Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Saar22 dat ga ik ook weer doen!
    Kocht ik mango's en perzikken,
    Pureerde ik, allebei los in een bakje. En een paar bakjes gemengd.
    Zo had ik als ik niet vers een banaan prakte ofzo of als we weggingen altijd een vers en gezond hapje!

Ook met groenten, als er iets in de aanbieding was, (of bijvoorbeeld veel op de markt Kopen) maakte ik 4of 5 potjes, en hup de vriezer in!
    Smorgens een potje eruit in de koelkast en klaar! Ben je 1x per week een uurtje bezig, maar is super handig!

Hihi ik kan niet wachten tot ik ze ook weer kan maken! :)

2. minon

minon Niet meer actief

Wat hier favoriet was: kiwi banaan mango. En dan twee kiwi's twee bananen en 1 grote mango. Smullen dat ze dan deed heerlijk dat gezichtje zie ik nog voor me haha. Wel altijd twee bananen per mango deed ik omdat het anders zo waterig wordt.

3. minon

minon Niet meer actief

Heeft iemand wel eens appels gedroogd in de oven?
    Ik heb een oven die niet open kan. Is dat ook lekker met elstar appels en blijft het dan net zo gezond?
    Leuke tip op dat blog haha. En wil het wel eens proberen.

4. Ohh, meiden, ff mijn geluk met jullie delen hoor :D

Vandaag bij C1000 een soeppan en een hapjespan gekocht voor in totaal €20!

Maar er was ook een 'opruim-actie', dat je bij bepaalde artikelen 20 zegels erbij kreeg als je ze kocht.... En de kassa-medewerkster zei dat die pannen daar ook onder vielen :D Ik twijfel nog steeds een beetje, maar als zij het zegt, dan zal dat wel ;)

Dus voor 20 euro pannen gekocht en vervolgens hebben we dus een pakket met ruim 40 euro aan boodschappen gekregen.... Waarvan ongeveer €10 boodschappen die we normaal gesproken ook zouden kopen. De rest is een leuke aanvulling, maar zouden we zelf niet snel nemen. Snoepgoed, chips enz. komt er normaal gesproken niet vaak in, omdat we het te duur vinden... maar nu dus voorlopig lekker op voorraad :D

Daarnaast hadden we ook nog een klacht ingediend over speculaaspasta die te dun was.... Hier hebben we een cadeaubon voor gekregen, omdat er meerdere klachten over waren ingediend. Cadeaubon van €2,50, terwijl de speculaaspasta maar €1,30 was (dus: €1,20 winst!). Die speculaaspasta is wel wat waterig, maar we eten hem wel gewoon op.... En hebben voor die €2,50 wat anders gekocht :)

Sorry, moest het even kwijt.... :) Wie het kleine niet eert, is het grote niet waard, toch? :)

5. minon

minon Niet meer actief

Kijk dat is top!
    Ik was vandaag ook wel trots. Voor het eerst appelflappen gemaakt. De appelflapjes uit de ah opperdepop. Extra kaneel erin gedaan dat stond niet op het recept. Lekker!! Bij man op werk uitgedeeld en eentje is banketbakker geweest van beroep die gaf zelfs een compliment (normaal krijg ik altijd feedback wat ik de volgende keer anders kan doen haha) heel simpel gerecht maar vond zo,leuk dat ik nu eens geen 'commentaar' van hem kreeg. En kost eigenlijk ook heel weinig. Had 10 appelflapjes uit 1 appel gemaakt.

6. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik had een gratis groente tas bij de jumbo doordat vl een rotte peer zag liggen :D vlees zaten veel 1€ stickers op dus ook hier weer blij!

7. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag 12 paprika's 7 uien een prei en een doos champions in stukken gehakt :) en in de vriezer gegooit nu voor 6x groentenmix in de vriezer voor zo'n 4,00. ( grote porties)

8. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Hihi iedereen mooie meevallers! Altijd leuk! :D

Hier ook een heel klein meevallertje: :p

Gister alvast zuurkoolschotel (met gehakt en perziken) gemaakt voor woensdag, omdat we dan laat thuis komen en het alleen maar hoeven op te warmen...
    Het was zoveel, dat ik het in 2x kon invriezen voor 2 dagen. Dus lekker een extra dagje eten, voor de woensdag 2weken later ofzoiets :):D

Scheelt toch weer;)

Rest van de week:
    Gister:zelf gemaakte kippen soep (ga ik vanmiddag nog lekker van eten)
    Vandaag: spinazie
    Morgen: hutspot
    Woensdag: zuurkool
    Donderdag: bonen/ aardappels/vlees (vlees uit de vriezer....)

