vanavond; shoarma met pitabroodjes, dochter eet spaghetti van gister nog wat over is. morgen; eten bij s.ouders vrijdag; kipfilet met spinazie, gebakken eitje en aardappelpuree zaterdag; sauceijs met gebakken aardappels en rode bietjes zondag; zelf frietjes bakken met een snack erbij. dit alles heb ik nog in huis. en dan vanaf maandag in center parcs.
Nou, hier wordt het de rest van de maand ook nog eens extra opletten, krijg net een rekening binnen van de zorgverzkering: 250 eigen risico! En het ging nog om een oude rekening van 2012 ook, dus ook voor dit jaar kan er nog 200 eigen risico bijkomen. Blugh
Ja hier ook hoor. Mijn vriend en ik zijn beide werkloos. We hebben dus geen rooie cent meer. We moeten heeeeeeeeel zuinig aan doen
Ik weet niet wat er stond maar ben het met je eens: uwv is ontzettend zuur. Maar ben toch blij dat het er is, anders hadden wij hier thuis nu helemaal niks meer gekund, behalve werken voor de hypotheek (mijn man dan)
Bah, ik weet hoe het voelt. Ik was net zwanger van de eerste en toen raakten wij allebei onze baan kwijt. En ww is niet echt vetpot nee. Afgelopen april kreeg mijn man een contractverlenging voor 4 dagen. Nu is het afwachten: reorganisatie. 't Is wel heel zuur, maar mijn man is sinds 2008 al constant onzeker over werk. Dit is zijn 4e werkgever in die jaren. We hebben gelukkig veel gespaard, maar het blijft inderdaad zuinig zuinig zuinig. Al hebben we onze kinderwens er niet voor gelaten, de crisis gaat een keer over!
Overigens wisten we van niks. Ze hebben ook nooit aan ons veteld dat dit te wachten stond en kregen we ineens een acceptgiro of we binnen 14 dagen dat bedrag over konden maken. Alsof ik ergens zn groot bedrag zomaar op een rekening heb staan
Ja, daar zijn ze inderdaad goed in Kon je nog iets regelen van een betalingsregeling?? En @Saar: groot gelijk dat je de kinderwens er niet van af laat hangen! Wie weet duurt de crisis nog wel heel lang en dan kan je wel blijven wachten!!
Hallo, Een poosje niet meer meegeschreven maar nu de vakantie afgelopen is, wil ik toch weer meer op de uitgaven letten. En dan voornamelijk op de boodschappen. Hebben net de verjaardag van zoon achter de rug met de nodige hapjes en drankjes + een kinderfeestje. Er gaat dan altijd wat meer geld door dan in een gewone week. Laatste tijd heb wat potten hak pastagroenten gekocht bij de action. Zijn nog een jaar geldig. Voor ong. 90 cent heb je zo'n pot en zit meer dan 500gr groenten in. Ook hoef je er geen saus meer toe te voegen want dat zit er ook al in. 90 cent pastagroenten 10 cent macaroni/pasta 1,10 blikje boterhamworst van Kips 440gram Voor 2,10 een maaltijd voor 4 personen. Ook wil ik weer stoofperen in gaan maken. Manlief vindt dat eigenlijk lekkerder dan een stukje vlees. Nog even wachten en dan hoop ik dat voor een prikkie te kunnen inslaan. Misschien een beetje off-topic maar wel besparend. Ik zie hier een aantal zwangeren of al een kleintje hebben. Ik heb hier nog wat spul liggen als trappelzakken, hoezen voor over het matras, dekbed voor in de wandelwagen en een ledikant dekbed (mag vanaf 2 jaar toch?) Misschien dat ik hier iemand blij mee kan maken?