Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben benieuwd!

Sowieso probeer ik de verwarming zo lang mogelijk uit te laten, liever een dikke trui aan en warme sokken en met een dekentje op de bank dan dat ik nu al de radiator openzet....

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Helaas staat'ie hier nu echt wel aan:( Het was 16,5 graad en vond het nu echt te koud worden, zeker voor de kleine meid.

3. Hier is het nog steeds 20 graden in huis... Toen het zonnetje zo scheen de afgelopen week is het hier behoorlijk opgewarmd :)

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja als het zonnetje schijnt is het zo 23 graden in huis, maar het koelt ook hard af. Ons huis komt uit het begin van de jaren 70 dus ja de muren zijn niet bijster goed geïsoleerd.

5. minon

minon Niet meer actief

Snap ik en als je het niet erg vind dan hou je lekker de woonkamerdeur dicht, cv uit. Dan wordt het boven wel stervenskoud maar in je woonkamer (gratis) warm haha. Ivm de kleine doen wij dat niet meer en toen kwamen we er eigenlijk achter dat als we gewoon stug doorstoken ook snachts aanlaten de kachel dat het boven gewoon lekkere slaaptemperatuur is.
    Handige sheet! Ga eens kijken of ik er wat mee kan. De keuze van mijn budget op deze manier heeft trouwens met tijd te maken ook. In de winter heb ik wat meer tijd maar we hebben twee eigen bedrijven waar ik veel tijd in stop ook buitenshuis. En werk twee dagen buiten de deur. Mijn vrije tijd is dus schaars helaas die besteed ik graag met mn meisje.

6. minon

minon Niet meer actief

Hier huis van 20 jaar ongeveer en gelukkig goed geïsoleerd. Maar plavuizen vloer beneden en leren bank en stoelen dus met 20 graden is het echt kil.

7. Hadden wij hier ook, dat het kil was door de plavuizen. Dit jaar hebben we een vloerkleed en ik heb het idee dat het wel echt heel goed werkt tegen de kou!

(Trouwens heel logisch dat je liever je tijd doorbrengt met je dochtertje dan met budgetten maken!!)

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bedankt voor het meedenken en de tips meiden :)

Hypotheek vorig jaar overgesloten. Verzekeringen zitten we al goedkoop als ik mijn man mag geloven.

Iemand schreef iets over koken voor andere mensen, dat lijkt me dus echt leuk om te doen en voor een zakcentje. Heb er al vaak over gedacht, maar vraag me af of er wel vraag naar is.

Ik ben aan het solliciteren, maar nog zonder resultaat. Ik vind het vreselijk om thuis te zitten met mijn hbo diploma :(
    Wel heerlijk genieten van mijn kleine mannetje, maar geldzorgen maken mij op langere termijn ook geen leukere mama, denk ik. Dus een baan voor 16 tot 24 uur zou wel welkom zijn.
    Heb me vandaag ingeschreven bij de flexpool van het AMC. Heb daar in 2010 als medisch maatschappelijk werker gewerkt en hoop er nu eventueel in een andere functie iets te kunnen doen. Moet toch wat proberen ;)

Wij zijn vorig jaar overigens van energieleverancier veranderd, maar misschien moeten we nu nog maar eens evalueren.
    Upc heeft ons ook een goedkoper pakket aangeboden vorige week.
    Alleen alles wat we besparen haalt het nog steeds niet bij wat we er op achteruit gaan :(

Met een dekentje op de bank is idd prima te doen :) vanmiddag ook gedaan toen Melle lag te slapen. Fleecedekentje en kop thee :) Het was hier 18 graden. Heb de hele dag de Thermostaat niet aangeraakt en mijn man tikte hem direct naar 19 toen ie thuis kwam ;)

Het komt vast wel goed, maar het is wel fijn dat ik hier mijn zorgen kwijt kan en tips kan krijgen op momenten dat ik het even heel spannend vind worden ;)

9. Ik bedacht me net dat ik nog een recept heb met risotto: paprika gevuld met risotto!!! Zoooo lekker :D

Je maakt dan een heel basic risotto met tomatenpuree, kaas en ui, en die doe je dan in een uitgeholde paprika. Dat zet je dan 20 minuten in de oven..... Ohhhh, echt zalig :D

10. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63

11. leotje

leotje Actief lid

28 jul 2010
    134
    0
    0
    Lees al een tijdje mee

Leuke en goede tips staan er tussen.

En bolkje wat een leuk en interessante blog heb je:)

Hier hoeft er niet flink bezuinigd te worden, wil alleen wat bewuster met mijn geld om gaan, vooral bij het boodschappen doen.

Annedore, wat een vervelende situatie voor je. En wat balen dat je geen baan kan vinden. Die geldzorgen kunnen je helemaal ongerust maken over toekomst enz

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Die site is geloof ik thuisafgehaald.nl Maar je mag voor een maaltijd niet meer rekenen dan het je gekost heeft, dacht ik. Best lastig.

13. Klopt, maar vaak zijn de ingrediënten duurder als je ze in kleine hoeveelheden moet gebruiken dan in grote hoeveelheden. Plus dat je wel stroom bespaart natuurlijk als je er direct ook voor jezelf bijkookt en de stroomkosten mag je wel in rekening brengen :)

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Tsja dat is natuurlijk zo. Nou ja ik gooi het altijd in de vriezer en ik heb niet het idee dat er hier zo'n vraag naar is.

15. Ik vraag het me inderdaad ook af.... Ik ken ook niemand die het doet, en dat maakt het een beetje eng, vind ik. Want ik heb dus ook geen idee wat voor kwaliteit dat mensen qua eten verwachten en of mijn maaltijden goed genoeg zijn.... Daarnaast vraag ik me ook af hoe vaak je een opdracht zult krijgen ongeveer; stel dat je dagelijks moet gaan koken voor anderen, dat zou ik wel pittig vinden :$

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou zoals ik het heb gezien zet je gewoon een berichtje neer wanneer je wat kookt en kunnen mensen zich daar op in schrijven tot een bepaalde datum. Als er dan geen aanmeldingen komen hoef je ook de boodschappen niet te halen.

17. Dat klinkt wel goed :)

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Je kunt zonder je aan te melden kijken of er meerdere mensen zijn die het aanbieden in de omgeving. Dan kun je gelijk zien of er ook wat mee gedaan wordt zeg maar.

19. In onze omgeving wordt wel het een en ander aangeboden... Maar vind sommige maaltijden wel wat duur!

Wie weet doe ik het een keer met een verjaardag, scheelt me dan weer koken :)

Maar mezelf opgeven?? Ik vind het toch een gek idee ;)

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha ik ook hoor. Maar goed je kunt het proberen. Vinden de mensen het niks dan stop je weer. Hier koken ze ook gewoon recepten uit allerhande dus hoeft niet heel speciaal te zijn zeg maar.

Volgende week is de prei 2 voor 49 cent (ma/wo) en de rode paprika 2 v 49 cent. Kun je prei goed invriezen? Wil wel pakketjes groente maken maar wat doe je er dan nog bij?

Deel Deze Pagina