Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soit

Soit Niet meer actief

2. tuc

tuc Niet meer actief

3. lea

lea Fanatiek lid

Weer een groot bedrag aan boodschappen, maar ik ga het eens op een rijtje zetten, want ik denk dat we er zowat 2 weken van kunnen eten. Veel groenten, waarvan ik de sperzieboontjes al in de vriezer heb zitten. Stoofvlees bij de slager gehaald 10 euro en daar meteen stoofvlees van gemaakt met groenten (dit kan in 3 delen in de vriezer) Dus 3.30 aan goed! vlees per maaltijd. Niet heel goedkoop, maar wel lekker!

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    staat hier in de oven ben benieuwd:d

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik vind het vlees bij de Lidl en AH ook lekker. Wat is volgens jou het verschil daarin?

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Kan dit ook in een combi oven?
    En waar doe ik het dan in? Ipv bakplaat?

7. minon

minon Niet meer actief

Wij hebben ook een combi oven maar daar zat een bakplaat en crispschaal bij. Omdat het op bakpapier bakt kan het ook wel in een springvorm zonder de springvorm dus alleen de bodem denk ik. Als je die omdraait heb je een klein opstaand randje waar je dus mooi beslag kan verdelen dan.

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hij is erg lekker en inderdaad smaakt naar lange vingers:d moet hem de volgende keer beter uitsmeren maar was heerlijk..

9. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Pffff, gelukkig dat je hem lekker vind haha.

10. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Zonet heerlijk budget ontbijt gehad. Zelfgemaakt brood met zelfgemaakte ananasjam. Geen ramp hoor om zo een budget ontbijtje te eten haha.

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hahaa

12. lea

lea Fanatiek lid

Ik proef kwaliteit verschil. Maar ik koop ook gerust bij de supermarkt hoor, ook gedaan, maar daar hadden ze geen riblappen dus ons getrakteerd op riblappen van de slager ;). tartaartjes die de slager heel pas heeft gemaakt zijn ook zo lekker, maar alles vlees daar kopen is een aanslag op je portomonnee......

13. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hier zit een slagerij die nog goedkoper is als de ah en prijswinnaar van vele bekende prijzen hier in de regio. Ligt op een kwartiertje rijden dus af en toe daar groot inslaan. Verder haal ik vlees gewoon bij de jumbo.. Ik ben ook niet zon moeilijke want hou zoiezo niet zo van vlees

14. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    gisteren boodschappen gedaan en was maar 48 euro kwijt.
    heb o.a.
    3 broden
    appels
    sinaasappels
    bananen
    druiven
    kipfilet
    slavinken
    gehakt
    prei
    wortels
    spruiten
    soeppakket
    wc papier
    appelmoes
    rijst
    kipkerrie saus
    eieren
    melk
    cola en sinas

menu; vandaag bij s.ouders
    morgen ; slavink met prei en aardappels
    dinsdag; kipfilet met die kerriesaus
    woensdag; spruiten, gehakt balletjes en gebakken aardappels
    donderdag; pizza (uit de voorraad)
    vrijdag; soep met brood

al het vlees met 35% kortingssticker gekocht. scheelt wel weer.
    bij de plus hebben ze meestal 50% stickers, maar die hebben hier bijna nooit iets wat tegen de datum aanzit. of het zijn producten die je niet meer kan invriezen.

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Kipfilet kerrie saus: hoe maak je die? :)
    En waar eet je dat bij?

16. minon

minon Niet meer actief

Hoe heet die slager dan?? Klinkt mij wel goed in de oren!

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

oke thanx voor de toelichting :)

Hier: ik heb mn kasboek opnieuw onder de loep genomen, dit doe ik al jarenlang elk half jaar. Het geeft mij inzicht in inkomsten en uitgaven.
    wat bij mij ook goed werkt is het kijken van de afleveringen van Dubbeltje op zijn kant, waarbij mijn mond vaak openvalt van verbazing.:p Motiverend om te blijven opletten wat ik uitgeef.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

zo lekker rustig hier.
    Het is het einde van de maand en ivm aanschaf extra luiers (voor de baby) heb ik voor vandaag nog bloemkool op het menu staan, maar dat eet ik dan donderdag ook nog (2x een halve). Ik wil er vandaag ovenschotel van maken met aardappel en gehakt. Iemand een idee wat erbij kan? Zag wel een recept met tomatenblokjes/puree maar dat heb ik niet in huis. Ik heb nog wel champignons.

19. lea

lea Fanatiek lid

Ik zou de gehakt met een uitje bakken, en dan flink wat kerrie er door gooien, spekjes misschien? DAn de bloemkool er op en dan aardappelpuree, met kaas erover strooien? Of de kerrie over de bloemkool

20. lea

lea Fanatiek lid

Het lukt me even niet om de boodschappen op regel te krijgen, en ik baal er zelf van. We komen op dit moment niet ruim uit per maand, dus moet eigenlijk bezuinigen en dat is lastig. Ik ga mijn best doen om nog een paar dagen uit voorraad te eten. Vanavond wordt het stoofschotel (uit diepvries) met broccoli en aardappels.

Deel Deze Pagina