Van de week de vriezer ontdooit dus weer lekker overzichtelijk!

En net een lekker pakketje van zonnatura gekregen met 2 thee'tjes en een notenreepje.
    Dus even van genieten :D

9. Die notenreep is echt lekker :D Eet smakelijk ;)

10. minon

minon Niet meer actief

Ik moet de boodschappen nog halen voor deze week. Weinig goede aanbiedigen dus ben inspiratieloos

11. Zelfde hier.... Heb nog een halve bloemkool liggen, dus die ga ik vanavond klaarmaken, maar verder weet ik het echt nog niet. Ben ook moe, dus heb stiekem helemaal geen zin om eruit te gaan. :)

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik had vorige week al broccoli meegenomen in de aanbieding. Dus dat eet ik straks.
    Morgen: tomatengroente soep met stokbrood (van gisteren+vriezer)
    Woensdag: Zuurkoolovenschotel met worst
    Donderdag: Spruitjes (aanbieding boni)
    Vrijdag: Rode saus met rijst(vriezer)
    Zaterdag: Patat

Dit is het idee. Bij AH is deze week de bloemkool heel goedkoop, dus die haal ik voor volgende week alvast aan het einde van de week.
    Heb nu mijn boodschappenlijst afgemaakt voor elke dag iets halen bij een andere supermarkt. Morgen naar de boni voor de spruitjes+zak appels. Ik twijfel nog of ik bij de lidl wortels ga halen voor vriezerpotjes voor mijn dochter. Ik vind de aanbiedingen bij de plus wel heel goed hoor op het moment, maar goed die moet je dan maar net hebben.

13. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    blijft dat zo lang goed dan? mijn ervaring is dat je verse groente (jumbo) echt niet meer dan 3 dgn vooruit hoeft te halen.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bloemkool blijft heel lang goed. Meestal bewaar ik het een week. Ik denk dat ik volgende week maandag en donderdag bloemkool eet. 1x in een ovenschotel en 1 keer gewoon. Gaat prima als je een goede uitzoekt. Broccoli heb ik vrijdag gekocht en is nu ook nog heel mooi. Andijvie en spinazie kun je vaak wat minder lang bewaren.

15. minon

minon Niet meer actief

Boodschappen waren 46 euro (incl vijf euro slager voor verse rookworst voor in de stampot. Zo lekker!!!)
    Menu is
    Maandag lasagne
    Dinsdag pizza
    Woensdag macaroni
    Donderdag roti
    Vrijdag bloemkool
    Zaterdag chicken tonight.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik kreeg van het weekend nog een leuke tip. Met afbak ciabatta kun je een heerlijke pizza maken. Door de helft doen, saus erop en ingrediënten erop. Pizzabodems zijn altijd zo prijzig dus wij eten zelfgemaakte pizza niet erg vaak. Maar ciabatta is niet zo heel duur.

Bolkje: Ik heb je stuk gelezen. Echt super knap dat je al zoveel aflost steeds. Ik wil ook heel graag, maar hebben er nu geen ruimte voor financieel.

17. Dank je, Saar! Hier gaat het momenteel ook niet zo hard, hoor.... We moeten echt sparen om een aflossing bij elkaar te krijgen van €300... maar we zijn wel heel gedreven :)

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij leven even gedeeltelijk van de spaarrekening, dus hier lukt het sowieso niet om te sparen. Maar er komen wel weer betere tijden.

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @saar wat voor saus doen ze er dan op?

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zij doen er hot ketchup op. Ik vind zelf euroshopper pastasaus wel lekker. Maar goed je kunt er gewoon een tomatensaus op doen zoals je op een normale verse pizza ook doet. Kun je ook zelf maken met een paar tomaten, knoflook en wat kruiden.

Deel Deze Pagina