Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Bolkje: Daar zat ik ook al aan te denken om maandboodschappen te gaan halen ipv per week. En dan alleen heen te gaan als het brood bijna op is. Als ik boodschappen heb gedaan zorg ik dat ik 7 broden heb. 6 voor de vriezer en 1 voor gebruik. Hier kunnen we dan ong. 1 1/2 week mee. Dus dan zou ik 1x per 1 1/2 week naar de winkel gaan voor brood, zuivel en verse groente/fruit. Verse groente thuis op? dan ga ik over op diepvries.

Ik zie dat jij 2x kokosmelk op voorraad hebt. Ben benieuwd waar jij dat voor gebruikt. Ik hou wel van gerechten met kokosmelk.

2. Ik maak daar o.a zelf sajoerboontjes mee :)

Mijn man gebruikt het ook wel eens voor bij de worteltjes, maar die flanst altijd maar wat in elkaar ;)

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik vind het heel knap maandboodschappen. Ik denk dat het niks voor mij is helaas. Ik vind het wel lekker om naar de supermarkt te gaan met de kleine meid. Ik kan wel eens alles in categorieën gaan zetten en kijken waar de centjes heen gaan.

4. Voor mij is het ook een experiment hoor ;) Als het niet bevalt draaien we het gewoon weer terug en haal ik dingen weer wekelijks... Maar vind het wel relaxed dat ik nu niet elke week moet controleren of ik nog rijst e.d heb.... Scheelt toch weer tijd ;)

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja dat zit er in. Maar goed ik ga al niet wekelijks naar de supermarkt. Soms elke dag naar een ander voor de aanbiedingen. En ik maak altijd een menu en check dan gelijk even of ik alles ervoor in de kast heb staan of niet. Maar ik ben wel benieuwd hoe het je bevalt. Gaat het goed met je, je schiet al mooi op.

6. Ja, gaat allemaal best wel goed.... al heb ik niet superveel energie meer en constant het gevoel dat er een steen in mijn buik zit, die soms zo'n beetje tot in mijn maag komt... Vraag me af hoe dat er straks uit moet komen, haha :p Ze zeggen dat de botjes van een baby nog heel zacht zijn.... nou, zo voelt het niet, haha ;)

Maar ik ben blij dat ik eigenlijk bijna alles nog kan, behalve mijn veters strikken en bij de onderste plank in de supermarkt :D

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Fijn dat het je nog redelijk af gaat. Oh die onderste plank in de supermarkt is vervelend;) Ik kom daar heel veel haha. Heb je geen last van een harde/gespannen buik dan? En lekker op de bank en filmpjes kijken, is het ook mooi weer voor;)

Hier net even bij de plus boodschappen gedaan. Gelijk de folder van volgende week meegenomen.

8. niet overdreven veel harde buiken, nee :)

Vannacht heeft het wel even 'gerommeld'. Had buikpijn die elke keer wegtrok en weer terugkwam... Was wel even een spannend moment, maar nu is het weer weg, dus het was vals alarm ;)

Ben wel heel blij met dit forum, want kan het in mijn omgeving niet echt kwijt.... Mijn moeder schiet spontaan in de stress als ik zulke dingen vertel :p

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh dat is moeders eigen hoor;) Hopelijk doen de voorweeën wat, dan heb je al een mooi beginnetje.

10. minon

minon Niet meer actief

Knap die maandboodschappen maar hoe bepaal je dan wat je per maand nodig hebt? Maak je dan een maandmenu?

11. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Als je de bonnetje bewaard hebt van een maand weet je hoeveel van wat je nodig hebt.

Dan kun je wel koffie(melk), boter, frisdrank en dat soort dingen in 1 keer mee nemen. Dan brood, groeten en fruit wekelijks mee nemen.

12. Op dit moment heb ik een schatting gemaakt op basis van het idee dat we elke week het volgende eten:

1x rijst
    1x pasta
    1x risotto
    1x prakkie
    1x ovenschotel met rijst
    1x lasagne
    1x wisselend waar we trek in hebben of buiten de deur

Over dat laatste gesproken: nog ff mijn moeder bellen of we daar morgen mogen eten.... Zaterdag is altijd frietdag bij mijn moeder en ik heb daar de hele week al trek in (wij hebben geen friteuse)

Maar nog ff terugkomen op het maandboodschappen doen: sommige dingen zal ik misschien langer dan een maand mee doen. stel dat er maar 1 pak risotto opgaat, dan koop ik er voor die maand daarna ook maar 1 pak bij.... Anders gaat het zich opstapelen. Als ik na 2 maanden merk dat ik eigenlijk elke keer maar 1 pak risotto per maand gebruik, dan ga ik het op mijn basis-voorraadlijst aanpassen en ga ik geen 3 pakken meer in de voorraad bewaren... :)

Verder zei iemand op mijn blog iets slims over maandboodschappen:
    één keer per maand de non-food en de houdbare dingen en verder elke week naar de markt voor boterhammenvlees, fruit en brood - het is vooral zo gekomen uit budgettaire overwegingen; hoe minder winkels we zien, hoe minder verleiding én ik ben zeker dat er eten voor de hele maand in huis is, ook al is de maand weer eens langer dan het loon - het eten is er al; maw één zorg minder

Vond vooral dat laatste wel een heel slimme opmerking.... Je hebt dan nooit meer dat je aan het eind van de maand moet gaan schrapen in je portomonee voor de boodschappen :)

13. Trouwens nog ff een opmerking:

Ik lees bij verschillende bespaar-bloggers dat de anijsblokjes van de Ruijter flink duurder worden binnenkort! dus als je die regelmatig gebruikt en je ziet de oude verpakkingen nog liggen, zou ik dat groot inslaan!

