Ik ben vorig jaar met zo'n lijst bezig geweest.. maar jeetje wat een werk. En bij de ene winkel koop ik alleen maar het een, en bij de ander alleen maar het ander.
Als we een openbaar google-document ervan maken dat iedereen kan aanvullen zou het wel kunnen... Alleen zit je er dan nog mee dat je ook weer verschillende merken in de verschillende winkels hebt. Dat maakt het weer lastiger
En daarbij veranderen winkels tegenwoordig snel van prijs. Wij hebben vaak dan weer producten van Lidl, en dan weer diezelfde van AH (Euroshopper), om en om zijn ze er gewoon goedkoper. Is dan een beetje lastig bij te houden...
Nee zeker niet. Mijn meisje is nu net 1,5 en die is door de maten kleding heen gevlogen. Nu gelukkig is ze stabiel op maat 86 . Ze kruipt alleen al haar broekjes kapot. Gelukkig heeft Zeeman sterke goeie en ook mooie broekjes die het wel volhouden. Ik zoek wel de aanbiedingen en opruimingen op van bijv. de HEMA. Maar met zo'n jong kindje is het wel een beetje gokken als je vooruit wil shoppen zeker met zulk onvoorspelbaar weer. Even ter verduidelijking. Gemiddeld geef ik per week 55 uit aan overige spullen. In januari heb ik bijv. voor minimaal 6 maanden wasmiddel ingeslagen omdat daar een goede aanbieding van was. Zelfde geldt voor shampoo, conditioner, deo, tandpasta allemaal 2+2 gratis, daar kunnen we maanden mee vooruit. Luiers koop ik alleen als ik een aanbieding zie van 33% of meer korting en dan sla ik in. Die 55 euro per week is dus het gemiddelde van al mijn uitgaven tot nu toe. Ik ga dus niet elke week voor 55 euro aan spullen halen. Ik heb op de computer een bestandje gemaakt waarin ik de bedragen die ik in een week uitgeef aan eten en overig neerzet. Zo krijg ik een beetje grip/een idee wat ik allemaal uitgeef. Dit geeft mij veel rust. Ik had echt geen idee. Voor boodschappen (eten) hou ik mij aan mijn weekbudget. Voor het deel overige probeer ik goed op te letten wat ik koop (heb ik het nodig) en voor welke prijs (liefst goede aanbieding). 55 vind ik nu redelijk als ik kijk wat ik daarvoor gekocht heb.
De stronk van broccoli kan je ook gewoon eten. Is soms wat draderig maar als je geluk hebt is dat het niet en dan is het ook nog eens erg lekker. Kan je in blokjes/plakjes/reepjes o.i.d snijden en dan verwerken in gerechten...
Van heel veel groentes gooien we eetbare gedeeltes weg... Bijvoorbeeld de steeltjes van champignons, die kun je prima door de soep doen
Ik was deze week voor de weekboodschappen 29,90 kwijt had nog grnoeg groenten dus heb brood vier stuks voor 0,75 bij de liddl nu hooen dat het lekker is Bananen Sla Komkommer Tomaten Drie keer vleeswaren voor brood Cola en fanta Boter Bakboter Macaroni Spagheti Melk drie keer Twee keer yoghurt Drie citroenen Watermeloen En luiers om te proberen normaal hebben wij pampers En ben vast wat vergten want doe het uit mn hoofd
Ik heb deze week 40 euro max. te besteden. Loop ik gisteren naar de winkel, kom ik mijn vader daar tegen! Die woont aan de andere kant van de stad haha. Die heeft voor mij de boodschapjes betaald en zelfs nog extra gehaald Hoef nu alleen nog maar boter, aardappeltjes en sla te halen En de melk als die op raakt!
Wat we hebben gehaald was: Winkel: Dirk Nodig: 1 Brood 1,15 12 Bolletjes 1,18 Salami 1,76 Shoarmarollade 2,06 Kan melk 2L 1,50 2 potjes fruit 1,50 Extra gekregen: 4 Pizza's 5 1 Beenham 5,68 5 Wolkentoetjes 2 2 Mona toetjes 2 2 pakken Liga koekjes 3 En later kwam hij nog aanzetten met een meloen haha Totaal: 26,83 gratis! Toch weer meer dan de helft van mijn budget gekregen! Menu: Donderdag: Spaghetti Vrijdag: Beenham, aardappelschijfjes, salade Zaterdag: Pizza Zondag: Schoonouders Maandag: Kipfilet met Philadephia (of met pastasalade of met aardappels) Dinsdag: Weet nog niet Onze week loopt van woensdag tot woensdag trouwens.
Joyce: lekker hoor die gekregen boodschapjes! Mijn moeder is nu boodschappen doen en neemt wat fruit voor ons mee
Dat is lekker! Lief, hoor. Ik pin morgen weer 50,, maar hoef nog geen boodschappen te doen. Vanavond eet ik bij mijn ouders; we eten asperges. Verder heb ik nog een halve bloemkool, 500 gram sperzieboontjes, veel uien, 1 komkommer, 2 mango's, 1 kg krieltjes en een zak (750gram) verse frietjes liggen. In de diepvries ligt nog genoeg vlees. Kortom, mogelijkheden te over.
Echt alles zit hier tegen op het moment. Mn man schuurt in twee dagen tijd uit drie broeken en twee bloesen vallen de gaatjes in. Mn auto is ook kapot. Eerst al voor 140 euro een nieuwe accu en spanningsregelaar erin, maakt de dynamo kortsluiting. Kosten nog onbekend. Vanmorgen dus lopend naar de markt gegaan. Aardbeien 5 appels 5 bananen Twee super dikke prei Totaal 5,30 Voor de rest maar voorraad eten
Hier vandaag couscous ben benieuwd of de kleine man het ook graag eet! Voor morgen stamppot met hachee (van oma)! En dan erna mihoen of ovenschotel... Heb nog 20 over voor 1 week maar veel op voorraad en eet al zeker 2-3 samen/mee met mijn vader!
Gister naar de lidl geweest daar was 1 kilo gehakt (2 bakjes van 500 gram) voor 3,50! (Wel half om half gehakt) Weten jullie vast al maar wou het toch even delen.