(Wij gebruiken het niet)

14. minon

minon Niet meer actief

Pff hier vliegt het geld eruit momenteel. Twee keer tante geworden en schoonvader jarig. Bam vijftig euro weg. Alvast wat sint cadeautjes gekocht. Poef weer 55 euro. Luiers gehaald en rietjesbeker whoppa weer 25 euro. Dan nog de nodige winterkleding voor dochter. Zit deze maand (vanaf 23-09) al op 400 euro!!
    Als ik daar de sintcadeautjes aftrek rond de 300 in drie weken dus dat is wel weer binnen budget. Heb 100 euro incl kleding, luiers verjaardagen etc

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wow dure hobby deze week Nijntje. Heb je 100 euro in de week voor cadeautjes, luiers en kleding?

16. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    @maandboodschappen, tja weet niet of dat handig is voor ons... Dan moet ik alsnog elke week voor zuivel, broodbeleg, groente en fruit.
    Dan kan ik net zo goed meteen dat pak rijst meenemen bijv.....
    Maar het zou denk ik wel schelen als wij die maandboodschappen doen bij de Lidl, en de rest per week bij de Hoogvliet (om de hoek)

Daar ga ik maar eens over nadenken... Dan haal ik die week meteen alles voor die week bij de Lidl, en de overige 3 weken bij de Hoogvliet...

@ risotto; bolkje maak jij risotto met pakken? Van de knor ofzo?
    Hebben wij ook lang gedaan, totdat het lekkerder en goedkoper was om zelf te gaan maken.....

@ update hier: van de ( tot nu toe gesteld) budget van €350,- hebben we na 2 weken nog €201 over, dus dat vonden wij erg goed! Hihi.
    Als we zo doorgaan houden we deze maand 40 euro over, en hebben we een reserve voor de maand dat er 5 weken inzitten....
    We kijken het met dit budget een aantal maanden aan, en dan gaan we het evalueren, hopen dat het minder kan, dan wil ik het verschil meteen op een spaarrekening zetten; anders verdwijnt het weer op een grote hoop....
    (Nemen trouwens ook altijd kooppunten, dus van bijv. €70 per week is €6 extra voor de puntjes...)

@ luiers: deze 2 dagen bij de Etos erg goedkoop, 50% korting! woon om de hoek dus kan meerdere keren gaan...
    Wat zou ik doen?
    6 pakken 1
    6 pakken 2?
    Meer/ minder? Help:D

17. lea

lea Fanatiek lid

Ik gebruikt ze wel voor anijsmelk op een of andere manier wordt mijn maag er wat rustiger van en vind ik het lekker, rare hormonen;) bedankt voor de tip!

18. lea

lea Fanatiek lid

Ik zou niet te veel maat 1 nemen. De kans dat je langer in maat 2 zit is groter. Jammer als het al snel te klein is....Misschien ga ik vanavond ook nog even langs de etos (ik heb zo'n hekel aan die zaak, het perssoneel is hier erg onprettig, maarja voor een voordeeltje;))

19. @soepstengel: wij maken ook zelf risotto. Ik koop neit die kant en klare pakjes, maar echt alleen de risotto-rijst.... Als we wat krapper zitten maak ik ook wel eens met surinaamse of zilvervliesrijst risotto, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de aribori-rijst (of zoiets ;) )

Heeft trouwens net één van jullie gereageerd op mijn sajoerboontjes-recept? Over dat het wel degelijk goedkoper is, omdat ik de boontjes wél had meegerekend bij mijn eigen recept, maar niet bij die van de conimex?

zo ja: Bedankt :D Ik ben helemaal in mijn nopjes :D

20. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Dat recept van sajoerboontjes ziet er erg lekker uit. Maar eens even uittesten. En wat een leuke blog heb jij. Ik sneup eigenlijk best wel vaak tussen dat soort blogs maar ben die van jou nog niet eerder tegengekomen. Jij zet er nog leuke budgetmaaltijden op. Dat mis ik de laatste tijd wel veel op de blogs. Daar kun je nl ideeen opdoen en lekker op besparen.

Het geld vliegt er bij jou echt uit Nijntje. Dat kan soms ook hard gaan.

Vanavond eten wij gebakken aardappels met knoflook (had gister extra aardappels gekookt) daarbij wok ik stukjes kipfilet (uit een aanbieding haha) met groenten. Lekker budget dus.

Deel Deze Pagina